sasquatsch | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:14 |
![]() Racen door de straten van Monaco (Bron: Getty Images/Red Bull) Dit weekend staat de 75e editie van de Grand Prix van Monaco op het programma. De coureurs racen door de straten van het Prinsdom met de muren iedere seconde dichtbij, waardoor ieder foutje afgestraft wordt. Het circuit is met 3,3 kilometer de kortste op de kalender, waardoor de rijders 78 ronden af moeten leggen. Inhalen is lastig, maar niet onmogelijk. Daarnaast is het decor schitterend en de wedstrijd staat bekend om alle pracht en praal, vooral naast de baan. De Grand Prix van Monaco vormt samen met de 24 uur van Le Mans en de Indy 500 de befaamde Triple Crown of Motorsport die alleen door Graham Hill behaald is. McLaren-coureur Fernando Alonso is er dit weekend niet bij, omdat hij de Indy 500 poogt te winnen. De Spanjaard won al tweemaal in Monaco, maar de absolute recordhouder is Ayrton Senna met zes zeges. In het verleden zijn er legendarische races verreden, zoals in 1955 toen Alberto Ascari vanuit leidende positie met zijn bolide het water van de haven indook. Het is ook de reden dat de schepen in de haven tijdens de race enkele meters uit de kant moeten liggen. Een andere klassieker is 1982 toen er een vloek op de eerste plaats leek te rusten. Liefst vijf man vielen vlak voor tijd uit of zagen hun bolide stilvallen. Uiteindelijk wist Riccardo Patrese zijn auto aan de praat te krijgen en zijn eerste zege te boeken. Ook Oliver Panis boekte er zijn eerste overwinning toen hij in 1996 op een natte baan een van de drie nog rijdende coureurs was. De rest viel vroegtijdig uit. Ook vorig jaar speelde het natte asfalt een belangrijke rol. Daniel Ricciardo sloeg in de beginfase een groot gat met de Mercedes van Nico Rosberg. De Duitser moest in de dertiende ronde teamgenoot Lewis Hamilton voorbij laten, omdat die veel sneller bleek te zijn. Ondertussen wisselden diverse rijders naar de intermediates omdat de baan minder nat werd. De enige die dit niet deed was Hamilton die zo naar de eerste plek opschoof. Ricciardo kon op zijn nieuwe rubber het gat dichten en toen Hamilton na 31 ronden naar slicks wisselde een gaatje slaan. De Australiër pitte een rondje later en Red Bull bleek niet klaar te zijn voor hem. Doordat hij erg lang op de banden moest wachten kon Hamilton plek een grijpen om deze niet meer af te staan. Door een goede strategie was Sergio Perez opgeschoven naar plek drie, terwijl Verstappen zijn auto onderweg in de muur geparkeerd had. Gaat het dit jaar weer een strijd worden tussen de Mercedessen en de Red Bulls of kan Ferrari een einde maken aan de zestien jaar durende droogte in Monaco? Kan Max Verstappen nu eindelijk wel de streep halen in het Prinsdom en wat kan de eenmalig teruggekeerde Jenson Button met de McLaren? We gaan het zondagmiddag vanaf 14.00 uur zien. ![]() ![]() Het circuit van Monaco (Bron: FIA.com) De hoogtepunten van vorig jaar (Bron: YouTube) De bandencompounds ![]() Bron: Pirelli Motorsport ![]() Coureurs ![]() Constructeurs ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het actuele weerbericht van Monaco (Bron: Weather.com) | |
ondeugend | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:15 |
Filmpje nog maar een keer weer dan. | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:21 |
2 vd 4 jaar was er weldegelijk tegenstand. Verder kun je zo altijd redeneren dat het aan de auto moet liggen. | |
SnowOokami | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:24 |
Toch apart dat RBR op US en SS gokt. | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:28 |
Nog maar anderhalve maand tot Silverstone ![]() Heb er echt alweer zoveel zin in. Het gaat wel heel anders worden dan Barcelona, maar dat is prima, en hopelijk niet ziedend warm of miserabel nat en koud, maar net als vorig jaar er precies tussenin. ![]() | |
Yashaaaaa | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:32 |
Die oprechte lol, echt heerlijk om te zien ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:33 |
Briljant ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 13:40 |
Barcelona was trouwens een vreemde combinatie van goed georganiseerd en 'ze weten niet waar ze mee bezig zijn ![]() Maar wat werd er toch ook gekloot met toegang tot tribunes, verschillende rare kaartjes zodat je het tribunedeel uitkon en weer in om naar de wc te gaan of wat dan ook met ten eerste een gaatje in je kaartje (en door m'n fucking mapje heen, ik was te perplex om 'm tegen te houden ![]() ![]() ![]() Ook was de catering echt niet goed. Veel te lange rijen voor drinken en eten. Staf was niet gewoon (alcoholvrij) bier aan het tappen aan de lopende band op een warme dag voor rij 1, en dan eten in de volgende rij ofzo, maar alles op z'n elfendertigst per persoon alle orders en door 1 persoon alles per order tappen en klaarmaken... ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 30-05-2017 14:11:22 ] | |
Nattekat | dinsdag 30 mei 2017 @ 14:05 |
Wat is er mis met een normale toegangskaart om weer de tribune op te mogen? ![]() Werken ze niet overal met NFC kaartjes? | |
DutchTrain | dinsdag 30 mei 2017 @ 14:09 |
Goed te horen dat het bevallen is in Barcelona ![]() Dat is elk jaar bij de testdagen al een probleem, als er maar 50 man van de tribune afkomen en een hamburger willen. Enorme rijen en alles doorelkaar doen. Jammer dat ze dat voor de race zelf ook niet eens kunnen organiseren. Tribunes zelf zijn wel erg goed inderdaad als je in het 'stadion' deel zit. Ik ga er eens over nadenken om volgend jaar daar naar de race te gaan. Nu bijna gaan inpakken voor Montreal... | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 14:12 |
In het Stadiondeel zou ik echt nooit gaan zitten ![]() ![]() | |
DutchTrain | dinsdag 30 mei 2017 @ 14:14 |
Omdat je rondom de tribunes kan komen met je general admission kaartje. Dus dan zou je theoretisch je kaartje aan iemand buiten de tribune kunnen geven, die daarmee binnenkomt. Door een 'wc-kaartje' te geven, zorg je er voor dat alleen iemand die binnen is, weer terug kan. In andere landen gebruiken ze daar ook wel streepjescodeslezers voor waarbij je kan in- en uitscannen, maar daar moet je maar net de cultuur en apparatuur voor hebben. Abu Dhabi heeft van die mooie NFC kaartjes, maar voor de rest is het e-tickets, of papieren tickets of een stuk papier dat je weer moet inruilen voor een ander stuk papier... begrijp niet dat dat niet wat beter geregeld wordt. | |
Nattekat | dinsdag 30 mei 2017 @ 14:19 |
België ook, ben niks anders gewend ![]() Daar is het echt perfect geregeld allemaal. Je kan ook niet bij de tribunes komen zonder kaartje. | |
Floriz87 | dinsdag 30 mei 2017 @ 14:19 |
Ik heb eind juni een congres in Montreal, shit timing ![]() | |
DutchTrain | dinsdag 30 mei 2017 @ 14:19 |
Oh, ik had niet verwacht dat L zoveel zicht zou hebben. Is inderdaad nu wel de plek waar de meeste actie plaatsvindt. Stadiondeel vind ik mooi omdat je daar het verschil in de lijnen die gereden worden goed kan zien en ziet wat de onderlinge afstanden zijn. | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 14:26 |
Dit is een pano van het zicht van onze stoelen: ![]() | |
DutchTrain | dinsdag 30 mei 2017 @ 15:05 |
Dat is zeker een goede plek ![]() | |
DutchTrain | dinsdag 30 mei 2017 @ 15:09 |
Je kan dan vast wel even met een Bixi deelfiets een rondje over het circuit en door het park rijden als de boel weer opgeruimd is. | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 15:09 |
![]() ![]() | |
flipsen | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:15 |
Ik ga lekker naar Interlagos ![]() | |
Tarado | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:20 |
![]() | |
ondeugend | dinsdag 30 mei 2017 @ 16:59 |
Max deed een stukje filmen tijdens de caravan race https://www.instagram.com(...)maxverstappen1&hl=nl | |
flipsen | dinsdag 30 mei 2017 @ 17:12 |
Hak jij die knoop ook eens door! Fok!meet in Sao Paolo is wel cool ![]() | |
Yashaaaaa | dinsdag 30 mei 2017 @ 17:14 |
Je was me voor ![]() Echt ik zit iedere keer met zo'n dikke smile te kijken. ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 17:34 |
Wat moet dat daar kosten eigenlijk? | |
Gezicht | dinsdag 30 mei 2017 @ 17:40 |
Telefoon vasthouden, ¤280,- aftikken | |
DutchTrain | dinsdag 30 mei 2017 @ 17:57 |
180 euro voor redelijke tribuneplekken. | |
DutchTrain | dinsdag 30 mei 2017 @ 17:58 |
Wat? Ga jij naar Interlagos? | |
DutchTrain | dinsdag 30 mei 2017 @ 18:01 |
Ik had voor Spa twee jaar terug nog een mailtje dat ik moest inwisselen voor een papieren kaartje met een streepjescode, waar een stuk van af gescheurd werd ![]() Maar dat was general admission, tribunes zullen wel weer anders zijn. | |
motorbloempje | dinsdag 30 mei 2017 @ 18:54 |
Oeh, dat valt nog wel mee. ![]() | |
Nattekat | dinsdag 30 mei 2017 @ 18:57 |
Twee jaar terug was het voor mij gewoon nfc. (Als je 2015 bedoeld, 2014 zat ik op een tribune) | |
habitue | dinsdag 30 mei 2017 @ 20:58 |
Ik vind dat yeeeees yes yes yeeees yes yes van Vettel echt mateloos irritant. ![]() | |
ChatGirl | dinsdag 30 mei 2017 @ 21:01 |
| |
JayHovah | dinsdag 30 mei 2017 @ 21:17 |
Tja, je kan niet de hele race "BLUE FLAGS, BLUE FLAGS!!" roepen, je moet het ook wel eens afwisselen... | |
Peterselieman | dinsdag 30 mei 2017 @ 21:21 |
Had je liever BWOOAAHHH gehoord? | |
Floriz87 | dinsdag 30 mei 2017 @ 21:27 |
![]() Is hier al eerder gepost, maar het valt me nu pas op dat zijn petje scheef staat bij 'drunk' ![]() | |
habitue | dinsdag 30 mei 2017 @ 21:28 |
Ja! "Congrats Kimi, amazing performence!" "BWOAAhH, it was ok." ![]() | |
VEM2012 | dinsdag 30 mei 2017 @ 22:13 |
Ga er maar aan wennen, je gaat het dit seizoen nog vaak horen. | |
Weltschmerz | woensdag 31 mei 2017 @ 09:38 |
Net als: "There's something wrong with the car" "Can't pass this guy" "Don't talk to me, I just want to race" "What should I do? Help me guys!" "Get Valtteri out of my way" "buiten adem" "Sorry guys" | |
Tarado | woensdag 31 mei 2017 @ 09:50 |
ik zat in bij de Senna S, dat is wel wat duurder, voor de komende GP zo'n 450,- ik kreeg wel 50% korting omdat m'n neefje er werkt in het GP weekend, dus via hem gekocht | |
SnowOokami | woensdag 31 mei 2017 @ 10:34 |
![]() | |
Klopkoek | woensdag 31 mei 2017 @ 10:36 |
Helemaal niets spontaan of oprecht aan. Van top tot teen geregisseerd. Goed op de camerahoeken letten. | |
franklop | woensdag 31 mei 2017 @ 10:39 |
Heb toch liever alleen het vingertje.. | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 31 mei 2017 @ 10:43 |
![]() | |
Weltschmerz | woensdag 31 mei 2017 @ 10:45 |
Klopt, ik vind er dan ook niks aan. Op zich zijn ze allebie wel in voor een lolletje en kunnen ze goed met elkaar overweg, dus dat kan best leuk zijn voor interviews. Maar het lijkt nu wel alsof ze als komisch duo moeten compenseren voor het gebrek aan reclame dat er met het presteren van de RB gemaakt wordt. | |
ondeugend | woensdag 31 mei 2017 @ 10:51 |
Deze opzet hebben ze al even... dat heeft niets met de magere prestaties van dit seizoen te maken. En natuurlijk is het geregisseerd maar dat doet niets af aan het plezier wat ze er van hebben. | |
VEM2012 | woensdag 31 mei 2017 @ 10:52 |
Daar hebben ze de mute knop voor uitgevonden. Hoef je ook niet meer naar Mol te luisteren. | |
VEM2012 | woensdag 31 mei 2017 @ 10:54 |
Schoenmaker, blijf bij je leest. Maar als velen het leuk vinden, ook goed. Ik kijk gewoon lekker niet. Als ik komisch talent wil zien ga ik wel naar Chris Rock kijken (bijvoorbeeld). Die hoef ik dan weer niet te zien racen. | |
Weltschmerz | woensdag 31 mei 2017 @ 10:59 |
Dat vind ik juist wel. Je kunt natuurlijk best veel lol hebben met het maken van een filmpje, maar ik zie een gelikt filmpje van een uiterst professioneel Red Bull-marketing team dat het doet lijken alsof ze spontaan ontzettend veel plezier hebben. | |
tja77 | woensdag 31 mei 2017 @ 11:05 |
Wat een gejank over een leuk initiatief al dan niet geregisseerd. 2 Spontane gozers die wat leuks doen, en onderling een goede band hebben. | |
habitue | woensdag 31 mei 2017 @ 11:08 |
Alsof een 19 jarig joch er geen plezier in heeft om over de 200 km/u in een supercar te racen terwijl er een caravan achter je auto bungelt. | |
Tarado | woensdag 31 mei 2017 @ 11:32 |
bijna onvermijdelijk om het niet te zien want je wordt er mee doodgegooid, wel slim hoe Red Bull dat doet | |
VEM2012 | woensdag 31 mei 2017 @ 11:50 |
Red Bull is meer een marketing machine dan iets anders. Dat doen ze dan ook helemaal top. Het is niet zo makkelijk om slootwater met grote hoeveelheden te verkopen. | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 11:58 |
![]() | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 11:59 |
![]() ![]() | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 12:00 |
Die lol is wel oprecht hoor. | |
Blik | woensdag 31 mei 2017 @ 12:01 |
En dan beweren dat de fun ook geregisseerd is. Wie zou er geen lol beleven aan op een circuit rondscheuren in een supercar cabrio met een caravan erachter? | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 12:03 |
Precies. Ook al doe je dit honderd keer. Die lol blijft wel volgens mij. Ja, dat het kapotrijden van die caravans geregisseerd is, dat snappen we allemaal wel. Maar denk niet dat ze speciale aanwijzingen hebben gekregen van wat ze moeten doen. Volgens mij gewoon carte blanche met enige aanwijzing waar de camera hoeken het beste zijn. | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 12:09 |
Hier nog meer shots | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 12:15 |
Interview met Christian Horner over de strategie met Max. | |
ondeugend | woensdag 31 mei 2017 @ 12:21 |
Ach wat mij betreft doen ze na het seizoen met alle F! coureurs een caravanrace! | |
SnowOokami | woensdag 31 mei 2017 @ 12:30 |
Als auto liefhebber cringe ik toch wel een beetje bij het kromtrekken van die mooie auto's ![]() | |
ondeugend | woensdag 31 mei 2017 @ 12:33 |
Met Ford Ka's dan | |
opgebaarde | woensdag 31 mei 2017 @ 12:35 |
Die lach van Ricciardo ![]() | |
Beach | woensdag 31 mei 2017 @ 12:37 |
De red bull marketing machine![]() mij zul je dat vieze spul niet zien drinken, slecht voor je tanden, veel te veel suiker en caffeïne | |
motorbloempje | woensdag 31 mei 2017 @ 12:37 |
Wat een #firstworldproblems toch allemaal ![]() | |
ondeugend | woensdag 31 mei 2017 @ 12:41 |
Joh tis hier toch altijd azijnpissen de dagen na een GP ![]() | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 12:47 |
Niemand dwingt je toch? ![]() Maar goed, jij drinkt ook geen cola, fanta, etc.? Geen koffie? | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 12:48 |
Kromtrekken? ![]() | |
Beach | woensdag 31 mei 2017 @ 12:48 |
Ik drink inderdaad geen vruchtensap en frisdrank. Wel koffie, als preworkout voor de gym. Maar genoeg over mij. | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 12:50 |
Ah, dan is er voor jou altijd nog Red Bull zonder suiker ![]() | |
VEM2012 | woensdag 31 mei 2017 @ 12:58 |
Die jolige filmpjes hebben gewoon niet zoveel te maken met F1. Ik snap dat er nu ook eigenlijk weinig nieuws te melden is, maar inmiddels zijn we op weg naar een discussie over welke dranken je wel of niet tot je zou moeten nemen. Dat zou je als off topic kunnen zien. ![]() | |
SnowOokami | woensdag 31 mei 2017 @ 12:59 |
Gebeurt sneller dan je denkt. | |
motorbloempje | woensdag 31 mei 2017 @ 13:04 |
Wat eten jullie vanavond? | |
Blik | woensdag 31 mei 2017 @ 13:06 |
Een supercar is een stuk stijver dan een gemiddelde gezinsauto, en die supercar gaat echt niet kromtrekken van een trailer en wat spaanplaat wat bij elkaar een paar 100 kilo weegt | |
OscarMopperkont | woensdag 31 mei 2017 @ 13:11 |
Goede vraag. Ik gok ergens buiten de deur sowieso. En jij? | |
ondeugend | woensdag 31 mei 2017 @ 13:15 |
Goed... Max test vandaag op Paul Ricard Pirelli's op een natte baan. Nu werken en vanavond friet of patat! ![]() ![]() | |
Klopkoek | woensdag 31 mei 2017 @ 13:28 |
De NOS trapt er met open ogen in maar die zijn de laatste vijf jaar dan ook op de Amerikaanse bullshit toer gegaan. Iets waar vroeger in Nederland terecht op werd neergekeken is nu hier de norm. | |
fathank | woensdag 31 mei 2017 @ 13:30 |
Allemaal de schuld van de rechtse media. | |
Klopkoek | woensdag 31 mei 2017 @ 13:54 |
Het is enigszins offtopic dus om het kort te houden laat ik Van Rossem aan het woord (2002) En ja, de NOS is de koning van de bullshit geworden. Met op sportgebied de meest belachelijke en hyperige analyses. | |
potjecreme | woensdag 31 mei 2017 @ 14:24 |
Heeeeeeeeeeeeeeeeee! Wie heeft JamesGod uit de OP gehaald? | |
potjecreme | woensdag 31 mei 2017 @ 14:25 |
Oke. Organiseer je voor ons een leuk f1 reisje voor een schappelijke prijs? Jij hebt het steeds over een f1-meet daar. | |
DutchTrain | woensdag 31 mei 2017 @ 16:01 |
Niet zo moeilijk toch? Retourtje Sao Paulo voor 420 euro, zes metrokaartjes, twee buskaartjes en een hotelletje voor 30 euro per nacht. Alhoewel de f1-meet bij de testdagen in Barcelona wel iets goedkoper was ![]() | |
flipsen | woensdag 31 mei 2017 @ 17:29 |
Hm, krijgt Tipica Reizen concurrentie? ![]() | |
sasquatsch | donderdag 1 juni 2017 @ 15:34 |
Pascal Wehrlein heeft het groene licht gekregen om in Montreal aan de start te verschijnen. | |
Beach | donderdag 1 juni 2017 @ 16:21 |
Kubica had pas een GP3 testdamn | |
Tarado | donderdag 1 juni 2017 @ 16:24 |
wow, altijd nog beter dan the one armed bandit | |
Nattekat | donderdag 1 juni 2017 @ 16:28 |
Ik dacht dat ie praktisch hersteld was aan die arm ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 juni 2017 @ 18:05 |
dat dacht ik ook ... | |
sasquatsch | donderdag 1 juni 2017 @ 18:08 |
En ook een Formule E test. | |
YourCaptor | donderdag 1 juni 2017 @ 20:43 |
Oef. Zo zonde, die gast was echt een goede F1 coureur. | |
potjecreme | donderdag 1 juni 2017 @ 21:34 |
Zo ziet praktisch hersteld eruit. | |
Tarado | vrijdag 2 juni 2017 @ 10:15 |
| |
Geralt | vrijdag 2 juni 2017 @ 13:26 |
Bruce draait zich om in zn graf. ![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 2 juni 2017 @ 13:32 |
niet helemaal met je eens, hij is al een tijdje dood en ze hebben sindsdien toch aardig wat gewonnen, het feit dat ze er nog zijn zou hem al stil moeten laten liggen ![]() | |
Geralt | vrijdag 2 juni 2017 @ 13:45 |
Hmm, zo had ik er nog niet naar gekeken. Zit wat in. ![]() | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 juni 2017 @ 14:23 |
Moet ik eerst zien of vrije dagen heb. Een goed F1 coureur en had mogelijk wk geweest. Wat ziet die arm bizar dun uit | |
AMDB | vrijdag 2 juni 2017 @ 15:06 |
Hey, vraagje, wie moet er volgende week vrijdag naar Montreal voor werk? | |
VEM2012 | vrijdag 2 juni 2017 @ 15:25 |
Seb, Kimi, Lewis, enz. Want? | |
AMDB | vrijdag 2 juni 2017 @ 16:29 |
En ik! ![]() | |
flipsen | vrijdag 2 juni 2017 @ 16:48 |
![]() ![]() | |
Tarado | vrijdag 2 juni 2017 @ 16:52 |
| |
AMDB | vrijdag 2 juni 2017 @ 17:07 |
Ik doe niet aan andere topics ![]() | |
flipsen | vrijdag 2 juni 2017 @ 17:44 |
Ik twijfel tussen ![]() ![]() | |
AMDB | vrijdag 2 juni 2017 @ 17:46 |
Beide lekker ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 2 juni 2017 @ 17:47 |
Alsof dat zin heeft ![]() | |
VEM2012 | vrijdag 2 juni 2017 @ 17:53 |
Tsja, iemand moet de toiletten schoonmaken. | |
Bluurgh | vrijdag 2 juni 2017 @ 18:44 |
Damn, ik had niet verwacht dat z'n arm er zo uit zou zien. | |
franklop | vrijdag 2 juni 2017 @ 19:29 |
Grill the grid #4 | |
AMDB | vrijdag 2 juni 2017 @ 21:18 |
Precies, ben vereerd! | |
SnowOokami | vrijdag 2 juni 2017 @ 21:20 |
Verdient nog best goed ![]() | |
DutchTrain | vrijdag 2 juni 2017 @ 21:36 |
Ik niet, maar ben er wel . Vrijdag overdag naar de vrije training en 's avonds kan ik je Petite Italie aanbevelen, waar een autoshow gehouden wordt met muziek, drankjes en goedkope Sergio Perez T-shirts. | |
AMDB | vrijdag 2 juni 2017 @ 23:07 |
Tof, bedankt voor de tip! Ga zelf alleen op zondag (general admission). Ben vrijdag aan het werk en op zaterdag met m'n vriendin een beetje ronddwalen (heb de stad al gezien). Nog tips voor plekken om te kijken met General Admission? | |
DutchTrain | zaterdag 3 juni 2017 @ 00:11 |
Ja, ik ben er nu vijf keer geweest, waarvan vier keer general admisssion: - als je heel vroeg bent (08.00) en je van tevoren een kleedje, kussentje en voldoende eten koopt om een dag te zitten dan kan je beneden bij het uitkomen van de hairpin zitten. Verreweg de best plek, met een groot scherm en auto's die vlak voor je langskomen. - als je wat later bent (na 11.00); dan heb ik altijd plek weten te vinden naast tribune 33 op het asfalt voor het Pavillion de Canada. Je moet echt langs de tribune lopen om het te vinden, waardoor het daar vrij leeg blijft en iedereen het grasveld aan de andere kant op zoekt. Met regen zit je daar ook nog wat beschut en het is een leuke sfeer. Ieder jaar ben ik daar dezelfde groep gezellige Amerikanen (met fervente Kimi en Felipe fans) en Mexicanen tegengekomen die met koelboxen, vlaggen en strandstoelen er goed bijzitten. Daar zijn ook wc's en eettentjes vlakbij. Voordeel is, dat tot nog toe elk jaar er nauwelijk beperkingen waren wat je mee kon nemen. Dus even langs de dollar store voor een kleedje, stoeltje, kussentje is wel handig, omdat je overal op gras of beton of asfalt zit. Hele race staan is overigens ook een optie, als je bij Pavillion de Canada bent. En de laatste tip: aan het eind van de race gaan de hekken open en iets voor het eind van de race kan je al het silver en gold gebied in. Als je dat vlug doet vanaf het Pavillion, dan sta je met de podiumceremonie op het rechte stuk. Echt een aanrader, want daarna begint het grote opruimen en kan je de diverse tv-ploegen nabeschouwingen zien doen, de Perez fans zien zingen totdat hij zich nog even laat zien en de auto's bij het Parc Fermé bekijken. Veel plezier! [ Bericht 3% gewijzigd door DutchTrain op 03-06-2017 00:18:57 ] | |
DutchTrain | zaterdag 3 juni 2017 @ 00:21 |
En ze hebben in het centrum nu nieuw dit jaar op Place Dorchester een F1 fanzone gebouwd, waar je ook de kwalificatie kan gaan kijken. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet, want de Rue Peel / Crescent waren veel te klein geworden hiervoor. | |
Nattekat | zaterdag 3 juni 2017 @ 00:25 |
8:00 heel vroeg noemen ![]() In Spa moet je al voor de hekken open gaan klaar staan. Voor 7 uur dus ![]() | |
DutchTrain | zaterdag 3 juni 2017 @ 00:34 |
Ja, daarom geen Spa meer voor mij ![]() Alhoewel het nu met Lance Stroll en de 50e editie wel eens wat drukker zou kunnen zijn. Daarom heb ik ook weer eens een tribuneplek gekocht dit keer. | |
admiraal_anaal | zaterdag 3 juni 2017 @ 00:47 |
Vorig jaar stond ik er 0600 voor de hekken en na 0930 was ik pas binnen ![]() | |
Yashaaaaa | zaterdag 3 juni 2017 @ 00:55 |
Veel Perez fans in Canada? Mis ik waarom hij daar populair is? Google kon het me niet vertellen. | |
DutchTrain | zaterdag 3 juni 2017 @ 01:07 |
Tot twee jaar terug was dit de enige GP waar de (in de VS en Mexico wonende) Mexicanen makkelijk naartoe konden. Elk jaar is het feest aan het eind van de race bij de pitbox van Perez; of hij nu is gecrasht of op het podium staat: er wordt gezongen totdat hij zich nog even laat zien. [ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 03-06-2017 01:16:55 ] | |
Yashaaaaa | zaterdag 3 juni 2017 @ 01:11 |
Ahh tof! | |
Nober | zaterdag 3 juni 2017 @ 01:20 |
"Om hem als vijfde te zien tegen coureurs die er het hele jaar zijn is ... interessant", zei de Brit. Dit was tegen het zere been van Tony Kanaan die het voor de Spanjaard opnam. Kanaan zelf een uitstekend coureur, IndyCar kampioen en winnaar van de Indy 500 gaf zijn repliek tegen Globo: "Wat zal ik erop zeggen", zei Kanaan. "Die man, (Hamilton . red) nam deel aan een wereldkampioenschap met twee auto's vorig jaar en werd tweede, ik denk dat hij weinig kan zeggen. Het was een genot om Alonso te hier te hebben. Hij is nederig, niet zoals sommige van zijn collega's die commentaar hadden de afgelopen maand".![]() | |
Geralt | zaterdag 3 juni 2017 @ 01:22 |
Goeie comeback van Kanaan inderdaad ![]() ![]() | |
potjecreme | zaterdag 3 juni 2017 @ 07:28 |
Ik lees er geen belediging in voor Alonso. ![]() Hamilton dist IndyCar Kanaan dist Hamilton op een makkelijke manier. http://www.foxsports.com/(...)ts-on-indycar-060117 [ Bericht 21% gewijzigd door potjecreme op 03-06-2017 07:42:19 ] | |
potjecreme | zaterdag 3 juni 2017 @ 07:36 |
edit: Wilde wat wijzigen. | |
sasquatsch | zaterdag 3 juni 2017 @ 07:42 |
Niet voor Alonso maar de IndyCar coureurs. | |
potjecreme | zaterdag 3 juni 2017 @ 07:45 |
Ja, ik interpreteer de zin erna waarschijnlijk verkeerd. | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:08 |
Nog iemand plannen om te stappen in Monaco? ![]() ![]() ![]() | |
Joosie200 | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:11 |
1 fles Midas Armand brut = een mooie Tesla S? ![]() ![]() | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:12 |
Jay-Z koopt het ook ![]() | |
YourCaptor | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:13 |
Als je toch de geldpest heb, waarom niet. | |
Joosie200 | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:16 |
Een mooie Tesla S 100d full options > welke fles wijn dan ook anyday ![]() | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:19 |
Het mooie is, tot 2006 had niemand er ooit van gehoord ![]() | |
Nattekat | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:20 |
¤12 voor Cola ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:22 |
Dat vind ik nog erger ja. En dan zal het vast ook volgestouwd zijn met ijsblokjes | |
Joosie200 | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:22 |
Tesla begon pas in 2008 met de roadster. ![]() | |
Joosie200 | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:23 |
Nog duurder dan een bak patat ![]() | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:23 |
10 euro voor een frietje ![]() | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:25 |
Echt nieuws dan: Red Bull dreigt F1 te verlaten.... (herhaling) http://www.f1fans.nl/arti(...)en-wij-de-formule-1/ | |
YourCaptor | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:26 |
Voor de 6 miljoenste keer | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:26 |
Het woordje herhaling ken je niet? | |
YourCaptor | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:28 |
Hahaha ja gekkie, maar dat zag ik heus wel hoor, maar ik wilde het wat kracht bijzetten. | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:39 |
Via internet is die veel goedkoper ![]() https://www.exclusivedrin(...)ignac-30-liter-midas Ding weegt 45kg, dus je koopt goud + champagne. | |
Peterselieman | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:42 |
Dat is speciale cola. Helemaal ontroest ![]() | |
Joosie200 | zaterdag 3 juni 2017 @ 11:47 |
Ha, een koopje! Kun je nog steeds een mooie Tesla 3 van kopen straks ![]() ![]() | |
tralalala | zaterdag 3 juni 2017 @ 12:00 |
Die reviews inderdaad ![]() ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 3 juni 2017 @ 12:04 |
Nou, die heeft meer gekocht dan een paar flesjes. Die heeft gewoon de hele toko gekocht. | |
Tarado | zaterdag 3 juni 2017 @ 12:07 |
en het lulligste was dat ze erna zei dat ze hoofdpijn had | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 12:13 |
Klopt. | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 12:14 |
Tja, bier is in de supermarkt ook veel goedkoper. ![]() | |
potjecreme | zaterdag 3 juni 2017 @ 13:26 |
Kansloos. | |
Weltschmerz | zaterdag 3 juni 2017 @ 13:34 |
Wat een zeikteam is dat aan het worden. Iedereen doet het fout behalve RB. | |
VEM2012 | zaterdag 3 juni 2017 @ 13:36 |
Laat ze dan maar gaan zou ik zeggen. Zo'n dreigement jaarlijks uiten is ook vrij dom. Op zeker moment worden er 0 fucks gegeven. | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 13:36 |
Ik weet niet waar je dat leest... dat iedereen het fout doet behalve RB | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 13:40 |
Palmer onder de guillotine: http://www.gpupdate.net/n(...)ing-moet-laten-zien/ | |
Weltschmerz | zaterdag 3 juni 2017 @ 13:50 |
Ik lees dat de afgelopen maanden in verschillende media. | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 13:54 |
Ah, maar dus niet in het artikeltje dat ik postte. | |
OscarMopperkont | zaterdag 3 juni 2017 @ 13:54 |
Terecht wel. ![]() | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 14:15 |
Idd en dan gelijk Alonso terug in de Renault ![]() | |
VEM2012 | zaterdag 3 juni 2017 @ 14:24 |
Regen -> drup? | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 14:26 |
McLaren Honda gaat zoveel gridstraffen krijgen dat ze net zo goed niet mee kunnen doen... Bij Renault heeft hij nog enige kans op puntjes. | |
Weltschmerz | zaterdag 3 juni 2017 @ 14:26 |
Dat beweerde ik ook niet. | |
Tarado | zaterdag 3 juni 2017 @ 14:36 |
zijn ze altijd al geweest maar dat viel jou waarschijnlijk niet op toen Vettel er nog reed | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 15:06 |
Staat een F1 simulator van RBR in Nieuwegein centrum, was alleen een beetje druk ![]() | |
Nattekat | zaterdag 3 juni 2017 @ 15:09 |
Ook eentje op Utrecht Centraal ![]() | |
Weltschmerz | zaterdag 3 juni 2017 @ 15:18 |
Dat zou best kunnen, toen hadden ze ook niet zoveel te zeiken. Waar zeken ze toen over dan? Of lieten ze al het gezeik aan Webber over? | |
VEM2012 | zaterdag 3 juni 2017 @ 16:15 |
Mij ook niet. Waarschijnlijk omdat ze toen nog vooraan reden. | |
Peterselieman | zaterdag 3 juni 2017 @ 16:16 |
en omdat we ons toen nogal druk maakten over het vingertje ![]() | |
YourCaptor | zaterdag 3 juni 2017 @ 17:46 |
Exact dat. Ga dan. Ga maar gewoon weg dan. | |
Sjemmert | zaterdag 3 juni 2017 @ 17:58 |
Liever nog vandaag dan morgen. | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 18:22 |
Agreed. Maar ja, stel dat Alonso mid-season naar Renault gaat, wie gaat er dan naar McLaren? ![]() | |
Yashaaaaa | zaterdag 3 juni 2017 @ 18:24 |
Nyck de Vries? | |
Nattekat | zaterdag 3 juni 2017 @ 18:26 |
Strak plan. | |
Peterselieman | zaterdag 3 juni 2017 @ 18:40 |
heeft die wel genoeg punten? | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 18:43 |
Gasly om alvast wat ervaring op te doen ![]() Maar de Vries klinkt idd logisch. | |
Sinister-D- | zaterdag 3 juni 2017 @ 19:39 |
gewoon Button, die is altijd al het backup plan geweest voor die situatie. Waarom staat ie anders nog onder contract? Al die oranje brillen hier met De Vries ![]() | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 19:45 |
Leuk, maar heb het idee dat Button niet echt veel zin heeft en hij heeft net dit bedacht: Jenson Button to make Super GT debut for Honda in Suzuka 1000km http://www.autosport.com/news/report.php/id/129891 | |
Nattekat | zaterdag 3 juni 2017 @ 19:50 |
Volgens mij na dit jaar pas ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 3 juni 2017 @ 19:54 |
Hij had al genoeg om te mogen invallen in Monaco. Alleen kozen ze voor Button. | |
sasquatsch | zaterdag 3 juni 2017 @ 19:56 |
Voor een paar punten doet Alonso het niet. Hij wil naar een team dat strijdt om podiumplaatsen. | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 20:02 |
Denk dat Renault volgend jaar echt wel dicht op het podium zit. Bij McLaren blijven heeft ook geen nut en bij de topteams is niet echt plek op het moment. | |
sasquatsch | zaterdag 3 juni 2017 @ 20:40 |
Bij de topteams lopen een aantal contracten af, dus misschien is daar wel een mogelijkheid. Sowieso heeft Alonso de McLaren tot de zomerstop de tijd gegeven om te laten zien dat ze competitief kunnen worden. | |
SnowOokami | zaterdag 3 juni 2017 @ 20:41 |
Maar hopen dat het Honda lukt dan: https://www.motorsport.co(...)e-very-tight-913408/ | |
Lokale_Notabele | zaterdag 3 juni 2017 @ 20:53 |
lol 2:45 | |
Bonobo11 | zaterdag 3 juni 2017 @ 22:18 |
Die hele video is geweldig, en ik weet zonder te kijken dat je naar de "ik leef nog" quote verwijst | |
Lokale_Notabele | zaterdag 3 juni 2017 @ 22:30 |
Klopt deze video is echt goud van begin tot eind. | |
flipsen | zondag 4 juni 2017 @ 03:39 |
Loop ik in Brazilie door een shopping center, valt mijn oog opeens op kinderkleding (waar ik niets mee heb). Heeft Raikonnen al een kinderwens? ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zondag 4 juni 2017 @ 07:55 |
#2 is daar overlaatst al geboren ![]() | |
potjecreme | zondag 4 juni 2017 @ 10:41 |
F1 / F1 Shownieuws! | |
Justevo | maandag 5 juni 2017 @ 10:32 |
Raceweek | |
motorbloempje | maandag 5 juni 2017 @ 11:20 |
Die heeft er al een of meer geloof ik. | |
flipsen | maandag 5 juni 2017 @ 11:22 |
Spuit 11 ![]() | |
motorbloempje | maandag 5 juni 2017 @ 11:23 |
Janken man. | |
SnowOokami | maandag 5 juni 2017 @ 13:14 |
Race week ![]() | |
Tarado | maandag 5 juni 2017 @ 13:15 |
| |
Geralt | maandag 5 juni 2017 @ 13:17 |
https://nl.motorsport.com(...)etti-provera-914514/ Ik zou het toejuichen ![]() | |
Beach | maandag 5 juni 2017 @ 13:23 |
En hopelijk meer dan één erbij. Bijv. Goodyear en Bridgestone. | |
Tarado | maandag 5 juni 2017 @ 13:33 |
hangt er een beetje vanaf hoe ze het gaan doen, in die Bridgetone Ferrari tijd was het toch wel lullig voor de andere teams die ook Bridgetone hadden | |
Geralt | maandag 5 juni 2017 @ 13:39 |
Ik zie er van Pirelli uit ook wel een uitdaging naar de rest in. Zo van kom maar op. Wij winnen toch wel. | |
Tarado | maandag 5 juni 2017 @ 13:41 |
ze krijgen nu overal de schuld van dus ik begrijp wel dat ze ook liever competitie hebben om te laten zien dat ze de beste zijn | |
flipsen | maandag 5 juni 2017 @ 13:41 |
Hoe kan je nu nog een bandenoorlog voor elkaar boksen, als een bandenfabrikant verplicht "slechte" banden moet leveren die maar een x aantal ronden meegaan en er verplicht op 2 verschillende compounds gereden moet worden ![]() | |
Tarado | maandag 5 juni 2017 @ 13:43 |
niet op deze voorwaarden uiteraard | |
Geralt | maandag 5 juni 2017 @ 13:45 |
Onterecht nog altijd in mijn ogen. Ze leveren gewoon wat de FIA hen vraagt. Dat het dan niet allemaal tof is is natuurlijk leuk en aardig, maar dan moet je bij de opdrachtgever zijn en niet bij de leverancier. ![]() | |
SnowOokami | maandag 5 juni 2017 @ 16:02 |
Pirelli is ook adviserend... dus alle schuld bij de opdrachtgever leggen is ook niet terecht. | |
OscarMopperkont | maandag 5 juni 2017 @ 16:43 |
Ik vind sowieso dat hele banden gedoe niks. ![]() Laat ze gewoon lekker rijden waar ze op willen rijden en donder op met wel 4 verschillende compounds waarvan er toch altijd maar 1 de favoriet is. Zonde voor het milieu ook op deze manier. | |
SnowOokami | maandag 5 juni 2017 @ 16:46 |
Banden keuzes Canada:![]() | |
Klummie | maandag 5 juni 2017 @ 17:37 |
Gewoon houten banden, net als in de oorlog. ![]() | |
BadderHaring | maandag 5 juni 2017 @ 17:42 |
Helemaal mee eens. Biedt ook meer ruimte voor verschillende strategieën. | |
OscarMopperkont | maandag 5 juni 2017 @ 17:44 |
IJzeren rupsbanden ![]() | |
SnowOokami | maandag 5 juni 2017 @ 18:16 |
Gewoon weer terug naar wagens met 6 wielen ![]() | |
Geralt | maandag 5 juni 2017 @ 18:35 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 juni 2017 @ 18:49 |
Ik vind deze 6-wieler toffer![]() | |
sasquatsch | maandag 5 juni 2017 @ 23:11 |
Kubica gaat morgen voor het eerst sinds 2011 weer in een F1 auto rijden. https://www.motorsport.co(...)-at-valencia-914597/ | |
Waffle | dinsdag 6 juni 2017 @ 01:14 |
Gewoon dezelfde soort banden als vorig jaar terug. Was niks mis mee. Bandenoorlog zie ik niet snel gebeuren. Pirelli durft het wel aan, want met twee weken testen per jaar is er toch geen concurrent die instapt. | |
Fir3fly | dinsdag 6 juni 2017 @ 01:25 |
Nee. Banden zijn prima dit jaar. Hoe minder er over gepraat wordt hoe beter. | |
Floriz87 | dinsdag 6 juni 2017 @ 08:54 |
raceweek | |
franklop | dinsdag 6 juni 2017 @ 18:02 |
Wat zou het toch mooi zijn als Kubica weer in de F1 zou terecht komen. Maar gaat niet gebeuren natuurlijk | |
flipsen | dinsdag 6 juni 2017 @ 18:44 |
Wat franklop zegt ![]() | |
Rossdale | dinsdag 6 juni 2017 @ 18:58 |
De fitheidseisen van dit seizoen haalt hij natuurlijk nooit met een zwaar gehavende arm. Eeuwig zonde natuurlijk | |
YourCaptor | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:12 |
Zou heel vet zijn. | |
Sinister-D- | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:24 |
Ze zouden wildcard rijders moeten hebben á la MotoGp. Mooie manier om testrijders hun thuis gp te laten rijden, en de grid is voller. | |
Nattekat | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:28 |
Probleem is dat een extra wagen meenemen iets duurder is dan een motor. | |
Klummie | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:54 |
Max gaat winnen en als hij niet wint is hij slecht.
| |
VacaLoca | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:54 |
Ja en als een team hele race dezelfde soort compound wil gebruiken moeten ze ook zelf weten, krijg je eerder meer verschillende strategieën mee. Monaco kon ook wel zonder pitstop. Laat ze. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:55 |
iedereen gaat dan op de dezelfde banden rijden | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:55 |
juist niet | |
OscarMopperkont | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:55 |
Ja en? | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:56 |
zie boven | |
OscarMopperkont | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:56 |
Ja en? | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:56 |
meer optochten | |
Sinister-D- | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:56 |
I know. Maar ik zie het anders (ooit) wel gebeuren met Liberty. | |
OscarMopperkont | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:57 |
Onzin. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:58 |
![]() Als je de bandenkeuze vrijlaat en het gebruik van 2 compounds in de race afschaft dan gaat iedereen een 0 stopper doen hoor geloof mij maar | |
OscarMopperkont | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:59 |
Op Monaco misschien. Genoeg circuits waar het rubber toch echt gewoon zo slijt dat ze wel moeten wisselen. | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juni 2017 @ 20:59 |
niet met de huidige banden, die zijn gewoon veel te hard in de gehele range | |
OscarMopperkont | dinsdag 6 juni 2017 @ 21:00 |
Kijk jij wel F1? Want er waren toch al wat races waar de banden gewoon op waren hoor. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 6 juni 2017 @ 21:02 |
omdat ze dus geen totale vrije bandenkeuze hebben ![]() | |
OscarMopperkont | dinsdag 6 juni 2017 @ 21:03 |
Wat een kolder dat dat de reden is. ![]() Ik ga hier ook verder niet op in. | |
Klummie | dinsdag 6 juni 2017 @ 21:09 |
Waarom geen reserveband en een krikje mee? ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 6 juni 2017 @ 21:12 |
Doen ze ook bij NASCAR. Krikje erbij, ene kant optillen, wisselen, en dan andere kant. Helemaal mooi Wat een topidee | |
Klummie | dinsdag 6 juni 2017 @ 21:13 |
Geen dank ![]() | |
Geralt | dinsdag 6 juni 2017 @ 22:16 |
https://nl.motorsport.com(...)est-valencia-914989/ Test ging geloof ik prima verder. Die foto met die gare arm van hem, was dat nou echt wat er nog maar van over is, of was dat ook een beetje min of meer gezichtsbedrog of net de slechtste kant ofzo? Dat zag er allerminst fraai uit ![]() | |
Geralt | dinsdag 6 juni 2017 @ 22:21 |
![]() | |
franklop | dinsdag 6 juni 2017 @ 22:23 |
Anderhalve raceafstand ongeveer | |
SnowOokami | dinsdag 6 juni 2017 @ 22:35 |
Welke Renault is dat?? Overigens lees ik nu steeds vaker dat Renault Perez wilt inlijven... dus geen Alonso naar Renault? ![]() | |
Niox | dinsdag 6 juni 2017 @ 22:42 |
Een Lotus uit 2012 in de huidige Renault kleuren. | |
Geralt | dinsdag 6 juni 2017 @ 22:43 |
Ik dacht de 2012 van Kimi. ![]() | |
opreis | dinsdag 6 juni 2017 @ 22:48 |
Dat wilde Perez vorig jaar al niet. Ik denk dat renault een tweede keus kan worden als hij niet naar ferrari (of mercedes kan). Dit jaar is de FI nog beter dan de renault en andere middenmoters maar het is de vraag hoe lang dat nog zo zal zijn | |
nils7 | woensdag 7 juni 2017 @ 07:02 |
Naar Sauber... Die willen wel Mexicaanse miljoentjes en met een Honda motor zullen ze hem wel lokken. Denk dat Ocon eerder naar Renault gaat. | |
SnowOokami | woensdag 7 juni 2017 @ 07:55 |
Ocon zie ik nog wel bij FI blijven. Hoop nog steeds dat Alonso naar Renault gaat. | |
Rossdale | woensdag 7 juni 2017 @ 09:18 |
Ik denk dat Renault Alonso of Sainz willen maar beiden zijn een moeilijk verhaal. Alonso wil races winnen en dat kan Renault volgend jaar nog niet bieden, Sainz wordt door Red Bull vastgehouden. Perez is een goed alternatief. De samenwerking met Hulk is enorm goed en heeft mede bijgedragen aan de successen van Force India. Perez wilde volgens mij dit seizoen ook wel, maar zijn achterban zag meer heil in Force India dit seizoen. Dat wil niet zeggen dat hij daar volgend jaar nog steeds rijdt als Renault flinke stappen maakt dit jaar. | |
#ANONIEM | woensdag 7 juni 2017 @ 10:17 |
Spuitelf [ Bericht 89% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2017 10:18:11 ] | |
#ANONIEM | woensdag 7 juni 2017 @ 10:17 |
Spuitelf2 [ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2017 10:18:23 ] | |
Beach | woensdag 7 juni 2017 @ 12:16 |
wat stond hier | |
opreis | woensdag 7 juni 2017 @ 12:16 |
ja | |
Rossdale | woensdag 7 juni 2017 @ 12:19 |
Ocon gaat eerder naar Mercedes dan naar Renault. | |
opreis | woensdag 7 juni 2017 @ 12:26 |
ging mij eerder om perez die zn sponsor miljoentjes nodig heeft om naar sauber te gaan met een fantastische hondo motor | |
motorbloempje | woensdag 7 juni 2017 @ 12:26 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 7 juni 2017 @ 12:47 |
dat kubica 115 ronden reed in f1 auto en sneller was dan sirotkin | |
ondeugend | woensdag 7 juni 2017 @ 13:03 |
| |
DutchTrain | woensdag 7 juni 2017 @ 15:38 |
Olav Mol en Jack Plooij net gespot op Schiphol. Wel al bijna twee uur vertraging, dus ik zal Romain Grosjean vanavond waarschijnlijk niet meer gaan zien bij de opening van de F1 Zone in de binnenstad van Montreal. En er doen berichten over voorspellingen van regen voor dit weekend, maar met het wisselvallige weer in Montreal kan je alle kanten op voorspellen. | |
SnowOokami | woensdag 7 juni 2017 @ 16:33 |
Regen race? ![]() | |
sasquatsch | woensdag 7 juni 2017 @ 16:45 |
Waar is Button als je hem nodig hebt? ![]() | |
SnowOokami | woensdag 7 juni 2017 @ 17:43 |
Button liet vorig jaar in Brazilië ook niet veel zien... zelfs na tig bandenwissels ![]() | |
sasquatsch | woensdag 7 juni 2017 @ 18:23 |
De McLaren is nu beter dan vorig jaar (als die het uithoudt) ![]() | |
AMDB | woensdag 7 juni 2017 @ 19:24 |
Ben altijd excited voor regenraces, maar nu ik zelf ga heb ik zoiets van: nee, nee, nee, niet doen. Absoluut niet. | |
franklop | woensdag 7 juni 2017 @ 19:36 |
Mja gisteren werd er nog geen druppel voorspelt en nu blijkbaar wel wat. Niets is zo veranderlijk dan het weer! | |
motorbloempje | woensdag 7 juni 2017 @ 19:48 |
Honda petje besteld ![]() ![]() | |
Monolith | woensdag 7 juni 2017 @ 20:23 |
Behalve de Nederlandse grammatica. | |
franklop | woensdag 7 juni 2017 @ 20:26 |
lange dag | |
Funksoldier | woensdag 7 juni 2017 @ 20:34 |
Edit: LOL ![]() [ Bericht 92% gewijzigd door Funksoldier op 07-06-2017 21:13:00 ] | |
AMDB | woensdag 7 juni 2017 @ 20:34 |
Als de Canadese zomer zo kut blijft dan verwacht ik zeker regen ![]() | |
SnowOokami | woensdag 7 juni 2017 @ 20:35 |
Laatst BTC van Kraken naar Poloniex verstuurd en dat duurde zo'n 30 min voordat de eerste blocks werden confirmed. (aan de kant van Poloniex) (maar verkeerde topic denk ik zo) | |
Sjemmert | woensdag 7 juni 2017 @ 20:49 |
Gast ? | |
Funksoldier | woensdag 7 juni 2017 @ 21:13 |
Da's goed fout gegaan.... lol ![]() | |
SnowOokami | woensdag 7 juni 2017 @ 22:10 |
![]() | |
flipsen | donderdag 8 juni 2017 @ 00:10 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 juni 2017 @ 00:13 |
Petje vertoont wel gebreken neem ik aan? ![]() | |
sasquatsch | donderdag 8 juni 2017 @ 00:17 |
Mijn McLaren-Honda jas wel. Rits van een van de zakken gaat stuk als je die te ver los trekt. Dus met een draadje maar gezorgd dat de rits niet te ver naar beneden kan. Maar goed, wat verwacht je anders van een jas die in de uitverkoop gekocht is. ![]() | |
SnowOokami | donderdag 8 juni 2017 @ 08:37 |
Eddie Jordan moet ook weer wat roepen ![]() | |
sasquatsch | donderdag 8 juni 2017 @ 12:01 |
Volgens het Duitse Auto Motor und Sport komt Renault in Baku met de nieuwe motor. Maar is deze slechts 0.1s sneller in plaats van 0.3s. In Oostenrijk komt Red Bull weer met een grote update van de auto.
| |
Gezicht | donderdag 8 juni 2017 @ 12:09 |
Eerst zou de nieuwe Renault PU in Barcelona komen, toen in Canada en nu pas in Baku? Hou maar gewoon op dan ![]() ![]() | |
Beach | donderdag 8 juni 2017 @ 12:12 |
Nog even en Honda is Renault voorbij. | |
sasquatsch | donderdag 8 juni 2017 @ 12:15 |
Honda heeft de update ook al uitgesteld en McLaren is daar niet blij mee. Ze dreigen nu openlijk met een breuk. http://www.skysports.com/(...)brown-issues-warning | |
Peterselieman | donderdag 8 juni 2017 @ 12:16 |
mja, aan de andere kant heeft McLaren de sponsorinkomsten van Honda hard nodig | |
SnowOokami | donderdag 8 juni 2017 @ 12:17 |
Gewoon een V-TEC motor erin ![]() | |
trein2000 | donderdag 8 juni 2017 @ 12:18 |
kut fransen, hopeloos. | |
ondeugend | donderdag 8 juni 2017 @ 12:34 |
Als straf zal ik ze rechts laten liggen als ik morgen richting Zwitserland rijd! en dus vrije trainingen mis! Dat zal die Fransen leren! | |
Tarado | donderdag 8 juni 2017 @ 12:56 |
daarom en wat zijn de alternatieven | |
sasquatsch | donderdag 8 juni 2017 @ 12:58 |
Dat is het dilemma. Met Honda voorlopig geen resultaten en dus weinig sponsoren en prijzengeld en zonder Honda geen geld van Honda. McLaren kennende zal het gebrek aan resultaten de doorslag geven. Hun reputatie is belangrijker. Als ze weer resultaten gaan boeken komen de sponsoren wel weer. Sowieso gaat Honda volgend jaar verder met Sauber dus ze hoeven in het geval van een breuk niet bang te zijn dat Honda verdwijnt. | |
Tarado | donderdag 8 juni 2017 @ 12:59 |
maar met een klanten motor van Mercedes of Renault komen ze ook niet super veel verder plus het feit dat ze daarmee voor 2018 al te laat mee zijn | |
sasquatsch | donderdag 8 juni 2017 @ 13:01 |
Mercedes. Door het faillissement van Manor heeft Mercedes capaciteit over. En in het uiterste geval Ferrari als Mercedes niet wil leveren. Dan moet Ferrari wel vanwege afspraken die door de leveranciers met de FIA gemaakt zijn als een team zonder leverancier komt te zitten. | |
sasquatsch | donderdag 8 juni 2017 @ 13:05 |
Te laat valt nog wel mee. Toro Rosso was voor vorig seizoen veel later (september/oktober) en had een redelijk pakket met de 2015 Ferrari. En P4 is altijd nog beter dan P10 (waar ze nu staan). McLaren zie ik wel beter zijn dan Williams en FI met een Mercedes motor. | |
SnowOokami | donderdag 8 juni 2017 @ 13:09 |
Mercedes kan alleen een motor leveren... niet de sponsoring. Overigens denk ik dat de ontwikkeling van Honda kan verbeteren vanwege Sauber. Maar we gaan het zien. | |
Tarado | donderdag 8 juni 2017 @ 13:27 |
het is te hopen dat Honda parallel met een nieuwe motor bezig is want het geknutsel aan de huidige gaat niet echt lekker | |
DutchTrain | donderdag 8 juni 2017 @ 13:37 |
Vorig jaar een tijd in de kou en regen gezeten, maar gelukkig goed op voorbereid. En een keer een onverwachte onweersbui gehad tien minuten na het eind van de kwalificatie. Toen zag iedereen er uit alsof ze in de roeibaan waren gesprongen. Dan lees je achteraf hier dat iedereen het jammer vond dat het droog was tijdens race of kwalificatie.... Maar als je de kwalificatie in 2013 hebt gezien, dan heb je er wel natte sokken voor over. Inmiddels hier prachtig blauw en het wordt een warme dag. Zo de metro in voor de pitwalk. | |
SnowOokami | donderdag 8 juni 2017 @ 13:40 |
Ze hoeven niet parallel te ontwikkelen, of het huidige concept moet zo niet deugen dat ze voor volgend jaar een nieuw concept moeten bedenken (maar daar ga ik even niet van uit). | |
Tarado | donderdag 8 juni 2017 @ 13:49 |
![]() | |
S95Sedan | donderdag 8 juni 2017 @ 13:52 |
Honda naar RBR, Mclaren die Franse prutsers. Ik zie Honda eerder progressie maken dan die Franse bende. | |
jpjedi | donderdag 8 juni 2017 @ 13:54 |
Bij de fransen heb je nog hoop, op volgend seizoen, tweede seizoenshelft... 'het komt eraan' Bij Honda is er geeneens hoop 😂 | |
Tarado | donderdag 8 juni 2017 @ 13:54 |
dan zie je meer dan wij maar voor de toekomst is het beter een motorenpartner te hebben die niet met een eigen auto meedoet |