abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 juni 2017 @ 13:12:14 #1
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_171615503
We zijn van plan om eind september/begin oktober een kleine raodtrip te maken door Europa. Voor het idee, ongeveer dit rondje:
- München
- Wenen
- Zagreb
- Venetië
- Genua
- Monaco / Nice / Cannes
- Genève
- Luxemburg

We gaan dus diverse landen rijden, we bedachten dat het wel leuk is om dat te filmen met een dashcam. Nu we wat info aan het verzamelen zijn voor deze reis zie ik dat het gebruik van een dashcam in veel landen verboden is (of eigenlijk is het met name verboden die beelden te publiceren).
Natuurlijk heb ik geen zin in gezeur in het buitenland, maar ik vind het oprecht jammer dat het in grotendelen van de reis niet zou kunnen want het lijkt ons een leuke vastlegging.

Nu zijn wij roadtrip-n00bs dus misschien maak ik me te druk hierom. Of misschien andersom ben ik te laconiek. Daarom de vraag aan ervaren reizigers:
Wie heeft ervaring met het gebruik van de dashcam en eventueel ervaring met controle/politie/ weet ik het wat, daarmee?

Dank!
klerkje
  Moderator zondag 11 juni 2017 @ 13:55:56 #2
45833 crew  Fogel
pi_171616381
Kijk eens of ze je hier kunnen helpen: PTA / Camera in je auto of op je helm #14: Nog steeds zonder filmpjes

Maar post hier graag verder over de plannen, ziet eruit als een leuke route :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_171619189
Ik snap je idee, maar wordt niet vooral erg saai? Je ziet op een dashcam namelijk vooral wegen ;)

Toffe route lijkt het mij trouwens ook!
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 11 juni 2017 @ 16:22:52 #4
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_171619713
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 16:00 schreef polariteit het volgende:
Ik snap je idee, maar wordt niet vooral erg saai? Je ziet op een dashcam namelijk vooral wegen ;)

Toffe route lijkt het mij trouwens ook!
Nou we hebben nog geen dashcam. We zijn wat invulling aan de reis aan het geven en toen kwam dit idee op. Een beetje als aanvulling met het idee er een soort timelapse film van te maken. Wellicht is het inderdaad saai.Nou ja dan weten we dat ook weer. :)

Punt is dat ik nu zit te kijken waar ik in alle landen die we doorkruisen aan moet denken (verkeersregels, vignetten, tolwegen, wat is verplicht) en toen kwam ik erachter dat zo'n dashcam helemaal niet overal toegestaan is. :{
Dus daarom de vraag hoe ' erg' het in de praktijk is.

Verder ja we hebben er ook echt zin in, behalve de overnachting bij München (vanwege oktoberfest) boeken we niets vooruit. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het ons gaat bevallen. Ik ben niet zo'n schrijver wat reisverslagen betreft, maar wellicht dat ik iets moois in elkaar kan zetten voor Fok! (geen garantie!)
klerkje
pi_171620408
Zo'n timelapse is wel gaaf idd :)

Kan je helaas niet helpen wat betreft de verboden. Kan me zomaar voorstellen dat dit oa voor Duitsland geldt ivm privacy? Maar heb geen idee hoe het zit met naleving...
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zondag 11 juni 2017 @ 17:24:34 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171621088
Je mag in Duitsland wel een dascham hebben, maar je mag niemand herkenbaar online gooien ofzo volgens mij.

Ik heb zelf een dashcam, maar het is saai hoor. Ik heb hem puur voor mocht er een x iets gebeuren (Daarom komt er binnenkort ook een 2e voor de achterruit). Maar wat ik zeg, het is behoorlijk saai. Daarnaast kun je ook niet oneindig opnemen he. Hij begint op een gegeven moment weer de oudste opnamen te overschrijven, dus dan moet je echt héél veel geheugenkaartjes meenemen om van zo veel uren beeld niks te verliezen.

Ik denk niet dat het echt praktisch is.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')