Van de drie muren heb ik zelf één geschilderd.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je eigen geschilderde muren vallen onder je eigen verzekering zoals je al stelde.
Maar inderdaad de overige muren en schade voortgevloeid uit de lekkage, lijkt mij een probleem voor de verhuurder.
Je hebt niets met de vorige bewoners te maken, als die muren nog zo zijn wanneer zij zijn vertrokken, vond de verhuurder het best blijkbaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:15 schreef Baklapper het volgende:
[..]
Van de drie muren heb ik zelf één geschilderd.
Hoe zit het inelkaar als de vorige huurders de andere twee muren hebben geschilderd?
Ik zal morgen nog eens bellen. Ik had namelijk aangegeven dat ik niet van plan ben om het te herstellen (muur heeft een behandeling nodig en praktisch hele verdieping moet opnieuw geschilderd worden). Toen gaf de medewerker van de verhuurder aan dat ik de woning in oorspronkelijke staat moet achterlaten als ik ga verhuizen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je hebt niets met de vorige bewoners te maken, als die muren nog zo zijn wanneer zij zijn vertrokken, vond de verhuurder het best blijkbaar.
Dat sowieso, als je een bad laat plaatsen in een huurwoning dan zal je het ook weer moeten verwijderen als je weggaat.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:33 schreef Baklapper het volgende:
[..]
Ik zal morgen nog eens bellen. Ik had namelijk aangegeven dat ik niet van plan ben om het te herstellen (muur heeft een behandeling nodig en praktisch hele verdieping moet opnieuw geschilderd worden). Toen gaf de medewerker van de verhuurder aan dat ik de woning in oorspronkelijke staat moet achterlaten als ik ga verhuizen.
Verhuurder heeft het bad geplaatst, als ik de OP goed lees. Het is hun eigen monteur die constateert dat de schade daardoor (en dus in hun opdracht) veroorzaakt is.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat sowieso, als je een bad laat plaatsen in een huurwoning dan zal je het ook weer moeten verwijderen als je weggaat.
Of de verhuurder moet akkoord gaan dat het blijft zitten, maar dat gaat dan sowieso in overleg met de volgende huurders zeer waarschijnlijk.
Maw.. een bad plaatsen in een huurwoning had ik persoonlijk niet gedaan tenzij geld teveel.
Ik heb het bad niet laten plaatsen. Dit heeft de verhuurder gedaan voordat ik er kwam wonen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat sowieso, als je een bad laat plaatsen in een huurwoning dan zal je het ook weer moeten verwijderen als je weggaat.
Of de verhuurder moet akkoord gaan dat het blijft zitten, maar dat gaat dan sowieso in overleg met de volgende huurders zeer waarschijnlijk.
Maw.. een bad plaatsen in een huurwoning had ik persoonlijk niet gedaan tenzij geld teveel.
Hoe kom jij tot de indruk dat de huurder zelf een bad heeft geplaatst?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Muren zijn voor de verzekering van de huurder, mocht de schade door achterstallig onderhoud komen kunnen zij dit weer verhalen op de verhuurder (of eventueel diens verzekering)quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je eigen geschilderde muren vallen onder je eigen verzekering zoals je al stelde.
Maar inderdaad de overige muren en schade voortgevloeid uit de lekkage, lijkt mij een probleem voor de verhuurder.
Ah okay.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoe kom jij tot de indruk dat de huurder zelf een bad heeft geplaatst?
En..
[..]
Muren zijn voor de verzekering van de huurder, mocht de schade door achterstallig onderhoud komen kunnen zij dit weer verhalen op de verhuurder (of eventueel diens verzekering)
Welke verzekering dekt schade aan de muren en het plafond voor de huurder? Een inboedelverzekering dekt dit alleen als er een aanpassing is gedaan door de huurder (huurdersbelang). Echter heb ik alleen één muur geschilderd. Ik heb echter drie muren en een plafond met waterschade.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:50 schreef hottentot het volgende:
[..]
Hoe kom jij tot de indruk dat de huurder zelf een bad heeft geplaatst?
En..
[..]
Muren zijn voor de verzekering van de huurder, mocht de schade door achterstallig onderhoud komen kunnen zij dit weer verhalen op de verhuurder (of eventueel diens verzekering)
Allereerst mijn mening herzien (want kan gewoon geen wettelijke bron vinden)quote:Op dinsdag 6 juni 2017 20:17 schreef Baklapper het volgende:
[..]
Welke verzekering dekt schade aan de muren en het plafond voor de huurder? Een inboedelverzekering dekt dit alleen als er een aanpassing is gedaan door de huurder (huurdersbelang). Echter heb ik alleen één muur geschilderd. Ik heb echter drie muren en een plafond met waterschade.
Ik heb nu aardig wat gelezen op het internet.
https://www.jurofoon.nl/b(...)-schade-door-lekkage
http://www.bresadvocaten.(...)betaalt-de-rekening/
https://www.interveste.nl(...)sico-van-verhuurder/
http://www.wieringa-advoc(...)er-voor-gevolgschade
https://uitspraken.rechts(...):NL:RBDHA:2015:13520
Ik loop straks denk ik vast op toerekenbaarheid. Ik zou namelijk niet weten hoe de verhuurder een dergelijk gebrek had kunnen voorkomen. Dan moeten ze namelijk het bad om de zoveel tijd eruit slopen.
http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel208quote:Onverminderd de gevolgen van niet-nakoming van de verplichting van artikel 206 is de verhuurder tot vergoeding van de door een gebrek veroorzaakte schade verplicht, indien het gebrek na het aangaan van de overeenkomst is ontstaan en aan hem is toe te rekenen, alsmede indien het gebrek bij het aangaan van de overeenkomst aanwezig was en de verhuurder het toen kende of had behoren te kennen, of toen aan de huurder heeft te kennen gegeven dat de zaak het gebrek niet had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |