Waarom niet gewoon alles vervangen ?quote:Op maandag 12 juni 2017 23:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Auto is bij de garage geweest die vorige keer olie vervangen heeft, dus die heeft dezelfde erbij gekieperd. Geen idee wat het was.
Ow dat zou ook kunnen dat ie dat gedaan heeft. Geen idee, ik was werken en het is geregeld.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon alles vervangen ?
Bij een dealer staat dit gewoon in mijn dossier.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:43 schreef derLudolf het volgende:
Als het niet in het boekje staat vraag ik me af hoe de garage kan weten of ze het juiste er bij in hebben gegooid
Oh geen idee of die dat voor alle auto's bijhouden, zou haast wel moeten.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij een dealer staat dit gewoon in mijn dossier.
Bij deze garage misschien ook wel?
In het dossier (als ze dat bijhouden en anders staat het op de rekening) zal vast wel staan wat ze er in gegooid hebben en hoe veel.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij een dealer staat dit gewoon in mijn dossier.
Bij deze garage misschien ook wel?
Viscositeit is juist het belangrijkste. De rest maakt relatief weinig uit.quote:Op maandag 12 juni 2017 13:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
viscositeit is nog niet zo heeeeel spannend.. Het gaat er om of er mineraal, vol- of halfsyntheet in zit.. Dát mag je niet mengen.. Als je een half litertje 10w30 volsyntheet bij 0w30 volsyntheet gooit is het niet zo spannend.. Mineraal bij half- of volsynthetische olie is geen succes.
ik had het over bijvullen igv nood he.. Niet om tijdens een verversing er plompverloren iets anders in te kieperen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Viscositeit is juist het belangrijkste. De rest maakt relatief weinig uit.
De meeste volsynthetische olieën hebben minerale olie als basis.
Nou, er zijn anders genoeg toepassingen die perse mineraal of juist synteet verlangen.quote:Op donderdag 15 juni 2017 12:01 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Viscositeit is juist het belangrijkste. De rest maakt relatief weinig uit.
De meeste volsynthetische olieën hebben minerale olie als basis.
Bij bijvullen in geval van nood zou ik mijzelf geen zorgen maken of het vol- of halfsyntheet of mineraal moet zijn. Zelfde viscositeit uit het schap pakken, erin mikken en gaan.quote:Op donderdag 15 juni 2017 15:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik had het over bijvullen igv nood he.. Niet om tijdens een verversing er plompverloren iets anders in te kieperen.
Puur mineraal gebruiken vraagt meer aandacht inderdaad. Maar als het voor nood bijgevuld moet worden, lekker belangrijk. Als het op 'korte' termijn maar vervangen wordt door de voorgeschreven olie.quote:Op donderdag 15 juni 2017 15:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou, er zijn anders genoeg toepassingen die perse mineraal of juist syntheet verlangen.
Met een simpel ongeblazen blok dat halfsyntheet lust zal het iets minder Krek komen, als je het onderhoudsinterval van mineraal maar blijft hanteren.
De pest is dat zeker merk garages homogeen overal hetzelfde in flikkeren.quote:Op maandag 12 juni 2017 23:43 schreef derLudolf het volgende:
Als het niet in het boekje staat vraag ik me af hoe de garage kan weten of ze het juiste er bij in hebben gegooid
In bulk koop je gunstiger in, dus ze hebben redelijk algemene soorten op voorraad. Als het enigszins kan gooien ze dat er in.quote:Op donderdag 15 juni 2017 23:29 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De pest is dat zeker merk garages homogeen overal hetzelfde in flikkeren.
Krijg je monteurs die overal 5W30 in flikkeren, en dan schelden dat ze het bij zijn eigen zus erin gooien.
Het is geen dealer, maar gewoon een vakgarage waar de auto al enige tijd in onderhoud is, dus die zal het hendig wel wetenquote:Op maandag 12 juni 2017 23:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij een dealer staat dit gewoon in mijn dossier.
Bij deze garage misschien ook wel?
Daar heb ik heel andere ervaringen mee, met mijn Peugje 1,6HDi maar dat even ter zijde. Ik zou gewoon alles eruit laten lopen en een synthetische 5W 30 erin doen. Die HDi motoren zijn nogal erg gevoelig voor olievervuiling (en andere zaken) zodat het adagio "better safe than sorry" wel opgaat bij die type motor.quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:26 schreef Geralt het volgende:
Ik ga sowieso niet naar een dealer met mijn auto, want daar wordt je imo altijd in je nek geslagen.
Koppeling + distributie scheelde bij een Seat specialist of de dealer meer dan 500 euro.
Maargoed, Brennie is er inmiddels ook wel van overtuigd dat een dealer het niet noodzakelijkerwijs beter op heeft met je auto dan een vakgarage
fap = ?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
In een 1.4hdi (zonder fap) partikelfilter, moest al 5w30.
In de 1.6hdi(f) =fap, ga ik uit van 5w30 en speciaal voor auto's met fap.
Total (Frans) & Peugeot huismerk, raadt deze aan:
https://www.deolieconcurr(...)%252d30-5-Liter.html
Jup, roetfilter, op z'n Frans.quote:
Thanks. Wat is jouw advies voor een Partner HDi qua interval/oliesoort?quote:
Welk bouwjaar? Heeft hij een roetfilter of niet?quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Thanks. Wat is jouw advies voor een Partner HDi qua interval/oliesoort?
Febr. 2007, met roetfilter (en defecte gloeidraad....)quote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Welk bouwjaar? Heeft hij een roetfilter of niet?
Bij de 1.6hdi stond het interval altijd op 30.000, maar is later gehalveerd.
Bedanktquote:Op vrijdag 16 juni 2017 14:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dan zou ik gewoon hetzelfde erin gooien als ik hierboven noemde.
Zie ook https://www.total-tls.nl/default.aspx?lang=nel
Total noemt daar een verversingstermijn van 20.000km
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |