Ik had er nog nooit van gehoord. Na enig zoeken lijkt het me onzin met een verlengsnoer. "Zelfkoelende gel".... ik denk niet dat er zoiets bestaat. Maar we wachten af.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:12 schreef Zoev het volgende:
Hoe werkt een koelband (met gel) voor honden eigenlijk?
Ik heb er gisteren een gekocht en op de verpakking stond dat deze band altijd koel is en hij niet eerst in het water of koelkast hoeft. De verkoopster zei dit ook, ze voegde er aan toe dat hij wel eens in de koelkast mocht maar dit niet echt nodig was.
Ik vraag me dan af hoe die gel koelt als hij niet eerst nat gemaakt hoeft te worden.
De koelmat van de hond is ook van dit kaliber. Gevuld met gel.
Verder iemand nog tips om het wat aangenamer te maken voor honden met deze warmte/benauwdheid?
Ik had er ook 1 voor mn hond maar die moest wel natgemaakt worden. In de koelkast leggen weet ik niet meer, maar wel dat het onder de kraan gehouden moest worden. Het werkte wel, maar of het beter was dan gewoon natte handdoeken durf ik niet te zeggenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:12 schreef Zoev het volgende:
Hoe werkt een koelband (met gel) voor honden eigenlijk?
Ik heb er gisteren een gekocht en op de verpakking stond dat deze band altijd koel is en hij niet eerst in het water of koelkast hoeft. De verkoopster zei dit ook, ze voegde er aan toe dat hij wel eens in de koelkast mocht maar dit niet echt nodig was.
Ik vraag me dan af hoe die gel koelt als hij niet eerst nat gemaakt hoeft te worden.
De koelmat van de hond is ook van dit kaliber. Gevuld met gel.
Verder iemand nog tips om het wat aangenamer te maken voor honden met deze warmte/benauwdheid?
Nee je hebt ze ook voor mensen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:32 schreef Bart2002 het volgende:
Het is zo te zien zo dat deze zaken enkel bestaan voor dieren. Dit w.s. omdat die je toch niet zullen vertellen dat het niet werkt.
Hij voelt wel koeler. Niet koud maar ook zeker niet warmquote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:32 schreef valentijn101 het volgende:
Doe m zelf eens om? Dan weet je zeker of het werkt. Ik verwacht dat de gel gewoon je lichaamstemperatuur aanneemt en warm blijft.
Is daarom gevaarlijk vind ik. Men denkt dan dat men de hond wel in de warmte (auto...) kan laten omdat hij toch zo'n koelmat of band heeft. En "dus" veilig is. Dit soort kwakzalverij zou verboden moeten worden daarom.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 11:41 schreef Dven het volgende:
Wow. Dit bestaat echt?Ergens wel begrijpelijk natuurlijk, er zijn vast genoeg mensen die in zulke bullshit trappen
Klein zwembadje in de tuin zetten? Springt ie vanzelf wel in als ie het warm heeftquote:Op zaterdag 3 juni 2017 10:12 schreef Zoev het volgende:
Graag gedaanquote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:08 schreef Zoev het volgende:
Dank Fairlady voor de link.
Schelp hebben wij ook. Maar ze gaat er niet rustig in liggen, springt er luid blaffend in en uit![]()
Komt straks nog wel ff tevoorschijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |