abonnement Unibet Coolblue
pi_171559355


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!






Betaaldata:


Emolumententabel:



Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_171560316
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:31 schreef Rafierafie het volgende:
In de zomerperiode willen ze de aanlevertijden verschuiven.
"Alleen op vrijwillige basis"... Maar natuurlijk.
Grappig dat de OR dit prima vindt terwijl ze ondertussen praten over een hitteplan.
Waarom zou het niet prima zijn?
Wordt de aanlevertijd van een depot voor een deel vervroegd dan zijn er geen nadelen, bij bezwaren op later aanleveren van een depot mag deze niet worden doorgevoerd...
  donderdag 8 juni 2017 @ 22:20:38 #3
327191 RobertNL
For your gear.
pi_171560471
Zo lang ze maar geen dal tijden gaan gebruiken.
25 KM in een uur fietsen lukt niet als je af en toe ook nog eens bij ieder huis moet stoppen :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_171560776
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:13 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Waarom zou het niet prima zijn?
Wordt de aanlevertijd van een depot voor een deel vervroegd dan zijn er geen nadelen, bij bezwaren op later aanleveren van een depot mag deze niet worden doorgevoerd...
Klinkt leuk, maar hoe gaat dat in z''n werk met die uitvraag? Is dat een kwestie van meeste stemmen gelden? Of heeft elke bezorger vetorecht?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171560792
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:20 schreef RobertNL het volgende:
Zo lang ze maar geen dal tijden gaan gebruiken.
25 KM in een uur fietsen lukt niet als je af en toe ook nog eens bij ieder huis moet stoppen :P
Neuh, voor bezorging zitten de verschillen in de aanlevering (waar mogelijk besparing op ritten), niet in de uitvoertijden.

Dat gezegd hebbende, los daarvan is/komt natuurlijk wel de tijdsreductie vanwege minder volume in diezelfde periode*...
Maar die tijden zijn op zaterdag wel op basis van een piekdag.

* De algemene haalbaarheid daarvan, zeker in combinatie met pakketten is weer een andere discussie ;)
pi_171560919
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:32 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar hoe gaat dat in z''n werk met die uitvraag? Is dat een kwestie van meeste stemmen gelden? Of heeft elke bezorger vetorecht?
quote:
Als een postbezorger niet akkoord gaat, wordt de post op het betreffende depot op de gebruikelijke tijden aangeleverd, of een maatwerkoplossing gezocht voor de postbezorger.
De uitvraag zelf gaat via Mijnwerk, in principe is het een vetorecht met als kanttekening dat dan dat regeltje over maatwerk van toepassing zou kunnen zijn (bijv werken op ander depot).
Het signaal is dan ook een stuk effectiever bij meerdere bezwaren..
pi_171564211
Ook PostNL recruteert tegewoordig 15-jarigen.

Via de "Tip een topper" pagina:

Wat vragen wij van U?
Je bent 15 jaar of ouder.
(merk op dat de U-jij aanspreekvormen door elkaar worden gebruikt).

Dit lijkt me totaal niet verantwoord, voor kinderen is dit werk te zwaar.

[ Bericht 28% gewijzigd door blijevis op 09-06-2017 05:05:35 ]
  vrijdag 9 juni 2017 @ 00:49:29 #8
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_171564382
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 21:34 schreef Rafierafie het volgende:
Ik denk dat we hier in de zomer juist zullen omkomen in het werk. Als er twee mensen afwezig zijn binnen een depot is het al een grote chaos.
Mensen hier beginnen overbelast te raken.
Mijn ervaring als flex-medewerker (buiten dienst) is dat je juist dan niet zo veel te doen hebt, net zoals tijdens de KNJ, omdat ze al die uitval vanwege vakantie al gepland hebben met vervanging en dergelijke.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 07:49:14 #9
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_171565906
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 00:49 schreef Zelva het volgende:

[..]

Mijn ervaring als flex-medewerker (buiten dienst) is dat je juist dan niet zo veel te doen hebt, net zoals tijdens de KNJ, omdat ze al die uitval vanwege vakantie al gepland hebben met vervanging en dergelijke.
Bij ons idem dito. De flexibelen hadden vaak niets te doen. En sommigen moesten of thuis blijven of naar de andere kant van de stad.

De zomerlijsten met open wijken worden worden meestal ingevuld door de mensen met vaste wijken die niet aan hun uren komen in de zomer. De flexers mogen niets invullen omdat ze standby moeten blijven. Bij ons tenminste.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 09:00:30 #10
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171566625
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 00:36 schreef blijevis het volgende:
Ook PostNL recruteert tegewoordig 15-jarigen.

Via de "Tip een topper" pagina:

Wat vragen wij van U?
Je bent 15 jaar of ouder.
(merk op dat de U-jij aanspreekvormen door elkaar worden gebruikt).

Dit lijkt me totaal niet verantwoord, voor kinderen is dit werk te zwaar.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat veel 15-jarigen zich zullen aanmelden. Lichamelijk relatief zwaar werk, in de zomerse bloedhitte, en dat tegen EUR 2,82 per uur. Dan kun je beter folders gaan rondbrengen, of desnoods voor Sandd gaan lopen, dan zit je al gauw aan het dubbele van dat bedrag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171566626
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 22:13 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

Waarom zou het niet prima zijn?
Wordt de aanlevertijd van een depot voor een deel vervroegd dan zijn er geen nadelen, bij bezwaren op later aanleveren van een depot mag deze niet worden doorgevoerd...
Ik ben inmiddels bekend met "op vrijwillige basis" bij PostNL. Als ik dat zinnetje zie gaan mijn nekharen al overeind staan.
Als je bezwaar maakt wordt je waarschijnlijk onder druk gezet om toch akkoord te gaan met de aangepaste aanlevertijden, of je wordt naar een ander depot gestuurd ergens ver uit de buurt.
Het verschuiven van de aanlevering naar een later tijdstip zou nooit wenselijk moeten zijn. Met name in de warmste periode van het jaar.
pi_171579337
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 09:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat veel 15-jarigen zich zullen aanmelden. Lichamelijk relatief zwaar werk, in de zomerse bloedhitte, en dat tegen EUR 2,82 per uur. Dan kun je beter folders gaan rondbrengen, of desnoods voor Sandd gaan lopen, dan zit je al gauw aan het dubbele van dat bedrag.
Het is niet alleen lichamelijik te zwaar, volgens mij kun je van een kind van 15 ook niet verwachten dat zo iemand altijd om kan gaan met de soms behoorlijk stressvolle situaties waarmee je op straat te maken kunt krijgen, zonder dat je kunt rekenen op steun van collega's of leidinggevenden, omdat die simpelweg niet in de buurt zijn.
pi_171580337
Begonnen via uitzendbureau toen ik 16 was. Super enthousiast, en lichamelijk minder zwaar dan de hele middag/avond in een ijssalon staan wat ik ervoor deed. Dus het is zeker niet te zwaar voor 15/16 jarigen
pi_171581962
En qua stress situaties vind ik het ook behoorlijk meevallen. Ik zie eigenlijk niet in waarom het niet gedaan zou kunnen worden door 15/16 jarigen. De mensen die we hier gehad hebben van die leeftijd deden het prima. Zo fysiek zwaar vind ik het meestal ook niet.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 22:20:31 #15
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171584657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 21:06 schreef gelestipjes het volgende:Zo fysiek zwaar vind ik het meestal ook niet.
Ook niet in de zomer met temperaturen boven de 30 graden? Want dat is de periode waarvoor ze nieuwe mensen zoeken. Oké, het is niet superzwaar, niet te vergelijken met bijv. het werk van een stratenmaker, maar ik denk dat de meeste 15/16 jarigen wel iets kunnen vinden wat beter betaalt en/of lichter is.

Ik heb heel wat tijdelijke krachten hier zien komen, en daar zaten ook wel mensen van 15/16 bij, maar de praktijk leerde dat die dan vaak heel snel weer weg waren. Ook is mijn ervaring dat kinderen van die leeftijd het werk vaak niet zo serieus nemen, en het zien als een soort folderwijkje, waarbij je rustig een dag later kunt bezorgen (of helemaal niet). Natuurlijk zijn er ook 15-jarigen die wel heel serieus en gemotiveerd zijn, maar dat zijn dan vaak de spreekwoordelijke uitzonderingen die de regel bevestigen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 juni 2017 @ 17:08:56 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171599543
Ze hebben mij vandaag wel bezig gehouden. Flink meer fietsmeters gemaakt dan gepland _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171601494
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 22:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ook niet in de zomer met temperaturen boven de 30 graden? Want dat is de periode waarvoor ze nieuwe mensen zoeken. Oké, het is niet superzwaar, niet te vergelijken met bijv. het werk van een stratenmaker, maar ik denk dat de meeste 15/16 jarigen wel iets kunnen vinden wat beter betaalt en/of lichter is.

Ik heb heel wat tijdelijke krachten hier zien komen, en daar zaten ook wel mensen van 15/16 bij, maar de praktijk leerde dat die dan vaak heel snel weer weg waren. Ook is mijn ervaring dat kinderen van die leeftijd het werk vaak niet zo serieus nemen, en het zien als een soort folderwijkje, waarbij je rustig een dag later kunt bezorgen (of helemaal niet). Natuurlijk zijn er ook 15-jarigen die wel heel serieus en gemotiveerd zijn, maar dat zijn dan vaak de spreekwoordelijke uitzonderingen die de regel bevestigen.
Nou ja, er zitten natuurlijk ook best voordelen aan voor kinderen van die leeftijd. Ze kunnen nog lekker uitslapen in hun vakantie, ze hebben alle avonden gewoon vrij voor leuke dingen, genoeg mensen van die leeftijd gehoord die het juist daarom ideaal vonden.
Met 30 graden is het voor iedereen zwaar, dat heeft niet echt met leeftijd te maken, en godzijdank is het over het algemeen geen 2 maanden achter elkaar 30 graden of zo.
Hier waren het eerder de 18/19-jarige ventjes die het allemaal niet zo serieus namen. Elke ochtend te laat bij voorbereiden, je kon de alcohol van de vorige avond nog ruiken en dan lieten ze met bezorgen snel even wat vrienden helpen zodat ze daarna snel weer verder konden zuipen. Van die types die er alleen werkten om even snel wat geld bij elkaar te harken voor hun Sunny Beach vakantie.
Met 15/16-jarigen hebben we hier tot nu toe eigenlijk nog nooit een probleem gehad.
pi_171605619
Ik heb 16-jarigen meegemaakt die hun werk uitermate serieus namen en heel goede pbz bleken te zijn. Deze bleven na de zomer vaak aan als pbz op de zaterdagen. Ik heb 60+ mensen meegemaakt die geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel hadden. En alles daar tussen in ook wel. Dus leeftijd zegt mij niet zo veel. Karakter en instelling des te meer.
  zondag 11 juni 2017 @ 07:45:19 #20
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_171611596
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 21:35 schreef allweather het volgende:
Ik heb 16-jarigen meegemaakt die hun werk uitermate serieus namen en heel goede pbz bleken te zijn. Deze bleven na de zomer vaak aan als pbz op de zaterdagen. Ik heb 60+ mensen meegemaakt die geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel hadden. En alles daar tussen in ook wel. Dus leeftijd zegt mij niet zo veel. Karakter en instelling des te meer.
Idd :-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 11 juni 2017 @ 09:11:27 #21
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_171611898
quote:
14s.gif Op zondag 11 juni 2017 07:45 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Idd :-)
Dat klopt wel, maar mijn ervaring is dat er over het algemeen wel een zeker verband bestaat tussen werkhouding en leeftijd. Volwassenen zijn, in het algemeen, toch wat volwassener dan pubers. Uiteraard zijn er uitzonderingen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_171612609
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 09:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar mijn ervaring is dat er over het algemeen wel een zeker verband bestaat tussen werkhouding en leeftijd. Volwassenen zijn, in het algemeen, toch wat volwassener dan pubers. Uiteraard zijn er uitzonderingen.
Jongeren zouden bij hun sollicitatie eigenlijk hun schoolrapport mee moeten nemen ;)
Probleem bij 15-/16-jarigen is dat áls het hen ontbreekt aan een goede werkhouding, ze de consequenties niet kunnen overzien. Sommige volwassenen kunnen dat ook niet, maar bij pubers komt het doordat bepaalde delen van de hersenen nog niet uitontwikkeld zijn.
pi_171614048
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 10:31 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Jongeren zouden bij hun sollicitatie eigenlijk hun schoolrapport mee moeten nemen ;)
Probleem bij 15-/16-jarigen is dat áls het hen ontbreekt aan een goede werkhouding, ze de consequenties niet kunnen overzien. Sommige volwassenen kunnen dat ook niet, maar bij pubers komt het doordat bepaalde delen van de hersenen nog niet uitontwikkeld zijn.
maar dat is in principe bij alle baantjes dan zo, niet specifiek bij postbezorgen. En het goed doen op school staat ook niet echt gelijk aan het goed doen bij je bijbaantje. Ik denk dat het dan meer afhankelijk is van of ze zelf willen werken of dat hun ouders hun dwingen om te werken.
Maar over het algemeen denk ik dat een 16-jarige prima in staat is om post te bezorgen. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
pi_171616273
Hoe dan ook, een 15-jarige is waarschijnlijk beter af met het stukloon van de concurrent, ook wat de flexibeler werktijden betreft.
pi_171621928
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:51 schreef diesnelle het volgende:
Hoe dan ook, een 15-jarige is waarschijnlijk beter af met het stukloon van de concurrent, ook wat de flexibeler werktijden betreft.
maar werken die inmiddels al 5 dagen per week dan? Hier bezorgen die nog steeds maar 2 keer per week, 2 dagen per week tikt ook niet erg aan natuurlijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')