abonnement Unibet Coolblue
pi_171465413
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:51 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Het is dus al erger dan gedacht :'(
We gaan allemaal dood hey. Dus Ad ook. Alleen weten we niet wanneer.
  maandag 5 juni 2017 @ 07:43:00 #77
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_171466418
Ongelofelijk hoe Ad een steak eet. Eerst de frieten en de rauwkost en dan pas de al onderkoelde steak natuurlijk. Ik doe het dus al die jaren al verkeerd. :@

Edit: Ohja, Goeiemorregeeeee..
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_171466776
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 07:43 schreef Sodeknetters het volgende:
Ongelofelijk hoe Ad een steak eet. Eerst de frieten en de rauwkost en dan pas de al onderkoelde steak natuurlijk. Ik doe het dus al die jaren al verkeerd. :@

Edit: Ohja, Goeiemorregeeeee..
Nu niet zo zagen hey. Ik vind het al leuk dat Ad sommige tips die hier geschreven worden ter harte neemt.
Zijn laatste vlog vond ik ook best positief. En hij doet wat meer aan beweging. Pijn in de rug van het staan, dan loopt hij even de kamer op en neer. En hij denkt er al aan om eens een rondje rond de blok te maken. Echt, dat vind ik echt leuk en ik hoop echt dat hij er baat bij heeft.
  maandag 5 juni 2017 @ 09:40:17 #79
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_171467343
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:58 schreef praadje het volgende:

[..]

Nu niet zo zagen hey. Ik vind het al leuk dat Ad sommige tips die hier geschreven worden ter harte neemt.
Zijn laatste vlog vond ik ook best positief. En hij doet wat meer aan beweging. Pijn in de rug van het staan, dan loopt hij even de kamer op en neer. En hij denkt er al aan om eens een rondje rond de blok te maken. Echt, dat vind ik echt leuk en ik hoop echt dat hij er baat bij heeft.
Het was ook niet om af te zeiken hoor, maar het lijkt mij zo zonde van een lekkere steak om hem zo lang te laten liggen. En inderdaad mooi om te zien hoe Ad toch tips aan lijkt te nemen. ^O^
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_171467362
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:40 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]

Het was ook niet om af te zeiken hoor, maar het lijkt mij zo zonde van een lekkere steak om hem zo lang te laten liggen. En inderdaad mooi om te zien hoe Ad toch tips aan lijkt te nemen. ^O^
Weet ik toch :*
  maandag 5 juni 2017 @ 09:56:14 #81
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_171467627
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 09:41 schreef praadje het volgende:

[..]

Weet ik toch :*
O+
Als de wolken aan staan blijf je gaan
  maandag 5 juni 2017 @ 10:12:47 #82
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171467913
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:58 schreef praadje het volgende:

[..]

Nu niet zo zagen hey. Ik vind het al leuk dat Ad sommige tips die hier geschreven worden ter harte neemt.
Zijn laatste vlog vond ik ook best positief. En hij doet wat meer aan beweging. Pijn in de rug van het staan, dan loopt hij even de kamer op en neer. En hij denkt er al aan om eens een rondje rond de blok te maken. Echt, dat vind ik echt leuk en ik hoop echt dat hij er baat bij heeft.
Voor je het weet is er weer een video Hoe Ad 1 km Heen En Terug Naar De Jumbo Loopt.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171468972
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:51 schreef praadje het volgende:

[..]

We gaan allemaal dood hey. Dus Ad ook. Alleen weten we niet wanneer.
Is het vandaag misschien? NEE TOCH!? :'(
pi_171469194
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 07:43 schreef Sodeknetters het volgende:
Ongelofelijk hoe Ad een steak eet. Eerst de frieten en de rauwkost en dan pas de al onderkoelde steak natuurlijk. Ik doe het dus al die jaren al verkeerd. :@

Edit: Ohja, Goeiemorregeeeee..
Herken het wel van mijn ouders generatie: het lekkerste bewaar je voor het laatst.

Maar je hebt wel een punt. Best zonde als een goed stuk vlees niet meer op temperatuur is.

PS. Dat overmatig terugkomende onderwerp "gezondheidskwaaltjes" herken ik ook van m'n ouders generatie heden ten dage :')

Sommige maken zich zorgen over Ad. Ik vind hem eigenlijk heel normaal. :@

[ Bericht 18% gewijzigd door Mojo.jojo op 05-06-2017 11:31:40 ]
pi_171471193
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:26 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Herken het wel van mijn ouders generatie: het lekkerste bewaar je voor het laatst.

Maar je hebt wel een punt. Best zonde als een goed stuk vlees niet meer op temperatuur is.

PS. Dat overmatig terugkomende onderwerp "gezondheidskwaaltjes" herken ik ook van m'n ouders generatie heden ten dage :')

Sommige maken zich zorgen over Ad. Ik vind hem eigenlijk heel normaal. :@
Ben het niet met je eens.
De moderne maatschappij biedt zoveel geld en zoveel meer verkeerde voeding. Ik ben van de leeftijd van Ad en als kind kreeg je alleen rijst (eh aardappels in Nederland) met groente en als je een beetje geluk hebt een stukje kip of een visje.
De ouderdomskwalen van toen hadden vooral met teveel werken te maken.

Tegenwoordig heeft het te maken met wat je binnen krijgt. De huidige welvaart heeft een keerzijde, je kunt dingen kopen die je nooit had kunnen permiteren, zoals patat en frikandellen. Die dingen heb ik als kind nooit gezien. Want pa moest keihard werken voor zijn karige centen.
(Ok nu was er geen patat en frikandellen op Curacao, maar goed, ter vergelijking)

Ik sta met verbijstering te kijken wat Ad allemaal wegwerkt en het is jammer dat hij geen bonenschotels meer maakt, want dat is wel weer gezond.

@Praadje: Vezels zitten toch in groente, fruit en volkorenbrood? Moet ik dat meer eten.

En naar de Jumbo op tweede pinksterdag. Sodemieter. dat snap ik niet. Ik ben ook vrijgezel en mijn ervaring is dat je dan heel weinig nodig hebt. Meestal ben ik klaar met een tasje van 20 of 30 euro. Brood, kaas, wat eten, wc-papier, koffie. Je hoeft als vrijgezel namelijk niet de glamourboy uit te hangen, ja, als er damesbezoek komt, wordt het natuurlijk duurder.
Maar voor mezelf heb ik gewoon een beetje boodschappen en een kratje bier kun je ook lang mee doen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171471347
Opzich eet Ad niet echt ongezond al zou het best minder kunnen met dat thuisbezorgd.nl. Wat bij Ad vooral het probleem is zijn eetpatroon. En om het nog erger te maken eet hij in zijn eentje voor een heel gezin. Dat icm veel te weinig beweging.
pi_171471624
Inderdaad, zo slecht eet hij nou ook weer niet. Er gaat geen kwak mayonaise over de patat. Verder drinkt hij niet, dat scheelt natuurlijk enorm. Bij mij gaat er een lekker koud biertje wel in.
Hij drinkt ook geen cola. Daar ben ik ook gek op op hele warme dagen, met veel ijsblokjes. :P Dat drink ik tijdens een hittegolf. En dan cola-waterijsjes - mjummieeee, of raketjes, oh zo lekker.
Dat zijn de dikmakers.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171476443
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:38 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ben het niet met je eens.
De moderne maatschappij biedt zoveel geld en zoveel meer verkeerde voeding. Ik ben van de leeftijd van Ad en als kind kreeg je alleen rijst (eh aardappels in Nederland) met groente en als je een beetje geluk hebt een stukje kip of een visje.
De ouderdomskwalen van toen hadden vooral met teveel werken te maken.

Tegenwoordig heeft het te maken met wat je binnen krijgt. De huidige welvaart heeft een keerzijde, je kunt dingen kopen die je nooit had kunnen permiteren, zoals patat en frikandellen. Die dingen heb ik als kind nooit gezien. Want pa moest keihard werken voor zijn karige centen.
(Ok nu was er geen patat en frikandellen op Curacao, maar goed, ter vergelijking)

Ik sta met verbijstering te kijken wat Ad allemaal wegwerkt en het is jammer dat hij geen bonenschotels meer maakt, want dat is wel weer gezond.

@Praadje: Vezels zitten toch in groente, fruit en volkorenbrood? Moet ik dat meer eten.

En naar de Jumbo op tweede pinksterdag. Sodemieter. dat snap ik niet. Ik ben ook vrijgezel en mijn ervaring is dat je dan heel weinig nodig hebt. Meestal ben ik klaar met een tasje van 20 of 30 euro. Brood, kaas, wat eten, wc-papier, koffie. Je hoeft als vrijgezel namelijk niet de glamourboy uit te hangen, ja, als er damesbezoek komt, wordt het natuurlijk duurder.
Maar voor mezelf heb ik gewoon een beetje boodschappen en een kratje bier kun je ook lang mee doen.
Lijstje met vezelrijke voeding:

https://www.salusi.nl/lij(...)-aan-voedingsvezels/

Natuurlijk moet je niet alleen vezels binnenkrijgen maar ook vitamines.
pi_171476545
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:12 schreef praadje het volgende:

[..]

Lijstje met vezelrijke voeding:

https://www.salusi.nl/lij(...)-aan-voedingsvezels/

Natuurlijk moet je niet alleen vezels binnenkrijgen maar ook vitamines.
Ik slik vitaminepillen :)

Maar ik heb je overzicht even heel snel gescand (dank je trouwens, het helpt me heel erg, ik zie aan de lijst wel dat ik voldoende binnenkreeg, heb trouwens geen stoelgangprobleem)

Maar wat ik ook zie:
Er zitten ook vezels in patat en in stokbrood. En dat eet Ad ook, naast de rauwkost van z'n grillstieks, ok, hij lust sommige dingen niet, maar goed.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171476801
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:16 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik slik vitaminepillen :)

Maar ik heb je overzicht even heel snel gescand (dank je trouwens, het helpt me heel erg, ik zie aan de lijst wel dat ik voldoende binnenkreeg, heb trouwens geen stoelgangprobleem)

Maar wat ik ook zie:
Er zitten ook vezels in patat en in stokbrood. En dat eet Ad ook, naast de rauwkost van z'n grillstieks, ok, hij lust sommige dingen niet, maar goed.
Als je een gewoon eetpatroon hebt hoef je eigenlijk geen vitamines bij te slikken. Wat je teveel binnenkrijgt dat plas je weer uit. Maar ik slik ook dagelijks een multivitamine hoor.

Er zitten zeker vezels in patat en stokbrood maar heel heel veel minder in volkorenbrood. Mensen denken ook vaak dat bruin brood ook vol vezels zitten maar in gewoon bruinbrood zitten net zo weinig vezels in als in wit brood. Dat zijn dezelfde granen maar dan bruin. Echt goed zit je met echt volkorenbrood.

Aardappels zitten ook veel vezels in maar dan weer minder in gebakken aardappelen.

Daarnaast bevat brood en aardappels veel koolhydraten en moet je ook beperken met suikerziekte.

Al met al niet makkelijk allemaal voor Ad.
pi_171477052
Als je een gewoon eetpatroon hebt hoef je eigenlijk geen vitamines bij te slikken. Wat je teveel binnenkrijgt dat plas je weer uit. Maar ik slik ook dagelijks een multivitamine hoor.

Eh, dat is aan het veranderen. Ik weet dat.


Er zitten zeker vezels in patat en stokbrood maar heel heel veel minder in volkorenbrood. Mensen denken ook vaak dat bruin brood ook vol vezels zitten maar in gewoon bruinbrood zitten net zo weinig vezels in als in wit brood. Dat zijn dezelfde granen maar dan bruin. Echt goed zit je met echt volkorenbrood.

Ah, hier twijfelde ik over. In jouw lijstje staat -echt bruinbrood-. Ik eet altijd volkoren. Gewoon omdat dat brood meer smaak heeft. Wit brood is echt een meelhap, wit stokbrood is wel weer lekker, ook het stokbrood dat Ad eet, dat je in de oven moet doen, lekker knapperig met een beetje knoflookboter bij de groentesoep.

Aardappels zitten ook veel vezels in maar dan weer minder in gebakken aardappelen.

Daarnaast bevat brood en aardappels veel koolhydraten en moet je ook beperken met suikerziekte.
Dat is nou weer jammer. Mijn eetpatroon bestaat vooral uit brood en aardappels.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171477326
Wel grappig:

Ik heb eens een keer aan mijn bakker gevraagd welk brood het gezondste was, want ik twijfelde enorm, hij heeft zoveel soorten: meergranen, kloosterbrood, pandabrood, weet ik allemaal veel.
Nou, hij antwoordde direct na mijn vraag: volkorenbrood.
Dus precies wat jij zegt.

Gelukkig maar, heerlijk simpel, hoef ik niet moeilijk na te denken. Hij verkoopt dat brood trouwens het meeste, hij heeft er hele grote manden van vol liggen 's morgens vroeg.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171478248
https://www.salusi.nl/gez(...)producten-bevestigd/

Onderaan nog een stukje over volkorenbrood.
  maandag 5 juni 2017 @ 17:19:59 #94
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_171478630
En nu maar hopen dat Ad iets met al deze info doet en het niet ziet als bemoeienissen!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  maandag 5 juni 2017 @ 17:28:29 #95
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_171478847
quote:
99s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:19 schreef DerRabbit het volgende:
En nu maar hopen dat Ad iets met al deze info doet en het niet ziet als bemoeienissen!
Zelfs ik zie het bijna als bemoeienissen ;)
  maandag 5 juni 2017 @ 17:34:04 #96
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_171478998
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:28 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Zelfs ik zie het bijna als bemoeienissen ;)
Dan moet je het maar niet lezen en anders helpt Danny je wel een handje :{w
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_171479003
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:28 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Zelfs ik zie het bijna als bemoeienissen ;)
Ik niet. Praadje probeert hem te helpen.
Goeie raad kan mensenlevens sparen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171479014
quote:
99s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:34 schreef DerRabbit het volgende:

[..]

Dan moet je het maar niet lezen en anders helpt Danny je wel een handje :{w
_O-
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 5 juni 2017 @ 17:36:23 #99
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_171479047
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:34 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

_O-
Aan zulke dingen hebben we hier de schijt oan
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_171479200
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:28 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Zelfs ik zie het bijna als bemoeienissen ;)
~O>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')