abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 juni 2017 @ 11:28:16 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171831390
Dat is allemaal qua leidingwerk wat lastig omdat een deel van de bovenverdieping boven een poort zit. Zouden we naar beneden willen naar de afvoer van het huidige toilet, dan kan het eigenlijk alleen in de mini-badkamer die we nu hebben.

Sorry voor het grote plaatje, en de crappy paint quality:



De rode lijn op de 1e verdieping geeft aan waar de buitenmuur zit. Links daarvan hangt dus boven de poot. Het rode vak op die verdieping geeft aan waar het toilet zit tov de bovenverdieping.
Het zou eventueel wel op zolder kunnen, maar dat zou daar wel erg veel ruimte-verlies geven, daar stalt mijn lieftallige zijn duikuitrusting en die zet je niet zomaar even ergens anders neer. ;)
***
pi_171832054
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 11:28 schreef Brighteyes het volgende:
De rode lijn op de 1e verdieping geeft aan waar de buitenmuur zit. Links daarvan hangt dus boven de poot. Het rode vak op die verdieping geeft aan waar het toilet zit tov de bovenverdieping.
Het zou eventueel wel op zolder kunnen, maar dat zou daar wel erg veel ruimte-verlies geven, daar stalt mijn lieftallige zijn duikuitrusting en die zet je niet zomaar even ergens anders neer. ;)
Heb net even hier gemeten; het vrijhangend toilet heb ik een hoek op de overloop met een opp. van 90 x 90 cm geplaatste en het Geberit-frame met reservoir achter een balk (spantbeen) geplaatst.

Kan je in jouw geval iets dergelijks niet in de CV hoek plaatsen? Waterleiding heb je daar al, de afvoer kan met een paar bochten naar de trap/-kast op de overloop en dan verder..........
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171832143
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:02 schreef blomke het volgende:

[..]

Heb net even hier gemeten; het vrijhangend toilet heb ik een hoek op de overloop met een opp. van 90 x 90 cm geplaatste en het Geberit-frame met reservoir achter een balk (spantbeen) geplaatst.

Kan je in jouw geval iets dergelijks niet in de CV hoek plaatsen? Waterleiding heb je daar al, de afvoer kan met een paar bochten naar de trap/-kast op de overloop en dan verder..........
Misschien zit ik er naast, maar de trap lijkt mij onhandig geplaatst. Kost veel ruimte.

Zelf zijn we na verhuizing van 2 naar 3 wc's gegaan..
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:11:48 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171832254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:06 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Misschien zit ik er naast, maar de trap lijkt mij onhandig geplaatst. Kost veel ruimte.

Zelf zijn we na verhuizing van 2 naar 3 wc's gegaan..
De trap loopt op de benedenverdieping langs de buitenmuur, er is eigenlijk geen andere plek waar hij minder ruimte in zou nemen. Alleen boven komt hij dan middenin de ruimte uit, door het gedeelte boven de poort.

Blomke, dat zou inderdaad de enige optie zijn. Maar goed, dan moeten we van de slaapverdieping naar boven om te plassen of naar beneden. Wel een tweede toilet, maar echt ideaal is dat ook niet.
We zitten het wel even uit tot we over een jaar of 2-3 weg hopen te kunnen. ;)
***
pi_171832354
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:11 schreef Brighteyes het volgende:

Maar goed, dan moeten we van de slaapverdieping naar boven om te plassen of naar beneden. Wel een tweede toilet, maar echt ideaal is dat ook niet.
Ik loop van beneden naar de boven zodat het toilet beneden altijd vrij is voor gasten/partner. Mochten je kinderen veel op hun werk/studeerkamer zitten, kunnen ze even omhoog i.p.v. naar beneden. Maakt netto qua traplopen niets uit......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171832397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:11 schreef Brighteyes het volgende:

We zitten het wel even uit tot we over een jaar of 2-3 weg hopen te kunnen. ;)
Dat zei m'n buurman van ons vorige woning ook zo rond 1996 - 1997: "nou joh...voor het jaar 2000 zijn we weg.....dus kijk nog maar eens goed naar me, nu kan je me nog eens zien".

