abonnement Unibet Coolblue
  zondag 4 juni 2017 @ 19:05:16 #1
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_171452969
Goedemiddag allemaal,

Heb in het verleden al een Tomosje gehad maar wilde nu een schakelbrommer, en heb nu een Mat O Mat voor slechts 150 euro op de kop getikt. De brommer liep eerst wat beroerd, benzine slangetje zat helemaal vol met vuil. Alles schoongemaakt en loopt weer als een zonnetje!

Nu heb ik nog wel 3 probleempjes:

Probleem 1. De brommer gaat niet uit. Ik heb 2 knopjes. 1 knopje sluit het luchtfiltertje af, maar evengoed blijft ie gewoon lopen. En nog een knopje die naar een pennetje loopt die in de cilinderkop zit, maar ik heb geen idee wat dat doet. Als ik die indruk maakt het motortje overigens een vreemd geluid. Nu moet ik de brommer uitzetten door m in z'n eerste versnelling te laten schieten, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Hier een foto van dat pennetje in het kopje: http://i.imgur.com/Loo1FGI.jpg

Probleem 2. De brommer maakt na het rijden hoge toeren in zijn neutraal. Ik heb al lang gespeeld met het stationair moertje, maar niks lijkt te helpen. Als ik even op het zwarte knopje die op mijn carburateur zit druk dalen de toeren en loopt ie weer mooi rustig (totdat ik weer gereden heb dus).

Probleem 3. Ik heb geen idee hoe ik de kilometer teller aan moet sluiten, haha.

*knip, dat doen we hier niet*

Ik hoop dat het niet teveel is en dat jullie me kunnen helpen om een mooi scheurijzertje te bouwen!

Groetjes

[ Bericht 19% gewijzigd door derLudolf op 04-06-2017 19:40:46 ]
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_171453993
Dat knopje op je carb is de choke.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_171454090
Toerental te hoog, komt de gasschuif goed terug, misschien je gaskabel te strak die kun je met een stelmoertje bijstellen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 4 juni 2017 @ 19:49:31 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171454265
Dat dongetje op de cilinderkop is denk ik een decompressie klepje, waarmee je hem denk ik uit zou moeten zetten. Klinkt als een gevalletje valse lucht, daardoor gaat hij 'aan de haal' als je hem stationair laat lopen. Het zwarte knopje op je carb drukt de vlotter open, waardoor er weer een mooi bezinemengsel ontstaat (eventjes) en hij weer normaal gaat lopen (alleen een beetje rijk denk ik).

Carb uitelkaar en mooi schoonmaken, en de kop en cilinder en evt inlaatspruitstuk eraf en alle pakkingen nieuw ertussen zetten. Kun je meteen de zuigerveren even checken en desnoods vervangen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')