abonnement Unibet Coolblue
pi_171499332
Soms als ik weer thuis op de bank zit heb ik wel eens het idee: om gewoon hup in de auto te stappen, en een roadtrip te maken!

Een land wat mij dan vooral aanspreekt is Groot Brittannië, maar daar rijden ze dan wel aan de linkerkant van de weg. Lijkt mij alleen best duur die oversteek, en ik heb natuurlijk geen idee wat mij te wachten staat!

Maar ik droom er wel eens over en eerlijk gezegd lijkt mij dat heel spannend om met mijn eigen auto naar Groot Brittannië te gaan, of zelfs nog IJsland. Alleen dan moet je naar Denemarken rijden, eerst een veerboot naar de Faeröer eilanden, en daarna de veerboot aar IJsland.

Hartstikke duur natuurlijk allemaal, maar ik zou het waarschijnlijk wel echt een mooi avontuur vinden. Alleen mijn vriendin krijg ik niet zover, die wilt vliegen en dan een auto huren.

Dus Groot Brittannië is nog wel haalbaar: maar het gevoel waar ik eigenlijk over spreek is gewoon, nu vertrekken en gewoon voor een paar weken weg met de auto.

Iemand dat wel eens gedaan? Dat je thuis op de bank zat en dacht: weet je wat?! F*ck die verplichtingen, ik ga nu een tijdje lekker rondrijden met de auto en zeg alle afspraken af.
pi_171499379
Als je de tijd hebt, doen!

Misschien ook het overwegen waard: een 'roadtrip' zonder auto? Gewoon liften, de trein, OV, fietsen, wat dan ook?
pi_171499411
Jij rijdt een Peugeot toch? Ik raad het je af.
pi_171499420
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:59 schreef Diqiu-Long het volgende:
Een land wat mij dan vooral aanspreekt is Groot Brittannië, maar daar rijden ze dan wel aan de linkerkant van de weg. Lijkt mij alleen best duur die oversteek
5 tientjes als je eerst naar Calais of Duinkerken rijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2017 15:06:34 ]
pi_171499508
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:02 schreef maffehenkie het volgende:
Als je de tijd hebt, doen!

Misschien ook het overwegen waard: een 'roadtrip' zonder auto? Gewoon liften, de trein, OV, fietsen, wat dan ook?
Tijd zat: alleen zit nog in een groepsbehandeling voor autisme, maar daar zie ik met iedere sessie steeds minder een voordeel van in :(

Maar mijn vriendin heeft niet tijd zat, die werkt wel nog en alleen reizen is ook zo saai :(
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:06:55 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_171499522
Mwa, niet echt alle afspraken afgezegd en zulks. Wel eens gehad dat ik een bestemming had maar geen route. Heerlijke vakantie gehad.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:13:51 #7
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171499739
Ik ga bijna altijd last-minute weg. Al mijn beslissingen zijn eigenlijk impuls beslissingen, bijna nooit spijt van. Ben zelf een keer met de auto (huurauto) zomaar gaan rijden, 2 weken weggeweest, maar grootste deel gewoon in Spanje op 1 plek gebleven bij zee.

Sinds toen nooit meer met de auto weg geweest, maar altijd met het vliegtuig. Oh ja, toch wel, Duitsland in en toen door naar Zurich, maar vanaf daar wilden we nog richting Cannes/Monaco, maar niet meer gedaan, auto had het zwaar.
pi_171499749
Boot vanuit Europoort naar Hull is 250 euro ongeveer (retour) met auto, 1 persoon in gedeelde hut.

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:06 schreef RingBewoner het volgende:
Wel eens gehad dat ik een bestemming had maar geen route. Heerlijke vakantie gehad.
Yep, een paar dagen over een een paar honderd km doen, alles binnendoor en heel vaak ff stoppen om te wandelen, boodschappen doen enz. Doe dat regelmatig, beter dan een dagje blazen op de snelweg.
pi_171499821
Overtocht kan vanaf 5 tientjes. Duinkerke naar Dover is echt niet duur. En links rijden is voor de meeste mensen na de eerste 10 kilometer echt geen uitdaging meer.

Hou rekening met heel slecht wegdek in Groot-Britannië, de Belgische hoofdwegen zijn tegenwoordig een biljartlaken in vergelijking met wat je in Engeland kunt aantreffen.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:20:55 #10
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171499919
Misschien moet je gewoon alleen gaan. Ik ga binnenkort ook een weekje alleen weg, lekker doen wat ik wil, als je vriendin het niks vindt (passagier is veel saaier dan bestuurder) dan kan je beter niet samen gaan.

Denk sowieso voor "autisten" wel lekker om af en toe helemaal nergens rekening mee te hoeven houden.
pi_171500081
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:17 schreef Ivo1985 het volgende:
Overtocht kan vanaf 5 tientjes. Duinkerke naar Dover is echt niet duur. En links rijden is voor de meeste mensen na de eerste 10 kilometer echt geen uitdaging meer.

Hou rekening met heel slecht wegdek in Groot-Britannië, de Belgische hoofdwegen zijn tegenwoordig een biljartlaken in vergelijking met wat je in Engeland kunt aantreffen.
Moet je dan nog wat van tolheffing betalen over dat kleine stukje Frankrijk? Duinkerke is ja niet zover weg zag ik :)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:27:36 #12
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171500118
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:26 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Moet je dan nog wat van tolheffing betalen over dat kleine stukje Frankrijk? Duinkerke is ja niet zover weg zag ik :)
Oh ja, tol, dat hadden we ook nog, was bijna een verdubbeling van de benzinekosten.

Alles binnendoor pakken dus.
pi_171500251
Dus in de navigatie tolwegen gewoon uitsluiten? Want als ik het goed begrijp, had tol enkel op Franse snelwegen?! Volgens mijn navigatie zou ik binnen zo'n drie uur al in Duinkerke kunnen zijn.
pi_171500366
De snelweg vanaf Oostende naar Duinkerke is zover ik weet nog vrij van tol.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:39:14 #15
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171500449
Laat je je vriendin toch vliegen... kost 2 tientjes.. en haal je haar op met de auto..
pi_171500586
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:39 schreef Zolderkamer het volgende:
Laat je je vriendin toch vliegen... kost 2 tientjes.. en haal je haar op met de auto..
Ja dat kan ook, al zou ik juist niet Londen willen bezoeken als ik echt met de auto oversteek. Dan denk ik dat ik eerder zuid Engeland zou willen bezoeken.

Maar het idee speelt wel erg bij mij: ik zou bij wijzen van spreken nu in de auto kunnen stappen, en hup naar Groot Brittannië.
pi_171500670
Oost Europa is wel leuk om te roadtrippen. Ook betaalbaar.
.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:55:49 #18
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171500856
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ja dat kan ook, al zou ik juist niet Londen willen bezoeken als ik echt met de auto oversteek. Dan denk ik dat ik eerder zuid Engeland zou willen bezoeken.

Maar het idee speelt wel erg bij mij: ik zou bij wijzen van spreken nu in de auto kunnen stappen, en hup naar Groot Brittannië.
Doe dat dan gewoon.. app je vriendin dat ze of nu meekan of niet.. stuur die autistengroep een berichtje dat ze het goed hebben gedaan maar je nu eerst vakantie nodig hebt met al dat moeilijke gedoe..

Je kan het nu.. hebt de mogelijkheid.. dus doe het dan ook.. voor je vijf benen mist, 28 kinderen hebt, je poen op is, of je nodig een huis moet kopen...
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:57:07 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171500899
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:49 schreef Fer het volgende:
Oost Europa is wel leuk om te roadtrippen. Ook betaalbaar.
Dit idd.. en dan eindigen op Rugen ofzo..
pi_171501051
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:55 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Doe dat dan gewoon.. app je vriendin dat ze of nu meekan of niet.. stuur die autistengroep een berichtje dat ze het goed hebben gedaan maar je nu eerst vakantie nodig hebt met al dat moeilijke gedoe..

Je kan het nu.. hebt de mogelijkheid.. dus doe het dan ook.. voor je vijf benen mist, 28 kinderen hebt, je poen op is, of je nodig een huis moet kopen...
Moet wel eerst natuurlijk een plannetje maken: wat wil ik zien, hoe ga ik rijden en hoelang blijft ik weg.

Mijn vriendin zou nu sowieso niet mee kunnen, die is zelf met haar ouders op vakantie. En zaterdag pik ik die met de auto weer op, waarna we naar Brussel met de auto gaan.

Dus dan zou ik niet meer dan 3 dagen hebben om snel Groot Brittannië te bezoeken, dat is denk ik iets te kort :(
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:07:13 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171501186
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:01 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Moet wel eerst natuurlijk een plannetje maken: wat wil ik zien, hoe ga ik rijden en hoelang blijft ik weg.

Mijn vriendin zou nu sowieso niet mee kunnen, die is zelf met haar ouders op vakantie. En zaterdag pik ik die met de auto weer op, waarna we naar Brussel met de auto gaan.

Dus dan zou ik niet meer dan 3 dagen hebben om snel Groot Brittannië te bezoeken, dat is denk ik iets te kort :(
calais ligt toch op de route van brussel? Rijden doe je meestal vooruit en af en toe de bocht om... Waarom heb je daar een plan voor nodig?

Wij gingen altijd met de hele familie rijden en dan zagen we wel hoe ver we kwamen en waar we heen wouden/ uitkwamen..

Het is vandaag dinsdag.. zaterdag in brussel terug zijn is dus geen 3 dagen als je nu wegrijd..
pi_171501377
Niet zo zeer een plan, maar wel wat ik nou in Groot Brittannië zou willen zien.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:16:12 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171501425
Dus je wil wel maar zoekt zoveel mogelijk excuses om niet te hoeven gaan... ^O^
pi_171501716
Nou dat nog niet zozeer: maar ik heb nog enigszins een gevoel van verantwoordelijkheid, ookal ben ik een autist. Dus wel even handig om van alles uit te dokteren.

Want ik mag wel zeeën van tijd hebben, aan mijn verplichtingen moet ik toch voldoen uiteindelijk. Morgen heb ik bijvoorbeeld twee afspraken op staan, eerst komt mijn jobcoach en in de middag moet ik naar de groepstherapie.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:55:19 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171502389
Als je je al zorgen maakt over een beetje tol, ga je dan niet heel erg gokken door zo'n eind van huis af te kachelen met je auto? Astie de geest geeft ergens in the middle of nowhere heb je best kans dat je hem ter plekke voor de hoofdprijs moet laten repareren.. Zorg wel dat je daar een klein beetje budget voor hebt, zodat je niet jezelf in een drama gaat storten om effe een rondje te kunnen rijden ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171502623
Ik heb budget zat hoor, maar zag dat Duinkerke net over de Belgische grens lag. Dus vroeg mij gewoon af of dat kleine stukje ook tol plichtig was.

Maar ik wil het wel allemaal een beetje plannen: het idee om nu de deur uit de gaan, en hup naar Engeland rijden is natuurlijk heel avontuurlijk. Alleen ik ben toch iemand die aan plannen doet!

Dus wat ik graag zou willen weten: hoelang duurt de overtocht, waar moet ik rekening mee houden in Groot Brittannië etc. Wat valt er te zien buiten Londen, want daar wil beslist niet met mijn auto komen!

