abonnement Unibet Coolblue
pi_171541516
Ik woon nu een paar jaar in Japan en nu ik mijn Japanse rijbewijs bijna heb ben ik al een tijdje op zoek naar een leuke auto. Met de nadruk op leuk want een auto heb ik hier eigenlijk niet nodig en gezien de kosten (parkeerplaats van 200 euro per maand, APK van paar duizend euro iedere 2 jaar etc) wil ik er wel plezier van hebben.

Helaas hebben Japanners anti smaak als het op auto's aankomt, en dan met name op uitrusting.

Ik wil het liefst een eerste generatie Cayman. Redelijk betaalbaar in aanschaf en onderhoud, sportief maar niet totaal onbruikbaar in het dagelijks leven.

Natuurlijk wil je dan wel zelf schakelen. Helaas denken Japanners daar anders over. 75% van de Caymans die te koop staat is een automaat. Hetzelfde zie je trouwens met andere merken zoals BMW.

Of wat dacht je van het stuur aan de rechter kant? Wel zo makkelijk in een land wat grotendeels uit kruisingen (concept rotende snappen ze hier niet) en bergweggetjes met blinde bochten bestaat. Toch? Nope, meer dan drie kwart van de Porsches etc heeft het stuur links... Er staan letterlijk minder dan een 10 Caymans met het stuur rechts te koop en de helft daarvan zijn GT4's. Zou me niet verbazen als die niet met right hand drive geleverd worden.

En mocht je toevallig een auto willen die niet wit is dan heb je helemaal pech. 90% is wit en van de overige 10% is 90% zwart, grijs of zilver. Ik kan dat niet begrijpen, dan geef je 60 ~ 100k aan een Porsche, BMW of wat dan ook uit en dan maakt je er een totaal inspiratieloos hok van.

Er rijdt hier in de buurt ook een 599 rond, niet bepaald een onopvallende auto. Dan zit er ook nog een hondslelijke bodykit op zodat het ding helemaal niet te missen is. Maar wel in kansloos wit want teveel opvallen willen we ook weer niet :') Of een witte kut Prius kopen maar wel 4 uitlaten eronder hangen :')

Maar je woont in Japan?! Waarom dan geen Skyline of weet ik veel wat? Omdat het grotendeels afgetrapte zooi is. Een Skyline, NSX of S2000 vinden die niet compleet verkracht is is uitermate moeilijk. Als je een fatsoenlijk model vind dan betaal je ook meteen de hoofdprijs. Zelfs een simpele MX5 betaal je al snel richting de 10k voor als je een model wil wat er een beetje verzorgd uitziet.

Kortom ik wou dat dit land zou stoppen met het verkrachten van auto's en het maken van debiele optie keuzes :')

Voor de rest wel een mooi land (zeker niet zonder nadelen though) en drie verlaten bergen vlakbij om lol op te hebben. Als ik ooit een leuke auto kan vinden tenminste.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_171541746
Heb je die Japanse vrouwen weleens bekeken?
pi_171541828
Niks mis met hoe de meeste Japanse vrouwen eruit zien? Netjes gekleed, goed verzorgd, geen korte pittige kapsels en vatsig met 30...
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_171541985
pi_171542095
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 07:45 schreef Kill_em_all het volgende:
Niks mis met hoe de meeste Japanse vrouwen eruit zien? Netjes gekleed, goed verzorgd, geen korte pittige kapsels en vatsig met 30...
Net zo smaakloos en plat als hoe je de auto's beschrijft.
pi_171542097
quote:
_O- Gvd moest lachen
pi_171542113
Een bronvermelding zou leuk zijn maar een vlugge Google vertelt mij dat het iets van BNN is. Lijkt op andere screenshots ook eerder een Chinese bruiloft oid dan iets Japans.

Je hebt het over een vrouw van waarschijnlijk een jaar of 45 ~ 50, wat verwacht je? Lopen trouwens zat Japanse vrouwen rond van dik in de 40 waarbij de gemiddelde Nederlandse van 10 15 jaar jonger er toch schraal bij af steekt.

Maar goed, troll verder maar het ging over de waansmaak die Japanners hebben wat betreft autos.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_171542129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 08:29 schreef Kill_em_all het volgende:
Een bronvermelding zou leuk zijn maar een vlugge Google vertelt mij dat het iets van BNN is. Lijkt op andere screenshots ook eerder een Chinese bruiloft oid dan iets Japans.

Je hebt het over een vrouw van waarschijnlijk een jaar of 45 ~ 50, wat verwacht je? Lopen trouwens zat Japanse vrouwen rond van dik in de 40 waarbij de gemiddelde Nederlandse van 10 15 jaar jonger er toch schraal bij af steekt.

Maar goed, troll verder maar het ging over de waansmaak die Japanners hebben wat betreft autos.
Die wansmaak hebben ze niet alleen met auto's. Is all.
pi_171542245
Woon je in Japan en kun je zoveel toffe Japanse auto's kiezen die niet in Europa geleverd zijn, kies je voor een Porsche. :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:24:22 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_171542615
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 08:43 schreef Sjoegerd het volgende:
Woon je in Japan en kun je zoveel toffe Japanse auto's kiezen die niet in Europa geleverd zijn, kies je voor een Porsche. :')
Dit ja, en het dan hebben over wansmaak :')
Don't let my username fool you...
pi_171542826
In Japan is het hebben van het stuur links een statussymbool, als 'Europees'. Net als bv alle operaties die ze doen om er Europeser uit te zien.

Een automaat is natuurlijk luxe, vinden zij. Daarnaast vinden ze wellicht schakelen met de rechterhand moeilijk.

Waarom ga je niet voor echt iets mooi Japans. Een nieuw model R35 GT-R of zo. Die zijn vast nog niet afgetrapt
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 8 juni 2017 @ 09:57:25 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171543046
Kijk mij eens in Japan wonen en daar op willen vallen in en niet witte Porsche topic.

TS is gefrustreerd dat hij geen Jappie kan oppikken zonder pletkever.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171543136
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 09:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
In Japan is het hebben van het stuur links een statussymbool, als 'Europees'. Net als bv alle operaties die ze doen om er Europeser uit te zien.

Een automaat is natuurlijk luxe, vinden zij. Daarnaast vinden ze wellicht schakelen met de rechterhand moeilijk.

Waarom ga je niet voor echt iets mooi Japans. Een nieuw model R35 GT-R of zo. Die zijn vast nog niet afgetrapt
Een GT-R is net wat mij totaal niet trekt. Er staat er hier altijd eentje in de buurt en het ding doet me echt niks. Het zal ongetwijfeld enorm snel zijn maar het is een heel ander soort auto dan dat ik wil.

Ik ben niet opzoek naar veel vermogen, daar heb je op de wegen hier toch niks aan. Ik wil juist iets wat leuk is om te rijden.

Een relatief kleine base Cayman van de eerste generatie heeft niet teveel vermogen maar is samen met een handbak schijnbaar wel heel leuk om in te rijden.

Een GT-R is groot, 4WD, geen handbak, motor voorin, en ondanks dat een Cayman alles behalve een schoonheid is, vind ik een GT-R nog lelijker.

Een van de weinige Japanse autos die ik wel cool vind is de Toyota 350 of 250S G's. En de nieuwe MX5 maar die is eigenlijk te klein.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  donderdag 8 juni 2017 @ 10:34:23 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171543709
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:02 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Een GT-R is net wat mij totaal niet trekt. Er staat er hier altijd eentje in de buurt en het ding doet me echt niks. Het zal ongetwijfeld enorm snel zijn maar het is een heel ander soort auto dan dat ik wil.

Ik ben niet opzoek naar veel vermogen, daar heb je op de wegen hier toch niks aan. Ik wil juist iets wat leuk is om te rijden.

Een relatief kleine base Cayman van de eerste generatie heeft niet teveel vermogen maar is samen met een handbak schijnbaar wel heel leuk om in te rijden.

Een GT-R is groot, 4WD, geen handbak, motor voorin, en ondanks dat een Cayman alles behalve een schoonheid is, vind ik een GT-R nog lelijker.

Een van de weinige Japanse autos die ik wel cool vind is de Toyota 350 of 250S G's. En de nieuwe MX5 maar die is eigenlijk te klein.
Een watte?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator donderdag 8 juni 2017 @ 10:57:09 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171544194
quote:
5s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een watte?
Dit is een 350G volgens Google. Best Kek, zo'n spiegel op de motorkap


Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:07:36 #16
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_171544385
quote:
13s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dit is een 350G volgens Google. Best Kek, zo'n spiegel op de motorkap


[ afbeelding ]
Bij ons bekend (en alleen verkrijgbaar) als een Lexus RX400h, in Azië als Harrier met andere motorisering.

Een 250S zou zo'n ding moeten zijn:


Ook bij ons niet verkrijgbaar.

Overigens is wit in landen waar de zon hard kan schijnen meestal juist een kleur die vooral uit praktische overwegingen wordt gekozen.
Don't let my username fool you...
pi_171544386
quote:
13s.gif Op donderdag 8 juni 2017 10:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dit is een 350G volgens Google. Best Kek, zo'n spiegel op de motorkap


[ afbeelding ]
WTF :') die spiegel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2017 11:07:53 ]
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:28:18 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171544751
Die 2 had ik ook al gevonden, maar ik vond het niet helemaal rijmen met die pletkever..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 juni 2017 @ 11:30:10 #19
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171544798
Als je op Toyota 350 zoekt krijg je wel interessante projectjes waar ze een 350 blok in een Hi-Lux lepelen. _O_.
And so is the past
pi_171544890
De Mark X idd, maar niet de standaard, dat is een inspiratieloos ding. De Gazoo versie ziet er wel cool uit.





Om een of andere reden zijn er geen fatsoenlijke foto's van het ding te vinden maar in het echt ziet dit model er best strak uit.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:15:37 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171545741
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 11:34 schreef Kill_em_all het volgende:
De Mark X idd, maar niet de standaard, dat is een inspiratieloos ding. De Gazoo versie ziet er wel cool uit.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Om een of andere reden zijn er geen fatsoenlijke foto's van het ding te vinden maar in het echt ziet dit model er best strak uit.
Ik vind hem saai.. met én zonder de styling..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 juni 2017 @ 12:20:30 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171545840
Is een 350 of 370Z niks?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:01:45 #23
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_171550724
quote:
14s.gif Op donderdag 8 juni 2017 12:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik vind hem saai.. met én zonder de styling..
Ik vind 'm eigenlijk best mooi. Waarom hebben we die hier niet? :@ Maar ik kan het ook niet echt matchen met een Cayman...
Don't let my username fool you...
pi_171565256
Matched ook niet met een Cayman, was meer een voorbeeld van een van de weinige Japanse auto's die ik we wel goed vind uitzien.

Een 350/370z vind ik niet zo boeiend.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_171568410
Waarom importeer je er geen een uit de UK? Over het algemeen zijn auto's in de UK vrij aantrekkelijk geprijsd en voor een duizendje of 2 dobbert hij in een paar weken de oceaan over jouw kant op.

Ik zie er op autotrader zat staan met rond de 70-80k miles in rood en blauw voor minder dan 15k pond.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')