abonnement Unibet Coolblue
pi_171470056
Ik ben een maand geleden verhuisd naar een klein apartement. Sindsdien ontdek ik geregeld kleine insektjes op mijn benen (hoewel ik geen last heb van bultjes of jeuk). Ik vermoed dat ze huizen in de spleten van de parketvloer, en onder het bed.

Ze:

- zijn ca 1-2 mm groot (foto is vergroot)

- springen (telkens zo'n 10 cm)

- als ik ze dood druk zie ik rood bloed (maar ik weet niet of dit mijn of "hun eigen" bloed is) :)

Ik vermoed dat het vlooien zijn, maar:

- ik heb geen huisdieren (en vorige bewoner ook niet, weet ik vrij zeker)

- de foto lijkt niet echt op een vlo, maar misschien heb ik dit mis.



Als iemand een idee heeft om wat voor insekt het gaat (en of het uberhaupt ongedierte is), laat me s.v.p. weten.

[ Bericht 4% gewijzigd door AlexR16 op 05-06-2017 12:06:06 ]
pi_171470109
Je foto doet het niet :)
  Boks-Chick maandag 5 juni 2017 @ 12:04:37 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_171470214


dit dus. Lijkt idd niet op een vlo. wat het wel is geen idee.
lolwut
  maandag 5 juni 2017 @ 12:06:35 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171470280
Lijkt zo gauw niet op een insect
  Boks-Chick maandag 5 juni 2017 @ 12:07:25 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_171470307
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:06 schreef hugecooll het volgende:
Lijkt zo gauw niet op een insect
huh? :o

och het heeft 4 poten ipv 6 idd.
wat dan wel?
lolwut
pi_171470461
Ik gok tóch op vlooien. Dat wat er op rechts achter uitsteekt is poot nummer 3 aan die kant.... :o
  Boks-Chick maandag 5 juni 2017 @ 12:21:39 #7
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_171470702
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:11 schreef Queller het volgende:
Ik gok tóch op vlooien. Dat wat er op rechts achter uitsteekt is poot nummer 3 aan die kant.... :o
dat van die poten begon ik ook te twijfelen of het niet twee samengevouwen poten waren achterop, of eentje en een is afgebroken.
Maar ik mijn verre (kinder)herinnering zijn vlooien niet zo langwerpig toch?
pics op google maken me niet zo veel duidelijk :')
lolwut
  maandag 5 juni 2017 @ 12:23:05 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171470741
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:11 schreef Queller het volgende:
Ik gok tóch op vlooien. Dat wat er op rechts achter uitsteekt is poot nummer 3 aan die kant.... :o
dan kan het ook een springstaart zijn. Die kunnen relatief ver springen
  Boks-Chick maandag 5 juni 2017 @ 12:27:16 #9
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_171470865
Even verder gegoogled, het kunnen wel vlooien zijn denk ik. Die kunnen lang zonder eten zolang ze nog 'gepopt' zitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlooien

wellicht zijn het vlooien van een onderbuur oid?
lolwut
pi_171471162
Zou wellicht kunnen (hoewel ik boven de aankomsthal woon).

Wat die poten betreft (voor wat het waard is): volgens mij is het een "staart", en geen "poot".
  maandag 5 juni 2017 @ 12:39:16 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171471201
Vlooien kunnen als eitje heel lang sluimeren, wellicht had je voorbewoner een kat.
Mijn advies, goed spuiten (masker op) en daarna goed luchten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171471652
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:23 schreef hugecooll het volgende:
dan kan het ook een springstaart zijn. Die kunnen relatief ver springen
Maar die zijn toch een stuk groter?
  maandag 5 juni 2017 @ 13:04:41 #13
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171471778
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:59 schreef Queller het volgende:

[..]

Maar die zijn toch een stuk groter?
Ik ga er niet standaard van uit dat als iemand 1-2 mm zegt dat het dan ook daadwerkelijk 1-2 mm is, maar Wikipedia zegt dat die beestjes meestal <6 mm zijn dus zou tot dezelfde orde van grootte kunnen behoren
  vrijdag 9 juni 2017 @ 21:51:01 #14
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_171583481
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:37 schreef AlexR16 het volgende:
Zou wellicht kunnen (hoewel ik boven de aankomsthal woon).

Wat die poten betreft (voor wat het waard is): volgens mij is het een "staart", en geen "poot".
Kan je niet een betere foto maken? Zo wazig als deze is kan ik er niet echt wijs uit worden.

Lijkt mij zo het meeste op een springstaart maar die hebben ook 6 poten en niet 4 zoals het nu lijkt.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_171597180
Als je geen huisdieren hebt dan zullen vlooien jou bijten, dat moet je merken. Niet alleen de bijten opzich maar je zou ook tenminste rode bultjes op je huid moeten zien. Als je buren huisdieren hebben, kan het zijn dat de eitjes er al lagen en door jouw komst 'geactiveerd' werden en vervolgens naar de buren vertrokken, dan is je probleem ook binnen een paar weken vanzelf opgelost.

Die foto vind ik te wazig maar lijkt mij niet een vlo, die zijn veel kleiner en ronder, dit is langwerpiger en ik gok ook stokstaartjes. Je kan simpelweg je planten controleren door wat water te geven en als je stokstaartjes hebt (die trouwens ook wel nepvlooien worden genoemd en zijn ietsje groter dan gewone katten/hondevlooien) dan zul je ze naar boven zien komen en evt. wegspringen. Daar moet je wel iets aan doen als je je planten wil behouden.

Zoals al genoemd kun je spray halen voor kruipende insecten van bv. roxasect van een tientje (of 2 afhankelijk van hoe groot je huis is) met zoals al genoemd een mondkapje en goed laten luchten (en even ommetje maken van een half uur). Vooral in de kieren sprayen. Vochtvreters kunnen ook een beetje helpen, meeste insecten gedijen met hoge luchtvochtigheid. En als het stokstaartjes zijn dan moet je even naar de intratuin ofzo want die sprays doden je planten en dan moet je dus aparte spray kopen voor planten. Of gewoon je planten vervangen afhankelijk van hoe erg het is.

Sowieso bij een nieuw huis altijd eerst sprayen, is zo gedaan zonder meubilair en kan zo veel ellende voorkomen, niet alleen vlooien maar ook zilvervisjes, wantsen enz.
  zaterdag 10 juni 2017 @ 15:43:24 #16
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_171597984
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:01 schreef User8472 het volgende:
Als je geen huisdieren hebt dan zullen vlooien jou bijten, dat moet je merken. Niet alleen de bijten opzich maar je zou ook tenminste rode bultjes op je huid moeten zien. Als je buren huisdieren hebben, kan het zijn dat de eitjes er al lagen en door jouw komst 'geactiveerd' werden en vervolgens naar de buren vertrokken, dan is je probleem ook binnen een paar weken vanzelf opgelost.

Die foto vind ik te wazig maar lijkt mij niet een vlo, die zijn veel kleiner en ronder, dit is langwerpiger en ik gok ook stokstaartjes. Je kan simpelweg je planten controleren door wat water te geven en als je stokstaartjes hebt (die trouwens ook wel nepvlooien worden genoemd en zijn ietsje groter dan gewone katten/hondevlooien) dan zul je ze naar boven zien komen en evt. wegspringen. Daar moet je wel iets aan doen als je je planten wil behouden.

Zoals al genoemd kun je spray halen voor kruipende insecten van bv. roxasect van een tientje (of 2 afhankelijk van hoe groot je huis is) met zoals al genoemd een mondkapje en goed laten luchten (en even ommetje maken van een half uur). Vooral in de kieren sprayen. Vochtvreters kunnen ook een beetje helpen, meeste insecten gedijen met hoge luchtvochtigheid. En als het stokstaartjes zijn dan moet je even naar de intratuin ofzo want die sprays doden je planten en dan moet je dus aparte spray kopen voor planten. Of gewoon je planten vervangen afhankelijk van hoe erg het is.

Sowieso bij een nieuw huis altijd eerst sprayen, is zo gedaan zonder meubilair en kan zo veel ellende voorkomen, niet alleen vlooien maar ook zilvervisjes, wantsen enz.
Ik denk dat je spell check je post iet wat heeft aangepast.... Stokstaartjes zijn het lijkt mij niet. Die zullen wel zijn opgevallen al voor dat je het huis intrekt.... :P



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_171598015
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 juni 2017 15:43 schreef Outpost76 het volgende:
Ik denk dat je spell check je post iet wat heeft aangepast.... Stokstaartjes zijn het lijkt mij niet. Die zullen wel zijn opgevallen al voor dat je het huis intrekt.... :P

[ afbeelding ]
lol sorry ik bedoel idd springstaartjes
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')