Wij vertrokken begin 2002, buurman zit er nu nog steeds...... _O_ _O-
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:20:12 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_171832415
Dat zeg ik, we wilden na 4-5 jaar al weg. We zijn inmiddels 12,5 jaar verder. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 21 juni 2017 12:17 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik loop van beneden naar de boven zodat het toilet beneden altijd vrij is voor gasten/partner. Mochten je kinderen veel op hun werk/studeerkamer zitten, kunnen ze even omhoog i.p.v. naar beneden. Maakt netto qua traplopen niets uit......
True that! :Y

Anyhow, terug naar het oorspronkelijke doel van het topic maar. Misschien open ik ooit nog wel een 'help ons ons huis weer leuk te vinden topic' met de vraag om verbouwingssuggesties. ;)
***
pi_171832648
Opgegroeid in een dorp en al vrij snel besloten dat ik hier weg wilde als ik op mezelf ging. Half uur fietsen naar mijn middelbare school, midden in de nacht dat stuk terug fietsen in weer en wind na op stap gaan... ik was er klaar mee.

Eerste baan gevonden en vlakbij werk gaan wonen in een andere stad (45 autominuten van ouderlijk huis). Daar weinig contacten opgedaan en elke keer maar weer die 45 minuten terug rijden. Zonde van de tijd en benzine. Dus zodra zich een baan aandiende die meer in de buurt was gauw terugverhuisd naar de stad die bij mijn geboortedorp ligt, waar ik mijn vrienden heb wonen en mijn hobby's heb. Na 2 appartementen was ik ook wel toe aan een woning met tuin en voordeur aan de straat. Verder niet veel eisen, behalve dat het instapklaar moest zijn en dichtbij het centrum.

En toen kwam de blokkendoos waarin ik nu woon langs op Funda. Ligging ideaal aan een autoluwe straat. Eigen garage, in 5 minuten fiets ik naar stad of station, in dezelfde tijd (auto) zit ik op de snelweg. Supermarkt om de hoek, grote tuin, dikke prima.
Het huis: you hate it of love it. Buitenkant is hoog en vierkant (drive in woning), zeker als de rolluiken dicht zijn doet het echt niet vriendelijk aan. Maar binnen is het ruim, zonder gekke hoekjes of wandjes en de afwerking was prima. Muurtje zetten en ik kon erin trekken, heb zelfs niet hoeven schilderen.
Leuke buren, huis bevalt goed, ik blijf hier nog wel even. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 24 juni 2017 @ 07:33:53 #134
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_171906478
Oeh, ons huis. Ik woon in het dorp waar mijn moeder is opgegroeid, waar ze zelf al jaren niet meer woont. Maar ze komt uit een traditioneel dorps/boerengezin met 10 kinderen, die wel allemaal in het dorp zijn gebleven.
Dus superveel familie hier. Bij oma koffie drinken? 2 minuten lopen!
MrEend is ook in dit dorp opgegroeid. Mijn schoonouders op 10 minuten lopen, zijn opa en oma ook dichtbij en veel vrienden in de buurt.

Dan de locatie; een doodlopend deel van de straat in een kindvriendelijke wijk. Nu nog geen kinderen, maar hopelijk over een paar jaar wel. Kinderdagverblijf en school zitten aan het begin van de straat. Het zwembad? Ernaast. Ow, en mn schoonouders natuurlijk ook in de buurt O+

Maar het meest fijne van alles: met 10 minuten lopen staan we in de duinen. Een kwartier fietsen naar een strand (waar geen auto's kunnen komen).

Het is gewoon een heerlijke plek om te wonen.
  Moderator zondag 25 juni 2017 @ 13:27:37 #135
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_171932792
Ons huis is de helft van een dubbel woning, uit de jaren 30, gelegen in het dorp waar zowel ik als mevrouw Vonkenboer opgegroeid en ook geboren zijn. Nooit eigenlijk plannen gehad om hier uit het dorp weg te gaan.

Paar jaar terug (om vele / allerlei redenen, die er verder niet zo toe doen :)), maar de grootste reden is eigenlijk het willen blijven wonen in eigen dorp en de lage beschikbaarheid van woningen binnen onze prijsklasse en het allebei enigst kind zijn en daarom relatief dichtbij willen blijven wonen.) besloten om het huis naast mijn ouders te kopen.

Het is een weloverwogen keuze van mijn vrouw, om naast haar eigen schoonouders te gaan wonen. Kan mij voorstellen dat niet iedereen dit zou doen of zou willen.

Het huis hebben we ingrijpend verbouwd en gemoderniseerd, behalve het aanbrengen van dubbele beglazing, en het plaatsen van centrale verwarming, en het noodzakelijke onderhoud aan de buitenkant, was er eigenlijk sinds de jaren 70/80 weinig meer aangedaan aan de binnenkant.
Daar is ook een topic over geweest; K&W / Vonkie's eerste woning ! Waar we aan het isoleren geslagen zijn !

Alle basisbehoeften qua boodschappen e.d. kunnen we in ons dorp nog voldoen, er is nog een bakker, een groenteboer, 3 supermarkten, een geldautomaat, ruime keuze aan scholen, er is een zwembad, sportschool al vrees ik dat dit qua voorzieingen in de komende jaren wel minder wordt. Aangezien het hier helaas een bekende krimpregio is.

We wonen hier nog steeds met veel plezier ^O^
pi_171983718
Na meer dan 10 keer verhuizen in 5 jaar tijd heb ik heel bewust gekozen voor kopen. Vast zitten aan een "eigen" huis en niet zomaar weer kunnen verhuizen. De regio waar ik vandaan kom (Betuwe) had en heeft helaas te maken met veel files op de A15 en daar had ik geen zin in. Het aanbod van huizen in mijn prijsklasse was erg laag en mijn moeder woont richting Utrecht. De rest van de familie nog wel in de Betuwe, maar ook wat verspreid.

Uiteindelijk heb ik een ovaal rond de A2 getrokken van Waardenburg tot Utrecht. Daar heb ik een aantal plaatsen in weg gestreept (Houten, Nieuwegein en Culemborg) en daarna ben ik gaan zoeken. Het budget liet eigenlijk een appartement toe, maar dat wilde ik niet. Uiteindelijk is het een 2onder1kap kluswoning geworden met verrassingen.

Het is officieel een stad, maar voelt qua roddel en achterklap aan als een dorp. Inmiddels een vriend die uit dezelfde plaats komt en vanwege zijn bedrijf zijn we ook direct gebonden aan deze plaats. En dat is goed, hier kan ik wel oud worden in een vrijstaand huisje met een flinke tuin aan de rand van de stad O+
  dinsdag 27 juni 2017 @ 10:46:54 #137
29114 Artificial_M
De laatste der kunstmatigen...
pi_171984434
Wij wilden graag in de omgeving van den Bosch blijven wonen; ik kom uit een dorp ten zuiden van den Bosch, mijn vriendin komt uit een dorp ten oosten van den Bosch.

Stukje voorgeschiedenis:
- Alleen gewoond in den Bosch (studio appartement huur)
- Samen gewoond in den Bosch (appartement huur)
- Samen gewoond in Rosmalen, naast den Bosch (tussenwoning koop)

We waren op zoek naar een vrijstaand huis, met tuin conform, etc. Nu hebben we een huis gekocht in een kerkdorpje met 1200 inwoners ongeveer 20 minuten vanaf den Bosch. 5 minuten rijden vanaf de 'geboortegrond' van mijn vriendin, kwartiertje rijden vanaf die van mij. Supertevreden, op zich hadden we liever nog dichter bij den Bosch gewoond maar dat was budgettechnisch echt niet meer haalbaar; voor een vergelijkbaar huis hadden we dan een ton of 2 meer uit moeten trekken en dat zat er niet aan :)
De laatste der kunstmatigen...
pi_171984783
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Ons huis is de helft van een dubbel woning, uit de jaren 30, gelegen in het dorp waar zowel ik als mevrouw Vonkenboer opgegroeid en ook geboren zijn.
Twente toch? Of Achterhoek?

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 27-06-2017 11:16:23 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_171985445
Leuk topic O+

Na 5 jaar in ons volledig verbouwde hoekhuis(je) te hebben gewoond, vorig jaar vrij impulsief besloten om te verhuizen.
Vriend wilde wel in deze regio wonen (zuid-oost Brabant), ik echt alleen in mijn geboortedorp. En dan het liefst aan de 'goede' kant. In de buurt van vrienden en familie, met fijne scholen, in de buurt van het centrum.

En toen vonden we ons droomhuis. Jaren '30, met 5 slaapkamers, originele details en een tuin, op 5 minuten van het centrum, maar in een rustige jaren '30 straat O+
Iedere dag ben ik weer verliefd op ons huis, hoewel er de komende jaren nog behoorlijk wat gedaan zal (moeten) worden.

Overigens: ik denk dat het ook zeer afhankelijk is van het dorp waar je vandaag komt, of men er blijft wonen na het studeren. In het dorp waar ik woon hebben veel mensen echt een binding met de gemeenschap, dus zie je dat veel weer terugkomen. Ik zou als rasechte Brabander geloof ik echt niet kunnen aarden in de randstad :N
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172001493
In Utrecht komen wonen als 18-jarige student. Na lange tijd in diverse studentenhuizen en na de studie een paar jaar in een appartement in de binnenstad met een ook werkende huisgenoot, in de crisis (2010) een huisje gekocht in een nu zeer gewilde wijk. Het huis was lelijk verbouwd maar de basis was helemaal in orde. Het stond al lang te koop dus de prijs was prima. Daarna helemaal verbouwd, was een superleuk proces, en nu vermoedelijk een behoorlijke overwaarde. Wel jammer dat je daarmee dan altijd weer een nieuw huis moet kopen dat waarschijnlijk eveneens duurder is geworden.

Een volgend huis zal ofwel in Utrecht zijn - het bevalt me heel goed - of net erbuiten met wat meer ruimte.
pi_172007840
Top topic. Weer veel te lang zitten lezen, moet over paar uur naar mijn werk :')

Geadopteerd uit Zuid-Amerika, en dan woon je daar officieel met je (adoptie)ouders. Uit je babytijd herinner je niets, dus de eerste herinneringen gaan terug naar de peutertijd, dat ik opgroeide in Zoetermeer.

Eigenlijk prima voor een kind van die leeftijd. We groeiden op in een typische woningnood jaren '70 flat. Na een paar jaar vonden mijn ouders het welletjes en verhuisden naar een (destijds) nieuwbouwwijk in de jaren '80
Daar verder opgegroeid en Zoetermeer is verder een groeikern, dus vooral jonge gezinnen, die geen behoefte hebben aan uitgaan.

Als puber/adolescent heb je die behoefte wel. Dus gaan studeren en kwam terecht in Leiden. Een verademing zo'n echte stad. Tenminste een hart, een verhaal en niet alleen mensen die vanuit de stad de polder invluchten om hun kroost te kunnen produceren.

Eerst een studentenwoning, rond het afronden van mijn studie een sociale huurwoning betrokken. Die woning bevind ik mij nu nog in, maar over 2 weken ga ik er weg (vertel ik zo meer over).

Ik was aan het einde van mijn studententijd, de studenten wel zat. Echter was ik wel student in de afstudeerperiode met weinig budget. Dus sociale huurwoningen bekijken. De meeste woningen waren vet ruk: kutwijken vol tokkies, of de woning was een lelijk blok maar het belangrijkste: zonder tuin. Tot ik deze woning bezichtigde: tuintje, slaapkamer en niet teveel tokkies.

Dus aannemen en ik verhuisde in 2008.

Ik studeerde toch snel af, en volgens de overheid ben ik een scheefwoner, door het redelijke inkomen. Door toeval kreeg ik ook in de loop der jaren een financiele meevaller met een fiks bedrag op de spaarrekening tot gevolg. Paar leuke dingen van betaald, maar de belastinglasten deden toch fors pijn.

Echter geen werk waarin de werkgever een inkomensgarantie zou afgeven. Tijdens de crisis goedkope woningen overwogen, maar het werd het toch net niet. Sommige woningen kon ik wel in 1x van de meevaller afbetalen, alleen hield ik niets voor een verbouwing over en belangrijker nog: ik ging er meestal niet op vooruit (in vierkante meter, of een tuin ontbrak).

Recent toch een betere werkgever kunnen regelen. Dus weer gaan zoeken. Mijn huidige vriendenkring valt een klein beetje uit elkaar: onderlinge ruzies, sterfgevallen in families en verhuizingen. Dus daarom niet gebonden aan Leiden. En het leek mij niet verstandig eeuwig op 1 plek te wonen, beetje flexibiliteit is wel wenselijk. En mocht mijn psyche daar niet tegen kunnen dan kan ik binnen 10 jaar wel weer weg.

Dus rond gaan kijken voor een koopwoning elders en daarvoor naar 2 plekken gekeken: Leiden en nabije regio, en Utrecht. De laatst genoemde plaats ga ik over 2 weken heen, officieel een koopappartement. Type is een maisonnette waarbij eigenlijk de bovenste 3 verdiepingen van een vrijstaand huis zijn gekocht (de onderste zijn van een andere eigenaar). Er zijn meerdere losstaande huizen gebouwd en opgesplitst in appartementen. Door de huizen te verbinden met looppaden is er een appartementcomplex ontstaan.

Het werd Utrecht en die woning, vanwege:
1: er woont 1 vriend van mij, geisoleerd van bevriende contacten nabij. Hij vindt het leuk dat ik er kom wonen.
2: Utrechtse Heuvelrug nabij, als amateur racefietser heerlijk
3: de woning heeft een buitenplaats, ideaal voor BBQ. Tuin was niet perse nodig meer, want ik ontdekte dat tuinonderhoud mij weinig plezier gaf. Maar buiten zijn wel :)
4: binnen 20 minuten bij mijn werk met de trein
5: binnen 30 minuten bij diverse vrienden in de Randstad, hetzij met de trein, hetzij met de auto O+
6: Vanwege de centrale ligging, mocht ik in de toekomst weer een nieuwe werkgever nodig hebben, zowel opties voor vacatures in de Randstad, als de nabije randgebieden (Noord-Brabant/Gelderland)
7: ik ben vrijgezel, er schijnt in Utrecht een gigantisch vrouwen overschot te zijn :P :')
8: Gezelliger dan Ondiep en Kanaleneiland
9: Nabije uitvalswegen.
10: Winkels op loopafstand..

Het valt mij overigens inderdaad wederom op dat hier veel mensen zitten die terug gaan naar hun geboortedorp. Ik bedoel, bijna 60% van de Nederlandse inwoners woont in de Randstad, dus 40% in de buitengebieden, maar die 40% lijken vooral op Fok! aanwezig te zijn :')
Maar goed, toch wel mooi te horen, hoe dorpelingen hun woning kiezen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_172008901
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 05:49 schreef Godshand het volgende:
Top topic. Weer veel te lang zitten lezen, moet over paar uur naar mijn werk :')

Geadopteerd uit Zuid-Amerika, en dan woon je daar officieel met je (adoptie)ouders. Uit je babytijd herinner je niets, dus de eerste herinneringen gaan terug naar de peutertijd, dat ik opgroeide in Zoetermeer.

Eigenlijk prima voor een kind van die leeftijd. We groeiden op in een typische woningnood jaren '70 flat. Na een paar jaar vonden mijn ouders het welletjes en verhuisden naar een (destijds) nieuwbouwwijk in de jaren '80
Daar verder opgegroeid en Zoetermeer is verder een groeikern, dus vooral jonge gezinnen, die geen behoefte hebben aan uitgaan.

Als puber/adolescent heb je die behoefte wel. Dus gaan studeren en kwam terecht in Leiden. Een verademing zo'n echte stad. Tenminste een hart, een verhaal en niet alleen mensen die vanuit de stad de polder invluchten om hun kroost te kunnen produceren.

Eerst een studentenwoning, rond het afronden van mijn studie een sociale huurwoning betrokken. Die woning bevind ik mij nu nog in, maar over 2 weken ga ik er weg (vertel ik zo meer over).

Ik was aan het einde van mijn studententijd, de studenten wel zat. Echter was ik wel student in de afstudeerperiode met weinig budget. Dus sociale huurwoningen bekijken. De meeste woningen waren vet ruk: kutwijken vol tokkies, of de woning was een lelijk blok maar het belangrijkste: zonder tuin. Tot ik deze woning bezichtigde: tuintje, slaapkamer en niet teveel tokkies.

Dus aannemen en ik verhuisde in 2008.

Ik studeerde toch snel af, en volgens de overheid ben ik een scheefwoner, door het redelijke inkomen. Door toeval kreeg ik ook in de loop der jaren een financiele meevaller met een fiks bedrag op de spaarrekening tot gevolg. Paar leuke dingen van betaald, maar de belastinglasten deden toch fors pijn.

Echter geen werk waarin de werkgever een inkomensgarantie zou afgeven. Tijdens de crisis goedkope woningen overwogen, maar het werd het toch net niet. Sommige woningen kon ik wel in 1x van de meevaller afbetalen, alleen hield ik niets voor een verbouwing over en belangrijker nog: ik ging er meestal niet op vooruit (in vierkante meter, of een tuin ontbrak).

Recent toch een betere werkgever kunnen regelen. Dus weer gaan zoeken. Mijn huidige vriendenkring valt een klein beetje uit elkaar: onderlinge ruzies, sterfgevallen in families en verhuizingen. Dus daarom niet gebonden aan Leiden. En het leek mij niet verstandig eeuwig op 1 plek te wonen, beetje flexibiliteit is wel wenselijk. En mocht mijn psyche daar niet tegen kunnen dan kan ik binnen 10 jaar wel weer weg.

Dus rond gaan kijken voor een koopwoning elders en daarvoor naar 2 plekken gekeken: Leiden en nabije regio, en Utrecht. De laatst genoemde plaats ga ik over 2 weken heen, officieel een koopappartement. Type is een maisonnette waarbij eigenlijk de bovenste 3 verdiepingen van een vrijstaand huis zijn gekocht (de onderste zijn van een andere eigenaar). Er zijn meerdere losstaande huizen gebouwd en opgesplitst in appartementen. Door de huizen te verbinden met looppaden is er een appartementcomplex ontstaan.

