Sigaartje | woensdag 7 juni 2017 @ 19:13 |
Verkeersinfart ten zuiden van Rottterdam door een omgeslagen vrachtwagen. Hoor ik voor het nieuws. Het is trouwens al de derde keer deze week dat een vrachtwagen omslaat. Maar hoe kan dat nou? Welke capriolen moet je uithalen dat zo'n zwaar ding omslaat? Trouwens dat niet alleen: Iedere dag hoor ik voor de verkeersinformatie dat een rijstrook is afgesloten door een "kapotte vrachtwagen". Whut? Rijstrook afgesloten. Bestaat er niet iets als een vluchtstrook meer? En, ik dacht dat het professionele bedrijven waren, waarom gaan vrachtwagens kapot? Een goed onderhouden truck kan er gewoon tegenaan hoor. Klacht: vrachtwagens | |
SecretPret | woensdag 7 juni 2017 @ 19:16 |
Je hebt KLB hiervoor. | |
spijkerbroek | woensdag 7 juni 2017 @ 19:16 |
Als een auto vóór een vrachtwagen hard remt of een rare beweging maakt, moet een vrachtwagenchauffeur een slinger geven aan het stuur om die auto niet te raken. En dan kan ie, afhankelijk van de lading, best wel omvallen. | |
_I | woensdag 7 juni 2017 @ 19:18 |
The answer is blowing in the wind... | |
Zolderkamer | woensdag 7 juni 2017 @ 19:18 |
Vraag 1: Automobilisten die ze snijden... Chauffeur probeert uit te wijken.. en dat lukt vaak ook wel.. maar dan wel met als gevolg dat zn vrachtwagen op 1 oor ligt te slapen.. Vraag 2: Een vrachtwagen heeft een aandrijfas die de wielen blokkeert.. vaak moet ie er ter plekke onder vandaan worden gesleuteld.. Of de luchtremmen zijn lek, en geen lucht betekend dat alle remmen in werking zijn tot er weer lucht op gezet word.. Beide kan door een bergingsbedrijf, maar dat kan wel even duren.. tot die tijd komt die vrachtwagen niet van zn plek.. | |
Verbodsbord | woensdag 7 juni 2017 @ 19:19 |
Wind. En vluchtstroken zijn er weinig tegenwoordig, overal spitsstrook geworden. | |
#ANONIEM | woensdag 7 juni 2017 @ 19:23 |
Dan is de vrachtwagen moe. Dus gaat-ie liggen. | |
Sigaartje | woensdag 7 juni 2017 @ 19:23 |
Holy shit! | |
arvensis | woensdag 7 juni 2017 @ 19:33 |
Wow... hopelijk zat daar niemand in.. | |
opgebaarde | woensdag 7 juni 2017 @ 19:57 |
Ook goed onderhoud trucks kunnen panne oplopen. Maar met het omslaan van een vrachtwagen. De wind is vaak de hoofdoorzaak waarbij dit de aanleiding is dat de vrachtwagen instabiel raakt en gaat slingeren. Niet zo moeilijk lijkt me | |
magnetronkoffie | donderdag 8 juni 2017 @ 13:01 |
Had dacht ik ook met de vorm van de hoeken te maken. Als die afgerond zijn ipv scherp, heeft de wind er al minder invloed op en slaat de vrachtwagen minder snel om met wind als oorzaak. | |
Linkesoep | donderdag 8 juni 2017 @ 13:51 |
Die comment sectie ziet er precies uit zoals ik had verwacht ![]() Van die tokkies die ACAB gaan roepen etc. | |
praadje | zondag 11 juni 2017 @ 20:05 |
Lege vrachtwagen met een zeil. Dan slaat de wind er onder. Vooral op bruggen en viaducten. | |
Hdero | dinsdag 13 juni 2017 @ 06:28 |
Overbeladen, defectief voertuig of vracht, rijfouten. Gokje. Geen dank. | |
Munktar | dinsdag 13 juni 2017 @ 08:23 |
traagheid van massa Iets met Natuurkunde | |
DrDarwin | dinsdag 13 juni 2017 @ 08:42 |
Als die trailer afgeladen vol had gezeten was dat niet zo snel gebeurt. | |
Fatoeman | dinsdag 13 juni 2017 @ 17:42 |
Dit. Of harde wind, of uit de bocht vliegen. Zoveel mogelijkheden | |
Sigaartje | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:03 |
Hee Fatoeman, hoe gaatie ouwe! ![]() | |
Achterhoker | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:12 |
Die rijden te langzaam. Met de vlam in de pijp zal dat niet gebeuren. | |
GM78 | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:55 |
Topzwaar geladen in combinatie met iets te veel snelheid in een bocht, is ook niet echt een goede combinatie | |
Fatoeman | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:27 |
Opzich wel redelijk. Met jou? | |
Sigaartje | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:29 |
Op zich wel redelijk. Beetje rugpijn, maar morgen weer werken. | |
Eenskijken | woensdag 14 juni 2017 @ 00:49 |
Omdat ze hoger zijn dan ze breed zijn. | |
schaapinwolfskleren | vrijdag 16 juni 2017 @ 19:53 |
Iets met zwaartepunt dat te hoog ligt. Zoek maar op in je 2e of 3e klas natuurkundeboek ![]() | |
Carsastic | zaterdag 17 juni 2017 @ 11:50 |
Waarom zijn er bij bepaalde weersomstandigheden wel waarschuwingen voor caravans en aanhangers maar niet voor (lege)vrachtwagens op de radio? ( of mis ik die waarschuwingen altijd) | |
Eenskijken | zaterdag 17 juni 2017 @ 11:52 |
omdat vrachtwagens beroepschauffeurs zijn die dat wel weten. | |
Piles | zaterdag 17 juni 2017 @ 11:58 |
Die op de Moerdijkbrug laatst was zo'n ding: ![]() Heeft leeg niet veel nodig met een goede zijwind. Als een vrachtwagen met pech op de vluchtstrook staat, staat ie vaak dicht tegen de rechterrijstrook aan. Vanwege de veiligheid gaat er dan al snel een strook dicht. Een personenauto kan veel verder naar rechts of zelfs de berm in, dus dan is dat minder snel nodig | |
ManianMan | maandag 19 juni 2017 @ 21:31 |
Verkeerd geladen vrachtwagen veel chauffeurs zijn te lui om de pallets helemaal naar achteren te schuiven in de trailer tijdens het laden. |