Gozer, echtquote:Op maandag 29 mei 2017 22:10 schreef Goldenrush het volgende:
Ik hoop eerlijk gezegd dat degene die deze wet hebben doorgevoerd worden opgepakt.
Lijkt mij ook.quote:Op maandag 29 mei 2017 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
Meerdere malen over de kop geslagen en in het water belanden doet toch vermoeden dat de wettelijke snelheidslimiet mischien wel overtreden is en ook bij 130 doen auto's dat niet uit eigener beweging.
Mooi bewijs, fantastisch. Ga je het nog demonstreren ook? Dan ga ik kijken.quote:Op maandag 29 mei 2017 22:39 schreef Tijger_m het volgende:
Meerdere malen over de kop geslagen en in het water belanden doet toch vermoeden dat de wettelijke snelheidslimiet mischien wel overtreden is en ook bij 130 doen auto's dat niet uit eigener beweging.
Nee, die andere mensenlevens zijn helemaal niks waard.quote:Op maandag 29 mei 2017 22:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hoezo? Omdat een BN'er dood gebleven is in een verkeersongeval/ongeluk? Is dat pas het moment om de discussie aan te gaan, of zijn die andere mensenlevens niets waard?
Meh, bewijs jij dat hij wel 130 reed? Of dat er geen sprake was van een grove bestuurdersfout? Ik kom kijken.quote:Op maandag 29 mei 2017 23:23 schreef Goldenrush het volgende:
[..]
Mooi bewijs, fantastisch. Ga je het nog demonstreren ook? Dan ga ik kijken.
Welke natuurkunde wetten zeggen dat krachten logaritmisch toe nemen?quote:Op maandag 29 mei 2017 22:10 schreef Goldenrush het volgende:
N.a.v. Acteur John Wijdenbosch (44) verongelukt
Ik vind dit niet echt het gelijk het moment wanneer je een discussie kan gaan voeren.
Maar aangezien dit op een 130km/h snelweg is gebeurd moeten we, met z'n allen, gaan nadenken of de snelheid verhogen wel zo'n goed plan was. Natuurkundewetten veranderen niet. De kracht van een botsing neemt per kilometer logaritmisch toe, dus 105 en 110 is weer veel minder dan 110 en 115. Een stijging van 300% verkeersdoden op 130km/h wegen. Ik zou niet weten hoe je je moet voelen als je familie of vriend bent, en je hebt een dierbaar iemand verloren en je weet dat het misschien voorkomen had kunnen worden. Of dat je een trauma-arts bent die het hele gezin na zoveel inspanning niet heeft kunnen redden, of dat je helemaal niks kon doen. Dat slaat in. Ik hoop eerlijk gezegd dat degene die deze wet hebben doorgevoerd worden opgepakt.
Rust in vrede, man. Het spijt ons.
De auto(kooi) kan het wel overleven maar de lichamen (en organen daarin) worden gehusseld. Je moet in korte tijd een hoop (kinetische) energie wegwerken.quote:Op maandag 29 mei 2017 22:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dat je tegenwoordig op de snelweg 130 km/u mag rijden, betekent niet je daadwerkelijk op 130 moet rijden. Dus doe jezelf aan plezier, rijd gewoon 110. In Nederlandse snelwegen kan je nauwelijks 1 keer 130 door rijden. Veel te druk voor.
Tegenwoordig worden auto getest op crashtest met 50-80 km/u. Maar 130 km/u testen, ho maar.
Kortom auto is namelijk niet gemaakt voor de klap van boven 100. Vooral heleboel kleine autootje die bijna als een visblikje fungeren. Men moet dat beseffen dat zij juist zelf in hand heeft. Niet gek dingen gaan doen met auto.
Zelf rijdende auto die met andere zelf rijdende auto kan communiceren kan uitkomst bieden.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 14:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
De auto(kooi) kan het wel overleven maar de lichamen (en organen daarin) worden gehusseld. Je moet in korte tijd een hoop (kinetische) energie wegwerken.
De momentele systemen zijn vooral gericht om de plotselinge schok (en minstens even zo gevaarlijke terugslag) voor inzittenden te verminderen. Dit door inzittenden in een soort Formule1 cocon op hun plaats te proberen houden.
Die kooiconstructie heeft echter een functionele grens, werkt niet in alle richtingen noch afdoende in alle omstandigheden.
Het coconsysteem heeft een praktische bruikbare grens: het kan niet inwendig beschermen.
Het is niet ondenkbaar dat je interne organen en bloedvaten bij voldoende impact (al bij geringe snelheid), simpelweg (af- of door)scheuren. Daar helpt zelfs de beste airbag niet tegen.
Je moet bij afgaan van een airbag ook niet per ongeluk je hand met telefoon of zo hebben voor je hebben, dan ben je sws je boventanden kwijt en kan je die S8 uit je achterhoofd pulken.
Je gaat met alle veiligheid dan niet dood aan een verpulverde schedel maar dan wel aan een tot sushi geklutste hersen-, hart- of buikmassa.
Beter (en relatief simpel) is in te gaan zetten op traffic-awareness systemen. Naast camera en laser aftasting, sta je in contact met anderen en is je navigatie constant bezig de omgeving aan het aftasten.
Wanneer je weet wat en waar "ander" zich bevinden, kan jij (maar ook je voertuig ook qua besturing) daarop anticiperen.
FOK man wat ben jij DOM.quote:Op maandag 29 mei 2017 22:10 schreef Goldenrush het volgende:
N.a.v. Acteur John Wijdenbosch (44) verongelukt
Ik vind dit niet echt het gelijk het moment wanneer je een discussie kan gaan voeren.
Maar aangezien dit op een 130km/h snelweg is gebeurd moeten we, met z'n allen, gaan nadenken of de snelheid verhogen wel zo'n goed plan was. Natuurkundewetten veranderen niet. De kracht van een botsing neemt per kilometer logaritmisch toe, dus 105 en 110 is weer veel minder dan 110 en 115. Een stijging van 300% verkeersdoden op 130km/h wegen. Ik zou niet weten hoe je je moet voelen als je familie of vriend bent, en je hebt een dierbaar iemand verloren en je weet dat het misschien voorkomen had kunnen worden. Of dat je een trauma-arts bent die het hele gezin na zoveel inspanning niet heeft kunnen redden, of dat je helemaal niks kon doen. Dat slaat in. Ik hoop eerlijk gezegd dat degene die deze wet hebben doorgevoerd worden opgepakt.
Rust in vrede, man. Het spijt ons.
Parlementaire onschendbaarheid..quote:Op maandag 29 mei 2017 22:10 schreef Goldenrush het volgende:
N.a.v. Acteur John Wijdenbosch (44) verongelukt
Ik vind dit niet echt het gelijk het moment wanneer je een discussie kan gaan voeren.
Maar aangezien dit op een 130km/h snelweg is gebeurd moeten we, met z'n allen, gaan nadenken of de snelheid verhogen wel zo'n goed plan was. Natuurkundewetten veranderen niet. De kracht van een botsing neemt per kilometer logaritmisch toe, dus 105 en 110 is weer veel minder dan 110 en 115. Een stijging van 300% verkeersdoden op 130km/h wegen. Ik zou niet weten hoe je je moet voelen als je familie of vriend bent, en je hebt een dierbaar iemand verloren en je weet dat het misschien voorkomen had kunnen worden. Of dat je een trauma-arts bent die het hele gezin na zoveel inspanning niet heeft kunnen redden, of dat je helemaal niks kon doen. Dat slaat in. Ik hoop eerlijk gezegd dat degene die deze wet hebben doorgevoerd worden opgepakt.
Rust in vrede, man. Het spijt ons.
Op de A7 kun je meestal gewoon doorkachelen van de ene naar de andere kant van het land.quote:Op maandag 29 mei 2017 22:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
In Op Nederlandse snelwegen kan je nauwelijks 1 keer 130 door rijden. Veel te druk voor. oet dat beseffen dat zij juist zelf in hand heeft. Niet gek dingen gaan doen met auto.
Tenzij ene idioot een ongeval veroorzaakt. En of er een storing bij de burg ontstaan. Ben je alsnog de lul.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:13 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Op de A7 kun je meestal gewoon doorkachelen van de ene naar de andere kant van het land.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:24 schreef Captain_Ghost het volgende:
Tenzij ene idioot een ongeval veroorzaakt. En of er een storing bij de burg ontstaan. Ben je alsnog de lul.
Dat allemaal is ook niet zo belangrijk, maar het gaat om dat auto namelijk niet gemaakt is voor 110 of harder. Mens zelf ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |