abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 juni 2017 @ 23:47:53 #1
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_171462381
Hoe doe je nu eigenlijk je auto wassen in een wasbox met timer?
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 23:58:25 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171462770
Een handjevol 50 centen ophalen bij de kassa en er gewoon een nieuwe ingooien als het water op is? Net zolang tot de auto schoon is.

Maar was hem net zo lief thuis
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171462816
Je douwt er een euro in. Je pakt de spuit en spuit hem schoon. Dan douw je er weer een euro (of twee) in. Je pakt de borstel en boent hem schoon. Dan doe je er weer een euro in. Je pakt de spuit en spuit hem schoon.

Ik snap je vraag eigenlijk gewoon niet :o.
Kun je wat specifieker zijn?
  zondag 4 juni 2017 @ 23:59:45 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171462821
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:47 schreef THEFXR het volgende:
Hoe doe je nu eigenlijk je auto wassen in een wasbox met timer?
Heel snel, want het pokkeding blijft gewoon doorlopen..

Protip: emmertje en spons mee, afspuiten met HD, dan inspuiten met sop, rest van dat muntje in de emmer blazen en met je spons op je gemakkie wassen. Niet de borstels gebruiken, die krassen vaak, en als je dat wel doet eerst schoonspuiten en nalopen op nare stroep.

Ik haat wasboxen.. maar in de winter kun je soms niet anders..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 5 juni 2017 @ 00:04:25 #5
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_171462968
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:59 schreef Anne het volgende:
Je douwt er een euro in. Je pakt de spuit en spuit hem schoon. Dan douw je er weer een euro (of twee) in. Je pakt de borstel en boent hem schoon. Dan doe je er weer een euro in. Je pakt de spuit en spuit hem schoon.

Ik snap je vraag eigenlijk gewoon niet :o.
Kun je wat specifieker zijn?
dus je doet hem eerst afspoelen, dan een laag schuim aanbrengen en dan borstelen en dan weer afspoelen?
hoeveel geld zij jullie dan kwijt?
pi_171463125
Ik vind de wasbox juist zeer handig. Ik doe een combinatie van een handwasje en de wasbox (wat SD eigenlijk ook al zegt). Eerst in de wasbox foam er op en afspuiten. Dan kun je of daar met een emmertje inderdaad gaan staan of naar huis. Aangezien mijn ouders dichtbij wonen ga ik daarheen en ga ik met de 2 emmer methode m'n auto wassen met goede shampoo en washmitt. Dan droog ik 'm of als ik er zin in heb ga ik weer bij de wasbox nog even alles afspuiten en dan daar de hotwax en glansdroger er overheen. Dan thuis weer afdrogen (door de glansdroger zit er al niet zo heel veel water meer op na een stukje rijden). Die borstel gebruik ik nooit. Zie genoeg mensen hun velgen etc. daarmee doen, dat wil je niet over je lak halen.
  maandag 5 juni 2017 @ 02:58:37 #7
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_171466071
¤2: Grof vuil van de lak verwijderen met enkel warm water, en het vullen van twee/drie emmers (hogedrukspuit op redelijke afstand voor auto, schuimborstel voor emmers), soms een extra euro erbij als ik nog niet tevreden ben.
¤0,50 of 1: Auto alvast inzepen met warm water + shampoo om roetaanslag e.d. al wat los te weken (schuimborstel, alleen boven de auto houden, niks aanraken)

Vervolgens in één emmer (of twee, als ik er drie in totaal heb zodat ik minder zuinig hoef te doen) meegebrachte goede autoshampoo dumpen. Daarna met washandschoenen de auto schoonmaken via de twee emmer methode, waarbij je dus die andere emmer alleen gebruikt om een vuile washandschoen in schoon te maken.
Als dat ding te vies wordt en ik ben nog niet klaar, dan stap ik over op die grote teil van de wasstraat zelf die normaliter in elke box staat. Is minder ideaal maar het grove vuil ligt meestal toch wel op de bodem.

Als het een warme dag is met veel zon in de wasbox en de boel begint al flink op te drogen terwijl je nog bezig bent, dan kan ik soms weleens een extra euro erin gooien om de delen waar ik al geweest ben snel even af te spoelen.

Anyway, op het laatst de velgen schoonmaken, vervolgens met het resterende shampoowater nog snel een keer overal overheen vegen zodat eventueel opgedroogd vuil weer even losgeweekt is, en dan met ¤2 alles in een keer schoonspuiten. Als ik nog wat seconden overhoudt pak ik ook de wielkasten mee. Zeem erover en klaar, of klaar voor nabehandeling zoals waxen. Maar ook dat is handwerk, die troep van de wasstraat op je lak spuiten is best zinloos.

In totaal dus meestal een euro of 5/6.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_171466109
Persoonlijk: Gewoon wasstraat ipv wasbox.
Zoals ik het zie is het resultaat vergelijkbaar en als je echt moeilijk wil doen met poetsen en zo: Dat is altijd nog steeds na het wassen.
Oftewel: Wasstraat. Wordt ie echt wel schoner van. Wat je er na die tijd mee doet is niet relevant.
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 09:07:26 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171466868
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:58 schreef Kriegel het volgende:
Als ik nog wat seconden overhoudt pak ik ook de wielkasten mee
Ik begin 9/10 keer met de wielkasten :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 09:11:03 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171466919
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 03:10 schreef vannelle het volgende:

Oftewel: Wasstraat. Wordt ie echt wel schoner van.
Als een auto redelijk smerig was kun je duidelijk zien dat zij door de wasstraat is geweest ipv dat je handmatig hebt schoongemaakt. Wasstraat is leuk als je auto stoffig is of als het snel moet.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171466925
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als een auto redelijk smerig was kun je duidelijk zien dat zij door de wasstraat is geweest ipv dat je handmatig hebt schoongemaakt. Wasstraat is leuk als je auto stoffig is of als het snel moet.
Is jouw auto vrouwelijk? ;)
pi_171466944
Ik moet een beetje lachen om bovenstaande..

Ik doe er 2 euro in, spuit hem schoon, zeep hem in met de borstel, spuit hem weer af met schoon water. En dan heb ik nog een halve minuut over voor "wax" want dan blijft hij ietsjes langer schoon.

geloof dat het 7 minuten in totaal is ofzo. En heel af en toe ga ik door de wasstraat omdat ze daar een betere stofzuiger hebben.
  maandag 5 juni 2017 @ 09:26:50 #13
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171467132
Ik heb een zakelijke waspas van Loogman. Die wasstraat doet ook de onderkant vd auto, de wielen blinken als nieuw en de wax is ook super. Als ik m zelf zo schoon wil krijgen ben ik minstens een uur bezig ofzo. En "gratis" stofzuigen.

De enige plekken die ik dan zelf nog moet doen zijn onder het spoilertje boven de achterruit en de randen om de portieren.
60 meter wasstraat.

[ Bericht 13% gewijzigd door kaasplankje op 05-06-2017 09:40:13 ]
pi_171468516
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:13 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik moet een beetje lachen om bovenstaande..

Ik doe er 2 euro in, spuit hem schoon, zeep hem in met de borstel, spuit hem weer af met schoon water. En dan heb ik nog een halve minuut over voor "wax" want dan blijft hij ietsjes langer schoon.

geloof dat het 7 minuten in totaal is ofzo. En heel af en toe ga ik door de wasstraat omdat ze daar een betere stofzuiger hebben.
Dit topic gaat wel over echte auto's hè, niet auto's op schaal.

Een echte auto fatsoenlijk wassen red je echt niet met 2 euro en 7 minuten.

Dus ik lach bij deze dan weer een beetje om jouw post.
pi_171468659
quote:
12s.gif Op maandag 5 juni 2017 10:53 schreef Anne het volgende:

[..]

Dit topic gaat wel over echte auto's hè, niet auto's op schaal.

Een echte auto fatsoenlijk wassen red je echt niet met 2 euro en 7 minuten.

Dus ik lach bij deze dan weer een beetje om jouw post.
Met het verkeerde been uit bed gestapt?

Ik vind het gewoon grappig dat iedereen dit een overduidelijk domme vraag vind. En vervolgens zit er toch wel veel verschil in hoe mensen de auto wassen in de box.
En dat jij mijn auto "geen fatsoenlijke auto" vind moet je zelf weten. Hij glimt prima gelukkig.
pi_171471034
Ik heb mijn auto al een half jaar niet gewassen en ik rijd regelmatig door het stof heen. En hij staat binnen dus schoonregenen doet hij ook niet. En oh ja het is een witte auto :')

Je kan wel leuke teksten op de ramen schrijven overigens.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_171471534
Met 2 euro ben ik ook niet klaar nee. Alleen als ik even het grove vuil (zoals vogelkak) er af wil halen. Maar dan ziet 'ie er niet schoon uit.

quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 02:58 schreef Kriegel het volgende:
¤2: Grof vuil van de lak verwijderen met enkel warm water, en het vullen van twee/drie emmers (hogedrukspuit op redelijke afstand voor auto, schuimborstel voor emmers), soms een extra euro erbij als ik nog niet tevreden ben.
¤0,50 of 1: Auto alvast inzepen met warm water + shampoo om roetaanslag e.d. al wat los te weken (schuimborstel, alleen boven de auto houden, niks aanraken)

Vervolgens in één emmer (of twee, als ik er drie in totaal heb zodat ik minder zuinig hoef te doen) meegebrachte goede autoshampoo dumpen. Daarna met washandschoenen de auto schoonmaken via de twee emmer methode, waarbij je dus die andere emmer alleen gebruikt om een vuile washandschoen in schoon te maken.
Als dat ding te vies wordt en ik ben nog niet klaar, dan stap ik over op die grote teil van de wasstraat zelf die normaliter in elke box staat. Is minder ideaal maar het grove vuil ligt meestal toch wel op de bodem.

Als het een warme dag is met veel zon in de wasbox en de boel begint al flink op te drogen terwijl je nog bezig bent, dan kan ik soms weleens een extra euro erin gooien om de delen waar ik al geweest ben snel even af te spoelen.

Anyway, op het laatst de velgen schoonmaken, vervolgens met het resterende shampoowater nog snel een keer overal overheen vegen zodat eventueel opgedroogd vuil weer even losgeweekt is, en dan met ¤2 alles in een keer schoonspuiten. Als ik nog wat seconden overhoudt pak ik ook de wielkasten mee. Zeem erover en klaar, of klaar voor nabehandeling zoals waxen. Maar ook dat is handwerk, die troep van de wasstraat op je lak spuiten is best zinloos.

In totaal dus meestal een euro of 5/6.
Hier in de wasbox heb je gewoon schuim, hoef je niet het sopje uit de wasborstel op je auto te gooien. Kun je dan ook niet beter gewoon de spuit pakken dat 'ie zeep spuit? Die hotwax vind ik wel werken. Tuurlijk, niet zolang als ingewreven wax, maar dat vind ik echt een rotklus en ben je veel langer mee bezig. Bovendien is het nog beter om van te voren nog te kleien en dan wordt het gewoon een dagtaak. De gespoten hotwax zorgt toch voor een tijdje voor wat beading en dat de vuil er wat makkelijker af gaat. En daarna de de glansdroger en hij droogt al redelijk op. Microvezel doek er over en hij is vlekvrij.
pi_171485692
voor 20ct mn stalen ros weer schoon... daar ga ik thuis de tuinslang niet voor uitrollen :P
pi_171485922
Mijn ervaring is dat een wasbox minder rendabel is naar mate de auto groter is. Een Polo krijg ik nog wel voor 4¤ gewassen, maar een grote station is algauw 7-8¤ en dan kan ik hem net zo goed in de krasstraat rijden.

En met een emmertje moet ik niet aankomen, de wasboxen hier is een klein Casablanca en zodra ik lopen soppen met een spons heb ik gelijk 5 ongeduldige Marokkanen om me heen.
.
  maandag 5 juni 2017 @ 23:06:01 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_171488134
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:01 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Met het verkeerde been uit bed gestapt?

Ik vind het gewoon grappig dat iedereen dit een overduidelijk domme vraag vind. En vervolgens zit er toch wel veel verschil in hoe mensen de auto wassen in de box.
En dat jij mijn auto "geen fatsoenlijke auto" vind moet je zelf weten. Hij glimt prima gelukkig.
ik was idd gewoon benieuwd naar de optimale strategie in een wasbox, aangezien ik een grote auto heb, een C5, denk ik dat een wasstraat hetzelfde kost.
pi_171489647
Wasstraat doe ik maar heel soms, puur omdat dan de bodem ook even afgespoeld wordt. Na al het pekel is dat wel fijn. Maar de kleine krasjes zijn minder fijn. Het resultaat vind ik met de hand ook beter.

Hier heb je ook nog 2 hand carwashes. Die zijn ook wel relaxed en zeker niet duur (basis is 8 euro geloof ik), maar daar staat vaak een flinke rij en daar heb ik dan weer geen zin in.
  Moderator maandag 5 juni 2017 @ 23:57:48 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171489711
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 23:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wasstraat doe ik maar heel soms, puur omdat dan de bodem ook even afgespoeld wordt. Na al het pekel is dat wel fijn. Maar de kleine krasjes zijn minder fijn. Het resultaat vind ik met de hand ook beter.

Hier heb je ook nog 2 hand carwashes. Die zijn ook wel relaxed en zeker niet duur (basis is 8 euro geloof ik), maar daar staat vaak een flinke rij en daar heb ik dan weer geen zin in.
Het afspuiten van de onderkant is inderdaad ook de reden dat ik na een vorstperiode door de wasstraat rijd :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:30:33 #23
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171500203
Je moet wel eentje hebben die goed droogt.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:51:39 #24
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_171500738
1 keer per 2 maanden bij de handwashturk, binnen en buiten, daarbuiten om de andere week door de wasstraat.
Leasebak die om de 3 jaar vervangen wordt, boeit me dus geen reet hoe goed of hoe slecht het is voor de lak.
pi_171527954
Ik ben gewoonlijk een euro of 6 kwijt bij een wasbox, maar ik was liever thuis met washandschoen en eigen wasmiddel. Daarna nog poetsen als ik tijd over heb.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_171527994
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:01 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Met het verkeerde been uit bed gestapt?

Ik vind het gewoon grappig dat iedereen dit een overduidelijk domme vraag vind. En vervolgens zit er toch wel veel verschil in hoe mensen de auto wassen in de box.
En dat jij mijn auto "geen fatsoenlijke auto" vind moet je zelf weten. Hij glimt prima gelukkig.
Niet met het verkeerde been uit bed gestapt :+.
Maar die 2 euro en 7 minuten van jou is gewoon niet echt realistisch. That's all.
Tenzij je dat elke dag doet. Misschien.
pi_171532098
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:50 schreef Anne het volgende:

[..]

Niet met het verkeerde been uit bed gestapt :+.
Maar die 2 euro en 7 minuten van jou is gewoon niet echt realistisch. That's all.
Tenzij je dat elke dag doet. Misschien.
Is mij weleens gelukt hoor, met een zo'n stadsauto modelletje. Maar dan is ie inderdaad niet echt schoon, wielkasten en velgen niet gedaan en nog wat sop in de dorpels.
.
  woensdag 7 juni 2017 @ 20:21:23 #28
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_171533563
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juni 2017 16:50 schreef Anne het volgende:

[..]

Niet met het verkeerde been uit bed gestapt :+.
Maar die 2 euro en 7 minuten van jou is gewoon niet echt realistisch. That's all.
Tenzij je dat elke dag doet. Misschien.
zij maakt thuis natuurlijk ook alles schoon met de Franse slag.
pi_171535133
Zag ook de borstel voorbij komen maar die van de wasbox gebruik ik persoonlijk liever niet. Je hebt van die figuren die even gauw die borstel door hun vuile velgen halen of even de wielbak schoonvegen ermee. En dan ga jij ermee over je lak. Ik zou een eigen borstel meenemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')