abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:12:52 #1
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171370741
Nog een weekje voordat wij naar Portugal vertrekken. Nadat we een goede aanbieding vonden van RTM naar Faro hebben we vanuit hier onze rit opgezet. We hebben een huurauto'tje geregeld en maken een klein rondreisje door het midden en zuiden van Portugal. De plaatsen waarin onze hotels zich bevinden zijn:

• Vila Real de Santo Antonio (nabij de Spaanse grens)
• Mértola
• Évora
• Lissabon
• Vila Nova de Santo André (aan de westkust)
• Lagos
• Quarteira (naast Faro)

We hebben wel al wat dingen bekeken waar we sowieso heen willen maar we zijn nog op zoek naar een aantal goede ideeën, dus ik dacht: Fok! heeft vast mensen met tips voor to-do's, restaurants en slimmigheidjes op onze route. Maar de topics over dit mooie land stammen nog uit voor 2014 ofzo. Dus: Wie heeft er tips?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_171370795
Ga naar Sintra. Dat is net ten westen van Lissabon. Er zijn daar een stel mooie paleizen en de natuur is schitterend.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:49:00 #3
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171371476
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Ga naar Sintra. Dat is net ten westen van Lissabon. Er zijn daar een stel mooie paleizen en de natuur is schitterend.
Ja! Die heb ik gezien inderdaad :D Staat op het lijstje. Welk paleis is het mooist om te bezoeken?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_171371518
Prachtig land Portugal, Lissabon mooie stad ook en natuur is ook mooi. Lekker eten ook.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:00:53 #5
62913 Blik
The one and Only!
pi_171371692
Ik ben in april 2 weken naar Portugal geweest, o.a. in Lissabon/Evora/Fuseta (Faro) en Lagos geweest.

Evora is een leuk klein stadje, paar mooie kerken en ruines, prima om je een dagje te vermaken.
Algarve is in zijn algemeenheid genoeg te doen, in Faro zijn we naar de oude stad geweest en de mercado municipal waar je van alles kunt kopen. Leuk voor een ochtend. Wat veel leuker is, is een bezoek aan Rio Formosa door middel van boottochtjes. Ieder dorp rondom Faro heeft zijn eigen boottocht richting het park. Erg leuk om te doen. Verdere leuke stadjes zijn Tavira/Olhao. Rondom Lagos kun je een heleboel watersporten doen, alsmede boottochtjes richting de grotten of dolfijnen spotten. En, zoals in elke stad, heerlijk eten.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:05:50 #6
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171371777
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:00 schreef Blik het volgende:
Ik ben in april 2 weken naar Portugal geweest, o.a. in Lissabon/Evora/Fuseta (Faro) en Lagos geweest.

Evora is een leuk klein stadje, paar mooie kerken en ruines, prima om je een dagje te vermaken.
Algarve is in zijn algemeenheid genoeg te doen, in Faro zijn we naar de oude stad geweest en de mercado municipal waar je van alles kunt kopen. Leuk voor een ochtend. Wat veel leuker is, is een bezoek aan Rio Formosa door middel van boottochtjes. Ieder dorp rondom Faro heeft zijn eigen boottocht richting het park. Erg leuk om te doen. Verdere leuke stadjes zijn Tavira/Olhao. Rondom Lagos kun je een heleboel watersporten doen, alsmede boottochtjes richting de grotten of dolfijnen spotten. En, zoals in elke stad, heerlijk eten.
:D Tof, Rio Formosa ga ik eens opzoeken. Goede tip! In Lagos gaan we kayakkend naar de grotten. Las daar online veel goede verhalen over en ik vind het zelf altijd wel leuk om ook een beetje actief bezig te zijn op vakantie (ik verveel me snel).
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  donderdag 1 juni 2017 @ 22:38:04 #7
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171385722
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:49 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja! Die heb ik gezien inderdaad :D Staat op het lijstje. Welk paleis is het mooist om te bezoeken?
Castelo dos Mouros :) maar Pena is ook mooi.
En natuurlijk pasteis de nata eten in Belém.
De hele kust daar is mooi eigenlijk, dus er is genoeg te zien.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_171386606
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:38 schreef SaskiaR het volgende:
Castelo dos Mouros :)
Eens :Y
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 07:56:19 #9
438758 zeer
Opritsjniki
pi_171390384
Ik vond Nazaré wel een aardige stadje om een dagje te vertoeven.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 18:28:54 #10
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171401902
Oja, Berlengas heeft ook een mooi kasteel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 juni 2017 @ 18:53:00 #11
414785 sirdanilot
pi_171402331
Ik ken de regio waar jij bent niet zo goed. Maar een stukje verder naar het westen zijn wel heel leuke dingen:

- Sintra is prachtig, en is eigenlijk meer dan een dag waard. Er zijn daar zoveel mooie plekken te bezoeken.

- De ommuurde stad Óbidos is ook heel erg mooi, volledig intakte stadsmuur
- Peniche ligt op een schiereiland in het westen, ook erg leuk, en er zijn ook eilandjes waarvan ik de naam vergeten ben waar je heen kunt met de boot. Maar dat hebben wij toen niet gedaan.

Dit zit allemaal wel een stukje naar het noorden t.o.v. waar jij zit. Dus ik weet niet of het te doen is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171402471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:15 schreef spijkerbroek het volgende:
Ga naar Sintra. Dat is net ten westen van Lissabon. Er zijn daar een stel mooie paleizen en de natuur is schitterend.
Dit wil ik onderschrijven, in Januari geweest en het was prachtig.
Met de trein naar Sintra vanuit Lissabon en daar de hop on en hop off bus.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 juni 2017 @ 19:00:39 #13
414785 sirdanilot
pi_171402501
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 18:59 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dit wil ik onderschrijven, in Januari geweest en het was prachtig.
Met de trein naar Winters vanuit Lissabon en daar de hop on en hop off bus.
:') hop on hop off bus :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171402545
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 19:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

:') hop on hop off bus :')
Tja :P

Nam jij de tuktuk dan? :P
Lopen vond ik niet veilig ivm geen voetpaden en dat de bussen voetgangers niet zien als zij de bocht om komen racen.
pi_171403113
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 18:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Dit wil ik onderschrijven, in Januari geweest en het was prachtig.
Met de trein naar Sintra vanuit Lissabon en daar de hop on en hop off bus.
hop on hop off *rrrril*
Nee. Gewoon Nee.
Voetpaden genoeg daar. Wij hebben er een dag rondgewandeld eind maart en het was verre van onveilig. En er zijn ook parken e.d. waar geen auto's komen en je gewoon omhoog naar de verschillende sites kunt lopen.
En met hop on hop off kun je niet even onderweg links- of rechtsaf slaan als die weg net even wat leuker lijkt. En je moet er nog voor betalen ook.
Hop on hop off staat voor alles dat ik haat in een vakantie. Massatoerisme, klikvee, betalen, niet verder kijken dan je neus lang is. Nee. Gewoon Nee.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 22:30:33 #16
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171407196
Ik ben ook niet zo van de hop on hop of hoor. Veel geld voor weinig voordeel. We hebben wandelschoenen dus die nemen we mee en trekken we naar Sintra aan. Wil ook nog wel een beetje in beweging blijven tijdens de vakantie.

De route ligt wel al vast, hotels geboekt dus verder naar het noorden danSintra gaat hem niet worden. Wel al goede tips hier :) Bedankt voor het meedenken iedereen die al heeft meegedacht :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  One tough cookie vrijdag 2 juni 2017 @ 22:50:28 #17
169210 liesje1979
pi_171407691
quote:
7s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:05 schreef Yesse het volgende:

[..]

:D Tof, Rio Formosa ga ik eens opzoeken. Goede tip! In Lagos gaan we kayakkend naar de grotten. Las daar online veel goede verhalen over en ik vind het zelf altijd wel leuk om ook een beetje actief bezig te zijn op vakantie (ik verveel me snel).
Ik was vorige maand 2 dagen in Faro, vond het een heerlijke stad, de oude stad voelde dorps aan. 1 dag ben ik met de trein naar Lagos gegaan, prachtig die rotspartijen in de zee. En met de lange busrit terug. De andere dag heb ik gebruikt voor een eiland in RiA Formosa. Met de ferry vanuit Olhao, ik had niet echt voorkeur en in mijn geval werd dat Ihla de Armona en ik heb er genoten! Een autoloos eilandje, met allemaal kleine schattige huisjes, en vol met kleurige bloemenpracht. Heel vredig en Idyllisch allemaal. En enorme uitgestrekte stranden. En daartussen een stukje duin.

Absoluut een aanrader om een halve dag op stuk te slaan, of langer. O+
  maandag 5 juni 2017 @ 10:54:14 #18
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171468527
Iemand enig idee wat we moeten zien in het binnenland? Dus rondom Evora?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  User die het meest klaagt 2022 maandag 5 juni 2017 @ 10:57:07 #19
414785 sirdanilot
pi_171468578
Ik wil ook heel graag naar dat deel van portugal.

En ook naar madeira. En ook naar Azoren. En ook.... en ook...

<3 portugal <3 *O* O+ O+ O+
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 5 juni 2017 @ 22:19:49 #20
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_171486552
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 10:54 schreef Yesse het volgende:
Iemand enig idee wat we moeten zien in het binnenland? Dus rondom Evora?
Evoramonte en Montemor-o-novo hebben mooie kastelen... Maar ben zelf ook nog niet in dat deel van Portugal geweest.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:06:05 #21
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171492370
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 22:19 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Evoramonte en Montemor-o-novo hebben mooie kastelen... Maar ben zelf ook nog niet in dat deel van Portugal geweest.
We gaan het sowieso meemaken. Bedankt voor de tip :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 19 juni 2017 @ 14:08:12 #22
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_171789695
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:38 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Castelo dos Mouros :) maar Pena is ook mooi.
En natuurlijk pasteis de nata eten in Belém.
De hele kust daar is mooi eigenlijk, dus er is genoeg te zien.
Wij hebben uiteindelijk Pena gedaan. Die tuin was echt geweldig _O_ Eigenlijk leuker dat het paleis zelf, omdat je elke keer iets nieuws kon ontdekken en het vele malen minder druk was dan het paleis. Langs Mouros zijn we wel naar beneden gewandeld. Erg blij met onze wandelschoenen. We hebben de wandelpaden naar boven&beneden genomen. Super leuk.

Oh en mensen die nog een tip qua hotel willen; Vitoria Stone Hotel in Evora is echt pure luxe voor een prima prijs.

En die pasteis de nata waren warm het lekkerst :9

Ik vond het een geweldige trip in ieder geval. En dan hebben wij vanwege de extreme hitte ook nog alles extreem rustig aan gedaan :+ Ik kan het iedereen aanraden om een trip te doen door Portugal. Als we meer dagen hadden gehad zou ik ook verder naar boven gegaan zijn.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')