abonnement Unibet Coolblue
pi_171583521
Ik ben voornemens om de radiator van mijn 206 te spoelen en de kvs te vervangen voor G12+. Ik heb alle benodigde spullen zoals demi water en nieuwe kvs al in huis alleen zit ik nog met een paar vragen;

Is het raadzaam om de thermostaat ook meteen mee te pakken en indien ja, heb ik daar per se een momentsleutel voor nodig of kan dit ook af met gewoon gereedschap?

Verder, er zit aan de onderkant van de radiator een kraantje maar is deze open draaien voldoende om de zaak geheel leeg te trekken of moet er ergens anders nóg iets open gedraaid worden om echt alle oude vloeistof uit het systeem te krijgen? Ik had zoiets ergens anders even kort gelezen namelijk ik kon alleen zo 123 niet meer vinden waar dat ook alweer was.

206'jes hebben geen radiatordop voor het afvullen zoals bij veel andere merken wél het geval is, ik neem aan dat ik haar dus enkel en alleen via het expansievat kan afvullen dan, maar gaat dat geen problemen opleveren met lucht in het systeem in het begin?
pi_171592958
Niemand :?
pi_171593344
Expansievat in een 206 is niet het hoogste punt in het systeem geloof ik. Je moet het ontluchten dmv een trechter op het expansievat waardoor het niveau hoger kan staan.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_171593680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 11:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Expansievat in een 206 is niet het hoogste punt in het systeem geloof ik. Je moet het ontluchten dmv een trechter op het expansievat waardoor het niveau hoger kan staan.
Gewoon zo'n trechter als waar je ook je olie mee bijvult bijvoorbeeld bedoel je?
pi_171593736
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:16 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Gewoon zo'n trechter als waar je ook je olie mee bijvult bijvoorbeeld bedoel je?
Nee want hij moet waterdicht afsluiten op je expansievat om het vulniveau boven je expansievat te brengen. Bij ons (Peugeot dealer) gebruiken ze een trechter die je op het expansievat kan schroeven.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 10 juni 2017 @ 12:36:04 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171594011
Zorg dat je opvangbak groot genoeg is, kan best een flink vrachtje uit komen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171594063
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:19 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nee want hij moet waterdicht afsluiten op je expansievat om het vulniveau boven je expansievat te brengen. Bij ons (Peugeot dealer) gebruiken ze een trechter die je op het expansievat kan schroeven.
Ehm.......ok.......en die zijn ook gewoon los te verkrijgen bij een automaterialenhandel?


quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
Zorg dat je opvangbak groot genoeg is, kan best een flink vrachtje uit komen..
Bedankt voor je tip ;) . Ik heb me al een grote canister gefixt via de lokale wasstraat hier, mocht de bak vol beginnen te lopen dan giet ik het over in die kan.
pi_171716625
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
Zorg dat je opvangbak groot genoeg is, kan best een flink vrachtje uit komen..
Ik heb een service & repair manual gekocht voor de 206, nu had ik op internet al wat gelezen over 2 ontluchtingsnippels aan het koelsysteem van 206'jes en die staan ook in het handboek beschreven. Een aan een buis die richting het chassis loopt en een 2e die in de buurt van het expansievat moet zitten ergens links van de cilinderkop. Die 2e kan ik echter zo 123 niet vinden en ik kan vrij moeilijk uit de foto op maken vanuit welke hoek die nu geschoten is.







Ik heb omcirkeld wat ik vermoed dat het gezochte ventiel moet zijn maar zeker weten doe ik het dus niet. Hopelijk kan iemand hier me wat verder op weg helpen?
  donderdag 15 juni 2017 @ 20:05:57 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171716867
Zo te zien kijken zij vanaf een andere hoek.. Probeer dat eens.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171730219
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 20:05 schreef Sounddragon het volgende:
Zo te zien kijken zij vanaf een andere hoek.. Probeer dat eens.
Ik heb het vanaf elke hoek bekeken en ben er voor 95% zeker van dat dit het ventiel moet voorstellen; vrijwel alles op de foto komt overeen met de afgebeelde onderdelen in het boek. Behalve die moer met dat uiteinde, die wijkt af en dan met name dat uiteinde. Hoewel dat ook te verklaren zou kunnen zijn omdat er ingezoomd is en de foto wat onscherp is. Er zijn ook sporen van koelvloeistof rondom dit deel te vinden dus er huist sowieso kvs achter. Ik durf er alleen net geen gif op in te nemen, maar er is niks anders in de buurt te vinden wat erop zou moeten lijken :{ .
pi_171733790
Bij de felicia 1.3 van mijn ex was KVS verkloot, ik heb het volgende gedaan:

• Alles eruit laten lopen
• Thermostaat eruit en water met azijn erin
• Warm laten worden
• Weer eruit laten lopen
• Alleen water erin gedaan en warm laten lopen
• eruit laten lopen en dan weer netjes KVS erin

is sindsdien mooi schoon gebleven
life happens while you're pusing the throttle.
  vrijdag 16 juni 2017 @ 16:32:58 #12
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_171734931
Ik had een kapot kvs reservoir bij mijn vorige auto. Leeg laten lopen door de onderste slang van de radiator te ontkoppelen, boven waar het reservoir zit een tuinslang er op en goed doorgespoeld. Daarna afgevuld met verse kvs en de auto even laten lopen zonder de dop op het nieuwe reservoir. Het schijnt op die manier te ontluchten. Evt aanvullen en het peil de komende dagen even in de gaten houden.
Feel the fuzz!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')