Ik had er woensdag eentje... Op de A4 bij Sloten (Amsterdam), aan het begin van de avondspits, gewoon een Nederlandse personenauto.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 00:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heb ook 1x gehad in Tsjechië rond 5/6u 's ochtends dat er gewoon een vrachtwagen op de rechter rijstrook achteruit (ja echt) reed omdat hij zijn afrit had gemist.
De ene flikkert in slaap en gaat van het gas, nummer 2 zit net effe niet op te letten.. all you need.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 00:10 schreef Krollie het volgende:
Eén van de kinderen zag het aankomen en vroeg zich af waarom de buschauffeur niet remde. Als zij - een meisje zonder rijbewijs en dus zonder inzicht - het al aan ziet komen, waarom de chauffeur dan niet?!
Een tractor op de snelweg?quote:Op vrijdag 2 juni 2017 00:02 schreef Anne het volgende:
(zo heeft iemand zich hier op de autoweg doodgereden op een tractor).
Autoweg, en ja, dat was 'toegestaan'.. inmiddels is dat 'opgelost'.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 00:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een tractor op de snelweg?
Dat mag toch helemaal niet, of zijn de regels van toen ik in 97 mn rijbewijs haalde inmiddels weer aangepast en mag dat tegenwoordig gewoon?
Autoweg.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 00:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een tractor op de snelweg?
Dat mag toch helemaal niet, of zijn de regels van toen ik in 97 mn rijbewijs haalde inmiddels weer aangepast en mag dat tegenwoordig gewoon?
Personenauto's zie ik ook weleens, wel op de vluchtstrook (niet dat dat goed is). Maar op de rijstrook maar 1x gezien en was meteen een vrachtwagen (die 'm niet recht kon houden, de vrachtwagen dan he 😄).quote:Op vrijdag 2 juni 2017 00:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik had er woensdag eentje... Op de A4 bij Sloten (Amsterdam), aan het begin van de avondspits, gewoon een Nederlandse personenauto.
Onzin.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 07:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Een bus of vrachtwagen kan net zo hard remmen als een personenauto.
De stelling is zeker geen onzin. Vrachtwagens hebben de meeste remkracht, auto's de minste. Bussen zitten er tussenin. Dat een bus een langere remweg heeft komt door relatief weinig contact met de weg. Een vrachtwagen wordt al snel onhandelbaar wanneer je de volle remkracht wil benuttigen.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 11:52 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Onzin.
Een bus heeft ontiegelijk meer massa, dus veel langere remweg. Tevens kan een bus niet makkelijk uitwijken, het heeft een veel grotere draaicirkel, dus al een 'langere aanloopweg' om te kunnen uitwijken. Stelregel is dat een bus/vrachtwagen 3.5 keer langere remweg nodig heeft dan een personenauto.
Een bus/vrachtwagen heeft bij 80km/h dezelfde remweg als een personenauto bij 120km/h.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 11:52 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Onzin.
Een bus heeft ontiegelijk meer massa, dus veel langere remweg. Tevens kan een bus niet makkelijk uitwijken, het heeft een veel grotere draaicirkel, dus al een 'langere aanloopweg' om te kunnen uitwijken. Stelregel is dat een bus/vrachtwagen 3.5 keer langere remweg nodig heeft dan een personenauto.
Een bus heeft een grotere massa, dus een hogere asdruk, bredere banden en grotere remblokken en remschijven. Aangezien het rubber veel meer wrijving drukt op het asfalt, kan hier een grotere remkracht op worden gezet voordat het blokkeert.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 11:52 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Onzin.
Een bus heeft ontiegelijk meer massa, dus veel langere remweg. Tevens kan een bus niet makkelijk uitwijken, het heeft een veel grotere draaicirkel, dus al een 'langere aanloopweg' om te kunnen uitwijken. Stelregel is dat een bus/vrachtwagen 3.5 keer langere remweg nodig heeft dan een personenauto.
Wat loop jij nu weer te bazalen manquote:
Klopt geen kut van dit verhaal.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 14:21 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Wat loop jij nu weer te bazalen man
Deze bus: Mag helemaal nokkie vol maximaal 21.600 kg wegen
[ afbeelding ]
Deze vrachtwagen mag maximaal 50.000 kg wegen (middels vaste bak er achter + aanhanger)
[ afbeelding ]
BV: Deze trailer alleen al mag max 22.000 kg wegen wat al meer is dan een volle bus.
[ afbeelding ]
anders haal je het kenteken even door de rdw database heenquote:Op vrijdag 2 juni 2017 14:25 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
De trailer in je laatste plaatje mag géén 22T wegen, is maar een eenasser.
Er werd de vergelijking gemaakt met een auto door degene waarop ik reageer.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 14:21 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Wat loop jij nu weer te bazalen man
Deze bus: Mag helemaal nokkie vol maximaal 21.600 kg wegen
[ afbeelding ]
Deze vrachtwagen mag maximaal 50.000 kg wegen (middels vaste bak er achter + aanhanger)
[ afbeelding ]
BV: Deze trailer alleen al mag max 22.000 kg wegen wat al meer is dan een volle bus.
[ afbeelding ]
Niet nodig. De foto van de vrachtwagen die je voor 50T gebruikt mag ook geen 50T rijden. In theorie wel maar je komt niet weg met de asdruk.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 14:27 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
anders haal je het kenteken even door de rdw database heen
Onzin. Meer gewicht, dus bij voldoende krachtige remmen ook veel meer wrijving tussen banden en wegdek. Met als resultaat een (ongeveer) even lange remweg.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 11:52 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Onzin.
Een bus heeft ontiegelijk meer massa, dus veel langere remweg. Tevens kan een bus niet makkelijk uitwijken, het heeft een veel grotere draaicirkel, dus al een 'langere aanloopweg' om te kunnen uitwijken. Stelregel is dat een bus/vrachtwagen 3.5 keer langere remweg nodig heeft dan een personenauto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |