Het stuur he, niet de wielenquote:Op vrijdag 2 juni 2017 09:03 schreef mstx het volgende:
Wanneer het stuur meer dan 15 graden is gedraaid... Dat is alleen als je aan het inparkeren bent?
Goeiemorgenquote:Op vrijdag 2 juni 2017 09:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Het stuur he, niet de wielen
Het gaat er om dat het stuur in een testsituatie niet gedraaid wordt of zelfs gewoon rechtuit staat, de auto staat immers op de rollenbank. Wanneer men dus gewoon rijdt en het stuur dus wel gewoon gebruikt wordt, stoot de motor dus veel meer uit.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 09:09 schreef mstx het volgende:
[..]
Goeiemorgen
Maar dan nog, op de snelweg stoten ze dus niet te veel uit?
1x raden waarom elektrische stuurbekrachtiging zo populair geworden is de afgelopen 10 jaar.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 11:20 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Het gaat er om dat het stuur in een testsituatie niet gedraaid wordt of zelfs gewoon rechtuit staat, de auto staat immers op de rollenbank. Wanneer men dus gewoon rijdt en het stuur dus wel gewoon gebruikt wordt, stoot de motor dus veel meer uit.
Dit is gewoon een slim trucje om de instanties om de tuin te leiden.
Lane departure warning en dergelijke systemen zijn vast ook makkelijker te implementeren bij auto's met een electrische stuurbekrachtiging.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 11:26 schreef Eleiko het volgende:
[..]
1x raden waarom elektrische stuurbekrachtiging zo populair geworden is de afgelopen 10 jaar.
De "innovatie" van fossiele-autofabrikanten was met name op terreinen waar de test nog meer mee om de tuin geleid kan worden.
En dan vervolgens quoten dat dat brandstof scheelt omdat er geen pomp voor de stuurbekrachtiging nodig isquote:Op vrijdag 2 juni 2017 11:26 schreef Eleiko het volgende:
[..]
1x raden waarom elektrische stuurbekrachtiging zo populair geworden is de afgelopen 10 jaar.
De "innovatie" van fossiele-autofabrikanten was met name op terreinen waar de test nog meer mee om de tuin geleid kan worden.
Het scheelt ook wel iets, vooral als je rechtdoor rijdt. En die test is vooral rechtdoor rijden.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 11:37 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
En dan vervolgens quoten dat dat brandstof scheelt omdat er geen pomp voor de stuurbekrachtiging nodig is
Dat zijn benzinemotoren. Aangezien ze in het artikel specifiek stikstofoxiden aanhalen, zal het om dieselmotoren gaan.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 11:37 schreef Zolderkamer het volgende:
Maar die tfsi audi's zijn toch allemaal al omgebouwd met andere zuigers die het "schone" al teniet deden? (meer en andere olieschraap/zuigerveren)
Direct Ignition benzinemotoren zoals bv. TFSI, stoten toch juist lekker veel NOx-jes uit?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zijn benzinemotoren. Aangezien ze in het artikel specifiek stikstofoxiden aanhalen, zal het om dieselmotoren gaan.
jawel, maar die worden niet teruggeroepen.. Ze voldoen geen van allen meer aan de eisen of beloften natuurlijk.. Ze zijn immers teruggebouwd naar conventionele techniek..quote:Op vrijdag 2 juni 2017 12:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat zijn benzinemotoren. Aangezien ze in het artikel specifiek stikstofoxiden aanhalen, zal het om dieselmotoren gaan.
Dan kan wel.. maar dan is slijtage vaak weer een dingetje..quote:Op zaterdag 3 juni 2017 09:42 schreef Fer het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer mijn leasebakkie aan de beurt is. Zit de populaire 1.6 TDi in, de leasemotor noem ik het maar. Volgens de garage zou er geen sjoemelsoftware in zitten en is er geen update nodig.
Maar eerlijk: Deze motor heeft meer vermogen, stoot minder co2 uit, is zuiniger, stoot geen roet en stikstofoxide uit, dan alles wat ik hiervoor heb gehad. Iets zegt mij dat EN EN EN vaak niet kan.
Je bedoelt Direct Injection?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 12:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Direct Ignition benzinemotoren zoals bv. TFSI, stoten toch juist lekker veel NOx-jes uit?
In de basis wel, maar ik geloof dat ze dat wel onder de duim hebben. In het slechtste geval verbruikt hij wat meer benzine.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 12:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Direct Ignition benzinemotoren zoals bv. TFSI, stoten toch juist lekker veel NOx-jes uit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |