abonnement Unibet Coolblue
pi_171493224
Er staat hier al een hele tijd (paar weken) een auto geparkeerd (op 'mijn' plekje, of altans, het parkeervak voor mijn deur waar ik vaak mijn auto neer kan zetten) en is al weken niet van zjin plek geweest

Ik heb het kenteken door de ovi.rdw.nl website gehaald en daaruit blijkt:

WAM verzekerd: Nee
Vervaldatum APK 13-1-2017

Nu heb ik het vermoeden dat deze auto van een garage bedrijf is dat hier om de hoek zit (associaal volk, scheurt door de straten heen, zet auto's dubbel geparkeerd weg etc)

Kan het zijn dat als die auto op naam staat van een garage bedrijf dat de auto niet verzekerd hoeft te zijn en dat de APK verlopen mag zijn?

Zou ik dat dan terug kunnen zien op de ovi pagina?

(zo niet, dan bel ik de politie wel zodat ze wat bonnen kunnen plakken :P )
pi_171493233
Volgens mij mag een auto nooit onverzekerd/APK-afgekeurd zijn als hij op de openbare weg staat?
pi_171493327
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:14 schreef maffehenkie het volgende:
Volgens mij mag een auto nooit onverzekerd/APK-afgekeurd zijn als hij op de openbare weg staat?
En denk je dat mensen zich daaraan houden?
pi_171493357
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:20 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

En denk je dat mensen zich daaraan houden?
De meesten wel lijkt me.
pi_171493384
zou gewoon sowieso politie bellen en uitleggen. Politie kent dat soort louche autobedrijfjes wel en ruimt graag wat rondzwervend tuigpuin op, in mijn ervaringen
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:28:04 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171493445
Staat gewoon op bedrijfsvoorraad.. niet voor nare mannetjes als TS in te zien..

Parkeerplekken claimen is echt te triest voor woorden..
pi_171493564
Hallo politie er staat hier een onverzekerde auto voor mn deur.
pi_171493589
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:28 schreef Zolderkamer het volgende:
Staat gewoon op bedrijfsvoorraad.. niet voor nare mannetjes als TS in te zien..

Parkeerplekken claimen is echt te triest voor woorden..
Al zou hij op de bedrijfsvoorraad staan dan mag hij niet op de openbare weg staan.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:40:03 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171493661
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:34 schreef pwmh82 het volgende:
Hallo politie er staat hier een onverzekerde auto voor mn deur.
Als je dan gaat snitchen doe het goed en bel handhaving. Politie maakt zich hier echt niet druk om tenzij er een lijk in ligt te rotten.
And so is the past
pi_171493696
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:35 schreef Chinless het volgende:

[..]

Al zou hij op de bedrijfsvoorraad staan dan mag hij niet op de openbare weg staan.
Dit.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:43:17 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171493725
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:35 schreef Chinless het volgende:

[..]

Al zou hij op de bedrijfsvoorraad staan dan mag hij niet op de openbare weg staan.
Ja lekker gaan klagen over een garagebedrijf waar je zelf naast bent gaan wonen.. :|W
pi_171493762
Je kunt aan de gemeente melden dat er een verlaten voertuig staat, dat 'ie daar al weken staat zonder een meter te rijden. Aanvullend zou je ook de opgevraagde gegevens van de RDW door kunnen geven. Als het goed is komt het voertuig in het lokale krantje met het verzoek de auto weg te halen binnen een bepaalde tijd, of deze wordt afgesleept ten koste van de eigenaar/bezitter.

Kijk de lokale wetgeving (APV) na voor de procedure.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_171494288
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja lekker gaan klagen over een garagebedrijf waar je zelf naast bent gaan wonen.. :|W
Dan hoeven garagebedrijven zich niet aan de regels te houden :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171494623
Belastingdienst bellen, die houden vaak ook van onverzekerde auto's meestal hebben die mensen ook een belastingschuld :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_171496070
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja lekker gaan klagen over een garagebedrijf waar je zelf naast bent gaan wonen.. :|W
De vorige eigenaar was een keurige vent, nooit problemen mee gehad. Sinds de garage is overgenomen door mensen van bedenkelijke komaf is het een en al ellende. Gewoon ronduit asociaal wat ze doen.

En ja ik ben er al eens binnen geweest omdat ik het o.a. niet normaal vindt dat ze met slippende banden door de straat heen rijden, auto's zo neer zetten dat niemand meer door de straat heen kan etc etc... mag je raden wat er gebeurde, ik was ineens een racist en werd op niet mis te verstane wijze het pand uitgewerkt.
  FOK!fotograaf dinsdag 6 juni 2017 @ 12:49:13 #16
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_171496221
Zonder kentekenplaten op desbetreffend voertuig kan je zelfs bellen dat er een wrak op de weg staat.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:51:06 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171496270
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:43 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

De vorige eigenaar was een keurige vent, nooit problemen mee gehad. Sinds de garage is overgenomen door mensen van bedenkelijke komaf is het een en al ellende. Gewoon ronduit asociaal wat ze doen.

En ja ik ben er al eens binnen geweest omdat ik het o.a. niet normaal vindt dat ze met slippende banden door de straat heen rijden, auto's zo neer zetten dat niemand meer door de straat heen kan etc etc... mag je raden wat er gebeurde, ik was ineens een racist en werd op niet mis te verstane wijze het pand uitgewerkt.
Als je bij mij op hoge poten aankomt dan lach ik je ook uit... Als je je gewoon gedraagt is er niet aan de hand..

Maar mensen die "hun" parkeerplek claimen zijn in den beginne al fout en vreselijk irritant.. Koop maar een huis met oprit als je vind dat dat je rechten zijn..

Fijne buurt ook.. de ene zeurt over zijn eigen priveparkeerplek op de openbare weg, de andere is door de buurt aan het racen... Past prima ^O^
  FOK!fotograaf dinsdag 6 juni 2017 @ 12:52:31 #18
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_171496307
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:51 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je bij mij op hoge poten aankomt dan lach ik je ook uit... Als je je gewoon gedraagt is er niet aan de hand..

Maar mensen die "hun" parkeerplek claimen zijn in den beginne al fout en vreselijk irritant.. Koop maar een huis met oprit als je vind dat dat je rechten zijn..

Fijne buurt ook.. de ene zeurt over zijn eigen priveparkeerplek op de openbare weg, de andere is door de buurt aan het racen... Past prima ^O^
Knap dat jij kan zeggen dat hij op hoge poten binnen kwam.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:53:08 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171496326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan hoeven garagebedrijven zich niet aan de regels te houden :?
Het is hetzelfde als in de stad gaan wonen en klagen over je buren in de tuin.. of op het platteland gaan wonen en klagen over een haan of mestlucht...

Dat het mogelijk is in NL is al te ziek voor woorden..
pi_171496367
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:53 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het is hetzelfde als in de stad gaan wonen en klagen over je buren in de tuin.. of op het platteland gaan wonen en klagen over een haan of mestlucht...
Nee.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:08:22 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171496672
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:52 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Knap dat jij kan zeggen dat hij op hoge poten binnen kwam.
Leer mij mensen die hun parkeerplaats claimen kennen... :{w
pi_171497714
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:51 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Als je bij mij op hoge poten aankomt dan lach ik je ook uit... Als je je gewoon gedraagt is er niet aan de hand..

Maar mensen die "hun" parkeerplek claimen zijn in den beginne al fout en vreselijk irritant.. Koop maar een huis met oprit als je vind dat dat je rechten zijn..

Fijne buurt ook.. de ene zeurt over zijn eigen priveparkeerplek op de openbare weg, de andere is door de buurt aan het racen... Past prima ^O^
Ah, ik heb het wat simplistisch proberen uit te leggen, ik begrijp je verwarring.

Met 'mijn' parkeerplek bedoelde ik dus de parkeerplaatsen die tegen over onze huizen liggen, daar zijn 14 plekken voor 10 huizen. Nooit problemen gehad en iedereen kan zijn auto kwijt.

Het garage bedrijf zet daar geregeld (meerdere, vanmorgen stonden er 7 auto's met kentekenplaten van dat garagebedrijf) auto's neer en laat ze dus dagen/weken staan waardoor als ik terug kom mijn auto niet meer kwijt kan en een paar honderd meter verderop moet parkeren. Nu staat er dus al een paar weken een auto en daarvan is de apk verlopen en is hij niet meer verzekerd.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:02:25 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171497987
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:51 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Ah, ik heb het wat simplistisch proberen uit te leggen, ik begrijp je verwarring.

Met 'mijn' parkeerplek bedoelde ik dus de parkeerplaatsen die tegen over onze huizen liggen, daar zijn 14 plekken voor 10 huizen. Nooit problemen gehad en iedereen kan zijn auto kwijt.

Het garage bedrijf zet daar geregeld (meerdere, vanmorgen stonden er 7 auto's met kentekenplaten van dat garagebedrijf) auto's neer en laat ze dus dagen/weken staan waardoor als ik terug kom mijn auto niet meer kwijt kan en een paar honderd meter verderop moet parkeren. Nu staat er dus al een paar weken een auto en daarvan is de apk verlopen en is hij niet meer verzekerd.
Dus je bent te lam om te lopen en nu moet het bedrijf het maar ontgelden?
Naar mijn weten zijn openbare plekken openbaar... dus moet je maar eerder komen en je auto niet meer verplaatsen.. als ie perse daar moet staan waar jij wilt..
  FOK!fotograaf dinsdag 6 juni 2017 @ 14:13:19 #24
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_171498235
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dus je bent te lam om te lopen en nu moet het bedrijf het maar ontgelden?
Naar mijn weten zijn openbare plekken openbaar... dus moet je maar eerder komen en je auto niet meer verplaatsen.. als ie perse daar moet staan waar jij wilt..
Het bedrijf is te lam om zijn auto's op eigen terrein te stallen, dus nu moet de buurt het maar ontgelden? Openbare plekken, dus niet voor een bedrijfsvoorraad van een bedrijf. Wat is het volgende, dat de lokale hovenier maar vast 20 kuub grond op een openbare parkeerplaats laat storten? De lokale vuilverwerker midden in de stad zijn afval gaat storten om het daar te scheiden?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_171499271
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dus je bent te lam om te lopen en nu moet het bedrijf het maar ontgelden?
Naar mijn weten zijn openbare plekken openbaar... dus moet je maar eerder komen en je auto niet meer verplaatsen.. als ie perse daar moet staan waar jij wilt..
Wat je nu eigenlijk zegt is dat een autohandelaar die vanuit huis handelt zijn voorraad op de parkeerplekken mag zetten bij de supermarkt, omdat hij daar toevallig dicht bij woont..... kan ie zijn voorraad oneindig uitbreiden, begint er een auto te lekken, no problems, pakt ie gewoon een andere parkeerplek. _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')