Het werd Utrecht en die woning, vanwege:
1: er woont 1 vriend van mij, geisoleerd van bevriende contacten nabij. Hij vindt het leuk dat ik er kom wonen.
2: Utrechtse Heuvelrug nabij, als amateur racefietser heerlijk
3: de woning heeft een buitenplaats, ideaal voor BBQ. Tuin was niet perse nodig meer, want ik ontdekte dat tuinonderhoud mij weinig plezier gaf. Maar buiten zijn wel :)
4: binnen 20 minuten bij mijn werk met de trein
5: binnen 30 minuten bij diverse vrienden in de Randstad, hetzij met de trein, hetzij met de auto O+
6: Vanwege de centrale ligging, mocht ik in de toekomst weer een nieuwe werkgever nodig hebben, zowel opties voor vacatures in de Randstad, als de nabije randgebieden (Noord-Brabant/Gelderland)
7: ik ben vrijgezel, er schijnt in Utrecht een gigantisch vrouwen overschot te zijn :P :')
8: Gezelliger dan Ondiep en Kanaleneiland
9: Nabije uitvalswegen.
10: Winkels op loopafstand..

Het valt mij overigens inderdaad wederom op dat hier veel mensen zitten die terug gaan naar hun geboortedorp. Ik bedoel, bijna 60% van de Nederlandse inwoners woont in de Randstad, dus 40% in de buitengebieden, maar die 40% lijken vooral op Fok! aanwezig te zijn :')
Maar goed, toch wel mooi te horen, hoe dorpelingen hun woning kiezen :)
Leuk verhaaltje. Punt 7 kon bij jou niet ontbreken natuurlijk :D
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 28 juni 2017 @ 08:54:34 #143
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_172009082
Ik woon in het centrum van een oud stadje. Veel grachten en toeristen, weinig studenten. Erg leuke sfeer. Mijn vrouw woonde er al toen we elkaar leerden kennen. Ik heb mijn huis verkocht en ben erbij ingetrokken.
Het is een pand uit begin 1900 dat we inmiddels aardig verbouwd hebben. Het bleek in de jaren '70 / '80 verbouwd door een of andere handige joris, met veel problemen tot gevolg. Een paar jaar geleden flink de bezem erdoorheen gehaald; elektra compleet vernieud, houtkachel erin, nieuwe houten vloeren, keuken, etc. Nu zijn er nog en paar dingen die we graag aan willen pakken, maar die zijn even op de lange baan geschoven.
Het grootste pluspunt is dat we een dakterras hebben (midden in het centrum dus), op het zuiden, dat grenst aan een historische tuin. Dit is beschermd stadsgezicht. Hierdoor zitten we compleet vrij. Ik kan in mijn blote reet zo het terras op lopen, als ik wil.
De komende jaren zullen we hier wel blijven.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  Moderator woensdag 28 juni 2017 @ 08:59:56 #144
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_172009154
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 05:49 schreef Godshand het volgende:
Ik bedoel, bijna 60% van de Nederlandse inwoners woont in de Randstad, dus 40% in de buitengebieden
Eindhoven, Maastricht, Arnhem, Groningen, ja echt enorme buitengebieden
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_172009254
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2017 09:08:26 ]
pi_172010995
Maar wat heeft je precies bewogen om je huidige woning of appartement te huren of te kopen?
Huidige (huur-)appartement als tijdelijke woning totdat nieuwbouwhuis klaar is. Als het goed krijgen we binnen een maand de sleutels, verhuizing echter pas over 2-3 maanden omdat we een kleine verwachten :)

Woon je in een klein gehucht, een echte stip op de kaart ;)? Of woon je juist in een heul grootte stad?
Dorp heeft circa 24.000 inwoners, vlakbij Enschede en Hengelo. Is mijn geboortedorp, bewust blijven wonen omdat het niet zo druk is als de stad maar de belangrijkste voorzieningen er wel zijn en de stad slechts 10-15 minuten rijden is (en ik niet zo van veranderingen ben O-) ).

Gelukkig is m'n vriendin niet zo honkvast, dus nieuwbouwhuis in Haaksbergen (en voor haar daarmee verhuizing van Achterhoek naar Twente) was geen probleem c_/

Is dit jou ideale woning; of heb je nog woonwensen of zelfs dromen !?
Nieuwbouwhuis is twee-onder-een-kapwoning en wordt in grote mate naar onze wensen gebouwd. Tuin e.d. worden ook zoals wij het willen, dus al met al weinig te klagen / wensen :) Maar dat kan altijd nog veranderen natuurlijk :Y)
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_172012592
Om te studeren naar Groningen verhuisd naar een studentenhuis in de stad. Daarna ook hier gaan werken en in een huurappartement gaan wonen. Leerde daarna mijn huidige vriendin kennen en aangezien zij een koopwoning had zijn we in haar huis gaan wonen. Maar was echter een heel klein huisje (ook wel type 'schipperswoning' genoemd) en dat was wel even passen en meten om 2 huishoudens van mensen die al een paar jaar op zichzelf woonden in die beperkte ruimte samen te voegen (de lokale kringloop is rijk geworden van mij :')). Alhoewel het een mooi huisje was in een mooie wijk tegen het centrum aan werd ik langzaam gek van het gebrek aan ruimte, fiets op straat of in de gang neer moeten zetten vanwege geen schuur, auto nooit voor de deur kwijt kunnen etc...

Daarom zijn we al vrij snel zijn gaan zoeken naar iets groters met een aantal eisen:
- op fietsafstand van de stad/station
- karakteristiek huis/buurt
- voldoende parkeergelegenheid
- tuin met achterom voor de fiets
- >3 slaapkamers

Uiteindelijk vorig jaar een huis in het zuiden van de stad gevonden. Zoektocht was nog een beetje lastig, omdat dergelijke huizen in deze wijk enorm hard gaan in de verkoop (vaak al verkocht voordat je ze op Funda ziet) of je moet gaan bieden. Het huis wat wij vonden stond al wel iets langer te koop, omdat er oudere mensen in hadden gewoond en een en ander opgeknapt moest worden. De badkamer was aan renovatie toe en verder algeheel had alles een likje verf nodig. Veel potentiele kopers schrikt dit kennelijk af. Wij vonden het geen schokkende dingen, dus na een technische check het huis gekocht en erin gegaan. Omdat mijn vriendin toen zwanger was direct gezorgd dat alle belangrijke todo's zsm gedaan werden (alle muren witten, nieuwe vloeren, nieuwe badkamer). Langzamerhand maken we het huis geheel onze eigen stijl :)
pi_172016724
quote:
14s.gif Op woensdag 28 juni 2017 05:49 schreef Godshand het volgende:
Top topic. Weer veel te lang zitten lezen, moet over paar uur naar mijn werk :')

Het valt mij overigens inderdaad wederom op dat hier veel mensen zitten die terug gaan naar hun geboortedorp. Ik bedoel, bijna 60% van de Nederlandse inwoners woont in de Randstad, dus 40% in de buitengebieden, maar die 40% lijken vooral op Fok! aanwezig te zijn :')
Maar goed, toch wel mooi te horen, hoe dorpelingen hun woning kiezen :)
Weer gaan wonen in ouderlijke woonplaats:

• Klasgenoten basisschool 90%
• Klasgenoten middelbare school (VWO) 70%
• Vrienden en kennissen universiteit (Groningen) 5%

Aangezien mijn sociale omgeving nog steeds uit studententijd komt, geeft dit wel aan hoe het komt dat ik zo verrast ben.
pi_172016793
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 09:06 schreef Fripsel het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Mijn ouders wilde me aan een woning helpen, een opknapper. Kon ik het van hun huren, kunnen hun er aan het eind nog wat geld aan verdienen. Hun voorwaarde was dat ik terug naar het dorp ging"

Brrrrr...
pi_172019719
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 08:40 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Leuk verhaaltje. Punt 7 kon bij jou niet ontbreken natuurlijk :D
Jij bent voor de mannen zelfs terug naar Nederland verhuist, dus jij hebt mij geïnspireerd O+
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')