Ik kom zojuist een filmpje tegen van de Gas 20 L, waarin de zuigkracht duidelijk afneemt als je er een bepaalde powertool op aansluit en aanzet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:51 schreef PJ het volgende:
Ik heb de gas 20L. Zou geen andere meer willen. Bouwkwaliteit is voortreffelijk. Hiervoor Karchers gehad in het hogere segment maar ook dat is toch hobby kwaliteit.
De zakken voor de 20L koop ik via Amazon. Er zijn ook goedkope papieren zakken maar die verstoppen gelijk waardoor de zak bij 10% vol al weg kan.
De 'stoffen' dubbelwandige zakken gaan helemaal vol zonder verlies in zuigkracht.
Overigens kan je op de plaatjes het verschil al zien: de zuigmond is bij de gas 20L van zachtrubber. Hierop kan dan een standaard mond of je schuift het zo over de uitgang van een schuurmachine of zaagmachine etc.
Nee, dat zal we aan zijn elektra installatie liggen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:29 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Ik kom zojuist een filmpje tegen van de Gas 20 L, waarin de zuigkracht duidelijk afneemt als je er een bepaalde powertool op aansluit en aanzet.
Heb jij dit ook ondervonden?
Het is niet zo dat zo'n ding bij mij dagelijks van 9 tot 5 "misbruikt" gaat worden. Hij zal zo'n 2/3 keer per week een uurtje gebruikt gaan worden dus wat dat betreft vertrouw ik Bosch groen wel.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:55 schreef vaduz het volgende:
De blauwe. De groene blijft een consumentending dat op een mindere gebruiksduur is toegerekend.
Ik lees het ook in iemand's review op alternate.nl.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:33 schreef PJ het volgende:
[..]
Nee, dat zal we aan zijn elektra installatie liggen.
Ik zelf heb een Makita VC2512L. Ben er zeer tevreden over. Wellicht ook even naar kijken?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:38 schreef Spraypaint het volgende:
Indien gelijke prijs, welke zouden jullie kopen, de groene Bosch AdvancedVac 20 of de blauwe Bosch Gas 20 L?
De AdvancedVac20:
[ afbeelding ]
De Gas 20L:
[ afbeelding ]
De blauwe Gas 20 L (verkrijgbaar vanaf ¤177,-) is al weer een poosje op de markt en dat kun je zien aan de specs. De splinternieuwe groene AdvancedVac 20 (¤149,-) heeft op papier iets betere specs qua vacuüm en luchtopbrengst. De blauwe zou wel iets stiller zijn (73 vs 78db).
Beiden hebben de door mij gewenste start/stop automaat. De blauwe Bosch heeft daarentegen ook een half-automatisch filterreinigingssysteem wat ontbreekt op de groene Bosch. Maar wat mij betreft een gimmick aangezien ik toch zakken ga gebruiken (apparaat zal vnl. gebruikt gaan worden om een schuurmachine mee af te zuigen en zulke fijnstof wil je gewoon in de zak, anders blijf je het filter reinigen.)
Dilemma dilemma...
Deze heeft zeker op mijn lijstje gestaan. Ik heb zojuist echter de knoop doorgehakt en een blauwe Bosch Gas 20 L besteld.quote:Op zondag 4 juni 2017 03:28 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ik zelf heb een Makita VC2512L. Ben er zeer tevreden over. Wellicht ook even naar kijken?
Ik heb zojuist de GAS20L ontvangen en gelijk geprobeerd of ik last van het euvel heb en moet het helaas beamen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:33 schreef PJ het volgende:
[..]
Nee, dat zal we aan zijn elektra installatie liggen.
Ik snap niet helemaal hoe dat nu in elkaar zit...quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:18 schreef Spraypaint het volgende:
Ik heb zojuist de GAS20L ontvangen en gelijk geprobeerd of ik last van het euvel heb en moet het helaas beamen.
Een schuurmachine erop aangesloten en de zuigkracht vermindert met meer dan de helft.
Stofzuiger maar weer retour en voor een Makita gaan. Had ik natuurlijk gelijk moeten doen na het lezen van de meldingen maar toch eigenwijs...
Zonder de afzuigslang daadwerkelijk op de schuurmachine te zetten, dus enkel de stroomdraad van de schuurmachine aansluiten op de Bosch, dan merk je al dat de zuigkracht meer dan gehalveerd wordt als je op de Bosch stofzuiger van standje 1 naar 2 overschakelt.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:24 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal hoe dat nu in elkaar zit...
Het is toch logisch dat de luchtdruk "in elkaar zakt" als er een apparaat (zeker een schuurmachine met die kleine kanalen en gaatjes) op aangesloten zit.
Ten opzichte van welke situatie verminderd de zuigkracht met meer dan de helft?
Heb zelf de GAS 20L een aantal jaar gehad, en vond het altijd een heel fijn ding. Ook lekker licht, en niet te groot.
Wow, dus je bedoeld eigenlijk dat het aangesloten apparaat (in dit geval een Metabo-schuurmachine) niet genoeg stroom krijgt? Dat is wel heel erg vreemd als dat zo is inderdaadquote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:31 schreef Spraypaint het volgende:
Zonder de afzuigslang daadwerkelijk op de schuurmachine te zetten, dus enkel de stroomdraad van de schuurmachine aansluiten op de Bosch, dan merk je al dat de zuigkracht meer dan gehalveerd wordt als je op de Bosch stofzuiger van standje 1 naar 2 overschakelt.
Ik heb hier ook een goedkope Gamma alleszuiger staan met stopcontactfunctie en daar treedt het probleem niet op. Zuigkracht blijft gewoon in tact.
Er zit duidelijk een ontwerpfout in de aanschakelautomaat van de Bosch. Misschien dat het met Bosch schuurmachines wel goed werkt, maar daar heb ik niks aan. (ik gebruik een Metabo schuurmachine, 375 watt).
De Metabo schuurmachine werkt gewoon goed, het is de stofzuiger zelf die schijnbaar te weinig stroom voor zichzelf genereert. De zuigkracht stort in zodra je de Metabo schuurmachine aanzet.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:42 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Wow, dus je bedoeld eigenlijk dat het aangesloten apparaat (in dit geval een Metabo-schuurmachine) niet genoeg stroom krijgt? Dat is wel heel erg vreemd als dat zo is inderdaad![]()
Je zou toch denken dat er gewoon een relais tussen zit wat aan/uit schakelt....
Het kan toch niet zo zijn dat een bosch apparaat het wel zou doen? Een stekker is een stekker, daar loopt verder geen signaal meer door wat er achter zit.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 18:18 schreef Spraypaint het volgende:
Heb hem zojuist op Marktplaats gezet, even om te kijken of ik hem zo snel kan verkopen zonder dat ik het gehannes heb met retoursturen.
Dus wie heeft interesse. 1 dag oud, nog geen vuiltje mee opgezogen, dus nieuw met doos en aankoopbon.
¤175,- af te halen in Rotterdam.
Prachtige stille(!) bouwzuiger voor wie de automaat niet gebruikt (of de mazzel heeft dat het met zijn powertool geen probleem oplevert).
Heb nog even een decoupeerzaag geprobeerd en dat werkt perfect.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 20:32 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Gebeurt het ook bij een ander soort apparaat, of een bouwlamp of iets?
Ik hoop het! Zal het morgenavond laten weten.quote:In ieder geval heb je dit probleem niet bij de Makita. Prima dingejte. Gebruik hem dagelijks.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |