abonnement Unibet Coolblue
pi_171419208
Hallo Allemaal,

Ik zit er over te denken om via private lease een auto te leasen. Ik ben een beetje aan het rondkijken op internet naar de mogelijkheden en kosten.

- Wie heeft er ervaring hiermee? En wat zijn jullie ervaringen, zijn ze positief of negatief?
pi_171419346
Je moet maar zo denken: De leasemaatschappij verdient eraan. En je leased wel een nieuwe auto dus voor jou is het vooral gemak, je betaalt een vast bedrag en hoeft je geen zorgen te maken om extra kosten.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 14:58:39 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171419377
Ben jij van plan in de relatief nabije toekomst een huis te kopen, of héb je dat al gekocht?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171419506
Ik ben ook hierin geinteresseerd
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 15:11:03 #5
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171419648
Hoop betalen, je mag er in verhouding nauwelijks km's mee maken en volgens mij is aan het eind van de looptijd de auto niet van jou maar moet je die weer inleveren. Daarnaast heeft het een enorme negatieve impact op je hypotheekmogelijkheden want krediet, maar dat vertellen ze er niet bij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171420476
1. Je zit er aan vast gedurende de looptijd
2. Als je meer kilometers gaat rijden betaal je veel extra
3. Het drukt soms op de leenbedrag, als ze je bij BKR registreren.

Dus vraag het volgende

1. Kan ik tussentijds opzeggen?
2. Wat kosten meer kilometers mij?
3. Krijg ik een bkr registratie?
.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 16:35:22 #7
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_171421238
Auto wordt inderdaad niet van jou maar dat lijkt me zijn doel ook niet helemaal, men spreekt immers van lease. De auto wordt met lease gefinancierd en vervolgens voor een mooi bedrag te koop gezet aan het einde van het lease termijn. De maatschappij verdiend er zoals gezegd aan.

Ervaring heb ik er zelf niet mee, ik ken wel iemand die het leased op z'n zaak (inclusief brandstof zelfs) maar die is écht afhankelijik van zijn auto en moet áltijd kunnen rekenen op vervangend vervoer, gewoon overal tanken en rijden.

Persoonlijk: niets voor mij, het is niet van jou en is houdt niet van schijn.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_171428183
Ik heb het 1 keer voor 4 jaar gedaan. Niks mis mee, vooral geen zorgen, alles is geregeld.

In mijn situatie, ik werd zelfstandige, had genoeg geld om hem te kopen, maar had liever nog wat achter de hand. Overigens is het waar dat een lease maatschapij er aan moet verdienen, maar het grote verdienmodel zit op de korting die ze bij dealers forceren die je als particulier niet voor elkaar krijgt. Zelfde op het onderhoud. Onder de streep ben je vaak iets duurder uit na 4 jaar maar niet veel.

Er zijn echter wel wat nadelen:
- de registratie, dit wordt als lening gezien
- eerder inruilen of meer km dan afgesproken kost veel.
- aanpassingen aan de auto zijn niet toegestaan
- (schade) reparaties moet altijd 'officieel' en kan erg duur worden als je wat parkeerdeukjes hebt.


Waarom heb ik het na 4 jaar niet nog eens gedaan? Ik wilde iets anders dan 'standaard' en daar deed de lease maatschappij moeilijk over.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_171430849
Via aanbieding gedaan want regulier is het al snel vrij prijzig voor veel kms. In mijn geval erg betaalbaar en vrij soepel. Af te kopen voor 500 euro indien nodig bijvoorbeeld. En geld terug voor kms die je niet hebt gereden, al krijg ik maar 3ct per km terug en betaal ik 6-9 ct per kilometer bij als ik over de bundel heen ga. Kwestie van goed inschatten welke bundel je nodig gaat hebben.

Er loopt nu ook weer een tijdelijke actie via groepsveiling. Nadeel hiervan is beperkt keuze uit modellen en optiepakketten. Maar als je het meest luxe pakket neemt zoals ik zit daar echt bijna alles op en aan. En ben nu nauwelijks meer kwijt per maand dan met mijn vorige auto die van mij was, als je stukje onderhoud ook meerekende. Afschrijving tel ik niet mee.

Grootste nadeel is de bkr registratie. Verschilt een beetje welk bedrag geregistreerd wordt. Er zijn aanbieders die de som van alle maandtermijnen gedurende de looptijd nemen, er zijn er volgens mij ook die de nieuwprijs van de auto nemen. Dus ja hoe dan ook drukt dat je leencapaciteit voor bijv een hypotheek.
  Moderator zondag 4 juni 2017 @ 00:48:22 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171434823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 16:35 schreef -Richard- het volgende:


Ervaring heb ik er zelf niet mee, ik ken wel iemand die het leased op z'n zaak (inclusief brandstof zelfs) maar die is écht afhankelijik van zijn auto en moet áltijd kunnen rekenen op vervangend vervoer, gewoon overal tanken en rijden.
Waarom zou dat met een eigen auto niet kunnen? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 5 juni 2017 @ 12:48:36 #11
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_171471435
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 00:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom zou dat met een eigen auto niet kunnen? :)
Ik ben hem niet, maar hij is erg zeker van z'n zaak en keuze daarin. Heb hem daar verder met rust gelaten haha.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  maandag 5 juni 2017 @ 12:53:57 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171471537
- Wat is de regeling bij schades? (Eigen risico etc)
- Bij inleveren van de auto bij einde contract: wat zijn gebruikssporen en wat zijn schades? Hier kun je fijn op leeglopen.
pi_171480864
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:53 schreef OEM het volgende:
- Wat is de regeling bij schades? (Eigen risico etc)
- Bij inleveren van de auto bij einde contract: wat zijn gebruikssporen en wat zijn schades? Hier kun je fijn op leeglopen.
Bij Leaseplan kwam ik de volgende tarieven tegen voor extra maandlasten bij keuze van:
Eigen risico 300,- kosten 0, eigen risico 150,- kosten 8 euro/maand, eigen risico 0 euro, kosten 16 euro/maand.
Winterbanden kosten 20 euro per maand.
10.000 km/jaar is standaard. 20.000 km/jaar is 55 euro extra/maand.
Bij sommige auto's moet je zelfs 5 euro/maand extra betalen voor een andere kleur.

De voorwaarden bij inlevering zijn vrij duidelijk:
Zie: https://www.leaseplan.nl/(...)+voor+geel+kenteken/
pi_171483336
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:53 schreef OEM het volgende:
- Wat is de regeling bij schades? (Eigen risico etc)
- Bij inleveren van de auto bij einde contract: wat zijn gebruikssporen en wat zijn schades? Hier kun je fijn op leeglopen.
Ja goede, voor mijn leasbak is de norm putjes tot de grootte van een 2¤ stuk zijn toegestaan. Zolang de lak erop zit en een beperkt aantal per gedeelte van de auto.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')