abonnement Unibet Coolblue
pi_171640733
quote:
De leider van de demonstraties in de Marokkaanse Rif roept Marokkanen in Europa op om zich aan te sluiten bij de strijd tegen de onderdrukking, werkloosheid en corruptie in het gebied.

In een interview met het NTR-programma De Nieuwe Maan zegt Nasser Zafzafi dat er op 20 juli een grote demonstratie staat gepland. "We hopen dat onze broeders in het buitenland, met name de Rif-gemeenschap in Europa, zich voor deze miljoenenmars bij ons aansluiten om samen te demonstreren", zei hij.

In de Rif wordt al ruim een half jaar geregeld gedemonstreerd tegen de gevoelde achterstelling bij de rest van Marokko. De inwoners willen werk, betere openbare voorzieningen en culturele gelijkstelling. Ook willen ze dat militairen uit het straatbeeld verdwijnen, onder meer omdat bedrijven door hun aanwezigheid ervoor terugschrikken om in het gebied te investeren.

In het interview zegt Zafzafi dat de overheid niets voor de bewoners doet en de eisen van de demonstranten niet serieus neemt. Integendeel, de overheid beschuldigt de deelnemers van separatisme. Dat werkt volgens Zafzafi averechts. "Als de regering denkt met onderdrukking en valse berichten de beweging zwart te maken, dan vergissen ze zich. Ze hadden moeten weten dat iedereen de handen ineen zou slaan."

Verder zegt hij dat Marokko zich voordoet als een rechtsstaat, maar dat in werkelijkheid niet is, ondanks afspraken met westerse landen en mensenrechtenorganisaties. "Dat is slechts schijn. In werkelijkheid is er sprake van dictatuur."

Geen zorgen

Zafzafi maakt zich geen zorgen om zijn eigen veiligheid, ondanks de verhalen over opgepakte demonstranten die in gevangenissen worden gemarteld. "Als ik vermoord of gearresteerd word, is dat een eer voor mij, omdat ik gestreden heb tegen onrecht, corruptie en de dictatuur."

Ook voor na 20 juli staan er acties gepland. Daar wil hij alleen over kwijt dat die "vanzelfsprekend" vreedzaam zullen verlopen.
Bron:http://nos.nl/artikel/217(...)steun-in-europa.html
pi_171640891
Alweer?
pi_171640915
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:10 schreef jatochneetoch het volgende:
Alweer?
Hoe bedoel je alweer? Ze zijn al een half jaar aan het demonstreren.
pi_171641308
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:11 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe bedoel je alweer? Ze zijn al een half jaar aan het demonstreren.
Maak er deel 2 van.
pi_171641466
Maar om terug te komen op jouw verhaal dat heel veel mensen niets hebben. Dan moet er een keer vermogensbelasting op dat geld komen. Het ligt gewoon te slapen. En mensen met erg veel geld investeren het niet of nauwelijks.
pi_171641644
Europa zal de Marokkaantjes redden _O_
pi_171642125
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:37 schreef Chadi het volgende:
Maar om terug te komen op jouw verhaal dat heel veel mensen niets hebben. Dan moet er een keer vermogensbelasting op dat geld komen. Het ligt gewoon te slapen. En mensen met erg veel geld investeren het niet of nauwelijks.
Vermogensbelasting bestaat gewoon in Marokko.
pi_171643197
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Vermogensbelasting bestaat gewoon in Marokko.
Niemand betaalt het
pi_171646740
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

Niemand betaalt het
Dat is niet helemaal waar..
Allah Al Watan Al Malik
pi_171657884
Dit is echt. Ik moest janken. Vreselijk echt. Vraag me af hoe je in contact kan komen met deze (verborgen) mensen? Dit soort mensen wil je toch gewoon helpen? Pffff.



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 01:23:04 ]
pi_171657890
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 14:55 schreef Chadi het volgende:

[..]

Niemand betaalt het
Uhu, wel hoor. Ik betaal het gewoon jaarlijks. Mijn ouders idem.
pi_171657916
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 01:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dit is echt. Ik moest janken. Vreselijk echt. Vraag me af hoe je in contact kan komen met deze (verborgen) mensen? Dit soort mensen wil je toch gewoon helpen? Pffff.