Hoe zit het met parkeren? Dus ja toch zaken waar ik wel even over na denk, en ik denk dat 48 uur sowieso te kort is. Maar Google Maps ligt mij wat die dure Kanaaltunnel in te sturen :(



Al een lijstje gemaakt wat er te zien is in Zuid Engeland, gewoon even met pen en papier.
pi_171503430
Tot Duinkerke en Calais heb je nog geen tol. Je kunt ook kijken wat de Eurotunnel kost, zo ga ik met werk altijd naar Engeland. Die is ook lekker kort (mits je niet in de zomerspits zit zeg maar). Maar de boot is wel weer even lekker als pauze. Klein tukje aan boord misschien en je bent er ook zo.

Je kunt in korte tijd best veel zien. Persoonlijk hoef ik niet 2 uur te staren naar Stonehenge bijvoorbeeld. Ben daar met werk langsgereden en je kunt gewoon via een veldje er naast gratis er naar kijken. Binnen halfuur was ik alweer weg. Overigens had ik wel willen betalen om er doorheen te lopen, maar was al gesloten toen ik langs ging.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:44:01 #28
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171503578
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik heb budget zat hoor, maar zag dat Duinkerke net over de Belgische grens lag. Dus vroeg mij gewoon af of dat kleine stukje ook tol plichtig was.

Maar ik wil het wel allemaal een beetje plannen: het idee om nu de deur uit de gaan, en hup naar Engeland rijden is natuurlijk heel avontuurlijk. Alleen ik ben toch iemand die aan plannen doet!

Dus wat ik graag zou willen weten: hoelang duurt de overtocht, waar moet ik rekening mee houden in Groot Brittannië etc. Wat valt er te zien buiten Londen, want daar wil beslist niet met mijn auto komen!

Hoe zit het met parkeren? Dus ja toch zaken waar ik wel even over na denk, en ik denk dat 48 uur sowieso te kort is. Maar Google Maps ligt mij wat die dure Kanaaltunnel in te sturen :(

[ afbeelding ]

Al een lijstje gemaakt wat er te zien is in Zuid Engeland, gewoon even met pen en papier.
D'r is niks leuker en meer puur 'roadtrippen' als domweg in je auto stappen en je neus achterna rijden; niks planning.. aftanken en gaaaaan ^O^ _O_ Tis wel minder als je natuurlijk aan die tijdslimiet vast zit.. 48uur is idd niet zo heel ruim, dan ben je toch een beetje gedwongen om op de klok te kijken en rijden als je jezelf doelen stelt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171503900
Ja daarom lijkt mij deze week juist geen goed idee om te gaan, dan heb ik gewoon te weinig tijd. Al hoef ik pas in de avond weer in België te zijn.

Aan de andere kant: groot Brittannië is relatief gezien niet zo ver weg, maar een halve dag aan reistijd hou ik wel rekening mee. Google Maps zegt zo'n 5 uur tot Dover, maar dat is gebaseerd op de Kanaaltunnel.

Met de veerboot lijkt mij persoonlijk ook leuker, en het is goedkope heb ik begrepen. Is nu trouwens nu het juiste moment om naar Groot Brittannië te gaan, want sinds de aankondiging van de brexit is ja de pond in waarde gezakt?!
pi_171507780
Toen straks even gekeken voor een retour ticket vanaf Duinkerke: vanaf ¤ 68 kun je retour, dat is de aanbiedingsprijs voor als je kort Groot Brittannië wil bezoeken. Dat is de prijs voor de auto en alle inzittende, maar het lijkt erop dat ik alleen kom te gaan.
pi_171569898
Zo roadtrip is tot de puntjes gepland en volgende week gaan wij van donderdag t/m zondag :D

Best kort, maar daarom houden wij het ook enkel bij zuid oost Engeland.
  vrijdag 9 juni 2017 @ 12:39:59 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171570502
Niks mis met 4 dagen toch? lijkt me een prima planning.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171571887
Jep, ik heb een zorgvuldige planning gemaakt en bewust o.a Winchester ( een naam die ik vooral uit Supernatural ken ) Isle of Wight, Sandwich eruit gelaten. Anders word het teveel in nog geen 4 dagen proppen, want ik heb ook de overnachtingen en alles gepland.

Zelfs uitgedokterd wat parkeren kost en zodoende besloten om niet in Brighton, maar in Eastbourne direct voor de kust van Engeland te overnachten. Dan heb ik nog steeds parkeerkosten, maar overnachting was maar ¤ 48 en parkeerkosten zijn voor 1 dag 4 pond. In Brighton daarin tegen heb ik besloten om op de P+R te parkeren, en dan met OV verder en aan einde van de dag naar Edenbridge te rijden om te overnachten.



In Canterbury had ik nog een leuke B&B gevonden: welke ik niet via Trivago kon vinden, maar wel goedkoper en centraler lag dan wat ik überhaupt kon vinden. Maar mensen nog tips voor het rijden in Groot Brittannie: meeste zeggen gewoon het verkeer volgen, en navigatie omstellen op mijlen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:38 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Tot Duinkerke en Calais heb je nog geen tol. Je kunt ook kijken wat de Eurotunnel kost, zo ga ik met werk altijd naar Engeland. Die is ook lekker kort (mits je niet in de zomerspits zit zeg maar). Maar de boot is wel weer even lekker als pauze. Klein tukje aan boord misschien en je bent er ook zo.

Je kunt in korte tijd best veel zien. Persoonlijk hoef ik niet 2 uur te staren naar Stonehenge bijvoorbeeld. Ben daar met werk langsgereden en je kunt gewoon via een veldje er naast gratis er naar kijken. Binnen halfuur was ik alweer weg. Overigens had ik wel willen betalen om er doorheen te lopen, maar was al gesloten toen ik langs ging.
Stone Henge zou ik op zich best willen zien, maar dat ligt relatief gezien nog best ver en het lijkt mij best leuk om te zien. Maar heb ook gelezen dat het een van de meest teleurstellende toeristen punten is.

Dus om daar helemaal heen te rijden had ik van zoiets: nee dan kan ik het voor deze keer beter over slaan, en dan misschien de volgende keer mee pakken.

[ Bericht 39% gewijzigd door Diqiu-Long op 09-06-2017 13:44:06 ]
pi_171572956
De afstanden zijn daar niet zo heel groot in het zuiden, vind ik zelf. Stonehenge is goed te doen in 1 dag vanaf NL.

Het rijden wen je zo aan. Bij de rotonde even opletten dat je niet tegen het verkeer in gaat ;)
  vrijdag 9 juni 2017 @ 14:28:14 #35
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171573116
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De afstanden zijn daar niet zo heel groot in het zuiden, vind ik zelf. Stonehenge is goed te doen in 1 dag vanaf NL.

Het rijden wen je zo aan. Bij de rotonde even opletten dat je niet tegen het verkeer in gaat ;)
De meeste rotondes zijn zo ingericht dat dat helemaal niet kan tenzij je rare capriolen uit gaat halen. Meestal gaat het fout na een overnachting bij het wegrijden, dat je automatisch de verkeerde weghelft pakt. Tot de eerste tegenligger.
And so is the past
pi_171573526
Daarom heb ik mijn vriendin de opdracht te gegeven op mij eraan te herinneren dat ik links moet rijden: scheelt dat ze uit Hong Kong komt, daar rijden ze ook links ;) Maar wat betreft Stone Henge, ik besteed die tijd ergens anders zoals bij Hever Castle. Entree dien je toch overal te betalen, dus dan ga ik beslissen waar wil ik wel voor betalen en waar niet voor.
pi_171574449
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

De meeste rotondes zijn zo ingericht dat dat helemaal niet kan tenzij je rare capriolen uit gaat halen. Meestal gaat het fout na een overnachting bij het wegrijden, dat je automatisch de verkeerde weghelft pakt. Tot de eerste tegenligger.
Uiteraard, je moet ook wel heel raar doen wil je gaan spookrijden op de snelweg. Toch gebeurt het geregeld ;)
pi_171576458
IJsland niet doen met een Peugeot.. veel wegen mag je niet eens op. Ja de ringweg kun je doen, je kunt langs Geysir, maar het binnenland in is onmogelijk, en het noordwesten raad ik je ook niet aan. Net als de prachtige Öxi pas, ja je mag er over heen, maar ik heb daar idioten in fwd gezien die stil gingen staan en niet meer weg kwamen door een gebrek aan grip op het gravel.

Oh, en bij elke tegemoet komende vrachtwagen ga je bidden dat er geen stenenregen komt ;).
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_171576749
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
IJsland niet doen met een Peugeot.. veel wegen mag je niet eens op. Ja de ringweg kun je doen, je kunt langs Geysir, maar het binnenland in is onmogelijk, en het noordwesten raad ik je ook niet aan. Net als de prachtige Öxi pas, ja je mag er over heen, maar ik heb daar idioten in fwd gezien die stil gingen staan en niet meer weg kwamen door een gebrek aan grip op het gravel.

Oh, en bij elke tegemoet komende vrachtwagen ga je bidden dat er geen stenenregen komt ;).
IJsland daar moet ik eerst zien te komen met mijn Peugeot: dat zijn twee veerboten, en duurt minimaal 2 tot 3 dagen tot je er dan eindelijk bent! Dus dat plan gaat sowieso niet door, is sowieso niet heel goedkoop.

Dus voor IJsland zou ik dan denk ik toch een auto huren, alleen dat mag ik pas in november. Huurbedrijven hebben meestal als regel dat je minimaal 1 jaar je rijbewijs dient te hebben.
pi_171576765
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:27 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Oh ja, tol, dat hadden we ook nog, was bijna een verdubbeling van de benzinekosten.

Alles binnendoor pakken dus.
Naar Calais betaal je geen tol.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_171576808
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:55 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

IJsland daar moet ik eerst zien te komen met mijn Peugeot: dat zijn twee veerboten, en duurt minimaal 2 tot 3 dagen tot je er dan eindelijk bent! Dus dat plan gaat sowieso niet door, is sowieso niet heel goedkoop.

Dus voor IJsland zou ik dan denk ik toch een auto huren, alleen dat mag ik pas in november. Huurbedrijven hebben meestal als regel dat je minimaal 1 jaar je rijbewijs dient te hebben.
IJsland heeft niet veel wegen. Heel veel off road en dan ben je verplicht een terrein wagen daar te huren. Dus met je eigen auto heeft het sowieso geen zin.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_171576925
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:55 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

IJsland daar moet ik eerst zien te komen met mijn Peugeot: dat zijn twee veerboten, en duurt minimaal 2 tot 3 dagen tot je er dan eindelijk bent! Dus dat plan gaat sowieso niet door, is sowieso niet heel goedkoop.

Dus voor IJsland zou ik dan denk ik toch een auto huren, alleen dat mag ik pas in november. Huurbedrijven hebben meestal als regel dat je minimaal 1 jaar je rijbewijs dient te hebben.
Denk niet dat je snapt wat ik bedoel:
Heel veel 'wegen' is 4x4 aandrijving verplicht.
Een weekje 4x4 huren met alle verzekeringen die je wel wilt (anders kun je zomaar super fucked zijn als bv een vulkaan uitbarst, of een vrachtwagen je auto bekogelt met stenen komt gauw op zo'n ¤800-¤1000.
Normaal gesproken is het eigen risico daar al gauw ¤2500
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_171577012
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 17:00 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Denk niet dat je snapt wat ik bedoel:
Heel veel 'wegen' is 4x4 aandrijving verplicht.
Een weekje 4x4 huren met alle verzekeringen die je wel wilt (anders kun je zomaar super fucked zijn als bv een vulkaan uitbarst, of een vrachtwagen je auto bekogelt met stenen komt gauw op zo'n ¤800-¤1000.
Normaal gesproken is het eigen risico daar al gauw ¤2500
Jawel ik snap het wel: op de ringweg na zijn veel wegen niet begaanbaar met een gewone auto, ben namelijk al in IJsland geweest ;)

Had toen alleen nog geen rijbewijs :(
pi_171637863
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 14:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
Daarom heb ik mijn vriendin de opdracht te gegeven op mij eraan te herinneren dat ik links moet rijden: scheelt dat ze uit Hong Kong komt, daar rijden ze ook links ;) Maar wat betreft Stone Henge, ik besteed die tijd ergens anders zoals bij Hever Castle. Entree dien je toch overal te betalen, dus dan ga ik beslissen waar wil ik wel voor betalen en waar niet voor.
Denk erom dat vele rotondes niet veel meer dan een stip op de weg zijn. Omdat verkeer op de rotonde voor gaat krijg je de voor ons vreemde situatie dat een afslaande tegenligger dus voor jou gaat. Dat was best ff wennen. Wat ik ook deed was op smallere wegen evengoed consequent links rijden, dus niet in het midden en ook geen bochten afsnijden.
pi_171638017
Bedankt voor de tips: verkeer op de rotonde heeft toch voorrang heb ik begrepen?! Dat is in Nederland ja niet altijd zo geregeld, maar wel meestal het geval.

Ik ga sowieso met navigatie rijden, vooral omdat alles in mijlen is. Maar ook omdat niet gewend ben om te rijden daar, dus dat gaat allemaal goed komen.

Vind het wel nog echt spannend
pi_171638360
In Engeland heeft verkeer van rechts voorrang.
Op een rotonde komt het verkeer van rechts, dus dat is simpel. Inderdaad, ze hebben voorrang.

Wat wel anders is, is dat je vóór de rotonde richting aan moet geven.
Linksaf als je de 1e afslag wilt nemen, niets voor de 2e afslag (rechtdoor) en rechtsaf voor de 3e afslag. Bij het verlaten van de rotonde zet je dan het knipperlicht naar links aan.
pi_171640218
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:31 schreef oldford het volgende:
In Engeland heeft verkeer van rechts voorrang.
Op een rotonde komt het verkeer van rechts, dus dat is simpel. Inderdaad, ze hebben voorrang.

Wat wel anders is, is dat je vóór de rotonde richting aan moet geven.
Linksaf als je de 1e afslag wilt nemen, niets voor de 2e afslag (rechtdoor) en rechtsaf voor de 3e afslag. Bij het verlaten van de rotonde zet je dan het knipperlicht naar links aan.
In principe is dat in Nederland dus ook de bedoeling. Dat je voor de rotonde richting aan moet geven. Maar goed, is ook heel lastig natuurlijk.
pi_171640256
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:38 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

In principe is dat in Nederland dus ook de bedoeling. Dat je voor de rotonde richting aan moet geven. Maar goed, is ook heel lastig natuurlijk.
Officieel hoef je dat in Nederland niet te doen.
Ik doe het zelf ook en vind het ook fijn als anderen dat doen, maar je leert het niet bij rijles en het is in Nederland dus ook geen moetje.
pi_171640327
quote:
3s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:40 schreef Anne het volgende:

[..]

Officieel hoef je dat in Nederland niet te doen.
Ik doe het zelf ook en vind het ook fijn als anderen dat doen, maar je leert het niet bij rijles en het is in Nederland dus ook geen moetje.
Ik heb het wel zo geleerd bij rijles. Stond volgens mij ook in het theorieboek. De oudere garde doet het vooral niet, jongeren die hun rijbewijs halen leren het wel zo over het algemeen. Maar het is misschien inderdaad niet verplicht, dat zou kunnen.
pi_171640410
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:43 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

Ik heb het wel zo geleerd bij rijles. Stond volgens mij ook in het theorieboek. De oudere garde doet het vooral niet, jongeren die hun rijbewijs halen leren het wel zo over het algemeen. Maar het is misschien inderdaad niet verplicht, dat zou kunnen.
Dan behoor ik tot de oude garde :'(.
Maar nee, het is inderdaad niet verplicht. Je dient alleen richting aan te geven, wanneer je de rotonde verlaat. Niet van tevoren.

Van mij mag het verplicht worden :Y. Als iedereen dan wel even de juiste manier aangeleerd wordt.
  maandag 12 juni 2017 @ 13:16:14 #51
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171640998
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:38 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

In principe is dat in Nederland dus ook de bedoeling. Dat je voor de rotonde richting aan moet geven. Maar goed, is ook heel lastig natuurlijk.
Bij rotondes niet, verkeerspleinen wel. Blijft een lastig verhaal en het is waarschijnlijk beter om gewoon altijd richting aan te geven.
And so is the past
pi_171641502
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 11:31 schreef oldford het volgende:
In Engeland heeft verkeer van rechts voorrang.
Op een rotonde komt het verkeer van rechts, dus dat is simpel. Inderdaad, ze hebben voorrang.
Verkeer op de rotonde heeft voorrang. Verder is het per situatie geregeld waarbij normaal gesproken de grootste weg voorrang heeft.

Punt is dat je de rotonde moet herkennen aan die punaise in het asfalt
  maandag 12 juni 2017 @ 23:08:44 #53
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_171655909
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:59 schreef Diqiu-Long het volgende:
Soms als ik weer thuis op de bank zit heb ik wel eens het idee: om gewoon hup in de auto te stappen, en een roadtrip te maken!

Een land wat mij dan vooral aanspreekt is Groot Brittannië, maar daar rijden ze dan wel aan de linkerkant van de weg. Lijkt mij alleen best duur die oversteek, en ik heb natuurlijk geen idee wat mij te wachten staat!

Maar ik droom er wel eens over en eerlijk gezegd lijkt mij dat heel spannend om met mijn eigen auto naar Groot Brittannië te gaan, of zelfs nog IJsland. Alleen dan moet je naar Denemarken rijden, eerst een veerboot naar de Faeröer eilanden, en daarna de veerboot aar IJsland.

Hartstikke duur natuurlijk allemaal, maar ik zou het waarschijnlijk wel echt een mooi avontuur vinden. Alleen mijn vriendin krijg ik niet zover, die wilt vliegen en dan een auto huren.

Dus Groot Brittannië is nog wel haalbaar: maar het gevoel waar ik eigenlijk over spreek is gewoon, nu vertrekken en gewoon voor een paar weken weg met de auto.

Iemand dat wel eens gedaan? Dat je thuis op de bank zat en dacht: weet je wat?! F*ck die verplichtingen, ik ga nu een tijdje lekker rondrijden met de auto en zeg alle afspraken af.
heel vaak en Engeland is vrij goedkoop, en nu? Je moet gewoon niet alleen gaan.
Ga vliegtuigspotten man, en omring je niet met de loosers van mijn generatie. :P

Duur? ketsgoedkoop, je moet een auto huren, slapen doe je op de grond.

Ik begrijp dat je niet alleen durft?

Door 4en gedeelt kost benzine ook niet zoveel, en slaap in een tent. Zoveel mogelijkheden TS!
Ik heb dagen lang op de grond of achterbak van een auto geslapen. Doen dan TS.

[ Bericht 2% gewijzigd door PluggieOD op 12-06-2017 23:14:40 ]
pi_171656181
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:38 schreef waterloosunset het volgende:

[..]

In principe is dat in Nederland dus ook de bedoeling. Dat je voor de rotonde richting aan moet geven. Maar goed, is ook heel lastig natuurlijk.
Ja zo heb ik het voor Nederland ook geleerd: alleen bij rechtdoor geven wij wel nog richting aan bij het verlaten.
pi_171656227
Ben je al bezig met pakken? :P
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 23:23:49 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171656288
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:26 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Moet je dan nog wat van tolheffing betalen over dat kleine stukje Frankrijk? Duinkerke is ja niet zover weg zag ik :)
Tot Duinkerke is vrij van tol
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 23:29:58 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171656417
Maar dat was zo te lezen al bekend :+
Veel plezier alvast, ga je een verslag plaatsen hier op FOK! ?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171656452
quote:
14s.gif Op maandag 12 juni 2017 23:20 schreef Anne het volgende:
Ben je al bezig met pakken? :P
Nee: ik gooi gewoon mijn rugzak achter in de auto, hoef echt niet met twee kratten Duits bier ofzo de oversteek te maken :P

Is maar 4 dagen, dus neem alleen wat kleding mee en verzorgingsartikelen. En een volle benzine tank, want in België en Frankrijk hebben ze geen Euro 95 meer :(

Dat is nu door die E10 vervangen, en daar is mijn auto niet voor geschikt. In Groot Brittannië zelf daarin tegen hebben ze wel nog Euro 95, dus als tanken daar niet zo duur is dan tank ik wel daar.

Met mijn 50liter kom ik in iedere geval minimaal 800km ver mee.

quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 23:29 schreef derLudolf het volgende:
Maar dat was zo te lezen al bekend :+
Veel plezier alvast, ga je een verslag plaatsen hier op FOK! ?
Ja ik kan wel wat beelden online slingeren: ga wel gewoon offline reizen, dus in hotel kom ik hoogsten online of wanneer ik ergens WiFi vind.

Maar ik kijk er erg naar uit: en dit topic was doorslaggevend, aangezien ik eerst dacht dat ik de oversteek bij Hoek van Holland moest maken. En die veerboot is niet zo goedkoop, nu via Duinkerke is en kortere bij voor mij als Limburger en veel goedkoper.

¤ 69 voor een retourtje heb ik betaald, ze hebben speciale tarieven voor als je minder dan 5 dagen gaat.
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 23:33:19 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171656529
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 23:31 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Nee: ik gooi gewoon mijn rugzak achter in de auto, hoef echt niet met twee kratten Duits bier ofzo de oversteek te maken :P

Is maar 4 dagen, dus neem alleen wat kleding mee en verzorgingsartikelen. En een volle benzine tank, want in België en Frankrijk hebben ze geen Euro 95 meer :(

Dat is nu door die E10 vervangen, en daar is mijn auto niet voor geschikt. In Groot Brittannië zelf daarin tegen hebben ze wel nog Euro 95, dus als tanken daar niet zo duur is dan tank ik wel daar.

Met mijn 50liter kom ik in iedere geval minimaal 800km ver mee.
Super Plus kun je nog wel gerust tanken, das ook max 5% ethanol net als E95
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171656745
Ja dat weet ik: maar als ik deze grafiek mag geloven, is tanken in Engeland goedkoper dan in Nederland. En kwa prijs vergelijkbaar met Duitsland, dus dan tank wel daar.

