abonnement Unibet Coolblue
pi_171370256
In juli wil ik in combinatie met mijn trip naar New York ook de Niagara Falls bezoeken. De planning die ik in gedachten heb is als volgt, vervoer is een huurauto:

New York
- Niagara Falls
- Toronto
- Montreal
- Portland Maine
New York

Aan Niagara Falls, Toronto, Montreal en Portland Maine kan ik in totaal 4 dagen aan besteden, dat is inclusief het reizen, hier meer tijd voor reserveren gaat in mijn planning niet lukken.
Ik vraag me nu alleen af hoeveel tijd je ongeveer voor de Niagara Falls nodig hebt, ik wil er niet alleen even naar kijken maar ik wil ook een rondvaart nemen om ze echt van dichtbij te kunnen bekijken.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zoja, tips? En hoeveel uren heb je ongeveer nodig :)
BlaBlaBla
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 11:08:57 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171370664
Ja, ik heb dit gedaan. Jij wil met de Maid of the Mist mee? Ik heb dit in 2006 gedaan, dus tijd geleden. Volgens mij, met kijken, wachttijd voor aan boord te gaan, rondvaart zelf, etc, denk ik dat je toch aan een paar uur moet denken. Ik peobeer me te herinneren hoe lang wij daar toen waren, maar zeg even een halve dag ofzo? 4 a 5 uur incl alles?

Ik ben toen ook in Toronto, Quebec en Montreal geweest, maar ik vond het geen openbaring ofzo, Montreal. Maar goed, dat ben ik :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171370816
Je beseft dat je minimaal 24 uur in de auto zit bij deze trip en dat je ook nog tijd over wilt houden voor vier steden?
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:10:57 #4
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171371868
Ik zal het inderdaad bij de Niagara Falls houden. De extra tijd gewoon in NYC doorbrengen, of desnoods een dagtripje plannen naar Washington DC, of Boston. In vier dagen wordt je schema veel te krap imo. Geeft je amper tijd om echt te genieten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171372132
Ik weet dat ik hiervoor 24 uur moet gaan rijden, maar dit is alleen maar een onderdeel van mijn trip. Ik ga genoeg andere dagen besteden in New York :)

Maar ik verwacht dat het niet nodig is om een paar dagen bij de Niagara falls door te brengen, als je het gezien hebt wil je ook weer doorgaan.
BlaBlaBla
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:46:23 #6
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171372804
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:22 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik weet dat ik hiervoor 24 uur moet gaan rijden, maar dit is alleen maar een onderdeel van mijn trip. Ik ga genoeg andere dagen besteden in New York :)

Maar ik verwacht dat het niet nodig is om een paar dagen bij de Niagara falls door te brengen, als je het gezien hebt wil je ook weer doorgaan.
Je moet alleen beseffen dat al dat rijden ook de enige energie gaat kosten. Veel slaap-uren dus ook. Dan heb je amper de tijd om op de plekken zelf echt rond te kijken...en is dat niet het punt van dat soort tripjes? Of doe je het vooral omdat je gewoon graag rijdt en dingen bekijkt tijdens het rijden?

't Zou echt niks voor mij zijn, maar als het genoeg tijd is voor jou is dat top :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171374316
Wij zijn een hele dag bij de Niagara Falls geweest en dat vond ik meer dan zat. Hoewel wij geen wandeling hebben gemaakt of verder de Maine opgevaren zijn. s-Middags een beetje rondgereden en de omgeving verraste mij enorm (de Canadese kant). Daarna hebben wij twee dagen Toronto aangedaan, een leuke en interessante stad.

Ik ben niet bekend Portland of Montreal maar ik vind Boston een enorme aanrader. Het rijden door de staat Maine vond ik zeer plezierig, schitterende staat en vooral (helaas voor jou) tijdens de Indian Somer
pi_171374511
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Je moet alleen beseffen dat al dat rijden ook de enige energie gaat kosten. Veel slaap-uren dus ook. Dan heb je amper de tijd om op de plekken zelf echt rond te kijken...en is dat niet het punt van dat soort tripjes? Of doe je het vooral omdat je gewoon graag rijdt en dingen bekijkt tijdens het rijden?

't Zou echt niks voor mij zijn, maar als het genoeg tijd is voor jou is dat top :)
Je hebt zeker een punt, maar we zijn in totaal met 3 personen.
BlaBlaBla
pi_171374615
Inclusief reizen heen en terug naar Toronto had ik er wel een hele dag voor nodig. Maar ik heb ook daar gegeten en door het landschap getoured.

Een dikke halve dag moet ook kunnen, maar probeer de spits te vermijden.
  Meest relativerende user 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 20:11:56 #10
357044 Budapestenaar
pi_171381637
Voor de Falls heb je echt maar een paar uurtjes nodig. Aan de Amerikaanse kant kun je nog naar de Caves of the Wind, maar verder valt er weinig te beleven.

Aan de Canadese kant heb je goedkoop vermaak. Kun je beter overslaan :)
pi_171386659
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:11 schreef Budapestenaar het volgende:
Voor de Falls heb je echt maar een paar uurtjes nodig. Aan de Amerikaanse kant kun je nog naar de Caves of the Wind, maar verder valt er weinig te beleven.

Aan de Canadese kant heb je goedkoop vermaak. Kun je beter overslaan :)
En hoeveel uur heb je nodig inclusief de rondvaart? Ik had zelf ingeschat dat in totaal 5 uur wel genoeg zou moeten zijn.
BlaBlaBla
pi_171389171
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:10 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

En hoeveel uur heb je nodig inclusief de rondvaart? Ik had zelf ingeschat dat in totaal 5 uur wel genoeg zou moeten zijn.
4-6 uur heb je genoeg aan voor rondvaart, wandeling achter de waterval en wat rondlopen. De rest van je route is wat optimistisch. Ik heb hetzelfde rondje gedaan, maar alleen al vier dagen nodig gehad om te rijden. De spitsen rond Toronto en Montreal zijn heel druk en aan de grens kan je ook zo maar een uur kwijt zijn.
Portland, ME zou ik overslaan, is niet veel te beleven, maar wel handig als overnachtingsplaats aan het eind van de Kancamagus Highway. Sowieso wat meer tijd besteden in Vermont (Ben en Jerry's ijsfabriek zit er bijvoorbeeld).

Op zich kan je plan wel, maar dan moet je wel heel strak plannen en keuzes maken wat je wil zien als je echts iets wil zien van de genoemde steden en de parken onderweg.
pi_171390276
Ik vond Toronto de moeite van het bezoeken niet echt waard. We vlogen op Toronto maar ik had het ook best kunnen missen Montreal vond ik dan wel weer heel leuk. Niet dat er echt speciale bezienswaardigheden zijn, maar het heeft een hele fijne sfeer. Niagara Falls heb je aan een halve dacht echt genoeg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 2 juni 2017 @ 08:27:52 #14
357044 Budapestenaar
pi_171390643
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:10 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

En hoeveel uur heb je nodig inclusief de rondvaart? Ik had zelf ingeschat dat in totaal 5 uur wel genoeg zou moeten zijn.
Dat is inderdaad genoeg.
pi_171392105
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 01:16 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

4-6 uur heb je genoeg aan voor rondvaart, wandeling achter de waterval en wat rondlopen. De rest van je route is wat optimistisch. Ik heb hetzelfde rondje gedaan, maar alleen al vier dagen nodig gehad om te rijden. De spitsen rond Toronto en Montreal zijn heel druk en aan de grens kan je ook zo maar een uur kwijt zijn.
Portland, ME zou ik overslaan, is niet veel te beleven, maar wel handig als overnachtingsplaats aan het eind van de Kancamagus Highway. Sowieso wat meer tijd besteden in Vermont (Ben en Jerry's ijsfabriek zit er bijvoorbeeld).

Op zich kan je plan wel, maar dan moet je wel heel strak plannen en keuzes maken wat je wil zien als je echts iets wil zien van de genoemde steden en de parken onderweg.
Hmm, overnachten bij de Niagara falls zie ik niet zo zitten, daarom wilde ik juist gaan overnachten in Toronto. New York --> Niagara Falls --> Montreal op 1 dag is teveel.

Portland ga ik inderdaad skippen, maar ik ga kijken waar we kunnen overnachten in Vermont, aanraders hiervoor? :+
BlaBlaBla
pi_171409825
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 01:16 schreef DutchTrain het volgende:
(Ben en Jerry's ijsfabriek zit er bijvoorbeeld)
Die zit ook in hellendoorn :')
pi_171409936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 00:07 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Die zit ook in hellendoorn :')
maar dat is niet de originele originele met een flavour grave yard, gift shop en fabriekstours :P
pi_171410000
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 10:03 schreef Soldier2000 het volgende:

Portland ga ik inderdaad skippen, maar ik ga kijken waar we kunnen overnachten in Vermont, aanraders hiervoor? :+
Ik heb overnacht in Burlington, VT aan het meer. Dat zou je vanaf de namiddag vanuit Montreal makkelijk kunnen rijden. Is een grappig stadje waar niet heel veel te beleven valt, maar daardoor is het goedkoop overnachten nabij het autovrije centrum. Andere mogelijkheid is Montpellier, ben ik alleen doorheengereden, zag er ook wel grappig uit.
pi_171655259
Lijkt me typisch zo'n bestemming waar je een foto maakt en 5 minuten van het uitzicht gaat genieten om er daarna de rest van je leven nooit meer terug te willen keren.
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 23:00:30 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171655659
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:48 schreef MCH het volgende:
Lijkt me typisch zo'n bestemming waar je een foto maakt en 5 minuten van het uitzicht gaat genieten om er daarna de rest van je leven nooit meer terug te willen keren.
Neuh, tis tof. Nou ja, vind jij misschien niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171655781
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:48 schreef MCH het volgende:
Lijkt me typisch zo'n bestemming waar je een foto maakt en 5 minuten van het uitzicht gaat genieten om er daarna de rest van je leven nooit meer terug te willen keren.
Dit ja. Ik vond er niets aan.
pi_171656044
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 23:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Neuh, tis tof. Nou ja, vind jij misschien niet.
Natuurlijk is het tof maar ik denk dat die hele kermis eromheen een beetje afstotend werkt bij mij.
  maandag 12 juni 2017 @ 23:18:13 #23
4330 PJ
Tja.....
pi_171656161
Met 4 uurtjes heb je de Falls wel gezien. Je moet nog even bedenken of je aan de Amerikaanse of Canadese kant wil zijn.
pi_171656724
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 23:18 schreef PJ het volgende:
Met 4 uurtjes heb je de Falls wel gezien. Je moet nog even bedenken of je aan de Amerikaanse of Canadese kant wil zijn.
Wat is


dan?
pi_171658919
Weet niet of je van plan bent de grens over te gaan, maar als je van canada naar VS gaat, houd dan rekening met lange wachttijden. Wij gingen toentertijd lopend naar de overkant, duurde gewoon 2 uur voor we de brug over waren :')

Canada in was zo gebeurt trouwens :)
Voor wat foto's, kijk hier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')