Wat zegt hij? Wat is er gebeurd?
pi_171657931
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 01:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat zegt hij? Wat is er gebeurd?
Zijn zieke broer naar ziekenhuis gebracht. Hij zou donderdagavond geopereerd worden. Dat is niet gebeurd. Ze hebben hem doodziek op het ziekenhuisbed laten creperen en letterlijk laten rotten. Zondag was hij overleden, Allahie rahmou. Echt vreselijk dit. Dokters in ziekenhuizen willen dat je ze eerst wat geld toeschuift voor ze hun handen laten wapperen. Het zijn ook dokters die gewoon corrupt zijn. Het is echt de mentaliteit bij de mensen die anders moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 01:28:32 ]
pi_171657940
Hij spreekt de koning aan en vertelt hem dit verhaal. Dit is overigens in een ziekenhuis in Casablanca gebeurd.
pi_171657945
Ik kan hierdoor niet slapen, echt. Vreselijk.
pi_171658180
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 01:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dit is echt. Ik moest janken. Vreselijk echt. Vraag me af hoe je in contact kan komen met deze (verborgen) mensen? Dit soort mensen wil je toch gewoon helpen? Pffff.

Tja.
pi_171658213
Ben benieuwd naar de 'miljoenenmars' op 20 juli.
pi_171658238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 02:59 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ben benieuwd naar de 'miljoenenmars' op 20 juli.
Het is broodnodig. Het land verkeert in zeer slechte staat. Lui op de gat blijven zitten zoals die imam van de Amsterdamse moskee preekt is dom. Hij gebruikt religie om de stem van het volk dat protesteert voor vooruitgang te drukken. Idioot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Reyansh op 13-06-2017 04:01:11 ]
pi_171658255
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 03:03 schreef Reyansh het volgende:

[..]

Het is broodnodig. Het land verkeert in zeer slechte staat. Lui op de gat blijven zitten zoals die imam van de Amsterdamse moskee preekt is dom. Hij gebruikt religie om de stem van het volk die protesteert voor vooruitgang te drukken. Idioot.
Vind ik ook. Jammer dat het zo ver weg is van mij, anders had ik me zeer zeker aangesloten bij de demonstratie.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 06:25:29 #21
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_171658803
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schijt aan iedereen
pi_171658822
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 06:25 schreef Deadre het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verraders zijn de lafaards die buigen voor een despoot. Maar dat zit in hun natuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 06:35:56 ]
  dinsdag 13 juni 2017 @ 07:00:43 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171658873
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 13:45 schreef TheJanitor het volgende:
Europa zal de Marokkaantjes redden _O_
Europa kan zich zelf al niet eens redden. Laat staan Marokko.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171658875
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 01:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dit is echt. Ik moest janken. Vreselijk echt. Vraag me af hoe je in contact kan komen met deze (verborgen) mensen? Dit soort mensen wil je toch gewoon helpen? Pffff.

