quote:
Op zondag 25 juni 2017 09:37 schreef Globetrottertje het volgende:Wij krijgen eens in de zoveel tijd een lijst te zien wie gescanned heeft met hoeveel pakjes en welke score. Heb je teveel pakjes handmatig gescanned, dan krijg je gigantisch op je donder.
Wat niet lukt of wat niet in de tas zit geeft ik via de app door en de laatste vier cijfers van de code. Dan moeten ze bij de admi maar scannen. Zo werd dat geinstrueerd bij het werkoverleg.
Ik had iets van 185 pakjes en drie pakjes die handmatig waren gescanned. Ik zat nog net in het groene gebied.
Bij ons was eerst ook de instructie om de admie te bellen als het scannen niet lukte. Helaas had de admie zelf geen instructies ontvangen, dus werden ze overspoeld met telefoontjes van pbz's waar ze niets mee konden. Vervolgens moest je de TC bellen als het scannen niet lukte. Dan moest je de pakjes terug op het depot leggen en moest een collega ze scannen en nabezorgen. Maar dat kostte teveel tijd, en bovendien lag het probleem van het niet kunnen scannen vaak helemaal niet bij de bezorger of zijn/haar telefoon, maar bij het pakje (dan miste bijv. het laatste streepje van de barcode). Dus dan kon die in allerijl opgetrommelde collega het pakje ook niet scannen.
Nu is de instructie om een pakje, als je deze niet kunt scannen, op "niet in mijn tas" te zetten. Blijkbaar doet dat geen afbreuk aan de score.
Dat is dus weer PostNL ten voeten uit. Alleen maar geīnteresseerd in de cijfertjes, en niet in het verhaal er achter. Desnoods wordt de praktijk gemanipuleerd om de papieren theorie te doen kloppen.
Het is net als vroeger met de boco. De mensen met de hoogste scores waren zelden de beste chauffeurs, integendeel! Die gingen vol gas door donkeroranje of op twee wielen door de bocht, want afremmen ging ten koste van je score.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...