abonnement Unibet Coolblue
pi_171309916
Ik wil een (stille) PC bouwen met als kast de Silverstone Sugo SG10. De voeding zit hier rechtop in, bovenin de voorkant met de voedingsventilator naar voren. Werkt prima.

Zou het ook werken als je een volledig passieve voeding monteert (zit te denken aan de Seasonic Fanless 520W - volgens PSU calculator kom je op 420W uit) of moeten die echt met het grote ventilatierooster naar bvoen toe geplaatst worden Immers, warme lucht stijgt op. Bovendien zit er nog een stoffilter aan de buitenkant van de kast geklikt.

Wat raden jullie aan?
blub blub
pi_171310117
Als je een enorm stille computer wil, neem je in de regel niet zo'n enorm open kast.

Als je geen stille computer wil, wat is dan de meerwaarde van een passieve voeding? Je betaalt er pak-hem-beet drie keer zoveel voor.

[ Bericht 20% gewijzigd door Jordy-B op 29-05-2017 20:46:46 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171310259
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:41 schreef Jordy-B het volgende:
Als je een enorm stille computer wil, neem je in de regel niet zo'n enorm open kast.

Als je geen stille computer wil, wat is dan de meerwaarde van een passieve voeding? Je betaalt er pak-hem-beet drie keer zoveel voor.
Hoeft niet enorm stil natuurljik, maar stiller is beter. Vanwege het ontwerp van deze kast kan niet iedere voeding er zomaar in, in de handleiding staat dat er een voedingskabel van voor naar achteren loopt en dat de positie van de netspanningsaansluiting op de voeding van belang is. Als deze te hoog of te laag zit kan de interne voedingskabel niet goed weggeleid worden.

Ik heb gekeken naar de volledig modulaire en semi-passieve Seasonic Prime Platinum 650W. Echter: de handleiding raadt aan voor volledig modulaire voedingen tot max 160mm lengte te gaan en deze is 170mm. Officieel is 180mm (ene pdf) of 205mm (andere pdf) mogelijk.
blub blub
pi_171310274
Het is dan ook een stomme kast voor een silent-pc.

Ga voor je silent PC op zoek naar kasten die vooral heel erg dicht zitten en waarbij de luchtingangen en -uitgangen ontworpen zijn voor stilte. Ja, dan kom je meestal wel bij een tower uit, maar dat is veel effectiever dan een vergiet van een kast stil te krijgen.

Besteed dat geld aan stille (al dan niet passieve) processorkoeling, videokaartkoeling en stillere casefans (indien nodig). Dat levert je veel meer geluidsreductie op dan het fannetje in een voeding.

Wil je een stille pc: koop een andere kast.
Wil je per se deze kast: besef je dan dat deze nooit stil zal zijn, omdat hij gewoon te open is.

Het is flauwekul om zoveel extra geld uit te geven voor een fanloze voeding, als deze toch al overstemd werd door de rest van de componenten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jordy-B op 29-05-2017 20:52:09 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171310588
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:47 schreef Jordy-B het volgende:
Het is dan ook een stomme kast voor een silent-pc.

Ga voor je silent PC op zoek naar kasten die vooral heel erg dicht zitten en waarbij de luchtingangen en -uitgangen ontworpen zijn voor stilte. Ja, dan kom je meestal wel bij een tower uit, maar dat is veel effectiever dan een vergiet van een kast stil te krijgen.

Besteed dat geld aan stille (al dan niet passieve) processorkoeling, videokaartkoeling en stillere casefans (indien nodig). Dat levert je veel meer geluidsreductie op dan het fannetje in een voeding.

Wil je een stille pc: koop een andere kast.
Wil je per se deze kast: besef je dan dat deze nooit stil zal zijn, omdat hij gewoon te open is.

Het is flauwekul om zoveel extra geld uit te geven voor een fanloze voeding, als deze toch al overstemd werd door de rest van de componenten.
Een dichte kast is natuurlijk leuk, maar de warmte moet wel ergens heen kunnen. Een tower is ook leuk, maar die ruimte is er niet. Videokaart is passief gekoeld en als processorkoeler heb ik de Scythe Mugen 5 PCGH gekozen. De casefans die er standaard inzitten ga ik waarschijnlijk vervangen voor Scythe fans ook.

Deze pc is voor iemand anders. Ik heb zelf nog een oudere Antec big tower (i7-3e generatie) en heb de Antec fans vervangen voor Scythe ook: wat een verschil :o
blub blub
pi_171310930
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:57 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Een dichte kast is natuurlijk leuk, maar de warmte moet wel ergens heen kunnen. Een tower is ook leuk, maar die ruimte is er niet. Videokaart is passief gekoeld en als processorkoeler heb ik de Scythe Mugen 5 PCGH gekozen. De casefans die er standaard inzitten ga ik waarschijnlijk vervangen voor Scythe fans ook.

Deze pc is voor iemand anders. Ik heb zelf nog een oudere Antec big tower (i7-3e generatie) en heb de Antec fans vervangen voor Scythe ook: wat een verschil :o
Dan weet je dus precies waar ik het over heb. Ik heb nog een old school Antec P180 met nexus realsilent fans op de case en processor (ook een Mugenkoeler), en (voorheen) een passieve videokaartkoeling. Dan moet je dus echt naar het lampje kijken om te weten of hij aan staat.

Een gesloten kast heeft gerichte airflow van voor naar achteren. Lucht kan er wel in en uit, maar geluid kan de kast alleen aan de achterkant verlaten. Een open kast laat de airflow minder makkelijk sturen en laat dus overal het geluid vrij naar buiten.

Als je de ruimte niet hebt, ga ik er vanuit dat de PC krap wordt neergezet. Waar kan de warmte dan heen als het eenmaal de computerkast verlaten heeft?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171311040
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan weet je dus precies waar ik het over heb. Ik heb nog een old school Antec P180 met nexus realsilent fans op de case en processor (ook een Mugenkoeler), en (voorheen) een passieve videokaartkoeling. Dan moet je dus echt naar het lampje kijken om te weten of hij aan staat.

Een gesloten kast heeft gerichte airflow van voor naar achteren. Lucht kan er wel in en uit, maar geluid kan de kast alleen aan de achterkant verlaten. Een open kast laat de airflow minder makkelijk sturen en laat dus overal het geluid vrij naar buiten.

Als je de ruimte niet hebt, ga ik er vanuit dat de PC krap wordt neergezet. Waar kan de warmte dan heen als het eenmaal de computerkast verlaten heeft?
Dat valt wel mee, kast komt bovenop een bureau te staan en aan alle kanten is zeker 5 cm ruimte (en aan de bovenkant en de linkerzijkant zijn gewoon helemaal vrij). Ze hebben alleen geen zin in een big tower naast het scherm en op de grond is geen plaats.
blub blub
pi_171311262
Peperoni pizza
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_171311274
Ik zou persoonlijk kiezen voor een normaal model voeding, gewoon omdat de fan van de voeding niet het luidste onderdeel zal zijn en omdat de koeling van de voeding in het geding zou kunnen komen. De koeler van de voeding valt vermoedelijk weg in de zoem van de casefans.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171311306
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:22 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou persoonlijk kiezen voor een normaal model voeding, gewoon omdat de fan van de voeding niet het luidste onderdeel zal zijn en omdat er vanuit gegaan wordt dat de voeding met de opening omhoog wordt gemonteerd. De voeding valt vermoedelijk weg in de zoem van de casefans.
Wat denk je van deze?

https://tweakers.net/pric(...)series-660-watt.html

Volgens Tweakers: Diepte 160mm

Volgens http://www.sicomputers.nl/seasonic-prime-650w-platinum.html
Diepte 170 mm

[ Bericht 12% gewijzigd door nielsgeode op 29-05-2017 21:33:41 ]
blub blub
pi_171311342
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:21 schreef SecretPret het volgende:
Peperoni pizza
???
pi_171311626
Oh, het type voeding is verder om het even. Je wil graag een korte, (semi-)modulaire voeding.

Of, als je zeker weet dat je de PC niet gaat upgraden, een korte, normale voeding. Dan kan je in principe gewoon de ongebruikte lijnen afknippen en afplakken. Niet zo netjes, scheelt wel enorm.

Je kan bij Tweakers' pricewatch gewoon filteren op geluidssterkte van voedingen. Ik denk gewoon dat een fanloze voeding in dit geval niet zo heel handig is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171311744
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:35 schreef Jordy-B het volgende:
Oh, het type voeding is verder om het even. Je wil graag een korte, (semi-)modulaire voeding.

Of, als je zeker weet dat je de PC niet gaat upgraden, een korte, normale voeding. Dan kan je in principe gewoon de ongebruikte lijnen afknippen en afplakken. Niet zo netjes, scheelt wel enorm.

Je kan bij Tweakers' pricewatch gewoon filteren op geluidssterkte van voedingen. Ik denk gewoon dat een fanloze voeding in dit geval niet zo heel handig is.
Seasonic is wel echt heel mooi :D Heb nu een Seasonic en ben er heel blij mee. Hiervoor had ik een Antec. Man, wat een drama, inclusief hun Chinese/Engelse tech-support die in Rotterdam zit.

Lees net dat ze op die PRIME 650W gewoon 12 (!) jaar garantie geven
Overigens blijven er maar twee voedingen over (PRIME 650W en 760W) met de volgende criteria:
-80 plus platinum
-max lengte 160mm
-volledig modulair
-Seasonic

Vraag is alleen of ze wel echt 160 zijn omdat Sicomputers zegt dat ie 170 is en niet 160.

Edit: zal wel 170 zijn aangezien seasonic site zegt: 150 mm (W) x 170 mm (L) x 86 mm (H)

[ Bericht 7% gewijzigd door nielsgeode op 29-05-2017 21:43:54 ]
blub blub
  dinsdag 30 mei 2017 @ 05:58:07 #14
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171318711
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:38 schreef nielsgeode het volgende:

Hiervoor had ik een Antec. Man, wat een drama, inclusief hun Chinese/Engelse tech-support die in Rotterdam zit.

Wat was dan precies het drama? Heb 8 jaar geleden een 2de hands Antec Truepower Quattro 850W gekocht en die doet het al die tijd al probleemloos.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171319177
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 05:58 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat was dan precies het drama? Heb 8 jaar geleden een 2de hands Antec Truepower Quattro 850W gekocht en die doet het al die tijd al probleemloos.
Antec voeding was drama. Ding gaf de geest en moest m opsturen naar Antec voor RMA. Daar zeiden ze dat ie t gewoon deed terwijl mijn pc het een jaar had gedaan en van de ene op de andere seconde ging ie niet meer aan met die voeding maar nog wel met een andere oude voeding die ik had liggen.

Na stug volhouden zouden ze me toch een nieuwe sturen: met de echte DHL ;( Bezorgen alleen op maandag t/m vrijdag van 9 tot 17: als ik aan het werk ben. Bij de buren weigeren ze te leveren. Na 2 pogingen is er nog maar 1 optie: binnen een week ophalen in Drachten (woon in Groningen stad). Uiteraard kan ook dat alleen van ma t/m vr van 9 tot 17.

Enige wat Antec steeds bleef herhalen: dan laat je ding toch op je werk bezorgen? *NEE* dat is bij mijn werk streng verboden en levert je een officiele waarschuwing op in je personeelsdossier *O* On top of that komen ze ergens tussen 9 en 17 en moet je dus een volledige vakantiedag opnemen om die #&*@*@#^&-voeding aan te nemen...
blub blub
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')