Maar je wil nog wel ~60 jaar langer met hem zijn?quote:Ik ben op, leeggezogen en afgestompt. Ik kan het niet meer aan.
Dan legt hij het probleem bij jou neer. Hij zal zelf aan zichzelf moeten werken. Het is niet jouw taak om om hulpverlener te spelen en alles te slikken.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:41 schreef Brybry het volgende:
Bedankt voor de reacties.
We hebben samen een kind dus ik wil niet te snel opgeven echter nu ik aandring op hulp en aangeef op te zijn lijkt mijn vriend de schuld bij mij neer te leggen en is er vooral iets mis met mij en niet bij hem.
Zo stelt hij relatietherapie voor, fantastisch idee, voor iemand zonder complexe persoonlijkheidsproblematiek maar ik zie het eerlijk gezegd niet zitten....Of moet ik toch maar wel proberen?
Dat lijkt me toch juist goed om te proberen? Die persoon heeft dit soort situaties waarschijnlijk al veel vaker gezien. Misschien kan hij/zij je man pushen om zich te laten behandelen voor zijn probleem.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:41 schreef Brybry het volgende:
We hebben samen een kind dus ik wil niet te snel opgeven echter nu ik aandring op hulp en aangeef op te zijn lijkt mijn vriend de schuld bij mij neer te leggen en is er vooral iets mis met mij en niet bij hem.
Zo stelt hij relatietherapie voor, fantastisch idee, voor iemand zonder complexe persoonlijkheidsproblematiek maar ik zie het eerlijk gezegd niet zitten....Of moet ik toch maar wel proberen?
Dat hij de schuld bij jou neerlegt is niet zo gek, dat hoort bij de stoornis.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:41 schreef Brybry het volgende:
Hij heeft het diagnosetraject achter de rug en moet nu buiten die instelling zelf op zoek naar een nieuwe psych vanwege een wachtlijst van 11 maanden,niet zomaar een psych maar een "zware" vanwege de complexiteit.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ai... die relatie klinkt niet gezond. Zoals hierboven ook is gezegd, kies voor jezelf. Jijzelf moet de nummer één in je leven zijn en iemand die je leegzuigt is zeker geen goede aanwinst in je leven. Het is niet alleen dat jij kennis moet verwerven over borderline, hij zal zich ook moeten leren inhouden en voor behandeling kiezen. Zodat het leven met hem gemakkelijker wordt. Het moet niet allemaal van jouw kant afkomen. Het is gemakkelijk om je te verschuilen achter diagnoses, maar hij is de enige die er wat aan kan doen.
Ik hoop voor je dat hij dat doet en dat je anders voor jezelf kiest, want dit sloopt je.
Jij mag zeker meer verwachten. Dat er enorme wachttijden zijn kan hij niet veel aan doen, dat is een bekend probleem. Maar dat betekent niet dat hij niet al aan zichzelf kan werken.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:47 schreef Brybry het volgende:
[..]
Hij heeft het diagnosetraject achter de rug en moet nu buiten die instelling zelf op zoek naar een nieuwe psych vanwege een wachtlijst van 11 maanden,niet zomaar een psych maar een "zware" vanwege de complexiteit.
Hij geeft aan dat hij dus bezih is met het proces en ik vooral geduld moet hebben maar dat heb ik eigenlijk niet meer...evenals empathie en intimiteit.
Is dat verkeerd? Wellicht wel.
Moet ik nu gewoon wachten en lijden totdat hij ein-de-lijk weer in behandeling is of mag ik meer verwachten?
je kunt toch helpen zoeken? Er zijn echt wel eerste lijn psychologen met kortere wachtlijsten of begeleidingstrajecten voor mensen die op wachtlijsten staanquote:Op woensdag 31 mei 2017 11:47 schreef Brybry het volgende:
[..]
Hij heeft het diagnosetraject achter de rug en moet nu buiten die instelling zelf op zoek naar een nieuwe psych vanwege een wachtlijst van 11 maanden,niet zomaar een psych maar een "zware" vanwege de complexiteit.
Hij geeft aan dat hij dus bezih is met het proces en ik vooral geduld moet hebben maar dat heb ik eigenlijk niet meer...evenals empathie en intimiteit.
Is dat verkeerd? Wellicht wel.
Moet ik nu gewoon wachten en lijden totdat hij ein-de-lijk weer in behandeling is of mag ik meer verwachten?
Met een kind kun je ook gewoon weg.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:31 schreef dimmak het volgende:
Ben blij dat ik mij na 5 jaar los heb kunnen worstelen van mijn ex met borderline. Ik ging er zelf ook aan onderdoor. Met een kind haar dat natuurlijk wat moeilijk worden. Anders was mijn advies: wegwezen.
Alleen zie je je kind dan nog maar 50% van de tijd en groeit het op in een gebroken gezin. Ideaal.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Met een kind kun je ook gewoon weg.
TS, hoe is je vriend met jullie kind? Je hebt niet alleen jezelf, maar ook jullie kind waar je verantwoordelijk voor bent.
Soms is het beter om uit elkaar te gaan ookal zijn er kinderen bij in het spel. Al is het maar om te zorgen dat die kinderen niet meegetrokken worden in de negativiteit van de relatie.quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Alleen zie je je kind dan nog maar 50% van de tijd en groeit het op in een gebroken gezin. Ideaal.
Maar als hij toch gewoon de volgende dag belt en zich op de wachtlijst laat plaatsen dan ga je toch vooruit?quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:54 schreef Brybry het volgende:
Ik sta zeer zeker open voor therapir, alles war onze situatie beter kan maken grijp ik met beide handen aan. De huisarts heb ik deze week in paniek opgebeld en die heeft een doorverwijzing klaargelegd en mij geadviseerd dat als hij weer volledig uit zijn olaat gaat de crisisdienst te bellen want dat geeft meer mogelijkheden.
Nadien bekeken we de website van de psych op aanraden van de huisarts en daar stond dat ze alleen milde persoonlijkheidproblematiek behandelen, hij boos omdat het niet mild is wat heeft. Maar valt het allemaal wel mee, aldus mijn vriend.
Sterkte en succes.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:37 schreef Brybry het volgende:
Het is even hectisch hier maar ik heb zijn psych gesproken en het blijkt dat er nogal het e.a. gedownplayed is...Psych gaat nu (crisis) maatregelen treffen en opnieuw met hem aan de slag.
Dat klinkt heel zwaar voor jullie beiden. Heel erg veel sterkte en succesquote:Op woensdag 31 mei 2017 15:37 schreef Brybry het volgende:
Het is even hectisch hier maar ik heb zijn psych gesproken en het blijkt dat er nogal het e.a. gedownplayed is...Psych gaat nu (crisis) maatregelen treffen en opnieuw met hem aan de slag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |