Een schaal kent een bandbreedte. Er wordt waarschijnlijk bedoeld dat de relatieve schaalpositie wordt bepaald op basis van opleiding/ervaring. Een schaal hoger is een stap verder. Werkgever kan er niets aan doen dat jij op een hbo-functie solliciteert (en in feite overgekwalificeerd bent).quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:46 schreef jakanddaxter het volgende:
De functie bied een bepaalde salarisschaal aan en er staat dat het mede bepaald wordt door opleiding / ervaring.
Hoe kan dat tegen je werken? Minder snel loonsverhoging?quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:36 schreef Saekerhett het volgende:
Voorbeeld: Als het bedrijf 3000 euro zou bieden, en jij zou direct met een lach "Ja, akkoord!' gaan zeggen, dan zou het bedrijf misschien denken dat je het voor 2700 euro ook wel gedaan zou hebben en dat ze dus teveel betaald hebben.
Ik snap wat je bedoelt, maar in dit geval is er geen bandbreedte, je behoort of in schaal X of Y, etc. In die schalen heb je tredes die je jaarlijks beklimt. Ongeveer wat de overheid en (veel) banken hebben.quote:Op donderdag 1 juni 2017 16:23 schreef baskick het volgende:
[..]
Een schaal kent een bandbreedte. Er wordt waarschijnlijk bedoeld dat de relatieve schaalpositie wordt bepaald op basis van opleiding/ervaring. Een schaal hoger is een stap verder. Werkgever kan er niets aan doen dat jij op een hbo-functie solliciteert (en in feite overgekwalificeerd bent).
Die tredes zijn wat baskick bandbreedte noemt. Meestal zijn de onderhandelingen dan over op welke trede je dan instroomt. De volgende schaal is waarschijnlijk niet meer bedoeld voor junior functies en kom je daarin als je promotie maakt.quote:Op donderdag 1 juni 2017 18:20 schreef jakanddaxter het volgende:
Bedankt voor jullie reacties!
[..]
Ik snap wat je bedoelt, maar in dit geval is er geen bandbreedte, je behoort of in schaal X of Y, etc. In die schalen heb je tredes die je jaarlijks beklimt. Ongeveer wat de overheid en (veel) banken hebben.
Bijna eens. Alleen niet met dat 'nooit'. Wij doen dat écht wel eens. En zeggen dat er dan ook bij.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:36 schreef Saekerhett het volgende:
Altijd, maar dan ook altijd een tegenbod doen bij een salarisvoorstel. Dat werkt twee kanten op. Ten eerste is de kans vrij groot dat je meer geld krijgt en ten tweede weet het bedrijf dan dat ze een goede prijs betalen. Bedrijven doen nooit direct hun maximale voorstel.
Voorbeeld: Als het bedrijf 3000 euro zou bieden, en jij zou direct met een lach "Ja, akkoord!' gaan zeggen, dan zou het bedrijf misschien denken dat je het voor 2700 euro ook wel gedaan zou hebben en dat ze dus teveel betaald hebben.
Als zij 3000 euro zou bieden, en jij zou een tegenbod doen van 3300 euro met <insert> argumentatie, dan kom je ergens uit op 3150-3200 euro waarschijnlijk. Jij blij (want meer geld), bedrijf blij (want zij hebben een goede prijs betaald).
Nee snap ik, maar bij deze organisatie staat trede gelijk aan dienstjaren en niet aan ervaring/opleiding..staat dus redelijk vast. Misschien moet ik morgen even bellen om te kijken hoe dat precies zit. Aan de andere kant denk ik, eerst geselecteerd zien te worden en dan onderhandelen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 18:32 schreef miro86 het volgende:
[..]
Die tredes zijn wat baskick bandbreedte noemt. Meestal zijn de onderhandelingen dan over op welke trede je dan instroomt. De volgende schaal is waarschijnlijk niet meer bedoeld voor junior functies en kom je daarin als je promotie maakt.
Dan zou ik maar op zoek gaan naar een baan die beter aansluit op jouw niveau. Je hebt een WO in de IT gedaan en solliciteert op een hbo-denkniveau functies waarbij een technische studie geeneens een harde eis is ..?quote:Op donderdag 1 juni 2017 18:40 schreef jakanddaxter het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar bij deze organisatie staat trede gelijk aan dienstjaren en niet aan ervaring/opleiding..staat dus redelijk vast. Misschien moet ik morgen even bellen om te kijken hoe dat precies zit. Aan de andere kant denk ik, eerst geselecteerd zien te worden en dan onderhandelen.
Wat Census ook zegt. De functie vaarop jij solliciteert heeft bepaalde eisen. Daar voldoe jij aan. Jij hebt ook meer gedaan, dus je zou ook verwachten dat je dat iets beter zou kunnen dan iemand die dat niet heeft. Maar dat geldt waarschijnlijk nog meer voor iemand met 2 jaar ervaring die ook aan de functieeisen voldoet (en dus een paar tredes hoger zit).quote:Op donderdag 1 juni 2017 18:40 schreef jakanddaxter het volgende:
[..]
Nee snap ik, maar bij deze organisatie staat trede gelijk aan dienstjaren en niet aan ervaring/opleiding..staat dus redelijk vast. Misschien moet ik morgen even bellen om te kijken hoe dat precies zit. Aan de andere kant denk ik, eerst geselecteerd zien te worden en dan onderhandelen.
Ik hou jullie op de hoogte
Whatever ze het noemen. Er is vast over te onderhandelen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 18:40 schreef jakanddaxter het volgende:
[..]
Ik hou jullie op de hoogte
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |