abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171648239
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag eerder in dit topic waarom we in 2017 bij huurwoningen toewijzen gaan discrimineren op etniciteit omdat er meer dan een halve eeuw geleden fouten zijn gemaakt door een regering in een politieke kwestie.
Omdat we verantwoordelijkheid nemen als Nederlandse maatschappij.
  Forum Admin maandag 12 juni 2017 @ 19:01:34 #252
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_171648245
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik vind het een gotspe om Molukkers als niet geïntegreerd te beschouwen.
Dat is dan ook niet wat ik stel, al zie ik nu ik het teruglees wel dat dat zo kan overkomen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 12 juni 2017 @ 19:01:56 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171648255
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:01 schreef vaduz het volgende:

[..]

Omdat we verantwoordelijkheid nemen als Nederlandse maatschappij.
_O-
pi_171648262
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat jij en Straatcommando het eens zijn maar dat jullie langs elkaar heen gaan (?)

:?
Het punt is hier dat het hem alleen lijkt te gaan om integratie. Terwijl wat mij betreft een veel fundamentelere vraag hieraan ten grondslag ligt. Integratie is slechts een bijzaak. Het feit dat op etnische gronden een scheidslijn wordt getrokken (waar je wel of niet mag wonen) vind ik veel en veel zwaarder wegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_171648267
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag eerder in dit topic waarom we in 2017 bij huurwoningen toewijzen gaan discrimineren op etniciteit omdat er meer dan een halve eeuw geleden fouten zijn gemaakt door een regering in een politieke kwestie.
Dezelfde reden waarom de Duitse overheid nog steeds herstelbetalingen uitvoert aan Israël, oftewel de Joodse gemeenschap.
pi_171648279
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:03 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Dezelfde reden waarom de Duitse overheid nog steeds herstelbetalingen uitvoert aan Israël, oftewel de Joodse gemeenschap.
Wat volstrekt idioot is. Alsof de huidige generatie daar iets mee van doen heeft.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 juni 2017 @ 19:04:14 #257
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171648290
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het punt is hier dat het hem alleen lijkt te gaan om integratie. Terwijl wat mij betreft een veel fundamentelere vraag hieraan ten grondslag ligt. Integratie is slechts een bijzaak. Het feit dat op etnische gronden een scheidslijn wordt getrokken (waar je wel of niet mag wonen) vind ik veel en veel zwaarder wegen.
Ja maar volgens sommigen in dit topic is het verantwoord om die scheidslijn te trekken omdat er ooit in de geschiedenis een fout is gemaakt door totaal andere mensen die al lang niet meer leven.
  Forum Admin maandag 12 juni 2017 @ 19:04:43 #258
pi_171648297
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ook. Ik bedoelde er alleen mee dat zoiets een signaal af kan geven dat het juist niet zo is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_171648322
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:03 schreef Mutant01 het volgende:
Wat volstrekt idioot is. Alsof de huidige generatie daar iets mee van doen heeft.
De huidige generatie leeft niet in een tijdloze vacuüm. Persoonlijke onschuld trumpeert geen gemeenschappelijke rechtvaardigheid.
pi_171648353
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:05 schreef Stabiel het volgende:

[..]

De huidige generatie leeft niet in een tijdloze vacuüm. Persoonlijke onschuld trumpeert geen gemeenschappelijke rechtvaardigheid.
Je mag een persoon niet verantwoordelijk houden voor iets waar hij of zij helemaal niets aan kan doen.
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin maandag 12 juni 2017 @ 19:07:27 #261
pi_171648356
quote:
2s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Duitsland heeft sowieso te maken met de ernstige schuldgevoelens die ze nog hebben.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:08:14 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171648373
Oke jongens het was leuk. De trolletjes hebben hun speelkwartier weer gehad. Ik ben weg hier.
pi_171648375
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je mag een persoon niet verantwoordelijk houden voor iets waar hij of zij helemaal niets aan kan doen.
Personen niet. Staten wel.
pi_171648392
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Duitsland heeft sowieso te maken met de ernstige schuldgevoelens die ze nog hebben.
Alsof ze compenseren. :') Ze gebruiken die praatjes enkel om Europa verder te kolonaliseren.
pi_171648394
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Oke jongens het was leuk. De trolletjes hebben hun speelkwartier weer gehad. Ik ben weg hier.
Je posts werden inhoudelijk dan ook steeds lachwekkender.
  maandag 12 juni 2017 @ 19:11:24 #266
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171648467
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:03 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Met als verschil dat die joodse gemeenschap slachtoffers waren. Dat geld niet voor deze Molukkers, die hebben een bewuste keuze gemaakt en voor de verliezende strijdmacht gekozen. Waardoor gedane beloften niet nagekomen kunnen worden en ze in hun 'thuisland' verguist worden. Mede door de (door Nederland goedgekeurde en gestimuleerde) slachtpartijen en verkrachtingen die ze gepleegd hebben.

Dit gaat niet om onschuldige slachtoffers die niets misdaan hebben noch een keuze hadden. Dit gaat om keiharde strijders die een bewuste keuze hebben gemaakt voor zichzelf en hun familie. Die mede door hun handelen (weer zeg ik erbij, goedgekeurd en gestimuleerd door de Nederlandse overheid, die is net zo schuldig!) geen plaats meer hebben om naar terug te keren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171648492
quote:
9s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

De Nederlandse overheid heeft toentertijd steken laten vallen en daar moet zeker een oplossing voor komen. De originelee belofte kunnen we niet meer inlossen, daar gaan we helemaal niet meer over. Om dan maar je gram te halen op deze manier slaat helemaal nergens op en is schadelijk voor zowel molukkers in Nederland en de Nederlandse maatschappij
Ik vind dat wel een beetje een non-argument worden. De belofte (als dat al een belofte was) kon ook toen al niet worden ingelost. De overheid heeft inderdaad steken laten vallen en de boosheid en andere gevoelens die de eerste generatie daardoor richting de overheid had, daar heb ik begrip voor. Ik vind alleen niet dat dat generaties later nog als argument gebruikt kan worden om je zin te krijgen. De idealen van de generaties daarna zijn voor een deel van de groep ook veel sterker geworden dan bij de eerste generatie het geval was, gelukkig geldt dat voor het grootste deel inmiddels niet meer.

Volgens de OP zijn er vijf jaar geleden afspraken gemaakt (met wie?) dat er ook niet-Molukkers gevestigd konden worden, maar wil de wijk nu van die afspraken af.
pi_171648693
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Met als verschil dat die joodse gemeenschap slachtoffers waren. Dat geld niet voor deze Molukkers, die hebben een bewuste keuze gemaakt en voor de verliezende strijdmacht gekozen. Waardoor gedane beloften niet nagekomen kunnen worden en ze in hun 'thuisland' verguist worden. Mede door de (door Nederland goedgekeurde en gestimuleerde) slachtpartijen en verkrachtingen die ze gepleegd hebben.

Dit gaat niet om onschuldige slachtoffers die niets misdaan hebben noch een keuze hadden. Dit gaat om keiharde strijders die een bewuste keuze hebben gemaakt voor zichzelf en hun familie. Die mede door hun handelen (weer zeg ik erbij, goedgekeurd en gestimuleerd door de Nederlandse overheid, die is net zo schuldig!) geen plaats meer hebben om naar terug te keren.
Het was niet mijn intentie om de geschiedenis van de Joden in Europa met die van de Molukkers te vergelijken. Ik hanteerde enkel dat voorbeeld om de vraag te beantwoorden in hoeverre staten schuldig kunnen bevonden worden om eerder genomen handelingen.

Dat de Molukkers partij kozen is waar. Dat zou, vanuit Nederlandse oogpunt, daar ze vochten en stierven voor Nederlandse belangen, des te meer reden moeten zijn om hier extra precair mee om te gaan.
pi_171648777
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 19:08 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Personen niet. Staten wel.
Uiteindelijk is het gewoon het uitmelken van de Duitse burger. Dat weet je zelf ook dondersgoed. Bovendien zou je kunnen stellen dat het nazi-regime een andere staat is dan het huidige Duitsland.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 juni 2017 @ 19:36:03 #270
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171649112
quote:
10s.gif Op maandag 12 juni 2017 18:57 schreef skrn het volgende:

[..]

Mijn God.
Mon dieu et mon droit.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_171649721
Dit soort situaties - in Hoogeveen is het bij mijn weten ook aan de orde - is onmogelijk houdbaar. We moeten stoppen met deze waanzin. Geen segregatie meer in dit land.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:11:25 #272
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_171649986
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 09:41 schreef longinus het volgende:
Geweldig die multiculturele wijken ^O^
ja, het pakt altijd weer goed uit. :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_171650088
Ik snap de Molukkers wel dat ze bij elkaar willen wonen, de meesten willen bij hun eigen soort wonen, blank, Turk, rijk, enz maar als overheid en woningbouwstichting moet je dit niet willen, zeker niet met een bevolkingsgroep die al bijna 70 jaar in Nederland woont.
  maandag 12 juni 2017 @ 20:23:44 #274
117098 Hathor
Effe niet
pi_171650260
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap de Molukkers wel dat ze bij elkaar willen wonen, de meesten willen bij hun eigen soort wonen, blank, Turk, rijk, enz maar als overheid en woningbouwstichting moet je dit niet willen, zeker niet met een bevolkingsgroep die al bijna 70 jaar in Nederland woont.
Ik ken best veel Molukkers en ze hebben lang niet allemaal die drang om samen te klitten in een of andere afgesloten gemeenschap. In Vught was er vroeger een soort woonwagenkamp waar er een hoop stonden en als je zo opgegroeid bent zal die drang er wel zijn ja, maar diegenen die gewoon in de stad of in een dorp zijn opgegroeid hebben daar weinig last van.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_171650299
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik snap het ook best dat ze bij elkaar willen wonen, is vast heel gezellig. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als niet willen dat er anderen bij komen wonen.
Het is toch niet zo erg dat je het huis van Henk en Ingrid voorbij moet lopen om een eindje (of een straat) verderop een andere Molukker te bezoeken?

Hun wil gaat verder dan alleen bij elkaar in de buurt willen wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')