Dat is dat klote beleid daar . Ze ( de rijken) geven geen drol om een mensenleven. Er sterven daar letterlijk mensen omdat van ze gevraagd wordt om eerst een betalingsbewijs te tonen voordat ze geholpen worden. Schandalig!
Te weinig artsen en degene die met het geld er vandoor gaan zijn er nooit om mensen te helpen als het moet.
pi_171658877
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 01:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Uhu, wel hoor. Ik betaal het gewoon jaarlijks. Mijn ouders idem.
Hoe wordt dat berekend?
pi_171658888
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 01:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wat zegt hij? Wat is er gebeurd?
Ze moesten hem donderdag opereren maar de arts die het moest doen was niet aanwezig de ander was op vakantie weer een andere arts was om een of andere reden niet in staat. Dan vrijdag hetzelfde lied, Zaterdag hetzelfde lied en dat allemaal zonder dat de zieke enige hulp het stabiliseren zodat hij niet achteruit zou gaan. Dus niet aan het infuus of extra medicatie om de krachten erin te houden. Gewoon laten creperen.
Hij bedankt op cynische toon de ministers en de koning voor het geleverde werk.
pi_171658921
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 06:25 schreef Deadre het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die 30 Azulisten in heel Rif. Cut the crap.
pi_171663279
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 06:25 schreef Deadre het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je het over Asis? Dat is een smerige Azulist met een extreme haat naar Marokko en islam toe. Maar dat je zo laag zinkt, dat je (Asis) doet wat Wilders doet. Maar aan de andere kant, Wilders is net als de Azulisten een zionistenvriend.
pi_171663300
Haat jegens islam is alleen maar gezond voor een land.
Conscience do cost.
pi_171663310
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 07:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is dat klote beleid daar . Ze ( de rijken) geven geen drol om een mensenleven. Er sterven daar letterlijk mensen omdat van ze gevraagd wordt om eerst een betalingsbewijs te tonen voordat ze geholpen worden. Schandalig!
Te weinig artsen en degene die met het geld er vandoor gaan zijn er nooit om mensen te helpen als het moet.
Nou, in staatsziekenhuizen dien je gratis geholpen te worden. Dit gebeurt niet.De artsen die daar werken willen dat je ze geld geeft (handje contante) en zijn dan bereid je als eerste te helpen. Oplichters. Of ze zijn er inderdaad gewoon niet, zomaar paar dagen vrij. Dan kan de koning wel 1000 ziekenhuizen bouwen, maar daarmee is het probleem nog niet verholpen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2017 12:19:34 ]
  dinsdag 13 juni 2017 @ 12:34:33 #31
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171663622
Mooi altijd dat die steun en hulp maar 1 kant op gaat bij dat volk :r
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171664501
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nou, in staatsziekenhuizen dien je gratis geholpen te worden. Dit gebeurt niet.De artsen die daar werken willen dat je ze geld geeft (handje contante) en zijn dan bereid je als eerste te helpen. Oplichters. Of ze zijn er inderdaad gewoon niet, zomaar paar dagen vrij. Dan kan de koning wel 1000 ziekenhuizen bouwen, maar daarmee is het probleem nog niet verholpen.
Nou nee hoor . Dat is daar ook niet geheel gratis. Wil je en rntgen dan moet je daar eerst rond de 100DH voor betalen en met het bonnetje terug en dan krijg je die pas. Dus eerst in de rij staan bij de kassa en zorgen dat je niet dood gaat en vervolgens bij de assistente de recu inleveren en dan wachten op je beurt.

Heb het zelf meegemaakt in 95 .

Een vriend van mij is in 96 voor een wetenschappelijke studie in Marokko geweest om het ziekenhuissysteem te onderzoeken en efficint te maken. Na 3 weken is hij ermee gekapt omdat hij geen enkele medewerking kreeg.
pi_171664825
Berber nationalisten zijn het kankergezwel van Marokko, zij zien liever dat Marokko een 2e Syrie wordt. Ze hebben liever dat dan geregeerd te worden door een 'Arabier'. Dit soort landverraders moeten we aanpakken en heel hard, de aanpak tegen ISIS in Marokko werkt heel erg goed en is ook heel erg efficint, ik stel voor aan de Marokkaanse regering om hetzelfde toe te passen op de Azulisten en de Berber nationalisten.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:20:04 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171664952
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:16 schreef JubaUrbicus het volgende:
Berber nationalisten zijn het kankergezwel van Marokko, zij zien liever dat Marokko een 2e Syrie wordt. Ze hebben liever dat dan geregeerd te worden door een 'Arabier'. Dit soort landverraders moeten we aanpakken en heel hard, de aanpak tegen ISIS in Marokko werkt heel erg goed en is ook heel erg efficint, ik stel voor aan de Marokkaanse regering om hetzelfde toe te passen op de Azulisten en de Berber nationalisten.
De bedoeling was toch een tweede Syri te vermijden?
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171665084
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

De bedoeling was toch een tweede Syri te vermijden?
Vermijden ja, dat doe je middels het bestrijden van terroristen op dag 1. Syri heeft gefaald omdat het terroristen vrijheid gaf en zelfs gevangen terroristen een pardon gegeven heeft. Deze fouten moeten wij in Marokko niet maken, oftewel: Oppakken die handel! Het liefst zie ik ook voor elke verrader de doodstraf, hopelijk kan dat in de toekomst ook toegepast worden. Er is veel steun vanuit de Marokkaanse bevolking om de doodstraf toe te passen op landverraders.
pi_171665571
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:24 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Vermijden ja, dat doe je middels het bestrijden van terroristen op dag 1. Syri heeft gefaald omdat het terroristen vrijheid gaf en zelfs gevangen terroristen een pardon gegeven heeft. Deze fouten moeten wij in Marokko niet maken, oftewel: Oppakken die handel! Het liefst zie ik ook voor elke verrader de doodstraf, hopelijk kan dat in de toekomst ook toegepast worden. Er is veel steun vanuit de Marokkaanse bevolking om de doodstraf toe te passen op landverraders.
Je spoort 'm echt niet. :')
  dinsdag 13 juni 2017 @ 14:02:47 #37
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171666040
Azulisten (wat dat ook mogen wezen) zijn de nieuwe Joden
pi_171689431
quote:
Islamisten voegen zich bij Rif-protest
De verboden, maar massale beweging van islamisten Adl wal-Ihsan ruikt politieke kansen in het Rif-protest in Marokko.

De protesten in Marokko breidden zich afgelopen weekend uit naar de hoofdstad Rabat. Naar schatting demonstreerden zo'n honderdduizend mensen er tegen de situatie in de Rif. Daar protesteren sinds maanden duizenden burgers tegen de corruptie, discriminatie en de economische malaise in het gebied. Maar aan de demonstratie in Rabat vielen twee zaken op: het hoge aantal deelnemers - mogelijk was het de grootste demonstratie sinds 2011 - en de aanwezigheid van de verboden islamistenbeweging Adl wal-Ihsan (Gerechtigheid en Liefdadigheid).

Deze islamistische organisatie is verboden in Marokko, maar wordt gedoogd. De islamisten hebben het al decennia aan de stok met het paleis en mogen niet deelnemen aan verkiezingen. Zij komen namelijk niet door de politieke ballotagecommissie. Adl wal-Ihsan is de enige beweging in Marokko die het politieke en religieuze gezag van de koning betwist. De beweging eist bovendien volledige democratie, zonder voorwaarden of voorbehoud.

Democratie is voor Adl wal-Ihsan echter geen doel, maar een middel om de monarchie te ondermijnen en een islamitisch kalifaat te vestigen. Wijlen leider Abdessalam Yassine zei eens: "We lijden onder de koning en met de tijd zullen we afrekenen met dit regime en terugkeren naar het boek van God."

Adl wal-Ihsan predikt geen geweld en heeft voor zover bekend geen paramilitaire vleugel - haar studentenbeweging is wel een bron van zorg, vooral omdat zij intimidatietechnieken gebruikt om seculiere studenten op de universiteitscampussen het zwijgen op te leggen. De beweging kiest echter voor de lange weg: eerst wil zij via onderwijs de cultuur van Marokko omvormen, om van daaruit de economie en de politiek in te richten volgens de principes van de sharia.

Eenzame positie
De beweging gaat daarbij strategisch te werk. Zij organiseert sociale programma's, zoals het verzorgen van gratis maaltijden en het bieden van (islamitische) scholing en medische hulp aan de armen in de grote steden. De beweging is met name populair in Rabat, Casablanca, Tanger en Marrakesh - opvallend genoeg behoort de Rif niet tot haar traditionele machtsbasis. Het is dan ook niet vreemd dat de beweging zondag zoveel mensen kon optrommelen in de hoofdstad.

