abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171634650
De neven van Eus. Schrijver Özcan Akyol volgt de geschiedenis van zijn vaders familie, die grotendeels naar Ankara trok.
Mooie beelden, droevige verhalen, prachtige hoofdpersoon die geen woord te veel zegt, het Turkije van nu zoals je het nog nooit op tv gezien hebt.
pi_171634856
Zag er vorige week een aflevering van, dat was inderdaad heel interessant en ook wel emotioneel af en toe. Het zijn net mensen, die Turken.
pi_171634880
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:33 schreef LurkJeRot het volgende:
Zag er vorige week een aflevering van, dat was inderdaad heel interessant en ook wel emotioneel af en toe. Het zijn net mensen, die Turken.
Gisteravond was het ook heel mooi.
pi_171634924
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Gisteravond was het ook heel mooi.
Ik zal eens kijken of ik het terug kan zien ergens.
pi_171648134
quote:
14s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:42 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken of ik het terug kan zien ergens.
https://www.npo.nl/de-nev(...)rce=suggestion&q=eus
pi_171716420
Schrijver en journalist Özcan Akyol wordt ernstig bedreigd vanwege zijn documentairereeks De neven van Eus, dat sinds enkele weken op televisie wordt uitgezonden.

Sinds de derde aflevering is de situatie geëscaleerd, zegt hij tegen de Volkskrant.

"Nu komen elke dag bedreigingen binnen die een grens overgaan", aldus Akyol, die wordt uitgescholden voor landverrader en dood wordt gewenst. De derde aflevering van De neven van Eus ging over het teruglopende toerisme in Antalya. "Mijn neven zeiden daarin dat het niet goed gaat met het toerisme. Daar worden veel Turkse Nederlanders heel erg boos over. Volgens hen gaat het wél goed. Je mag niet negatief berichten over het land waar zij zoveel van houden."

Akyol wilde eigenlijk geen ruchtbaarheid geven aan de bedreigers, maar volgens hem is een grens bereikt. "Als er niets gebeurt, lijkt het of zij vrij spel krijgen. Ik wil een signaal afgeven dat al die scheldpartijen en dreigementen niet onopgemerkt blijven. Dat ze strafrechtelijke consequenties kunnen krijgen."

De programmamaker durft zich zelfs niet meer overal te vertonen. "Ik mijd plekken waar veel Turkse Nederlanders komen. De markt van Deventer bijvoorbeeld."
http://www.telegraaf.nl/p(...)mentairereeks__.html

Wat hebben we toch een kudde Turkse tokkies in Nederland.
pi_171725631
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 19:38 schreef Loekie1 het volgende:
Schrijver en journalist Özcan Akyol wordt ernstig bedreigd vanwege zijn documentairereeks De neven van Eus, dat sinds enkele weken op televisie wordt uitgezonden.

Sinds de derde aflevering is de situatie geëscaleerd, zegt hij tegen de Volkskrant.

"Nu komen elke dag bedreigingen binnen die een grens overgaan", aldus Akyol, die wordt uitgescholden voor landverrader en dood wordt gewenst. De derde aflevering van De neven van Eus ging over het teruglopende toerisme in Antalya. "Mijn neven zeiden daarin dat het niet goed gaat met het toerisme. Daar worden veel Turkse Nederlanders heel erg boos over. Volgens hen gaat het wél goed. Je mag niet negatief berichten over het land waar zij zoveel van houden."

Akyol wilde eigenlijk geen ruchtbaarheid geven aan de bedreigers, maar volgens hem is een grens bereikt. "Als er niets gebeurt, lijkt het of zij vrij spel krijgen. Ik wil een signaal afgeven dat al die scheldpartijen en dreigementen niet onopgemerkt blijven. Dat ze strafrechtelijke consequenties kunnen krijgen."

De programmamaker durft zich zelfs niet meer overal te vertonen. "Ik mijd plekken waar veel Turkse Nederlanders komen. De markt van Deventer bijvoorbeeld."
http://www.telegraaf.nl/p(...)mentairereeks__.html

Wat hebben we toch een kudde Turkse tokkies in Nederland.
Te treurig voor woorden.
pi_171735521
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 07:40 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Te treurig voor woorden.
Jep maar niet verrassend.
pi_173831138
Vond je het interessant om Turkije vanuit deze gezichtshoek te zien, met gewone stadse mensen aan het woord, dan is de film Kedi misschien ook iets voor jou. Gaat over de vele katten op straat in Istanboel.
https://www.biosagenda.nl/film_kedi_32382.html
Je moet wel ook van katten houden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')