abonnement Unibet Coolblue
pi_171606054
Ik heb een nieuwe woning. De wanden zijn mooi, egaal wit. Volgens mij zijn ze gestuct (ik weet het niet :') ), maar hoe weet ik dat zeker? Ze zijn te egaal om geverfd te zijn lijkt het.

Maar dan vraag twee: als het gestuct is, is het dan noodzakelijk om deze wanden te verven? En waarom (qua onderhoud, qua gezondheid, of anders) ?
Qua esthetiek hoeft het van mij niet namelijk.
Het weer zat niet mee
pi_171606214
Stukwerk is vaak veel gladder dan verf inderdaad. Stucwerk is zuigend. dat betekend dat hij ook voorbehandeld moet worden met een primer. Het zuigt dus ook vlekken e.d. op. Deze krijg je er niet zomaar weer uit.

Wat je kunt doen in verven met "gladde" verf om het effect van de muur te behouden.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171606405
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 21:57 schreef MilkTea het volgende:
Stukwerk is vaak veel gladder dan verf inderdaad. Stucwerk is zuigend. dat betekend dat hij ook voorbehandeld moet worden met een primer. Het zuigt dus ook vlekken e.d. op. Deze krijg je er niet zomaar weer uit.

Wat je kunt doen in verven met "gladde" verf om het effect van de muur te behouden.
Dus als ik een glas water er overheen gooi en het zuigt meteen alles op, dan weet ik dat het stucwerk is? :P

Maar is dat de enige afweging om stucwerk te verven: want als er iets opkomt dan krijg je die vlekken er niet meer uit?
Het weer zat niet mee
pi_171606528
Volgensmij geeft stucwerk af, wrijf er eens met je hand over, is je hand dan wit?
Ja: Stuc
Nee: Verf (mits bovenstaande klopt natuurlijk)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2017 22:10:55 ]
pi_171606610
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 22:10 schreef CarltonBanks het volgende:
Volgensmij geeft stucwerk af, wrijf er eens met je hand over, is je hand dan wit?
Ja: Stuc
Nee: Verf (mits bovenstaande klopt natuurlijk)
Ja, dat hoorde ik ook van iemand!
Vandaag heb ik mijn hand langs verschillende wanden in het huis gehaald, maar wit werden ze niet/het gaf niks af.
Dus als dat inderdaad de truc is om erachter te komen of het wel of niet om stucwerk gaat, dan nee. Kan iemand daar uitsluitsel over geven? :s)
Het weer zat niet mee
pi_171606874
Staat er iets in het bestek over de wandafwerking?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171606968
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 22:28 schreef blomke het volgende:
Staat er iets in het bestek over de wandafwerking?
Die heb ik niet. Het is een huurhuis. Ik zal wel contact opnemen met de corporatie, zij zullen het vast weten.
Het weer zat niet mee
pi_171607073
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 22:04 schreef Verregende_Otter het volgende:

[..]

Dus als ik een glas water er overheen gooi en het zuigt meteen alles op, dan weet ik dat het stucwerk is? :P

Maar is dat de enige afweging om stucwerk te verven: want als er iets opkomt dan krijg je die vlekken er niet meer uit?
Volgens mij wel ja, en nee hij zuigt niet meteen alles op hahah. je zou het wel kunnen testen door ergens een klein stipje verf te doen en te kijken of die intrekt.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_171607427
Heb 1 gestucte wand zonder te schilderen. Als ik een natte handdoek er tegenaan leg, zit er meteen schimmel op
pi_171607453
Sowieso is het wel lekker om gewoon te schilderen in een nieuwe woning lijkt me
pi_171608198
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 22:10 schreef CarltonBanks het volgende:
Volgensmij geeft stucwerk af, wrijf er eens met je hand over, is je hand dan wit?
Ja: Stuc
Nee: Verf (mits bovenstaande klopt natuurlijk)
Bij mijn ouders is het 100% stuc, als ik er over wrijf met mijn hand is die gewoon nog altijd proper. Je conclusie klopt dus niet.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')