abonnement Unibet Coolblue
pi_171600753
Inmiddels ben ik redelijk wanhopig door de hoeveelheid zevenblad en andere rommel in mijn tuin. Ik overweeg Roundup, maar ergens staat het mij tegen omdat het erg slecht voor het milieu schijnt te zijn. Wat is jullie mening over Roundup en gebruiken jullie het?
pi_171601208
Dat kleine beetje roundup dat jij per jaar in je tuin spuit valt in het niets bij wat de boeren en tuinders over hun landen uitsproeien en spuiten.
pi_171601609
Ik zou het niet doen want de bodem wordt er slechter door.
pi_171601686
woon je in een waterwingebied of heb je een put/pomp?
dag
pi_171601955
Glyfosaat is het laatste en beste middel, gewoon gebruiken ruim voordat er regen valt.
En doe er een drupje afwasmiddel bij, dat heft de vochtspanning van het water op en pakt het beter.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171606852
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 19:01 schreef Peter het volgende:
woon je in een waterwingebied of heb je een put/pomp?
Dichtbij een waterwingebied, geen put/pomp
pi_171607074
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 22:27 schreef GS-Raw het volgende:

[..]

Dichtbij een waterwingebied, geen put/pomp
Glyfosaat (roundup) blijft jaren in grondwater traceerbaar.. ik zou het alleen erg beperkt gebruiken als laatste optie. Het werkt wel..
dag
  zaterdag 10 juni 2017 @ 23:56:14 #8
396386 sturmpie
for night & nature
pi_171608907
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:58 schreef Wespensteek het volgende:
Ik zou het niet doen want de bodem wordt er slechter door.
roundup spuit je op 't blad, de zon doet de rest.

er schijnen ook roundup korrels te zijn, maar dat is als er echt niks mag groeien.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_171611921
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 23:56 schreef sturmpie het volgende:

[..]

roundup spuit je op 't blad, de zon doet de rest.

er schijnen ook roundup korrels te zijn, maar dat is als er echt niks mag groeien.
Dat was Casoron, een supermiddel waar alles aan kapot ging, net als grammoxone waar je naar een uurtje met zon alles al slap zag hangen. beiden zijn al jaren verboden.
Feit is dat het verbod op Glyfosaat zolang duurt is omdat het het laatste goed werkende middel is. Glyfosaat is verkrijgbaar onder diverse merken Monsanto(Roundup) is de uitvinder
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171612161
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 18:36 schreef CarltonBanks het volgende:
Dat kleine beetje roundup dat jij per jaar in je tuin spuit valt in het niets bij wat de boeren en tuinders over hun landen uitsproeien en spuiten.
Jaja, geen enkele waterdruppel voelt zich verantwoordelijk voor de tsunami. Roundup is troep, gebruik het niet. Zevenblad zal bovendien gewoon terugkomen na een gifbehandeling dus moet je het meerdere keren doen en dan is je grond verpest en zal er weinig nog groeien. Ik zou mijn kind of huisdier er ook niet meer laten spelen.

TS, wat je kan doen:
- Grond helemaal afgraven, afvoeren en nieuwe grond storten;
- Tuin een paar maanden onder water zetten;
- Grond verbeteren (zevenblad houdt van zure grond) bijv dmv kalk;
- Grond een jaar lang bedekken met anti wortel doek.
- Of het gewoon accepteren, zevenblad is een eetbare plant die je in de sla kan doen of kan gebruiken als spinazie.
pi_171612717
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 09:48 schreef Farenji het volgende:

[..]

Jaja, geen enkele waterdruppel voelt zich verantwoordelijk voor de tsunami. Roundup is troep, gebruik het niet. Zevenblad zal bovendien gewoon terugkomen na een gifbehandeling dus moet je het meerdere keren doen en dan is je grond verpest en zal er weinig nog groeien. Ik zou mijn kind of huisdier er ook niet meer laten spelen.

TS, wat je kan doen:
- Grond helemaal afgraven, afvoeren en nieuwe grond storten;
- Tuin een paar maanden onder water zetten;
- Grond verbeteren (zevenblad houdt van zure grond) bijv dmv kalk;
- Grond een jaar lang bedekken met anti wortel doek.
- Of het gewoon accepteren, zevenblad is een eetbare plant die je in de sla kan doen of kan gebruiken als spinazie.
Kippen zijn ook gek op zevenblad, een kippenren op de plek maken en ze blijven het opeten. Daarna raakt de wortel uitgeput en sterft het ook af. Voordeel is dat je nog eieren krijgt ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')