Ik gooi de auto sowieso nog vol in Duitsland, dan hoef ik mij over tanken niet veel zorgen te maken.

http://www.brandstofprijz(...)n-europa-grafiek.php
pi_171657329
Paar weken terug de V8 nog volgetankt in België met E98 en was goedkoper dan E95 in NL, dus kun je ook nog overwegen (was uiteraard niet langs de snelweg).

Veel plezier! Ben benieuwd naar fotoverslag 😀
  FOK!fotograaf dinsdag 13 juni 2017 @ 00:54:48 #62
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_171657700
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 juni 2017 16:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dus voor IJsland zou ik dan denk ik toch een auto huren, alleen dat mag ik pas in november. Huurbedrijven hebben meestal als regel dat je minimaal 1 jaar je rijbewijs dient te hebben.
Vaak 2-3 jaar en dan ook nog een leeftijdsbeperking. En weer allerlei extra voorwaarden aan bepaalde modellen. Als 20 jarige met 2 jaar rij-ervaring krijg je wel een Aygo mee, maar een dikke Jaguar of BMW ga je nevernooitniet meekrijgen tenzij je extreem veel betaald (alles is te koop).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_171685055
Morgen om 4 uur is het zover: dan rij ik naar Duinkerke, om vervolgens met de veerboot de oversteek naar Engeland te maken. Lekker spannend dus allemaal :D

Ik ga natuurlijk wel veel te vroeg in Duinkerke aankomen, maar ze adviseren minimaal 60 minuten van tevoren in te checken. En tijdens hoogseizoen zelfs 90 minuten, dus ja mocht er file zijn ( wat ik denk van niet, of de ochtendspits rondom Brussel moet letterlijk al om 5:30 van start gaan ) dan heb ik tenminste genoeg tijd.
pi_171725337
Wat leuk! Heel erg veel plezier daar, *O*
pi_171726315
Dag 1 ( gisteren )


Aankomst met de veerboot


Eerste stop: Bodiam Castle


Tweede stop: Beachy Head


Schitterend landschap langs de kust


Derde stop: Birling Gap and the Seven Sisters. ( Strand, waar je langs de krijtrotsen kunt wandelen )


Overnachting stop: Eastbourne ( De pier )

Was een lange dag: om 4:30 vanuit Kerkrade naar Duinkerke gereden, om 8:15 waren wij er. Alles netjes doorlopen en daarna was het wachten...



Om 10:00 dus met de veerboot vertrokken, nog op de veerboot een Engels ontbijt gegeten. Een beetje geslapen, en twee uur later waren wij al in Engeland.

Hartstikke eng was dat: direct ging ik de mis in, bij de eerste rotonde had ik even een paar seconden nodig bij het om schakelen. Dus linksaf de rotonde nemen!

Achteraf nog een paar de fout in gegaan: bij een rotonde keek ik eerst naar links en dan pas na rechts, nou dat moet andersom en dat heb ik geweten. Ik stopte natuurlijk wel, maar hoorde een vrachtwagen vol op de claxon drukken.

Daarna nog een keer bij linksaf slaan op de verkeerde weghelft gekomen, maar dat was niet zo erg. Toen zette ik de auto gewoon in de achteruit: volgens mij hebben ze daar wel begrip voor in Groot Brittannië.

Nu gaat het hoe dan ook goed, maar mijn vriendin heeft als taak mijlen omzetten naar KM's en mij herinneren aan de positie op de weg. De navigatie had ik eerst op mijlen omgezet, maar nu weer op KM's, want ik weet natuurlijk niet wat een yard is. Weet alleen dat 1 mijl 1.6km is.

Oh tanken was trouwens goedkoper in Engeland, dan in België, Duitsland ( i.v.m. tijdstip ) en Frankrijk​. Omgerekend betaalde ik per liter Euro 95 ( Unleaded ) ¤ 1,36 ( £ 1,19 ) en Dan zat ik niet eens bij het goedkoopste tankstation ;)
  vrijdag 16 juni 2017 @ 09:09:27 #66
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171726438
Yards en meters ontlopen elkaar niet zo veel. 100 yard is ongeveer 91 meter.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_171726500
Oh dat wist ik niet: maar heb dan nog liever alles in KM's, want ik kijk dan wel op de snelheid meter van de navigatie. Alleen in de auto heb ik natuurlijk wel nog een snelheidsmeter die km's aangeeft, dus dat vind ik enigszins verwarrend.

De navigatie geeft gewoon afgerond aan wat de toegestane snelheid in KM's is, en op de veerboot hadden wij ook zo'n foldertje waar al die snelheden op stonden. Alleen helaas weg gewaaid :(
pi_171727987
Mijlen naar km's kun je ook vrij makkelijk uit het hoofd doen. Stel je mag 70 mijl: 70 delen door 2 is 35. 70 delen door 10 is 7. Dan alles bij elkaar optellen en voila: 112 km/h (70+35+7). Vind ik makkelijker dan 70x1,6 uit m'n hoofd te doen 😄 Verder gewoon een beetje kijken hoe de rest rijdt. Veel Engelsen vind ik ook 'vriendelijke' rijders.

Veel plezier!
pi_171728428
Een stuk vriendelijker inderdaad dat Belgische of Duitse bestuurders inderdaad: maar ik denk dat men bij zien van je auto ook wel realiseert dat je niet gewend bent om in Groot Brittannië te rijden.
pi_171728658
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 10:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
Een stuk vriendelijker inderdaad dat Belgische of Duitse bestuurders inderdaad: maar ik denk dat men bij zien van je auto ook wel realiseert dat je niet gewend bent om in Groot Brittannië te rijden.
Ja ze zien het natuurlijk vaak, niet UK auto's die er wat moeite mee hebben :D Maar ze hebben wel wat meer geduld dan wat ik ik andere Europese landen merk.
pi_171782985
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juni 2017 11:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja ze zien het natuurlijk vaak, niet UK auto's die er wat moeite mee hebben :D Maar ze hebben wel wat meer geduld dan wat ik ik andere Europese landen merk.
Sowieso zijn de meeste landen en hun bestuurders vriendelijker dan de Nederlandse, 'wij' zijn vrij asociaal en net zo gehaast / gestressed als de Italianen rond Milaan en Rome.
pi_171784266
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 08:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Sowieso zijn de meeste landen en hun bestuurders vriendelijker dan de Nederlandse, 'wij' zijn vrij asociaal en net zo gehaast / gestressed als de Italianen rond Milaan en Rome.
Mauw ik vind als je onze buurlanden vergelijkt, maar ook Frankrijk even erbij pakt. Dat wij betere bestuurders zijn, want de Duitser denkt dat die op het circuit zit.

De Belg haalt zijn rijbewijs bij een pakje boter, en kunnen sowieso niet goed rijden. En ik heb het idee dat de rijkunsten van de Fransman ook niet altijd zo geweldig zijn, die hebben net als de Belgen en Duitsers hun knipperlichten voor de sier erop zitten.
pi_171784499
Voor de mensen die het nog niet gezien hebben, mijn volgende fotoverslag staat trv ;)

TRV / Foto Verslag Zuid Oost Engeland
pi_171797781
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2017 09:53 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Mauw ik vind als je onze buurlanden vergelijkt, maar ook Frankrijk even erbij pakt. Dat wij betere bestuurders zijn, want de Duitser denkt dat die op het circuit zit.

De Belg haalt zijn rijbewijs bij een pakje boter, en kunnen sowieso niet goed rijden. En ik heb het idee dat de rijkunsten van de Fransman ook niet altijd zo geweldig zijn, die hebben net als de Belgen en Duitsers hun knipperlichten voor de sier erop zitten.
Zo is iedere ervaring weer anders ;)
Duitsers en Engelsen vind ik zelf het relaxed, geduldig en goed in anticipatie. Als je hier in Nederland met een grote bestelbus 'vroeg' naar de linkerbaan gaat, krijg je van allerlei mensen lichtseintjes en andere gebaren. In Duitsland en zeker in heuvelachtige gebieden snappen ze waarom ik vroeg naar links ga en wachten tot ik weer naar rechts ga.
Ja de Duitser rijdt door, maar tergelijkertijd is het ook de Duitser die niet schrikt van een spatje regen, terwijl we hier in Nederland gelijk weer een weeralarm krijgen en iedereen op zijn rem moet voor elke druppel die op de voorruit valt. Fransen zijn wel koning in het gebruik van het knipperlicht juist, zodra ze er langs willen of haast hebben, gaat het ding aan en het moet gezegd, in Frankrijk op de snelwegen werkt het eerder wel dan tegen.
Ja qua rijkunsten zitten de Belgen echt onder ons, maar dan nog, zijn Belgen wel geduldiger en vriendelijker in het verkeer dan de Nederlander.
Maar goed, eindeloze discussie denk ik en ik wil er niet jouw topic mee vergallen.. Ik hoop wel dat je het er naar je zin hebt gehad ? ^O^
pi_171799238
Ja zeker en over de Engelse als autobestuurders: buiten staat van het wegdek, zijn het inderdaad veelal sociale bestuurders :D

Ik ben nu al weer bezig met de planning van een tweede trip: alleen deze keer wil ik mijn ouders mee nemen, mijn moeder heeft het namelijk als droom om Engeland eens te bezoeken.
pi_171800140
Ja zelf wil ik ook nog heel graag een keer naar GB, voornamelijk omgeving Newcastle. Waarschijnlijk alleen, maar geen idee wanneer nog. :@
pi_171800468
Dan kun je het beste vanaf Hoek van Holland of IJmuiden gaan, of je moet zin hebben om 355 mijl vanaf Dover te willen rijden.

Wat neerkomt op dik 6 uur rijden... maar de overtocht vanaf Duinkerken is in iedere geval wel veel goedkoper!
pi_171800608
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2017 22:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dan kun je het beste vanaf Hoek van Holland of IJmuiden gaan, of je moet zin hebben om 355 mijl vanaf Dover te willen rijden.

Wat neerkomt op dik 6 uur rijden... maar de overtocht vanaf Duinkerken is in iedere geval wel veel goedkoper!
Ja we zijn in 2014 naar Schotland geweest vanuit Ijmuiden naar Newcastle, overtocht van ruim 15 uur.. Dan rijd ik er liever een beetje voor om, zie je nog wat van het land. En links rijden is echt peanuts voor mij..ik wen daar heel snel aan. Het meest irritante is nog dat je als passagier je je de ... schrikt als je op een provinciale weg tegemoet word gereden door een vrachtwagen :D
pi_171800998
Ja die lange overtocht vanaf Nederland hield mij eigenlijk tegen, maar ook de prijs. Dus vanaf Duinkerken vind ik echt veel beter en nu ben ik slechts met mijn vriendin geweest, maar als mijn ouders mee waren geweest had dat geen extra geld gekost voor de overtocht.

Op het laatste was ik trouwens ook wel gewend aan het links rijden, en de eerst volgende keer zal het vast niet meer zo eng zijn. Ik heb nu namelijk allemaal al een keer ervaren en het is goed te doen, en het verkeerd rijden is niet erg: dat lost de navigatie wel op :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')