abonnement Unibet Coolblue
pi_171415484
Hi!

Ik speel een beetje met de gedachte om 2 van mijn hobbys te combineren: bordspellen en modelbouw.

Mijn vraag is eigenlijk simpel: Wat zijn leuke spellen om ook zelf in elkaar te zetten of te schilderen? Persoonlijk vind ik elfjes en dwergjes niet zo heel bijzonder. Ik vind bijv. een spel wat gebasseerd zou zijn op een serie (game of thrones, TWD etc) veel toffer.

Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt,
pi_171416292
Ik snap niet goed wat je wilt.
Er zijn niet veel mensen die eerst 2 maanden willen knutselen om een bordspel te spelen. De meesten willen hooguit een half uurtje de boel opzetten om dan meteen te kunnen gaan spelen. Daarom zijn de meeste bordspellen al "pre-made".

Je kan natuurlijk de speelfiguren van Axis&Allies of dergelijke spellen gaan schilderen, maar of dat nou echt een toegevoegde waarde heeft..
En dan kom je al in spellen als Warhammer. Maar "elfjes en dwergjes" vind je niet zo bijzonder.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_171426161
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap niet goed wat je wilt.
Er zijn niet veel mensen die eerst 2 maanden willen knutselen om een bordspel te spelen. De meesten willen hooguit een half uurtje de boel opzetten om dan meteen te kunnen gaan spelen. Daarom zijn de meeste bordspellen al "pre-made".

Je kan natuurlijk de speelfiguren van Axis&Allies of dergelijke spellen gaan schilderen, maar of dat nou echt een toegevoegde waarde heeft..
En dan kom je al in spellen als Warhammer. Maar "elfjes en dwergjes" vind je niet zo bijzonder.
Het zijn volgens mij war games. Je koopt van die grijze miniaturen en die verf je zelf. Vervolgens kun je er dus ook mee spelen.
pi_171426220
Small world?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_171426341
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 12:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap niet goed wat je wilt.
Er zijn niet veel mensen die eerst 2 maanden willen knutselen om een bordspel te spelen. De meesten willen hooguit een half uurtje de boel opzetten om dan meteen te kunnen gaan spelen. Daarom zijn de meeste bordspellen al "pre-made".

Je kan natuurlijk de speelfiguren van Axis&Allies of dergelijke spellen gaan schilderen, maar of dat nou echt een toegevoegde waarde heeft..
En dan kom je al in spellen als Warhammer. Maar "elfjes en dwergjes" vind je niet zo bijzonder.
Ik snap wel goed wat TS wil. Miniature Boardgames.
En daar zijn er aardig veel van, in allerhande verschillende thema's.

Wat ik ook denk te begrijpen is dat jij geen flauw idee hebt waar je het over hebt. Zo heeft warhammer niet per definitie een hoog' elfjes en dwergjes'-gehalte, zijn juist de echte boardgames NIET pre-made, maar hoogst customizable en vallen de spellen als Monopoly, ganzenbord, risk en wat dies meer zij NIET onder de categorie boardgames. Dat zijn 'gezelschapsspelletjes'

En TS, aangezien jij niet zo veel waarde hecht aan 'elfjes en dwergjes' zou Imperial Assualt wel wat voor je kunnen zijn.
Dat is een op Star Wars gebaseerd spel met een hele mooie campaign-mode waarbij 1 (groep) spelers de rebels vertegenwoordigt, en de andere speler de Empire en daarbij ook de GameMaster is.
De 'poppetjes' (oftewel de miniatures) koop je van blanco plastic, soms in één geheel, soms in onderdelen en die kun je dan nog naar wens modify-en en schilderen.

Hier een voorbeeldje van de AT-ST, geschilderd door mijn vriend


rechtstreeks uit de doos (plaatje van internet, kan hier de 'before-foto' even niet vinden


na een paar avondjes vijlen, lijmen, schilderen en decoreren.

Zelf ben ik behoorlijk van het schilderen en spelen van spellen in chibi-stijl. Lekker vrolijk, cartoonesque en kleurig.

Paar weken terug de laatste hand gelegd aan enkele schatkisten en een hondje:





En als je nog meer suggesties voor spellen wil hebben, het volgende lijstje hebben wij in de kast staan (of worden dit jaar bezorgd zodra de KickStarter klaar is):
- Zombicide Black Plague (incl meerdere uitbreidingen)
- Zombicide Green Horde (stand-alone uitbreiding, Kickstarter loopt nog 24 dagen)
- Super Dungeon Explore (incl uitbreidingen) (fantasy-theme)
- Massive Darkness (fantasy theme)
- Darkness Sabotage (horror-achtig thema)
- Deep Madness (Cthulhu-bases horror survival)
- Dungeon and Dragons board-games. Lekker lage instap en vlakke leercurve

Spellen die ik niet heb, maar die wel op de verlanglijst staan:
- Arcadia Quest
- Kingdom Death Monster (gaat met mijn status als completionist iets te veel kosten. Als je alles wil hebben ben je zo 1000 dollar verder)
- Memento Mori (fantasy Horror)
- Dark Souls (ja, zoals de video-game. Ook wel bekend als 'You died, the board game')
- Conan (naar de gelijknamige films en serie)
- Mansions of Madness (horror Survival met detective-elementen)
- Doom (ook gebaseerd op het gelijknamige computerspel)

[ Bericht 8% gewijzigd door SummerBreeze op 03-06-2017 20:38:32 ]
pi_171426656
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Het zijn volgens mij war games. Je koopt van die grijze miniaturen en die verf je zelf. Vervolgens kun je er dus ook mee spelen.
Niet alleen wargames. Er zijn ook echt board-games die op die manier werken. Dus met iets meer begeleidende regels. Zelf steeds meer spellen die solo of volledig co-op te spelen zijn. Check mijn lijstje hierboven maar eens
pi_171765210
Even in de gaten houden :9
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')