Dat Adl wal-Ihsan zich heeft gevoegd bij de protesten heeft niet zozeer te maken met de noden van de Rif, als wel met haar eenzame positie buiten de officile politiek. Zij zoekt van oudsher toenadering tot margepartijen, waarmee zij hoopt de krachten te kunnen bundelen. Tot de protesten in de Rif uitbraken probeerde zij gemene zaak te maken met links. De islamisten en de linkse progressieven hebben beide oog voor de nijpende situatie van de onderklasse en delen hun afkeer jegens de corrupte elite (steevast aangeduid als 'makhzen'). Dat hun wereldbeelden zich op andere gebieden niet verdragen, zoals wat betreft de rol van religie binnen de staat, was voor hen van later zorg.

In 2011 ging Adl wal-Ihsan een bondgenootschap aan met de progressieve 20 Februari Beweging. Deze laatste partij, die met name bestond uit hoogopgeleide stedelingen, werd opgericht naar aanleiding van de straatprotesten elders in de Arabische wereld. De 20 Februari Beweging wilde politieke hervormingen afdwingen, maar kon dit niet op eigen kracht. Adl wal-Ihsan voorzag de demonstraties van mensenmassa, terwijl de 20 Februari Beweging onderhandelde. Toen de progressieve beweging niet langer de hulp van de islamisten wenste, was het eveneens gedaan met de massale protesten. Na het verbreken van de relatie, keerde Adl wal-Ihsan terug naar de kou - ook zij kan de strijd tegen het paleis niet op eigen kracht voeren. Het zoekt daarom telkens naar nieuwe kansen om zich toegang tot het politieke systeem te verwerven.

Nieuwe kans
De Rif-protesten bieden voor Adl wal-Ihsan een nieuwe kans, maar de vraag is of deze opzet zal slagen. De Rif-protesten zijn niet religieus van aard en keren zich vooralsnog niet tegen de monarchie.

De islamistische beweging komt niet voort uit de Moslimbroederschap, zoals de Marokkaanse regeringspartij PJD of het Tunesische Ennahda, noch is zij salafistisch. Het gedachtegoed van Adl wal-Ihsan komt voort uit de soefisme, een mystieke stroming binnen de soennitische islam. Hoewel soefi's zeer gehaat worden door salafisten, staan zij elkaar in Marokko niet naar het leven.
Bron: https://www.trouw.nl/demo(...)if-protest~a603c5e6/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2017 14:21:41 ]
pi_171689487
Moge Allah Marokko beschermen en stabiel houden. Ik houd mijn hart vast voor Marokko.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:25:38 #40
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171689577
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:22 schreef Maghrebijnse het volgende:
Moge Allah Marokko beschermen en stabiel houden. Ik houd mijn hart vast voor Marokko.
:')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171689595
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:02 schreef Twiitch het volgende:
Azulisten (wat dat ook mogen wezen) zijn de nieuwe Joden
Hoe kan je iets stellen als je geeneens weet wat Azulisten zijn? Maar Azulisten zijn een gezwel en krijgen geld van zionistische Joden. In die zin zijn het inderdaad ook Joden.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:26:46 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_171689596
quote:
Niet geheel onverwacht, zeg maar.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_171689604
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:25 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

:')
Wat?
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:27:31 #44
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171689622
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat?
Alles. Echt. Alles :')
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171689633
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:27 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Alles. Echt. Alles :')
Je reactie is weer eens lekker constructief.
pi_171689638
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet geheel onverwacht, zeg maar.
Snel neerhalen deze lui.
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:28:28 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_171689643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe kan je iets stellen als je geeneens weet wat Azulisten zijn? Maar Azulisten zijn een gezwel en krijgen geld van zionistische Joden. In die zin zijn het inderdaad ook Joden.
Niemand kan zo dom zijn als dit. Kom op, van wie is dit een kloon :')
  woensdag 14 juni 2017 @ 14:29:03 #48
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_171689666
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je reactie is weer eens lekker constructief.
Die van jou die ik quote ook.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_171689670
quote:
10s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Niemand kan zo dom zijn als dit. Kom op, van wie is dit een kloon :')
Jij bent dommer. Jij weet geeneens wat Azulisten zijn. Ik daarentegen ken ze wel.
pi_171689676
quote:
14s.gif Op woensdag 14 juni 2017 14:29 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Die van jou die ik quote ook.
Oh ja want het is vreemd om te hopen dat Marokko stabiel blijft?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')