abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 mei 2017 @ 14:39:13 #1
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171300928
Ventilatiegaatjes in sigaretten dragen bij aan longkanker, onderzoekers pleiten voor verbod

quote:
'De mens sluit die gaatjes af met lippen en vingers, en krijgt zo onbewust veel meer kankerverwekkende stoffen - teer en nicotine - binnen dan de controlerende rookmachine registreert.'
quote:
Volgens de onderzoekers inhaleert een roker, als hij de ventilatiegaatjes in het filter niet geheel afdicht met lippen of vingers, meer lucht waardoor de verbrandingstijd van de tabak langer wordt, de temperatuur daalt en de verbranding niet volledig is. Daardoor neemt het inhaleren van kankerverwekkende stoffen toe. Bovendien laten die gaatjes een roker dieper inhaleren, waardoor ook het binnendringen van kankerverwekkende stoffen in de longen volgens de onderzoekers toeneemt.
Moet je die verrekte gaatjes nou wel of niet dicht houden?? :? :?

[ Bericht 2% gewijzigd door broodjepindakaashagelslag op 29-05-2017 14:44:19 ]
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_171300971
Is toch ook bij light sigaretten zo, omdat je harder gaat zuigen om te compenseren oid?
pi_171300974
Maakt dit nou echt uit? Iedereen die rookt in Nederland weet dat je er kanker van krijgt en die percentages zijn volgens mij niet bepaald door een rookmachine, maar door al die kankeronderzoeken onder mensen.
pi_171300978
Je moet helemaal niets.

Behalve de link in de OP fixen. 😬
  maandag 29 mei 2017 @ 14:43:19 #5
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_171301018
Gewoon niet roken. Nog makkelijker.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_171301047
Roken op zich is al een enorm risico voor de gezondheid. Gewoon niet roken lijkt me veel zinvoller dan je zorgen te maken over gaatjes in filters.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:47:00 #7
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171301090
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Maakt dit nou echt uit? Iedereen die rookt in Nederland weet dat je er kanker van krijgt en die percentages zijn volgens mij niet bepaald door een rookmachine, maar door al die kankeronderzoeken onder mensen.
Natuurlijk, het gaat erom dat er een rapport wordt gemaakt waarin twee verschillende dingen worden beweerd, door het dicht houden van de gaatjes krijg je meer kankerverwekkende stoffen binnen maar door het openhouden ook? Dus wat is nu het nut van deze gaatjes of hebben de onderzoekers een foutje gemaakt bij het schrijven van het rapport.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 29 mei 2017 @ 14:47:49 #8
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171301101
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:41 schreef Physsic het volgende:
Je moet helemaal niets.

Behalve de link in de OP fixen. 😬
Done :Y
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  maandag 29 mei 2017 @ 14:50:19 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_171301158
Gewoon shag roken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_171301179
Daarom gewoon de waterpijp ^O^
´
pi_171301208
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:51 schreef Kim-Holland het volgende:
Daarom gewoon de waterpijp ^O^
of Krokodil . Krijg je ook geen longkanker van *O*
pi_171301248
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:39 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Ventilatiegaatjes in sigaretten dragen bij aan longkanker, onderzoekers pleiten voor verbod

[..]

[..]

Moet je die verrekte gaatjes nou wel of niet dicht houden?? :? :?
Er zijn sterke aanwijzingen dat die gaatjes bijdragen aan het toenemen van longkanker. Er is dus feitelijk niets onderzocht door die mooie onderzoekers die schijnbaar wel de macht hebben om flutonderzoeken te kunnen doen en geplaatst te krijgen. Lijkt wel alsof iedereen gek is op gekke mooie mannen.
pi_171301264
Niet roken :')
U MAD?
  maandag 29 mei 2017 @ 14:56:55 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_171301308
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:43 schreef RingBewoner het volgende:
Gewoon niet roken. Nog makkelijker.
Niet als je de ruggegraat van een weekdier hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_171301319
quote:
99s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:52 schreef CrashO het volgende:

[..]

of Krokodil . Krijg je ook geen longkanker van *O*
Rottende ledematen die er bijna afvallen lijkt me anders ook geen pretje. :{w
´
  maandag 29 mei 2017 @ 15:04:32 #16
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171301508
Wist niet eens dat dat ventilatie was. Dacht dat het was om de filter in te korten. :').
And so is the past
pi_171301602
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:57 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Rottende ledematen die er bijna afvallen lijkt me anders ook geen pretje. :{w
Tja, een kleinigheidje hou je toch :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_171301784
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:07 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Tja, een kleinigheidje hou je toch :{w
Dat is waar.
´
pi_171301902
quote:
8s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:04 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Wist niet eens dat dat ventilatie was. Dacht dat het was om de filter in te korten. :').
Het is om de test te misleiden.
pi_171302078
Lol, ze vragen dus een reactie aan de voorzitter van de Stichting Rookpreventie Jeugd, en ipv toe te geven dat ze het onderzoek nog niet gelezen doet ze uitspraken die haaks op de conclusies van het onderzoek staan.
quote:
'Die gaatjes, die in alle sigarettenfilters zitten, zijn door de tabaksindustrie bedacht om rookmachines te bedotten', stelt Wanda de Kanter, longarts in het Antoni van Leeuwenhoekziekenhuis en voorzitter van de Stichting Rookpreventie Jeugd. 'De mens sluit die gaatjes af met lippen en vingers, en krijgt zo onbewust veel meer kankerverwekkende stoffen - teer en nicotine - binnen dan de controlerende rookmachine registreert.'
Nicotine is trouwens zelf niet kankerverwekkend, maar ik neem aan dat voor haar functie wetenschappelijke kennis geen prioriteit is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171302382
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:25 schreef crystal_meth het volgende:
Lol, ze vragen dus een reactie aan de voorzitter van de Stichting Rookpreventie Jeugd, en ipv toe te geven dat ze het onderzoek nog niet gelezen doet ze uitspraken die haaks op de conclusies van het onderzoek staan.

[..]

Nicotine is trouwens zelf niet kankerverwekkend, maar ik neem aan dat voor haar functie wetenschappelijke kennis geen prioriteit is.
Mogelijk een oud citaat.
  User die overal opduikt 2022 maandag 29 mei 2017 @ 15:39:46 #22
186611 Haags
pi_171302437
Nog nooit van gehoord.
Zonder wrijving geen glans
pi_171303458
Deze conclusie lijkt me ook nogal kort door de bocht:
quote:
... Volgens longarts De Kanter verklaart dit waarom het aantal mensen met longkanker toeneemt, hoewel het totale aantal rokers daalt.
Meer rokers sterven aan hart- en vaatziekten dan aan longkanker. De overlevingskans bij die ziekten (hartinfarct etc) is significant gestegen de laatste 10 a 20 jaar. Waardoor de rokers dus langer leven, en hun kans op longkanker stijgt.
Of die gaatjes een rol(kunnen) spelen hangt af de periode wanneer ze ingevoerd werden. Immers, als de huidige rokers nooit sigaretten zonder gaatjes gekend hebben, dan kan de huidige stijging daar niet door verklaard worden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_171304129
Ik rook al wat jaartjes sigaretten.
Die gaatjes van ze zitten alleen in light sigaretten.

Hebben ze dan een vergelijkend onderzoek gedaan naar het verschil van aantal longkanker gevallen tussen met gaatjes rokende en zonder gaatjes rokende?

Daarnaast.. light sigaretten schijnen meer schadelijke stoffen te bevatten dan gewone.

Beetje bullshit conclusie..

en ze spreken zichzelf tegen..

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:39 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Bovendien laten die gaatjes een roker dieper inhaleren, waardoor ook het binnendringen van kankerverwekkende stoffen in de longen volgens de onderzoekers toeneemt.
Die gaatjes maken het alleen maar schadelijker.. je zuigt je eigen ook de tering aan zo`n gaatjes sigaret want je krijgt anders geen rook binnen.. dus ga je diep inhaleren..

Oftewel.. als je ze dichthoud is schadelijker volgens ze.. en als je ze openlaat ook.. :?
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
pi_171304408
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Maakt dit nou echt uit? Iedereen die rookt in Nederland weet dat je er kanker van krijgt en die percentages zijn volgens mij niet bepaald door een rookmachine, maar door al die kankeronderzoeken onder mensen.
Ik weet dat niet hoor. Ik weet wel dat de gewoonte om er een stuk of 20 per dag te roken de kans op longkanker significant doet toenemen, maar dat is wat anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:32:19 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_171305013
Is dit niet hetzelfde als het Barclay-verhaal?

http://www.sourcewatch.org/index.php/Barclay_cigarette
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 09:46:21 #27
99295 perezoso
blankjoekel
pi_171320570
Rokers :r ( zelf ook gedaan hoor :') )

Ik ken meerdere mensen die een minimaal een uur per dag doorbrengen bijna stikkend boven de wc en slijm en andere derrie eruit blaffen. En dan nog doorroken, ja want het is niet 100% zeker dat het daar van komt. _O-
  † In Memoriam † dinsdag 30 mei 2017 @ 11:34:06 #28
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171322357
Het is maar goed dat iedereen nu bij deze gewaarschuwd is, kunnen we meteen ophouden met dat gezeur over roken. :7
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_171329596
Het is een voorspelbaar gevolg van overheidsregels gebaseerd op het idee dat verslaving erger is dan gezondheidsschade.
Een roker is een bepaalde dosis nicotine gewoon, als een sigaret per trek minder nicotine levert zal ie dieper en vaker inhaleren. De minst schadelijke sigaret is er één die zoveel mogelijk nicotine levert. Hoe minder rook men moet inhaleren, hoe minder kankerverwekkende stoffen men binnenkrijgt. Maar hoe reageert de overheid: men verbiedt additieven die de hoeveelheid vrijgegeven nicotine verhogen, en men zet een limiet op de hoeveelheid nicotine per sigaret.

Nicotine ontleed makkelijk bij hoge temperatuur, waardoor de roker slechts een fractie (enkele %) van de aanwezige nicotine in de tabak binnen krijgt. Als je harder/langer aan een sigaret trekt zal een grotere hoeveelheid nicotine verbranden. Twee korte trekjes zijn dus efficienter dan één diepe trek (al kan dat afhankelijk zijn van het merk sigaretten). Diep inhaleren of de rook lang inhouden is niet nodig, want nicotine wordt efficient opgenomen, maakt niet uit of je 20% of 80% van het longvolume gebruikt. Diep inhaleren verhoogt vooral de hoeveelheid CO die je opneemt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 30 mei 2017 @ 18:19:51 #30
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171330807
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:09 schreef crystal_meth het volgende:
Het is een voorspelbaar gevolg van overheidsregels gebaseerd op het idee dat verslaving erger is dan gezondheidsschade.
Een roker is een bepaalde dosis nicotine gewoon, als een sigaret per trek minder nicotine levert zal ie dieper en vaker inhaleren. De minst schadelijke sigaret is er één die zoveel mogelijk nicotine levert. Hoe minder rook men moet inhaleren, hoe minder kankerverwekkende stoffen men binnenkrijgt. Maar hoe reageert de overheid: men verbiedt additieven die de hoeveelheid vrijgegeven nicotine verhogen, en men zet een limiet op de hoeveelheid nicotine per sigaret.

Nicotine ontleed makkelijk bij hoge temperatuur, waardoor de roker slechts een fractie (enkele %) van de aanwezige nicotine in de tabak binnen krijgt. Als je harder/langer aan een sigaret trekt zal een grotere hoeveelheid nicotine verbranden. Twee korte trekjes zijn dus efficienter dan één diepe trek (al kan dat afhankelijk zijn van het merk sigaretten). Diep inhaleren of de rook lang inhouden is niet nodig, want nicotine wordt efficient opgenomen, maakt niet uit of je 20% of 80% van het longvolume gebruikt. Diep inhaleren verhoogt vooral de hoeveelheid CO die je opneemt.
Precies dit. Daarom: dampen. Wél nicotine, géén kankerverwekkende stoffen als gevolg van verbranding. ^O^
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 31 mei 2017 @ 21:41:31 #31
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_171360560
Grote verschillen in rookgedrag tussen hoog- en laagopgeleiden

quote:
Het aantal rokers in Nederland neemt af, maar er is een groot verschil tussen mensen met een hoog of laag opleidingsniveau. Dat blijkt uit cijfers van het CBS, in samenwerking met het RIVM en het Trimbos-instituut. Het aandeel rokers onder hoogopgeleide mensen is bijna gehalveerd, onder laagopgeleiden is de daling veel lager.

In 1990 rookte 38 procent van de laagopgeleiden, 40 procent van de middelbaar opgeleiden en 34 procent van de hoogopgeleiden. Nu rookt nog 28 procent van de laag-, 26 procent van de middelbaar- en 18 procent van de hoogopgeleiden.

Volgens verslavingsarts Esther Croes van het Trimbos Instituut komt het verschil onder meer door school. "Vmbo-scholieren roken meer dan vwo'ers. En als je begint te roken en je bent jong, dan ben je sneller verslaafd", zegt ze in het NOS Radio 1 Journaal. "En dan is het ook nog zo dat het voor laagopgeleiden moeilijker is om te stoppen. Het is in die groep minder abnormaal om te roken, maar ook weten ze minder goed de juiste zorg te vinden."
Terugval

Rokers die laagopgeleid zijn roken ook vaker: 87 procent elke dag. Bij de rokers die universitair zijn opgeleid gaat het om minder dan de helft. Zwaar roken, minstens twintig sigaretten per dag, komt onder de hoogst opgeleiden nauwelijks voor, bij de laagopgeleiden gaat het om 7 procent.

Bovendien heeft de laatste groep een grotere kans op een terugval, zegt Croes. "Er zijn bij laagopgeleiden vaker geldzorgen, huisvestingsproblemen of werkeloosheid. Dan ligt een terugval op de loer."

Meer dan de helft van de hoogst opgeleide mensen heeft overigens nog nooit gerookt. Bij de laagopgeleide mensen heeft een derde van de mensen nog nooit een sigaret genomen.
Ook weer zoiets, lageropgeleide paffen meer als hoger opgeleide en hebben meer kans op terugval. Lijkt wel of de laag opgeleide worden afgebeeld als dom en niet slimmer dan het roken van sigaretten, maar ik mis het stuk waarin staat waarom lager opgeleide meer roken dan hoog opgeleide, ja dat er een terugval op de loer ligt vanwege geldzorgen, huisvestingsproblemen en werkeloosheid, maar niet waarom ze beginnen met roken, wordt er weleens bij stilgestaan dat dit het enige stukje afleiding is voor deze mensen en hoogopgeleide mensen in het gros van de gevallen geen geld, huis of werk problemen hebben.
Dus als we de laagopgeleide nu eens helpen met een gedegen opleiding waardoor ze meer kans maken op de arbeidsmarkt, dan hebben ze een een goed betaalde baan, een huis en geen zorgen meer. Zou zomaar een oplossing van het rook probleem kunnen zijn. ^O^ ^O^ ^O^

Trouwens twee vliegen in een klap, en minder werkeloosheid en minder rokers. *O* *O*
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_171362441
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik weet dat niet hoor. Ik weet wel dat de gewoonte om er een stuk of 20 per dag te roken de kans op longkanker significant doet toenemen, maar dat is wat anders.
Waar ligt die grens dan?

Eén sigaret per dag is onschadelijk? Of zelfs gezond?
pi_171362593
Je kunt ook gewoon stoppen met roken natuurlijk...
  woensdag 31 mei 2017 @ 23:15:38 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171363466
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 22:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waar ligt die grens dan?

Eén sigaret per dag is onschadelijk? Of zelfs gezond?
Iedere sigaret is schadelijk, maar met één sigaret heb je het over een ander niveau van risico als een pakje natuurlijk.

Ik kon niet weinig roken, toen ik rookte rookte ik één klein pakje per dag (19). Daarom ben ik geheel gestopt. Gaat goed tot zover (7 mnd). Champix. Ook nooit meerzin in een sigaret.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')