Stichting SGA, Mojo Concerts en Night Of The Guitar
Presenteert:
SENA GUITAR AWARDS 2002
Voormalig Grace Theater omgebouwd tot Gitaartempel
Zondag 15 December 2002.
Pepsi Stage Amsterdam
Aanvang 13.00 uur, zaal open 12.00 uur, Einde 19.00 uur
12 Finalisten strijden om SENA Guitar Award
Na een spannende halve finale in een bomvol Grand Café Gooiland te Hilversum zijn de 12 finalisten gekozen. De verrassing van de middag was dat er maar liefst 4 finalisten zijn in de categorie Jeugd. Deze aanstormende talenten met een gemiddelde leeftijd van 13 jaar wisten de jury te imponeren met het hoge niveau van hun spel.
In de categorie 16 jaar en ouder werden er door de jury nog 8 gekozen om op 15 december a.s. op de Pepsi Stage (het voormalige Grace-theater) te strijden om de felbegeerde titel van ‘Beste amateur gitarist van Nederland’.
Polls voor professionele gitaristen
Dit jaar -mede doordat de Sena de kampioenschappen als hoofdsponsor onder haar hoede heeft genomen- kunnen we iets meer doen dan voorheen. Een van die extra activiteiten is het bekronen van de beste gitarist en de best begeleidende gitarist.
Het kiezen van de beste gitarist is het voortzetten van een bijna vergeten traditie in ons land, maar nog nooit werd er in Nederland aan de begeleidende gitaristen een award toegekend. In Amerika is dat al jaren een bekend begrip en het winnen van die verkiezing wordt daar als zeer prestigieus gezien en als buitengewoon eervol ervaren..
Best Professional Guitarist 2002
Deze uitverkiezing vindt plaats via een poll op internet. (www.sga.guitars.nl) Landelijk kan men hier zijn of haar favoriete gitarist nomineren.
Best Supporting Guitarist 2002
Ook via internet kan het publiek hier kiezen wie volgens hen de beste gitarist is achter de beroemde sterren. De onmisbare schakel in de muzikale concept van een band.
Best Amateur Guitarist 2002
Nu de diverse voorrondes en halve finales achter de rug zijn, zullen de finalisten in 2 categorieën op het podium komen
De vakjury die de gitaristen gaat beoordelen bestaat uit personen die in diverse onderdelen van de muzieksector werkzaam zijn:
Jack Gadellaa (programmamaker televisie), Paul Solleveld (Sena/NVPI)
Peter van Asten (producer, componist), Ron Peereboom-Voller (Telegraaf)
Rob Bolland (Bolland & Bolland Companies)
De andere juryleden zijn:
Ad vanden Berg (gitarist Whitesnake, Vandenberg,)
Harry Sacksioni (gitarist, componist, producer)
Rob Winter (gitarist Kayak, Toontje Lager, Marco Borsato)
Allides Hidding (Time Bandits, Producer)
Jan Tuyp (bassist BZN)
René Shuman; Mister Rock'n roll (Zanger/gitarist, componist, producer)
Ana Popovic (bluesgitariste, Ana Popovic Band)
De finale wordt gepresenteerd door Marcel De Groot.
We zouden natuurlijk gek zijn als we met deze namen in de jury en met zo’n gitaarliefhebberspubliek niet de gelegenheid te baart nemen om de juryleden te laten spelen in een ‘All Star Band’. Gelukkig begrijpen die juryleden dat ook en na diverse toezeggingen kunnen we muzikaal dus wel wat vuurwerk verwachten.
Gitaarmarkt
In diverse ruimtes van het gebouw Pepsi Stage kan het publiek kennis nemen van een uitgebreide gitaarmarkt met de nieuwste items en ontwikkelingen van de gitaar.
De bekende gitaristen uit de jury zullen bij tijd en wijle aanwezig zijn op de gitaarmarkt om vragen van gitaarliefhebbers te beantwoorden.
15 december 2002 wordt de grote gitaristendag voor iedereen
die het in zijn of haar vingers heeft.
Meer inhoudelijke informatie kunt u vinden op de website van Sena Guitar Awards
www.sga.guitars.nl <http://www.sga.guitars.nl>
Inlichtingen: stichting Sena Guitar Awards 035-6472083 / sga@guitars.nl
De Sena Guitar Awards is een samenwerkingsverband tussen de
stichting SGA, Mojo Concerts en Night Of The Guitar.
Robberts Guitars
Koninginneweg 78
1211 AT Hilversum
T: 035 – 6 231 431
F : 035 – 6 234 068
E: robberts@guitars.nl
W: www.robberts.guitars.nl
----------------------------------
Sena Guitar Awards
Koninginneweg 76
1211 AT Hilversum
T: 035 – 6 472 083
F : 035 – 6 472 084
E: sga@guitars.nl
W: www.sga.guitars.nl
Tis zelfs nog erger
quote:dus als je die gasten van direct nomineert win je een prijs.. want die gaan het vast winnen met al die gillende meidenclubs die allemaal massaal hun naam invullen...
Waarom ? Als je tot de personen behoort die de winnaar van 2002 hebben genomineerd, dan maak je kans op een fantastische prijs:Gratis naar een optreden van de favoriete gitarist.
Meemaken cd opnames van de favoriete gitarist.
En een etentje met de favoriete gitarist
brrr
khoop toch echt dat de vakjury een betere keuze maakt dan deze 13ineendozijn gitaristen
quote:Helemaal mee eens! Muziek is geen wedstrijd!
Op vrijdag 13 december 2002 13:34 schreef Cynic het volgende:
Ik vind muziek&wedstrijd op voorhand al een verschrikkelijke combinatie, dat zie ik dus niet zo heel erg zitten eigenlijk............
quote:zo'n wedstrijd is wel een opstapje voor veel jonge goed gitaristen om te laten zien wat ze kunnen... om podiumervaring op te doen en erkenning te krijgen... ik vind dat dit juist wel bij muziek hoort... netzoals battlen bij het rappen voor betere rap zorgt, kan dit zoort wedstrijden de onsteking zijn van de gitaarvlam bij vele kids
Op vrijdag 13 december 2002 14:03 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Helemaal mee eens! Muziek is geen wedstrijd!
oh wat poetisch zeg je dat toch eendje, dank je wel
quote:Hm, maar dat is vaak ongeorganiseerd en hoewel ik het ermee eens ben dat onderlinge concurrentie goed is, zie ik (als gitarist) het nut van zo'n wedstrijd niet in. De winnaars van de grote prijs van Nederland hebben er eigenlijk ook nog nooit iets mee opgeschoten. Erkenning bij 'het publiek' is toch heel iets anders dan de waardering van "een vakjury" (
Op vrijdag 13 december 2002 14:15 schreef werkeend het volgende:[..]
zo'n wedstrijd is wel een opstapje voor veel jonge goed gitaristen om te laten zien wat ze kunnen... om podiumervaring op te doen en erkenning te krijgen... ik vind dat dit juist wel bij muziek hoort... netzoals battlen bij het rappen voor betere rap zorgt, kan dit zoort wedstrijden de onsteking zijn van de gitaarvlam bij vele kids
oh wat poetisch zeg je dat toch eendje, dank je wel
quote:Niet mee eens
Op vrijdag 13 december 2002 14:29 schreef Antarcticas het volgende:
Ik hoop dat Rob Winter wint, hij is gewoonweg de beste gitarist van Nederland....
Deze verkiezing lijkt meer op een TMF-awards dan op een echte gitaristenwedstrijd.
quote:idd, vergelijk Marcel Coenen bv eens met die gitaristen van die bandjes die je opnoemde. Ik zie die gitarist(en) van Direct, Kane enz nog niet uber cool shredden en sweepen als apen
Op vrijdag 13 december 2002 15:14 schreef MrTorture het volgende:
Ik had graag Wim den Herder of Marcel Coenen er tussen zien staan. Je kunt je toch afvragen wat het nut van zo'n wedstrijd is als zelfs Direct, Kane, Krezip en Blof-gitaristen worden genoemd...Deze verkiezing lijkt meer op een TMF-awards dan op een echte gitaristenwedstrijd.
Muziek is geen wedstrijd <- mee eens.
Al kun je nog zo goed gitaarspelen. Je hebt toch een band nodig om er wat moois van te maken.
* d4rkl1ght oefent elke dag heel veel uren om echt een goede gitarist te worden
quote:Lachertje dus.
Op vrijdag 13 december 2002 16:25 schreef Zander het volgende:
Inderdaad, Di-rect in de top 10 van beste gitaristenWie heeft er aan de crackpijp zitten lurken daar?
quote:Nou, ze zijn toevallig wel heel erg populair! Hele volksstammen zijn helemaal leip van die knullen! En dat moet toch wel wat zeggen! Ik bedoel, 200.000 lemmingen kunnen het toch niet allemaal bij het verkeerde eind hebben?
Op vrijdag 13 december 2002 16:25 schreef Zander het volgende:
Inderdaad, Di-rect in de top 10 van beste gitaristenWie heeft er aan de crackpijp zitten lurken daar?
quote:Dat kan niet, want dat is Harry Sacksioni al!!
Op vrijdag 13 december 2002 14:29 schreef Antarcticas het volgende:
Ik hoop dat Rob Winter wint, hij is gewoonweg de beste gitarist van Nederland....
quote:julian sas heerscht hun de pan uit
Op vrijdag 13 december 2002 20:32 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Dat kan niet, want dat is Harry Sacksioni al!!
quote:Als je in de meest commerciëel aantrekkelijke band speelt, wil dat niet per se zeggen dat je de beste gitarist bent... Er zijn genoeg populaire punkbandjes waarvan een beetje muzikant makkelijk de gitaar en bass partijen tegelijk voor zijn rekening zou kunnen nemen
Op vrijdag 13 december 2002 16:32 schreef Schorpioen het volgende:
Nou, ze zijn toevallig wel heel erg populair! Hele volksstammen zijn helemaal leip van die knullen! En dat moet toch wel wat zeggen! Ik bedoel, 200.000 lemmingen kunnen het toch niet allemaal bij het verkeerde eind hebben?
quote:het beste bepalen kan soms lasstig zijn, maar ik kan wel zeggend at ik nu (een stuk) beter ben dan vorig jaar, maar slechter dan marcel coenen. dus het is niet onmogelijk.
Op vrijdag 13 december 2002 16:19 schreef Schorpioen het volgende:
Gitaarspelen is m.i. niet iets waar je "het best" in kan zijn. Bij het kampioenschap hardlopen kun je de tijd opmeten, hoogspringen de hoogte, bij frikandellen eten is het aantal frikandellen dat iemand kan wegwerken doorslaggevend, wat is het criterium bij gitaarspelen? Aantal noten per seconde? Technische perfectie? Hoe meet je de kwaliteit van iemands gitaarspel? Het is allemaal afhankelijk van de zeer subjectieve smaak van de jury, en daardoor wordt het niet meer zo relevant... al die winnaars, hoor je daar ooit nog van?
quote:Die gitaristen zijn vaak nog beter dan de juryleden, dat vind ik erg krom!
Op vrijdag 13 december 2002 13:57 schreef werkeend het volgende:
oke gitaristen van direct zijn bij de top 10 ik neem het nu gelijk al niet meer serieus en onze eigen fokgitaarguru zit er ook niet bij dus laat maar dit is nixsdus als je die gasten van direct nomineert win je een prijs.. want die gaan het vast winnen met al die gillende meidenclubs die allemaal massaal hun naam invullen...
brrr
khoop toch echt dat de vakjury een betere keuze maakt dan deze 13ineendozijn gitaristen
quote:Helemaal mee eens. Er is gewoon geen beste, alleen favoriete gitarist. Zelfde geldt voor drummers, en nog een stel soorten "muzikanten"
Gitaarspelen is m.i. niet iets waar je "het best" in kan zijn. Bij het kampioenschap hardlopen kun je de tijd opmeten, hoogspringen de hoogte, bij frikandellen eten is het aantal frikandellen dat iemand kan wegwerken doorslaggevend, wat is het criterium bij gitaarspelen? Aantal noten per seconde? Technische perfectie? Hoe meet je de kwaliteit van iemands gitaarspel? Het is allemaal afhankelijk van de zeer subjectieve smaak van de jury, en daardoor wordt het niet meer zo relevant... al die winnaars, hoor je daar ooit nog van?
quote:Gekke vergelijking? Er komen veel meer dan 2 gitaristen om SENA guitar awards. De beste bepalen kan gewoon niet, de ene is technisch beter, en de ander speelt weer met meer gevoel. De ene is beter in sweepen, de ander in alternaten. Bepalen wie de beste is van muziekanten is gewoon fout, of je moet beoordelen op 1 aspect.
maar ik kan wel zeggend at ik nu (een stuk) beter ben dan vorig jaar, maar slechter dan marcel coenen. dus het is niet onmogelijk
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-12-2002 17:20]
quote:Dit is nog triester, alsof alles draait om techniek.
die het in zijn of haar vingers heeft
Trage maar muziekale en creatieve gitaristen kunnen 10x pakkender overkomen dan supershredders.
quote:Ja, dus ze schilderen de "polulairste" gitarist af als de "beste". Das toch dom?
Nou, ze zijn toevallig wel heel erg populair!
quote:Ja hoor, 14 in 1 week, geloof het zelf
14 proefwerkn ga krijgen.
quote:dat weet ik, maar ik denk dat al die jury lededn dan wel op iets anders letten en uiteindelijk met een beste eruit komen. Ik ben misschien wel beter in anti soloen dan marcel, maar ik denk dat iedereen het met mij eens is dat marcecl echt een betere gitarist dan mij is. Vaak kun je al best wel zien of een muzikant beter is dan de ander, maar dan moeten ze wel ongeveer dezelfde stijl spelen en daar zit hem vaak het knelpunt. want als er in de finale 1 shredder, 1 jazzist en 1 klassieke gitarist overblijven dan hebben ze een probleem.
Op zaterdag 14 december 2002 17:14 schreef Yokozuna het volgende:
Gekke vergelijking? Er komen veel meer dan 2 gitaristen om SENA guitar awards. De beste bepalen kan gewoon niet, de ene is technisch beter, en de ander speelt weer met meer gevoel. De ene is beter in sweepen, de ander in alternaten. Bepalen wie de beste is van muziekanten is gewoon fout, of je moet beoordelen op 1 aspect.
en voer de 14 proefwerekn: http://intranet.hetassink.nl/Toetsen/4A-TOETSWEEK2B-2002.htm
ik heb maandag: informatica, anw, economie1
dinsdag: geschiedenis1, nederlands en scheikudne 12
woensdag maatschappijleeer,. frans 1 en biologie 1
donderdag natuurkunde 12 letterkunde en duits 1
vrijdag wiskunde b12 en levensbeschouwing.
en gisteren heb ik een herkansing van ded vorige pw week gemaakt, dus alles bij elkaar 15 proefwerken.
quote:techniek is vaak wel erg belangrijk als het gaat om het beoordelen van de "beste" daar kijken ze toch echt het eerst na, want je kunt zo creatief of muzikaal zijn als weet ik veel wat, zonder techniek kom je er niet, maar in de praktijk zie je vaak dat die drie redeleijk evenredig opgaan.
Op zaterdag 14 december 2002 17:22 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Dit is nog triester, alsof alles draait om techniek.
Trage maar muziekale en creatieve gitaristen kunnen 10x pakkender overkomen dan supershredders.
Wel ben ik stiekem benieuwd naar de uitslag (hehe kan t toch niet laten) weet iemand deze ?
Beste Gitarist: Paskal Jacobsen van Blof, en vlak achter Paskal eindigde Rob Winter.
En beste begeleidende gitarist won Rob Winter met overmacht, de nummer 2 kwam niet eens in de buurt.
Bij de amateurs won Jerome Hol.
quote:De Blof-fanclub zal wel stevig gelobbyd hebben..
Op maandag 16 december 2002 21:49 schreef Antarcticas het volgende:
Beste Gitarist: Paskal Jacobsen van Blof
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |