abonnement Unibet Coolblue
pi_171297677
Nee, geen bashtopic, maar een mooi gebaar!

MANCHESTER - Een jonge moslim heeft na de aanslag in Manchester geblinddoekt mensen omhelsd in het centrum van de stad. Tientallen voorbijgangers stapten volgens de lokale krant Manchester Evening News op blogger Baktash Noori af om steun te betuigen.

Noori trok na de aanslag de stad in om zoveel mogelijk mensen te knuffelen. Hij deed een blinddoek om en nam plaats naast een bord met het opschrift ’Ik ben een moslim en ik vertrouw je. Vertrouw je mij genoeg voor een omhelzing?’ Op videobeelden is te zien hoe mensen van allerlei leeftijd en afkomst hun armen om de man heen slaan.

De blogger stond enkele dagen in het stadscentrum en filmde de ervaring. Hij vertelde de krant dat hij aanvankelijk bloednerveus was, maar dat sloeg om nadat hij de eerste omhelzing had gekregen. Veel voorbijgangers reageerden volgens Noori emotioneel op de actie.

De actie was volgens de jonge moslim onder meer bedoeld om de gemeenschappen in de stad samen te brengen. Hij wilde laten zien dat ook moslims geschokt zijn door de aanslag.

Filmpje; http://www.telegraaf.nl/b(...)oorbijgangers__.html

Kijk, dit is toch prachtig! O+
´
  maandag 29 mei 2017 @ 12:25:39 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171297728
Mooi gebaar. Maar gaat verder niets aan het algemene beeld veranderen over moslims.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:28:02 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_171297781
Dit is ook wel het moment om van de extra publiciteit gebruik te maken als in Manchester woonachtige moslim met een blogje
pi_171297917
Ja als het echt was uit gebaar, dan had er geen camera bij gestaan.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_171297980
Goedkope PR stunt van de linkse kerk
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_171298024
De meerderheid van moslims wil ook gewoon in vrede leven.

Net zoals de duitsers dat wilde in ww1 en 2.. net zoals de japanners en de russen en de chinezen.
Zoals elke bevolking in elke oorlog in de afgelopen.. uh.. nou ja eeuwigheid eigenlijk.

Maar de meerderheid bepaalt niet.
Het is altijd de minderheid geweest.

Dat de Islam alsnog aan de fundering staat van het huidige probleem staat als een paal boven water.
Er is geen ruimte voor dialoog, dit komt uit hem als mens niet als moslim en de leer van de islam / koran geeft helemaal geen ruimte voor enige vorm van mengen van culturen.

Dus ja, leuke actie hoor begrijpelijk ook wel, maar heeft verder weinig te maken met de problemen rondom de islam en lost ook niets op.. terwijl dat wel hard nodig is.
pi_171298050
Dit soort initiatieven en mensen :')
U MAD?
pi_171298105
Waarom is dit mooi? Handelen vanuit eigenbelang en doen alsof je heel tof bent is nou niet meteen gedrag wat ik het liefst zou zien. Ik zou liever een blogje van deze man zien waarin hij of afstand neemt van zijn gewelddadige religie, of zich uitspreekt tegen de problemen binnen zijn bevolkingsgroep waardoor er zoveel jihadisten worden gecreerd en zich kunnen verbergen. En het liefst zonder de Britse Geert wilders de schuld te geven.
pi_171298120
Zo sneu dit. :')
pi_171298139
Die vreedzame knuffelende islamitische meerderheid die wil aantonen dat ze ook aardige mensen zijn is (helaas) totaal niet relevant.

Prachtig en heel krachtig samengevat :

pi_171298148
Ongeneerd geld verdienen met een blog over de rug van slachtoffers van de religie van haat.
pi_171298197
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:23 schreef Kim-Holland het volgende:
De blogger
oh, een aandachtshoer. Zeg dat dan, joh
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:53:11 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171298333
Die blinddoek is wel een leuke metafoor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171298873
Propaganda.... Het was echt geweest als die het 'moslim' had weggelaten.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171298891
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:45 schreef Duveldrinker het volgende:
Ongeneerd geld verdienen met een blog over de rug van slachtoffers van de religie van haat.
En als die man niks doet dan is het ook niet goed. Het is toch een mooi gebaar? Juist omdat er publiciteit is krijgen haat-rechtse mensen ook een keer mee dat niet elke moslim een terrorist is.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 29 mei 2017 @ 13:20:37 #17
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171298993
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:16 schreef truthortruth het volgende:
Propaganda.... Het was echt geweest als die het 'moslim' had weggelaten.
Waarom ontkennen hoe mensen je zien.
wooblabalurg
  maandag 29 mei 2017 @ 13:21:25 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_171299013
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom is dit mooi? Handelen vanuit eigenbelang en doen alsof je heel tof bent is nou niet meteen gedrag wat ik het liefst zou zien. Ik zou liever een blogje van deze man zien waarin hij of afstand neemt van zijn gewelddadige religie, of zich uitspreekt tegen de problemen binnen zijn bevolkingsgroep waardoor er zoveel jihadisten worden gecreerd en zich kunnen verbergen. En het liefst zonder de Britse Geert wilders de schuld te geven.
Het is ook nooit goed he. En een Britse Geert Wilders. Toegeven Boris Johnson komt als het om haar gaat wel in de buurt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_171299053
Als hij geen blog heeft, dit ligt er lekker dik boven op. Opzouten met die neppe emo shit.
Laat ze dat achterlijke geloof is gaan hervormen of afzweren.
pi_171299061
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:20 schreef Baconbus het volgende:
Waarom ontkennen hoe mensen je zien.
Waarom segregeren ? Dit is pure propaganda, zo werken religies al meer dan 2000 jaar.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171299087
Mooi gebaar? Een mooi gebaar zou zijn als ze eens zo hysterisch schreeuwden om een aanslag als om een tekeningetje.

Ook weer mooi om te zien dat zoiets wel breed uitgemeten wordt in de media inclusief de vermelding dat het een moslim is. Dit is dan wel opeens representatief voor de islam. Terwijl aan de andere kant iemand tientallen slachtoffers maakt en daar gesterkt in wordt door zijn geloof, want dat staat immers beschreven, en dan is het opeens geen moslim.

Kotsmakend is zoiets, eens een pvv'er posten die vrijwilligerswerk doet in het asiel, dan stonden de linkse bekken wel te schuimen want pvv'er.
pi_171299360
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:23 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Mooi gebaar? Een mooi gebaar zou zijn als ze eens zo hysterisch schreeuwden om een aanslag als om een tekeningetje.

Ook weer mooi om te zien dat zoiets wel breed uitgemeten wordt in de media inclusief de vermelding dat het een moslim is. Dit is dan wel opeens representatief voor de islam. Terwijl aan de andere kant iemand tientallen slachtoffers maakt en daar gesterkt in wordt door zijn geloof, want dat staat immers beschreven, en dan is het opeens geen moslim.

Kotsmakend is zoiets, eens een pvv'er posten die vrijwilligerswerk doet in het asiel, dan stonden de linkse bekken wel te schuimen want pvv'er.
Werk jij berhaupt wel?
Geen sig.
pi_171299432
Ik ben een blanke witte man en ik vertrouw je...

Zie je de koppen al in de Volkskrant?

Natuurlijk niet. Het is gewoon een vorm van publieke selectieve zelfverheerlijking/zelfverrijking. Kijk mij eens betrokken zijn.
Ik kots op dat soort mensen.

De echte helden zijn de mensen die belangeloos zonder in de spotlight te staan, mensen helpen. Ambulancemedewerkers, politie en brandweer, die met gevaar voor eigen leven zich spoeden naar een rampplek. Hotels die mensen opvangen en van eten/drinken voorzien.

Niet dit soort typische egotrippers. Ik walg van dit soort mensen, evenals de "media" die dit als waarheid ziet.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:40:20 #24
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171299499
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:37 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben een blanke witte man en ik vertrouw je...

Zie je de koppen al in de Volkskrant?

Dat zou een pleonasme zijn.
wooblabalurg
  maandag 29 mei 2017 @ 13:40:31 #25
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171299507
Ik denk dat die gast die zichzelf opblies die kindertjes om hem heen ook wel vertrouwde, dat is het voordeel van de dader zijn zullen we maar zeggen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:42:19 #26
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171299558
Wat een zuurheid.

Ik vind het een vriendelijk gebaar en waardeer het. Had niet gehoeven, maar de bedoeling erachter is lief.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171299583
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he. En een Britse Geert Wilders. Toegeven Boris Johnson komt als het om haar gaat wel in de buurt.
In een post waarin ik aangeef hoe het goed kan klagen dat het volgens mij nooit goed is :').
Waarom ben jij onder de indruk van iemand die zichzelf promoot over de lijken van anderen, geen enkele controversile mening aangaat die hem in ongenade brengt bij de ploflims, moslims weer eens ferm in de slachtofferhoek neerzet en geen enkele fuck doet voor de slachtoffers? Vanuit GB zijn duizenden moslims afgereisd om met geweld islam te gaan verspreiden. Al die jongens en meisjes hadden een familie en vriendenkring die blijkbaar een klimaat hebben geschapen waarin dat acceptabel gedrag is. En dan moet ik blij zijn met eentje die wil knuffelen om een negatieve indruk van die gemeenschap te voorkomen in plaats van de enorme sociale problemen binnen zijn gemeenschap aan te pakken.
pi_171299607
De bedoeling is hits naar zn vlog of blog whatever en aandacht.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:44:30 #29
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171299616
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een zuurheid.

Ik vind het een vriendelijk gebaar en waardeer het. Had niet gehoeven, maar de bedoeling erachter is lief.
Als mensen zich afzijdig houden zal de stilte als goedkeuring worden gezien. Als mensen zich erbij betrekken zal het geluid als eigen belang en als misplaatst worden gezien.
wooblabalurg
pi_171299648
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:37 schreef Monopoly het volgende:
Ik ben een blanke witte man en ik vertrouw je...

Zie je de koppen al in de Volkskrant?

Natuurlijk niet. Het is gewoon een vorm van publieke selectieve zelfverheerlijking/zelfverrijking. Kijk mij eens betrokken zijn.
Ik kots op dat soort mensen.

De echte helden zijn de mensen die belangeloos zonder in de spotlight te staan, mensen helpen. Ambulancemedewerkers, politie en brandweer, die met gevaar voor eigen leven zich spoeden naar een rampplek. Hotels die mensen opvangen en van eten/drinken voorzien.

Niet dit soort typische egotrippers. Ik walg van dit soort mensen, evenals de "media" die dit als waarheid ziet.
Ik kreeg tranen in mijn ogen bij het horen hoe overal de deuren open gingen voor de slachtoffers. Ik heb een zwerver gezien die eerste hulp gaf, maar geen van al die andere helden. En dan moet ik blij zijn met deze mediageilheid.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:45:39 #31
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_171299651
Met knuffelen verbeter je de wereld niet. Wanneer is het nou eens afgelopen met die stille tochten, kaarsjes, oplichtende gebouwen en groeps-huilsessies? Dit hele continent is zo verwijfd, en onze vijanden lachen zich een breuk.
pi_171299655
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een zuurheid.

Ik vind het een vriendelijk gebaar en waardeer het. Had niet gehoeven, maar de bedoeling erachter is lief.
Leuke eenmansactie maar nietszeggend. Het eeuwige wachten is op een hele grote tegendemonstratie van de 'mainstream moslim' die ageert tegen IS. Zoals je bij een neonazi optocht wel hele grote tegendemonstraties hebt. Of de grote demonstratie tegen de oorlog in Irak in 2003.

Waarom is er geen global islamic peace movement?
  maandag 29 mei 2017 @ 13:46:24 #33
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171299675
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In een post waarin ik aangeef hoe het goed kan klagen dat het volgens mij nooit goed is :').
Waarom ben jij onder de indruk van iemand die zichzelf promoot over de lijken van anderen, geen enkele controversile mening aangaat die hem in ongenade brengt bij de ploflims, moslims weer eens ferm in de slachtofferhoek neerzet en geen enkele fuck doet voor de slachtoffers? Vanuit GB zijn duizenden moslims afgereisd om met geweld islam te gaan verspreiden. Al die jongens en meisjes hadden een familie en vriendenkring die blijkbaar een klimaat hebben geschapen waarin dat acceptabel gedrag is. En dan moet ik blij zijn met eentje die wil knuffelen om een negatieve indruk van die gemeenschap te voorkomen in plaats van de enorme sociale problemen binnen zijn gemeenschap aan te pakken.
Hoezo brengt hem dit niet in ongenade bij ploflims? Hij maakt contact en doet vriendelijk tegen de "vijand" dat is al voldoende om hem nog erger te vinden dan die "vijand".
Die jongen is het probleem niet, misschien handig om dan hem ook niet zodanig te benaderen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:46:55 #34
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171299686
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Met knuffelen verbeter je de wereld niet. Wanneer is het nou eens afgelopen met die stille tochten, kaarsjes, oplichtende gebouwen en groeps-huilsessies? Dit hele continent is zo verwijfd, en onze vijanden lachen zich een breuk.
Misschien dan toch maar beginnen met platbombarderen. Oh wacht ..
wooblabalurg
  maandag 29 mei 2017 @ 13:47:57 #35
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171299713
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:44 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Als mensen zich afzijdig houden zal de stilte als goedkeuring worden gezien. Als mensen zich erbij betrekken zal het geluid als eigen belang en als misplaatst worden gezien.
Idd, het is niet goed of het deugt niet.
Jammer dat mensen niet inzien dat dit dezelfde basis is als bij die isis gasten, die een hele groep als "vijand" betitelen en geen nuance meer (willen zien).

Nu gaat isis en co natuurlijk wel een hele stevige stap verder, maar van zo denken komt niets goeds.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:48:10 #36
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171299718
'Ik ben een moslim, maar...'
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171299743
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:44 schreef Baconbus het volgende:
Als mensen zich afzijdig houden zal de stilte als goedkeuring worden gezien. Als mensen zich erbij betrekken zal het geluid als eigen belang en als misplaatst worden gezien.
Ach hou toch op, de schrikbarende cijfers zijn dat twee derde van de britse moslims een moslim terrorist niet zouden rapporteren. Als dit gebaar er om ging om mensen bij elkaar te brengen dan hoef je je niet te onderscheiden als moslim. Hier niet doorheen kijken is zo dom, echt zo superdom.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171299753
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hoezo brengt hem dit niet in ongenade bij ploflims? Hij maakt contact en doet vriendelijk tegen de "vijand" dat is al voldoende om hem nog erger te vinden dan die "vijand".
Die jongen is het probleem niet, misschien handig om dan hem ook niet zodanig te benaderen?
Die jongen is het probleem wel. Kijk alsjeblieft weg want wij deugen heus wel. Er zijn duizenden bewijzen dat er wel wat aan het rotten is.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:49:57 #39
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171299774
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:45 schreef Homey het volgende:

[..]

Leuke eenmansactie maar nietszeggend. Het eeuwige wachten is op een hele grote tegendemonstratie van de 'mainstream moslim' die ageert tegen IS. Zoals je bij een neonazi optocht wel hele grote tegendemonstraties hebt. Of de grote demonstratie tegen de oorlog in Irak in 2003.

Waarom is er geen global islamic peace movement?
Moet het perse demonstreren zijn? Want het zijn vooral moslims die vechten tegen isis bv, zo'n beetje alle belangrijke geleerden keuren isis en co af in duidelijke bewoordingen, er zijn wereldwijd verschillende initiatieven in de moslim wereld om radicalisering tegen te gaan en ga zo maar door.

Als je het niet wil zien zal je het ook niet zien...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:51:09 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171299811
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die jongen is het probleem wel. Kijk alsjeblieft weg want wij deugen heus wel. Er zijn duizenden bewijzen dat er wel wat aan het rotten is.
Hij deugt dus niet volgens jou, gaat zich binnen afzienbare tijd ook opblazen?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:52:41 #41
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171299850
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ach hou toch op, de schrikbarende cijfers zijn dat twee derde van de britse moslims een moslim terrorist niet zouden rapporteren. Als dit gebaar er om ging om mensen bij elkaar te brengen dan hoef je je niet te onderscheiden als moslim. Hier niet doorheen kijken is zo dom, echt zo superdom.
Ik geef alleen aan hoe mensen op elkaar reageren.

Dat jij een andere mening hebt en anders denkenden als dom ziet geloof ik wel maar vind ik minder relevant.
wooblabalurg
  maandag 29 mei 2017 @ 13:53:24 #42
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_171299871
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die jongen is het probleem wel. Kijk alsjeblieft weg want wij deugen heus wel. Er zijn duizenden bewijzen dat er wel wat aan het rotten is.
Misschien is hij de eerste en zullen anderen hem nog volgen.Je moet ergens beginnen toch?
Ik vind het ook een mooi gebaar ^O^
pi_171299890
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:51 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hij deugt dus niet volgens jou, gaat zich binnen afzienbare tijd ook opblazen?
Typische kul van iemand die de argumenten heeft verloren. Oh je bent het niet met mij eens nou dan moet je nog wel veel extremer denken dan je typt!!! Haha nu heb ik gewonnen!

Ga lekker terug naar debatteren in de 2e klas.
pi_171299903
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:52 schreef Baconbus het volgende:
Ik geef alleen aan hoe mensen op elkaar reageren.

Dat jij een andere mening hebt en anders denkenden als dom ziet geloof ik wel maar vind ik minder relevant.
Niet breder trekken, dat is een stropop. Ik geef aan dat deze propaganda verkeerd inschatten dom is.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171299971
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Moet het perse demonstreren zijn? Want het zijn vooral moslims die vechten tegen isis bv, zo'n beetje alle belangrijke geleerden keuren isis en co af in duidelijke bewoordingen, er zijn wereldwijd verschillende initiatieven in de moslim wereld om radicalisering tegen te gaan en ga zo maar door.

Als je het niet wil zien zal je het ook niet zien...
Als dat al zo is is het bijzonder ineffectief. Dus ja, een grote tegendemonstratie lijkt me wel erg handig om de algehele anti-islam sfeer in Nederland wat om te buigen. Hier een mooi artikel over hoe krachtig op z'n engels disavowing is:

http://theweek.com/articl(...)cians-disavow-things

Het is veel te makkelijk voor moslims om te zeggen van 'ja maar IS heeft niets met de Islam te maken'. Intussen zie je wel grote demonstraties tegen Israel, blijkbaar heeft Israel wel met de Islam te maken???

Het is tijd voor moslims om met een enorme demonstratie IS te disavowen.
pi_171300018
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Moet het perse demonstreren zijn? Want het zijn vooral moslims die vechten tegen isis bv, zo'n beetje alle belangrijke geleerden keuren isis en co af in duidelijke bewoordingen, er zijn wereldwijd verschillende initiatieven in de moslim wereld om radicalisering tegen te gaan en ga zo maar door.

Als je het niet wil zien zal je het ook niet zien...
Hoe rijm je dat met dat twee derde van de Britse moslims een moslim terrorist niet zouden rapporteren?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 29 mei 2017 @ 13:59:56 #47
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171300027
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet breder trekken, dat is een stropop. Ik geef aan dat deze propaganda verkeerd inschatten dom is.
Een verkeerde inschatting is altijd zonde.
wooblabalurg
pi_171300114
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Idd, het is niet goed of het deugt niet.
Jammer dat mensen niet inzien dat dit dezelfde basis is als bij die isis gasten, die een hele groep als "vijand" betitelen en geen nuance meer (willen zien).

Nu gaat isis en co natuurlijk wel een hele stevige stap verder, maar van zo denken komt niets goeds.
Wat zou je gevonden hebben van een katholieke kerk pief die na de pedoschandalen had gezegd: maar ik ben te vertrouwen hoor en ik vind het nogal wat dat ik mij moet verantwoorden voor al die foute collega's voor mij. Plannen om het voortaan te voorkomen? Neuh het heeft niks met de kerk te maken dat zoveel van onze mensen kinderen verkrachten.
pi_171300197
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:23 schreef Kim-Holland het volgende:
Kijk, dit is toch prachtig! O+
Ik dacht dat je niet alle moslims over 1 kam mocht scheren
pi_171300212
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een zuurheid.

Ik vind het een vriendelijk gebaar en waardeer het. Had niet gehoeven, maar de bedoeling erachter is lief.
Wat een naviteit.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:11:18 #51
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171300307
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:59 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Hoe rijm je dat met dat twee derde van de Britse moslims een moslim terrorist niet zouden rapporteren?
Kan je daarvoor een bron geven zodat ik de vraagstelling kan zien e.d.? Nu kan ik daar niets zinnigs over zeggen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171300317
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:42 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat een zuurheid.

Ik vind het een vriendelijk gebaar en waardeer het. Had niet gehoeven, maar de bedoeling erachter is lief.
23.000 potentiele jihadisten in de UK tegenover 1 knuffelaar. :')
pi_171300340
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wanneer is het nou eens afgelopen met die stille tochten, kaarsjes, oplichtende gebouwen en groeps-huilsessies?
Zullen de Romeinen ook gedacht hebben. :D
  maandag 29 mei 2017 @ 14:12:58 #54
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171300351
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:57 schreef Homey het volgende:

[..]

Als dat al zo is is het bijzonder ineffectief. Dus ja, een grote tegendemonstratie lijkt me wel erg handig om de algehele anti-islam sfeer in Nederland wat om te buigen. Hier een mooi artikel over hoe krachtig op z'n engels disavowing is:

http://theweek.com/articl(...)cians-disavow-things

Het is veel te makkelijk voor moslims om te zeggen van 'ja maar IS heeft niets met de Islam te maken'. Intussen zie je wel grote demonstraties tegen Israel, blijkbaar heeft Israel wel met de Islam te maken???

Het is tijd voor moslims om met een enorme demonstratie IS te disavowen.
Hier hebben we toch ook grote actie's om wat er in Amerika/Spanje/Frankrijk en ga zo maar door gebeurd? Wat is het verschil met moslims die dan reageren op bv Israel?

Al met al zijn er wel degelijk actie's vanuit de moslim wereld, inc dat zij het zijn die het meeste actief strijden tegen isis. Hoe duidelijker wil je het hebben?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171300386
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Kan je daarvoor een bron geven zodat ik de vraagstelling kan zien e.d.? Nu kan ik daar niets zinnigs over zeggen.
Maar stel dat ik je de bron geef en je vindt de vraagstelling toereikend. Zou jij je mening veranderen?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171300427
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:57 schreef Homey het volgende:

[..]

Als dat al zo is is het bijzonder ineffectief.
Sinds deze knuffelactie is nog geen enkele moslim ontploft in GB dus het werk wel degelijk.
pi_171300437
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik dacht dat je niet alle moslims over 1 kam mocht scheren
Dat doe ik dan ook niet :{w
´
pi_171300448
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hier hebben we toch ook grote actie's om wat er in Amerika/Spanje/Frankrijk en ga zo maar door gebeurd? Wat is het verschil met moslims die dan reageren op bv Israel?

Al met al zijn er wel degelijk actie's vanuit de moslim wereld, inc dat zij het zijn die het meeste actief strijden tegen isis. Hoe duidelijker wil je het hebben?
En als het gaat om een cartoon over mohammed? Dan zijn er ineens grote demonstraties. Erg vreemd, want een cartoon is onschuldig, maar de talloze aanslagen uit naam van hun geloof niet?

Die acties die jij noemt zijn erg summier en ineffectief. Het draagvlak voor IS is te groot, de eigen gemeenschap moet veel meer doen tegen radicalisering. Niemand durft zich in het openbaar uit te spreken tegen IS, de angst is groot om als nep-moslim te worden uitgemaakt. De fanatiekelingen bepalen de agenda. Het heeft dus wel degelijk met de islam te maken. De islam is, zoals het christendom vroeger, met het zwaard verspreid. In dat licht moet je die aanslagen zien, dat is om de onderwerping aan de islam te versnellen (stockholm syndroom).
  maandag 29 mei 2017 @ 14:17:07 #59
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171300451
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat zou je gevonden hebben van een katholieke kerk pief die na de pedoschandalen had gezegd: maar ik ben te vertrouwen hoor en ik vind het nogal wat dat ik mij moet verantwoorden voor al die foute collega's voor mij. Plannen om het voortaan te voorkomen? Neuh het heeft niks met de kerk te maken dat zoveel van onze mensen kinderen verkrachten.
Dat gebeurde dan ook. Ook binnen de katholieke kerk waren er mensen die zaken in die geest deden en ook dat waardeerde ik.

Plannen om het te voorkomen zijn er wel degelijk, daar schreef ik al over. Van moskeeen die actief bezig zijn met radicalisering tegengaan tot landen die daar actief mee bezig zijn. Zo stuurt Marokko bv inmiddels zelfgetrainde imams de wereld in om radicalisering tegen te gaan, net zoals ze in eigen land doen.

Ook bij deze gruwelijke aanval weten we inmiddels dat er vanuit de eigen kring van deze terrorist is gewaarschuwd, dat men dus de tekenen zag en erop reageerde.

Het is niet makkelijk dit op te lossen, er is geen pasklare oplossing, maar er zijn wel degelijk initiatieven, alleen komen die vrijwel nooit in het nieuws.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:18:29 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171300481
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:14 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar stel dat ik je de bron geef en je vindt de vraagstelling toereikend. Zou jij je mening veranderen?
Niet voor deze jongen. Dan zou ik moeten weten dat hij ook tot die 2/3de behoord.
Maar info is altijd goed en zal ik opnemen in mijn mening.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171300542
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:18 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Niet voor deze jongen. Dan zou ik moeten weten dat hij ook tot die 2/3de behoord.
Maar info is altijd goed en zal ik opnemen in mijn mening.
Het is mijn stelling dan ook niet over deze jongen. Maar het zou dus voor mij nutteloos zijn om naar de bron op zoek te gaan http://www.express.co.uk/(...)lice-terror-tip-offs Dit is dus niet de bron, maar de verslaggeving.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171300543
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:53 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Misschien is hij de eerste en zullen anderen hem nog volgen.Je moet ergens beginnen toch?
Ik vind het ook een mooi gebaar ^O^
Juist. ^O^
´
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2017 @ 14:21:17 #63
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171300555
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik dacht dat je niet alle moslims over 1 kam mocht scheren
Alleen wanneer het hen uitkomt.
De goedheid zijn ze allemaal, maar de slechtheid is slechts die eenling, en dus niet representatief voor de hele groep.
Oja, en alle blanken zijn racisten...
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_171300557
Manipulatieve chantage :r
pi_171300574
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat zou je gevonden hebben van een katholieke kerk pief die na de pedoschandalen had gezegd: maar ik ben te vertrouwen hoor en ik vind het nogal wat dat ik mij moet verantwoorden voor al die foute collega's voor mij. Plannen om het voortaan te voorkomen? Neuh het heeft niks met de kerk te maken dat zoveel van onze mensen kinderen verkrachten.
Dat ie dan als blijk van zijn goedheid kleine jongetjes gaat knuffelen.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 29 mei 2017 @ 14:23:03 #66
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171300588
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:45 schreef DrMabuse het volgende:
Die vreedzame knuffelende islamitische meerderheid die wil aantonen dat ze ook aardige mensen zijn is (helaas) totaal niet relevant.

Prachtig en heel krachtig samengevat :

_O_

15-25 % van de moslims is dus kwaadwillend ? Dat zijn er veel meer dan ik verwacht had. -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2017 @ 14:24:18 #67
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_171300612
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

_O_

15-25 % van de moslims is dus kwaadwillend ? Dat zijn er veel meer dan ik verwacht had. -O-
En wij mogen raden wie niet en wie wel.
In theorie zijn ze allemaal gematigd.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 29 mei 2017 @ 14:25:51 #68
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171300645
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:20 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is mijn stelling dan ook niet over deze jongen. Maar het zou dus voor mij nutteloos zijn om naar de bron op zoek te gaan http://www.express.co.uk/(...)lice-terror-tip-offs Dit is dus niet de bron, maar de verslaggeving.
Ik vroeg naar de bron... Maar daar heb je dus geen zin in.
Niet omdat het nutteloos zou zijn, want ik zeg dat ik gedegen info opneem en mijn mening er evt op aanpas.

De bron die je plaats is zeer summier.

quote:
somebody close to them had become involved with terrorist sympathisers
Dit gaat al niet over zou een terrorist niet aangeven, zou iemand die terrorisme heeft begaan niet aangeven.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171300708
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik vroeg naar de bron... Maar daar heb je dus geen zin in.
Niet omdat het nutteloos zou zijn, want ik zeg dat ik gedegen info opneem en mijn mening er evt op aanpas.

De bron die je plaats is zeer summier.

[..]

Dit gaat al niet over zou een terrorist niet aangeven, zou iemand die terrorisme heeft begaan niet aangeven.
http://www.channel4.com/i(...)muslims-really-think

Ik denk dat ie deze bedoelt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_171300883
Tja leuke actie, maar voor mij verandert er niks. Ik weet dat er Moslims zijn die vredig zijn en niks kwaad doen, en een aantal slechte die aanslagen plegen.

En de slechte flikker je het land uit, klaar.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:37:29 #71
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171300894
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:28 schreef probeer het volgende:

[..]

http://www.channel4.com/i(...)muslims-really-think

Ik denk dat ie deze bedoeld.
Dank!

quote:
Unlike many other surveys of Muslim opinion, which have predominantly been done by phone or online, ICM used face-to-face, in-home research to question a representative sample of 1,000 Muslims across Great Britain. ICM also used a “control sample” to compare what British Muslims thought with the rest of the British population.
Alhoewel ik deze manier een potienteel goede manier vind om wat meer nuance te verkrijgen hoor ik hier op fok altijd dat face to face een slechte methode is.
Een groep van 1000 is ook vrij laag en helaas staat er hier niet bij waar ze deze mensen hebben gevonden.

quote:
34% would inform the police if they thought somebody they knew was getting involved with people who support terrorism in Syria

Q: If you thought that someone who is close to you was getting involved with people who support terrorism in Syria, would you report it to the police?
Hier staat dus niet dat ze een terrorist niet zouden aangeven. Maar of ze iemand aan zouden geven die in contact komt met mensen die terrorisme een "goed" idee vinden.
Dit gaat trouwens niet over 2/3, maar over een krappe 1/3.

quote:
4% sympathise with people who take part in suicide bombings

Q: Please tell me tell me whether you sympathise or condemn people who take part in suicide bombing to fight injustice

Net sympathise: 4% (completely sympathise: 1%, sympathise to some extent: 3%)
Ah, kijk, dit maakt al meer duidelijk. Dat hoge percentage is ineens weg als het om werkelijk terrorisme gaat.

quote:
4% sympathise with people who commit terrorist actions as a form of political protest.

Q: To what extent do you sympathise or condemn with people who commit terrorist acts as a form of political protest?

Net sympathise: 4% (completely sympathise: 0.5: sympathise to some extent: 3.5%)
En nog een verduidelijking. Die niet eens in de buurt komt van die 2/3...
Geeft toch een ander beeld dan wat truthortruth beweerde...

Jammer genoeg nogsteeds niet het oorspronkelijke onderzoek, maar mocht dit kloppen met het onderzoek wordt de soep dus niet zo heet gegeten als dat hij opgedient werd door truthortruth.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171300904
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:35 schreef Knudde het volgende:

[..]

Werk jij berhaupt wel?
Nog geen dag in mijn leven werkeloos geweest. :{w
pi_171300942
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hier staat dus niet dat ze een terrorist niet zouden aangeven. Maar of ze iemand aan zouden geven die in contact komt met mensen die terrorisme een "goed" idee vinden.
Dit gaat trouwens niet over 2/3, maar over 1/3.
quote:
34% would inform the police if they thought somebody they knew was getting involved with people who support terrorism in Syria

Q: If you thought that someone who is close to you was getting involved with people who support terrorism in Syria, would you report it to the police?
Ergo, 66% zou ze niet aangeven. 2/3e dus.

En nee, sympathie is heel wat anders dan 'niet aangeven'. Zit een wereld van verschil tussen, dus die 'sympathie'-vragen zijn geen verdere verduidelijking.

Ik zou een fietsendief ook niet aangeven (omdat ik weet dat het compleet nutteloos is), dat wil niet zeggen dat ik dat doe omdat ik sympathie voor hem voel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_171300975
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dit is wel een beetje wat ik bedoel.
Een compleet onderzoek wuif je weg, 1 jochie die met een commercieel youtube filmpje komt die plaats je op een voetstuk. Sorry hoor, mij te subjectief.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 29 mei 2017 @ 14:42:40 #75
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171301003
Hoeveel moslims zijn er het afgelopen jaar in Europa gestorven door aanslagen van niet-moslims?

Beetje nietszeggend dus.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 29 mei 2017 @ 14:44:12 #76
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301038
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:39 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Ergo, 66% zou ze niet aangeven. 2/3e dus.
Ah sorry, je hebt gelijk... Dom gelezen.

Maar het gaat niet over terroristen, maar over contact met mensen die terrorisme steunen.
Het zegt niets over wanneer men vermoed dat iemand terrorist wil gaan worden, de tekenen daarvoor er zijn. Ook zegt het niets over wat ze dan wel of niet doen, of ze het steunen of iemand erbij weg proberen te trekken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171301082
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:39 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]

Ergo, 66% zou ze niet aangeven. 2/3e dus.

En nee, sympathie is heel wat anders dan 'niet aangeven'. Zit een wereld van verschil tussen, dus die 'sympathie'-vragen zijn geen verdere verduidelijking.

Ik zou een fietsendief ook niet aangeven (omdat ik weet dat het compleet nutteloos is), dat wil niet zeggen dat ik dat doe omdat ik sympathie voor hem voel.
Het grappige is wel dat er meerdere onderzoeken zijn gedaan naar dit soort dingen en er blijkbaar verschillende data uit komt, want wat lees ik op Wikipedia:

quote:
Gallup conducted tens of thousands of hour-long, face-to-face interviews with residents of more than 35 predominantly Muslim countries between 2001 and 2007. It found that more than 90% of respondents condemned the killing of non-combatants on religious and humanitarian grounds. John Esposito, using poll data from Gallup, wrote in 2008 that Muslims and Americans were equally likely to reject violence against civilians. He also found that those Muslims who support violence against civilians are no more religious than Muslims who do not.
Bron: https://en.wikipedia.org/(...)des_toward_terrorism

Dus internationaal keuren 90% van alle moslims geweld per definitie af, ongeveer dezelfde soort cijfers die ook uit onderzoek onder Amerikaanse inwoners kwamen.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 29 mei 2017 @ 14:47:05 #78
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301092
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje wat ik bedoel.
Een compleet onderzoek wuif je weg, 1 jochie die met een commercieel youtube filmpje komt die plaats je op een voetstuk. Sorry hoor, mij te subjectief.
Ik wuif niets weg. Zeg juist zonder omwegen dat ik gedegen info opneem in mijn mening.

Nu ik dat onderzoek heb gezien weet ik bv dat jouw stelling niet klopt, dat het niet gaat om terroristen niet aangeven, maar om mensen die contact hebben met radicale sympathisanten niet aangeven.

Dat daarnaast blijkt dat degene die achter terroristisch aanslagen staan "maar" 4% is, waarbij "maar" 1% dat algemeen is, de andere 3% daar ook nog nuance in aanbrengt/

Ik wuif dat onderzoek dus niet weg, ik wuif jouw mening erover weg. Simpelweg omdat die niet klopt, dat onderzoek dat niet zegt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:48:00 #79
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171301105
quote:
5s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:46 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het grappige is wel dat er meerdere onderzoeken zijn gedaan naar dit soort dingen en er blijkbaar verschillende data uit komt, want wat lees ik op Wikipedia:

[..]

Bron: https://en.wikipedia.org/(...)des_toward_terrorism

Dus internationaal keuren 90% van alle moslims geweld per definitie af, ongeveer dezelfde soort cijfers die ook uit onderzoek onder Amerikaanse inwoners kwamen.
Uit onderzoek is gebleken dat mensen die graag hun mening op onderzoeken baseren niet gediend zijn van onderzoeken die die mening tegenspreken.
wooblabalurg
pi_171301135
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:48 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Uit onderzoek is gebleken dat mensen die graag hun mening op onderzoeken baseren niet gediend zijn van onderzoeken die die mening tegenspreken.
Dat snap ik natuurlijk ook, maar als er meerdere interpretaties van de werkelijkheid bestaan, dan is het mijn persoonlijke taak om daar de juiste uit te vissen. En Wikipedia is gewoon een hele goede bron van informatie, zonder politieke kleur.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171301162
quote:
5s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:46 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het grappige is wel dat er meerdere onderzoeken zijn gedaan naar dit soort dingen en er blijkbaar verschillende data uit komt, want wat lees ik op Wikipedia:

[..]

Bron: https://en.wikipedia.org/(...)des_toward_terrorism

Dus internationaal keuren 90% van alle moslims geweld per definitie af, ongeveer dezelfde soort cijfers die ook uit onderzoek onder Amerikaanse inwoners kwamen.
Als je alles optelt kom je tussen de 15 en 25%, en dat zijn gewoon schrikbarende aantallen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171301214
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je alles optelt kom je tussen de 15 en 25%, en dat zijn gewoon schrikbarende aantallen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism
Ik weet niet hoe je aan die cijfers komt; wat tel je bij elkaar op?

Grappig, er is zelfs een Fatwa tegen terrorisme uitgedeeld:

quote:
In 2010 Muhammad Tahir-ul-Qadri issued the Fatwa on Terrorism, endorsed by Al-Azhar University in Cairo, Egypt.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171301216
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:41 schreef de_boswachter het volgende:
Dit soort initiatieven en mensen :')
Hahah ja infinite sadness.
pi_171301218
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik wuif dat onderzoek dus niet weg, ik wuif jouw mening erover weg. Simpelweg omdat die niet klopt, dat onderzoek dat niet zegt.
Mijn mening is dat het schrikbarende aantallen zijn, zoals keer op keer uit die onderzoeken naar voren komt. Die mag je wegwuiven, het staat wel een beetje haaks om dan 1 zo'n jochie exemplarisch te noemen omdat het je goed uitkomt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 29 mei 2017 @ 14:53:57 #85
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301234
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Als je alles optelt kom je tussen de 15 en 25%, en dat zijn gewoon schrikbarende aantallen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_attitudes_toward_terrorism
quote:
A common complaint among non-Muslims is that Muslim religious authorities do not condemn terrorist attacks. The complaints often surface in letters to the editors of newspapers, on phone-in radio shows, in Internet mailing lists, forums, etc. A leader of an evangelical Christian para-church group, broadcasting over Sirius Family Net radio, stated that he had done a thorough search on the Internet for a Muslim statement condemning terrorism, without finding a single item.
Actually, there are lots of fatwas and other statements issued which condemn attacks on innocent civilians. Unfortunately, they are largely ignored by newspapers, television news, radio news and other media outlets.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:54:22 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301246
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Mijn mening is dat het schrikbarende aantallen zijn, zoals keer op keer uit die onderzoeken naar voren komt. Die mag je wegwuiven, het staat wel een beetje haaks om dan 1 zo'n jochie exemplarisch te noemen omdat het je goed uitkomt.
1 tot 4% vindt je schrikbarend?

Hoe staat dat haaks op dit jochie?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171301249
quote:
5s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:52 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je aan die cijfers komt; wat tel je bij elkaar op?
Ah dat zuig ik gewoon even uit mijn duim omdat ik perse wil dat moslims er slecht op komen te staan, want dat is tenslotte mijn xenofobische doelstelling :') Kijk nou gewoon naar de cijfers, kijk eens naar de onderzoeken.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171301285
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:54 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

1 tot 4% vindt je schrikbarend?
Op zoveel moslims wel ja. Je hebt het nu over percentages die daadwerkelijk tot actie overgaan. Er worden 3000 moslims actief in de gaten gehouden in de UK omdat die af kunnen gaan. Nog eens 20.000 staan geregistreerd. Dat vind ik schrikbarend ja.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 29 mei 2017 @ 14:56:38 #89
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301296
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah dat zuig ik gewoon even uit mijn duim omdat ik perse wil dat moslims er slecht op komen te staan, want dat is tenslotte mijn xenofobische doelstelling :') Kijk nou gewoon naar de cijfers, kijk eens naar de onderzoeken.
Heb ik net gedaan, met het onderzoek wat je zelf aanhaalde. Waar uitkomt dat 1 tot 4% geheel of soms (onder voorwaarden) achter terrorisme staat.

Of je een agenda hebt laat ik in het midden, dat je de vraagstelling niet goed hebt gelezen waarop je je 2/3de baseerde is wel een feit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171301329
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:41 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje wat ik bedoel.
Een compleet onderzoek wuif je weg, 1 jochie die met een commercieel youtube filmpje komt die plaats je op een voetstuk. Sorry hoor, mij te subjectief.
Met de vraagstelling uit dat onderzoek vraag ik me af of ik op een vergelijkbare vraag zelf wel 'ja' zou zeggen. Waarschijnlijk zou ik dan net zo goed tot de 'nee' zeggende meerderheid behoren. En waarschijnlijk krijg je onder niet-moslims ook een nee-zeggende meerderheid op die vraag.

Als iemand 'close to me gets involved with people who support terrorism'. Dus stel mijn broer raakt bevriend met zijn nieuwe buurman, terwijl die buurman aanslagen op asielzoekerscentra van harte toejuicht. Zou ik dan mijn broer gaan aangeven bij de politie? Lijkt me niet.
pi_171301343
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:54 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ah dat zuig ik gewoon even uit mijn duim omdat ik perse wil dat moslims er slecht op komen te staan, want dat is tenslotte mijn xenofobische doelstelling :') Kijk nou gewoon naar de cijfers, kijk eens naar de onderzoeken.
Het meest dichtbij jouw stelling qua cijfers komt Egypte:

quote:
In a 2007 Pew Research poll in response to a question on whether suicide bombing and other forms of violence against civilian targets to defend Islam could be justified:

(55 vs 45) 45% of Muslims in Egypt believed it could never be justified, 25% believed it could be justified rarely, 20% sometimes, and 8% thought it could be justified often.
En de vraag is ook nog eens hypothetisch, dus hoeveel moslims daadwerkelijk terroristische aanvallen goedkeuren wordt hier niet duidelijk.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  maandag 29 mei 2017 @ 14:59:17 #92
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301363
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:55 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Op zoveel moslims wel ja. Je hebt het nu over percentages die daadwerkelijk tot actie overgaan. Er worden 3000 moslims actief in de gaten gehouden in de UK omdat die af kunnen gaan. Nog eens 20.000 staan geregistreerd. Dat vind ik schrikbarend ja.
Neen, ik heb het niet over percentages die tot actie overgaan, dat staat er (alweer) niet. Dat percentage (1 tot 4%) gaat over de hoeveelheid die achter terrorisme staat, er begrip voor heeft.

En hoe is dat anders met andere bevolkingsgroepen? Want zonder dat zegt het vrij weinig. Zover ik heb kunnen zien komen deze cijfers redelijk overeen met elkaar. Ja, er zijn teveel enge gekken op deze wereld, maar dat onder moslims het significant erger is op dit gebied blijkt tot nu toe nergens uit.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:00:26 #93
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301403
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Met de vraagstelling uit dat onderzoek vraag ik me af of ik op een vergelijkbare vraag zelf wel 'ja' zou zeggen. Waarschijnlijk zou ik dan net zo goed tot de 'nee' zeggende meerderheid behoren. En waarschijnlijk krijg je onder niet-moslims ook een nee-zeggende meerderheid op die vraag.

Als iemand 'close to me gets involved with people who support terrorism'. Dus stel mijn broer raakt bevriend met zijn nieuwe buurman, terwijl die buurman aanslagen op asielzoekerscentra van harte toejuicht. Zou ik dan mijn broer gaan aangeven bij de politie? Lijkt me niet.
Exact.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171301416
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:57 schreef Homey het volgende:

[..]

Als dat al zo is is het bijzonder ineffectief. Dus ja, een grote tegendemonstratie lijkt me wel erg handig om de algehele anti-islam sfeer in Nederland wat om te buigen. Hier een mooi artikel over hoe krachtig op z'n engels disavowing is:

http://theweek.com/articl(...)cians-disavow-things

Het is veel te makkelijk voor moslims om te zeggen van 'ja maar IS heeft niets met de Islam te maken'. Intussen zie je wel grote demonstraties tegen Israel, blijkbaar heeft Israel wel met de Islam te maken???

Het is tijd voor moslims om met een enorme demonstratie IS te disavowen.
En dat is het probleem, dat is hetgeen waarom ik blijf roepen dat het merendeel van de moslims deze gedachtegang wel degelijk ondersteunt.

Wanneer gaan moslims de straat op:

- Bij kritiek op de islam
- Bij het tekenen van Mohammed
- Bij het niet respecteren van hun geloof
- Bij discriminatie van geloofsgenoten
- Bij geweld tegen geloofsgenoten

Maar dit doen ze alleen in de westerse samenleving als bovenstaande zaken gedaan worden door een niet islamitisch persoon.

Je ziet ze nooit schreeuwen of protesteren tegen de aanslagen van mede moslims, nee dan is het opeens niet hun islam, en kapen die mensen hun islam. Als die mensen echt hun islam kapen dan waarom niet zo verontwaardigd als ongelovigen hun geloof kapen voor de discussie? Nee je hoort ze pas zodra er kritiek wordt gegeven op de islam, maar dan heeft niemand het meer over die andere vorm van de islam die zo'n aanslagpleger zou aanhangen, nee dan is het weer een aanval op de islam.

En hier maakt meer dan 95% van de moslims in Europa zich schuldig aan, zelfs velen hier op FOK! waarbij ze stikken in de dubbele standaarden, en dat vind ik zorgwekkend. Maar zorgwekkender vind ik dat velen zich maar de ogen blijven sluiten, ze lopen weg met deze knuffelmoslim, en die jongen is opeens een goede representatie van de islam, terwijl er aan de andere kant mensen worden vermoord in naam van de islam en dat is volgens die wegkijk kliek niet de islam. Pakken we de feiten erbij, pakken we de koran erbij, pakken we de geschiedenis erbij, is er maar n echte islam en n echte moslim en dat is de aanslagpleger, die vertegenwoordigd de islam zoals die geschreven staat, zoals die al jaren vertegenwoordigd word in de geschiedenis. De enige reden waarom die knuffel moslim in de moslim gemeenschap gezien wordt als een goede moslims zal zijn wanneer hij liegt tegen de non gelovigen om het islamitische geloof te beschermen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Verrekte_Koekwous op 29-05-2017 15:07:46 ]
  maandag 29 mei 2017 @ 15:01:21 #95
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_171301427
Baktash klinkt niet als een typische schreeuwspugende Arabier.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:04:32 #96
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_171301509
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:37 schreef Ali_boo het volgende:
Goedkope PR stunt van de linkse kerk
Will be televised @Pauw
pi_171301527
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:01 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

En dat is het probleem, dat is hetgeen waarom ik blijf roepen dat het merendeel van de moslims deze gedachtegang wel degelijk ondersteunt.

Wanneer gaan moslims de straat op:

- Bij kritiek op de islam
- Bij het tekenen van Mohammed
- Bij het niet respecteren van hun geloof
- Bij discriminatie van geloofsgenoten
- Bij geweld tegen geloofsgenoten

Maar dit doen ze alleen in de westerse samenleving als bovenstaande zaken gedaan worden door een niet islamitisch persoon.

Je ziet ze nooit schreeuwen of protesteren tegen de aanslagen van mede moslims, nee dan is het opeens niet hun islam, en kapen die mensen hun islam. Als die mensen echt hun islam kapen dan waarom niet zo verontwaardigd als anderen hun geloof kapen? Nee je hoort ze pas zodra er kritiek wordt gegeven op de islam, maar dan heeft niemand het meer over die andere vorm van de islam die zo'n aanslagpleger zou aanhangen, nee dan is het weer een aanval op de islam.

En hier maakt meer dan 95% van de moslims in Europa zich schuldig aan, zelfs velen hier op FOK! waarbij ze stikken in de dubbele standaarden, en dat vind ik zorgwekkend. Maar zorgwekkender vind ik dat velen zich maar de ogen blijven sluiten, ze lopen weg met deze knuffelmoslim, en die jongen is opeens een goede representatie van de islam, terwijl er aan de andere kant mensen worden vermoord in naam van de islam en dat is volgens die wegkijk kliek niet de islam. Pakken we de feiten erbij, pakken we de koran erbij, pakken we de geschiedenis erbij, is er maar n echte islam en n echte moslim en dat is de aanslagpleger, die vertegenwoordigd de islam zoals die geschreven staat, zoals die al jaren vertegenwoordigd word in de geschiedenis. De enige reden waarom die knuffel moslim in de moslim gemeenschap gezien wordt als een goede moslims zal zijn wanneer hij liegt tegen de non gelovigen om het islamitische geloof te beschermen.
De meeste moslims verwerpen uiteraard de aanslagen, maar veel van hen staan wel achter het politieke doel van IS: meer islam in Europa. Daarom zwijgen ze, de groep die eigenlijk IS steunt is veel te groot. Fundamentalisme en fanatisme is onder moslims mainstream, terwijl je dat bij boeddhisten nauwelijks hebt. Een hoofddoek dragen en aan de ramadan doen is, sec gezien, eigenlijk heel fundamentalistisch. Welke katholiek gaat nou als een non gekleed en vast 40 dagen voor carnaval?
pi_171301565
quote:
5s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:52 schreef NgInE het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je aan die cijfers komt; wat tel je bij elkaar op?

Grappig, er is zelfs een Fatwa tegen terrorisme uitgedeeld:

[..]

Er is een fatwa uitgedeeld, nou brrrrrr dan moet het wel breed gedragen worden want een fatwa is natuurlijk wel heel officieel…niet dus.

Veel mensen hebben de verkeerde veronderstelling over wat een fatwa inhoudt. Een fatwa is niet meer dan een antwoord op een vraag. Je stelt een vraag: is terrorisme toegestaan. Het antwoord daarop (ja of nee) noem je een fatwa. Iemand die een fatwa uitspreekt noem je een moefti. En nu komt het mooie, vrijwel iedereen die zijn koranopleiding heeft doorlopen mag een fatwa uitspreken. En als het fatwa van de ene moefti je niet aanstaat, dan kun je gewoon een fatwa aanvragen bij een andere moefti, net zolang tot je een moefti vind wiens antwoord je wel aanstaat.

Zoveel moefti’s, zoveel fatwa’s. Dat er “zelfs” een fatwa tegen terrorisme is uitgesproken klinkt heel gewichtig maar stelt in werkelijkheid dus geen fluit voor. Want de imam van een moskee die een straat verderop zit kan (en dat is ook gebeurd want er zijn vele fatwa’s die terrorisme goedkeuren) een fatwa uitspreken voor terrorisme.

Een fatwa is een wassen neus die alleen waardevol is voor de aanhangers van die desbetreffende moefti.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 29 mei 2017 @ 15:07:06 #99
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301585
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:05 schreef Homey het volgende:

[..]

De meeste moslims verwerpen uiteraard de aanslagen, maar veel van hen staan wel achter het politieke doel van IS: meer islam in Europa. Daarom zwijgen ze, de groep die eigenlijk IS steunt is veel te groot. Fundamentalisme en fanatisme is onder moslims mainstream, terwijl je dat bij boeddhisten nauwelijks hebt. Een hoofddoek dragen en aan de ramadan doen is, sec gezien, eigenlijk heel fundamentalistisch. Welke katholiek gaat nou als een non gekleed en vast 40 dagen voor carnaval?
Fundamentalisme en extremisme (agressiviteit) zijn 2 verschillende zaken.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:07:37 #100
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171301598
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er is een fatwa uitgedeeld, nou brrrrrr dan moet het wel breed gedragen worden want een fatwa is natuurlijk wel heel officieel…niet dus.

Veel mensen hebben de verkeerde veronderstelling over wat een fatwa inhoudt. Een fatwa is niet meer dan een antwoord op een vraag. Je stelt een vraag: is terrorisme toegestaan. Het antwoord daarop (ja of nee) noem je een fatwa. Iemand die een fatwa uitspreekt noem je een moefti. En nu komt het mooie, vrijwel iedereen die zijn koranopleiding heeft doorlopen mag een fatwa uitspreken. En als het fatwa van de ene moefti je niet aanstaat, dan kun je gewoon een fatwa aanvragen bij een andere moefti, net zolang tot je een moefti vind wiens antwoord je wel aanstaat.

Zoveel moefti’s, zoveel fatwa’s. Dat er “zelfs” een fatwa tegen terrorisme is uitgesproken klinkt heel gewichtig maar stelt in werkelijkheid dus geen fluit voor. Want de imam van een moskee die een straat verderop zit kan (en dat is ook gebeurd want er zijn vele fatwa’s die terrorisme goedkeuren) een fatwa uitspreken voor terrorisme.

Een fatwa is een wassen neus die alleen waardevol is voor de aanhangers van die desbetreffende moefti.
Soms zijn het net mensen.
wooblabalurg
  maandag 29 mei 2017 @ 15:08:17 #101
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301613
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er is een fatwa uitgedeeld, nou brrrrrr dan moet het wel breed gedragen worden want een fatwa is natuurlijk wel heel officieel…niet dus.

Veel mensen hebben de verkeerde veronderstelling over wat een fatwa inhoudt. Een fatwa is niet meer dan een antwoord op een vraag. Je stelt een vraag: is terrorisme toegestaan. Het antwoord daarop (ja of nee) noem je een fatwa. Iemand die een fatwa uitspreekt noem je een moefti. En nu komt het mooie, vrijwel iedereen die zijn koranopleiding heeft doorlopen mag een fatwa uitspreken. En als het fatwa van de ene moefti je niet aanstaat, dan kun je gewoon een fatwa aanvragen bij een andere moefti, net zolang tot je een moefti vind wiens antwoord je wel aanstaat.

Zoveel moefti’s, zoveel fatwa’s. Dat er “zelfs” een fatwa tegen terrorisme is uitgesproken klinkt heel gewichtig maar stelt in werkelijkheid dus geen fluit voor. Want de imam van een moskee die een straat verderop zit kan (en dat is ook gebeurd want er zijn vele fatwa’s die terrorisme goedkeuren) een fatwa uitspreken voor terrorisme.

Een fatwa is een wassen neus die alleen waardevol is voor de aanhangers van die desbetreffende moefti.
Hangt af van wie de fatwa's uitgeeft. In dit geval gaat het over de grote wetsscholen, die de boel "bepalen" voor het gros van de moslims.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171301620
quote:
5s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:58 schreef NgInE het volgende:
[..]
Het meest dichtbij jouw stelling qua cijfers komt Egypte:
quote:
20% of British Muslims felt sympathy with the July 7 terrorist bombers' "feelings and motives", although 99 per cent thought the bombers were wrong to carry out the attack.[28] In another poll by NOP Research, almost one in four British Muslims believe that the 7/7 attacks on London were justified.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 29 mei 2017 @ 15:09:45 #103
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301654
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:08 schreef truthortruth het volgende:

[..]


[..]

quote:
99 per cent thought the bombers were wrong to carry out the attack
Uit je eigen tekst. Het is dus maar net wat je graag wil lezen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171301675
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Neen, ik heb het niet over percentages die tot actie overgaan, dat staat er (alweer) niet. Dat percentage (1 tot 4%) gaat over de hoeveelheid die achter terrorisme staat, er begrip voor heeft.
Nee, goed lezen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 29 mei 2017 @ 15:10:50 #105
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301685
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, goed lezen.
Heb ik gedaan, nu jij nog.

quote:
4% sympathise with people who take part in suicide bombings
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171301686
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:09 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Uit je eigen tekst.
Cherry picking.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171301714
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:05 schreef Homey het volgende:

[..]

De meeste moslims verwerpen uiteraard de aanslagen, maar veel van hen staan wel achter het politieke doel van IS: meer islam in Europa. Daarom zwijgen ze, de groep die eigenlijk IS steunt is veel te groot. Fundamentalisme en fanatisme is onder moslims mainstream, terwijl je dat bij boeddhisten nauwelijks hebt. Een hoofddoek dragen en aan de ramadan doen is, sec gezien, eigenlijk heel fundamentalistisch. Welke katholiek gaat nou als een non gekleed en vast 40 dagen voor carnaval?
Het klopt wat je zegt, maar nog zien velen dat niet in. Er is een groep die aanslagen pleegt, daarachter staat een groep die zelf niet in staat is geweld te gebruiken maar wel het geweld ondersteunt, daarachter staat weer een groep die geen geweld ondersteunt maar wel degelijk de islamisering van Europa wilt.

En je kan mij niet wijsmaken dat het merendeel van de moslims niet liever een islamitische samenleving wilt, waarbij ze makkelijker hun geloofsovertuiging kunnen uitdragen, waarbij ze niet geconfronteerd worden met bijvoorbeeld homo's, vrouwen in korte rokjes etc. En we blijven dat volk maar met massa's tegelijk importeren in Nederland, en over 20 jaar afvragen waarom het zo fout gegaan is, waarna de linkse rakkers van die generatie kunnen schreeuwen dat het toch echt een rechts kabinet was in deze tijd.
pi_171301715
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Hangt af van wie de fatwa's uitgeeft. In dit geval gaat het over de grote wetsscholen, die de boel "bepalen" voor het gros van de moslims.
Nou, dat maakt in principe niets uit, dat is alleen interessant voor de volgers van die school. Het wordt natuurlijk anders wanneer de plaatselijke dictator een fatwa uitspreekt zoals in Iran weleens voorkomt. Dan ga je daar als simpele moefti natuurlijk niet tegenin, want dan word je een kopje kleiner gemaakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 29 mei 2017 @ 15:12:27 #109
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301738
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:10 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Cherry picking.
Nope. Er staat letterlijk dat alhoewel 20% er enig begrip voor had, 99% vond dat ze het niet hadden mogen doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:15:26 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301813
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou, dat maakt in principe niets uit, dat is alleen interessant voor de volgers van die school. Het wordt natuurlijk anders wanneer de plaatselijke dictator een fatwa uitspreekt zoals in Iran weleens voorkomt. Dan ga je daar als simpele moefti natuurlijk niet tegenin, want dan word je een kopje kleiner gemaakt.
Dat maakt dus wel uit omdat we het hier over volgelingen hebben. Waarbij het grote gros onder die wetsscholen valt, die volgt.
Dit gaat niet zozeer over een of andere moefti, maar over de geleerden van de wetsscholen waarbij in de grondteksten wordt aangegeven je daarop te richten als koran en hadith niet duidelijk genoeg zijn op zichzelf.

Dat de terroristen hun eigen imams hebben, hun eigen fatwa's hebben maakt dus niet dat de moslim in zijn algemeen zich daar wat van aantrekt. Dat mogen ze niet volgens hun eigen geloof, is niet meer als de mening van de buurman. De fatwa's van de grote wetsscholen zijn wel iets wat gewicht heeft.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171301817
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:12 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nope. Er staat letterlijk dat alhoewel 20% er enig begrip voor had, 99% vond dat ze het niet hadden mogen doen.
Nee, het ene onderzoek kwam met 99%, het andere met 1 op 4 die het gerechtvaardigd vond.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 29 mei 2017 @ 15:16:57 #112
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171301857
Ik denk dat een hoop polls en ondervragingen lastig te interpreteren zijn.

Ondervrager: Keur je geweld goed?
Moslim: Nee.

In het hoofd van de ondervrager:
hmmm weer een progressieve moslim! yay! Zie je wel! Dat wordt een mooi verhaal!

In het hoofd van betreffende moslim:
hmmm geweld is per definitie niet zelfverdediging. Zelfmoordaanslagen zijn een vorm van zelfverdediging dus dat is gerechtvaardigd inshallahuahckbaarrr

In veel polls worden vragen slecht gesteld, slecht genterpreteerd. Er wordt niet doorgrvraagd. Men hangt gewicht aan bepaalde wapenfeiten die in de moslimgemeenschap minder betekenen dan wij denken en downplayen feiten die slechter uit komen.

Welk verhaal wil je vertellen?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 29 mei 2017 @ 15:17:54 #113
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301874
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:15 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nee, het ene onderzoek kwam met 99%, het andere met 1 op 4 die het gerechtvaardigd vond.
Klopt toch met elkaar. 1 tot 4% over terrorisme in het algemeen, waar 1% achter al dat terrorisme staat. Ergo, 99% niet, of 96% niet zolang er niet aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Jij noemt en specifieke aanslag, waarbij de kans dus groot is dat die 3% uit dat andere onderzoek die niet onder die bepaalde voorwaarden vond vallen.

Is wel wat anders als 2/3de staat erachter, waar je mee begon...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171301883
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

_O_

15-25 % van de moslims is dus kwaadwillend ? Dat zijn er veel meer dan ik verwacht had. -O-
Kwaadwillend en vooral instemmend met de acties en haat naar het Westen en de ongelovigen / afvalligen.

Dat waren ze vroeger ook al, alleen is nu de ellende dat ze moderne middelen tot hun beschikking hebben om hun antieke, debiele en achterlijke denkwijzes op te dringen en kenbaar te maken.

Nadruk willen / blijven leggen op de aardige goedwillende meerderheid is naef en gaat niet op.

Het is de dominante en gevaarlijke minderheid in de wereld die het uitmaakt en waar we mee te maken hebben en moeten zien uit te schakelen / uit te roeien.

En niet met honderdtallen tegelijk moeten verwelkomen als zijnde "vluchtelingen".

Voordat je naar bed gaat het alarm aanzetten en tegelijk de deur openzetten werkt ook niet

Dat vraagt / schreeuwt om ellende.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:18:16 #115
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171301884
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:11 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

Het klopt wat je zegt, maar nog zien velen dat niet in. Er is een groep die aanslagen pleegt, daarachter staat een groep die zelf niet in staat is geweld te gebruiken maar wel het geweld ondersteunt, daarachter staat weer een groep die geen geweld ondersteunt maar wel degelijk de islamisering van Europa wilt.

En je kan mij niet wijsmaken dat het merendeel van de moslims niet liever een islamitische samenleving wilt, waarbij ze makkelijker hun geloofsovertuiging kunnen uitdragen, waarbij ze niet geconfronteerd worden met bijvoorbeeld homo's, vrouwen in korte rokjes etc. En we blijven dat volk maar met massa's tegelijk importeren in Nederland, en over 20 jaar afvragen waarom het zo fout gegaan is, waarna de linkse rakkers van die generatie kunnen schreeuwen dat het toch echt een rechts kabinet was in deze tijd.
Andersom werkt dit nagenoeg hetzelfde.
Veel mensen zien een enkele kant van dezelfde munt omdat ze door een tunnel kijken.
Fascinerend wel hoe dat zich manifesteert.
wooblabalurg
pi_171301913
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat maakt dus wel uit omdat we het hier over volgelingen hebben. Waarbij het grote gros onder die wetsscholen valt, die volgt.
Dit gaat niet zozeer over een of andere moefti, maar over de geleerden van de wetsscholen waarbij in de grondteksten wordt aangegeven je daarop te richten als koran en hadith niet duidelijk genoeg zijn op zichzelf.

Dat de terroristen hun eigen imams hebben, hun eigen fatwa's hebben maakt dus niet dat de moslim in zijn algemeen zich daar wat van aantrekt. Dat mogen ze niet volgens hun eigen geloof, is niet meer als de mening van de buurman. De fatwa's van de grote wetsscholen zijn wel iets wat gewicht heeft.
Voor de volgelingen van die scholen ja. En laten de mensen waar wij het meest last van hebben nou daar geen volgeling van zijn getuige hun acties.

Het gaat niet om de meerderheid, het gaat om de mensen waar we last van hebben. En het moet duidelijk zijn dat er geen islamitische autoriteit is. Slechts geestelijken met een grote of een kleine schare volgers.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 29 mei 2017 @ 15:20:36 #117
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171301950
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:18 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Kwaadwillend en vooral instemmend met de acties en haat naar het Westen en de ongelovigen / afvalligen.

Dat waren ze vroeger ook al, alleen is nu de ellende dat ze moderne middelen tot hun beschikking hebben om hun antieke, debiele en achterlijke denkwijzes op te dringen en kenbaar te maken.

Nadruk willen / blijven leggen op de aardige goedwillende meerderheid is naef en gaat niet op.

Het is de dominante en gevaarlijke minderheid in de wereld die het uitmaakt en waar we mee te maken hebben en moeten zien uit te schakelen / uit te roeien.

En niet met honderdtallen tegelijk moeten verwelkomen als zijnde "vluchtelingen".

Voordat je naar bed gaat het alarm aanzetten en tegelijk de deur openzetten werkt ook niet

Dat vraagt / schreeuwt om ellende.
Die nadruk leggen op die goedwillende meerderheid is wel zinnig. De goedwillende van de kwaadwillende scheiden is precies wat we moeten doen op de een of andere manier. Dat doen we niet door de goedwillende aan te kijken op de kwaadwillende.

Een goede selectie bij vluchtelingen lijkt me verstandig. Maar daar is een gedegen samenwerking voor nodig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171302049
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Klopt toch met elkaar. 1 tot 4% over terrorisme in het algemeen, waar 1% achter al dat terrorisme staat. Ergo, 99% niet, of 96% niet zolang er niet aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan.
Jij noemt en specifieke aanslag, waarbij de kans dus groot is dat die 3% uit dat andere onderzoek die niet onder die bepaalde voorwaarden vond vallen.

Is wel wat anders als 2/3de staat erachter, waar je mee begon...
Vermoeiend... daarom heb ik ook zo'n hekel aan deze discussies.

quote:
In another poll by NOP Research, almost one in four British Muslims believe that the 7/7 attacks on London were justified.[29]
Dat is 25%....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171302095
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:45 schreef Homey het volgende:

Waarom is er geen global islamic peace movement?
hoe zou de islam zich moeten verspreiden als dat niet meer kan via een goed ouderwets potje geweld en bedreiging?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:29:23 #120
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171302167
Wat een aandachtshoer weer man, pfff.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  maandag 29 mei 2017 @ 15:32:22 #121
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171302247
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:29 schreef hollandia02 het volgende:
Wat een aandachtshoer weer man, pfff.
Ik vind vooral de symboliek tekenend.

"ik vertrouw jou".. eh ja want je bent normale seculiere vrijheid-lievende mensen aan het omhelsen in een leuk land met een strak systeem en een sociaal en medisch vangnet.

De vraag is... waarom zouden ze jou moeten vertrouwen dan? Iemand uit een ultraconservatieve religieus gestoorde cultuur met recent bloed op haar conto?

"ik vertrouw jou, toch?" nogal wiedes ja. Not the fucking point.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171302248
Als iemand zo'n jongen omhelst en vervolgens de jongen zich zelf opblaast zijn de rapen helemaal gaar natuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 29 mei 2017 @ 15:32:44 #123
137949 Disana
pi_171302255
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die nadruk leggen op die goedwillende meerderheid is wel zinnig. De goedwillende van de kwaadwillende scheiden is precies wat we moeten doen op de een of andere manier. Dat doen we niet door de goedwillende aan te kijken op de kwaadwillende.

Een goede selectie bij vluchtelingen lijkt me verstandig. Maar daar is een gedegen samenwerking voor nodig.
Mooie post.

Ik vind het een prima initiatief.
pi_171302359
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:16 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dat doe ik dan ook niet :{w
waarom sta je dan stil bij een enkeling
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:20 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Juist. ^O^
Dat zullen die 23.000 jihadisten ook gedacht hebben.
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:24 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En wij mogen raden wie niet en wie wel.
In theorie zijn ze allemaal gematigd.
Behalve 23.000 alleen al in de UK.
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:37 schreef FL_Freak het volgende:
Tja leuke actie, maar voor mij verandert er niks. Ik weet dat er Moslims zijn die vredig zijn en niks kwaad doen, en een aantal slechte die aanslagen plegen.

En de slechte flikker je het land uit, klaar.
23.000 maar uit de UK.
https://www.thetimes.co.u(...)-jihadists-3zvn58mhq
Maar waar laat je ze? Onder controle van de staat helpt ook geen ene FOK
  maandag 29 mei 2017 @ 15:36:32 #125
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171302362
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Mooie post.

Ik vind het een prima initiatief.
Zelfs als ik de beste bedoelingen toeken snap ik het initiatief gewoon niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171302366
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die nadruk leggen op die goedwillende meerderheid is wel zinnig. De goedwillende van de kwaadwillende scheiden is precies wat we moeten doen op de een of andere manier. Dat doen we niet door de goedwillende aan te kijken op de kwaadwillende.

Een goede selectie bij vluchtelingen lijkt me verstandig. Maar daar is een gedegen samenwerking voor nodig.
Die goedwillende meerderheid moet dan maar eens als 1 blok op gaan staan tegenover de kwaadwillende minderheid.

Maar dat gaat nooit gebeuren en heeft meerdere redenen.

Waaronder twee hele belangrijke : angst en terreur, datgene waarop de ranzige minderheid anticipeert en op rekent.

En die ranzige minderheid komt daardoor ook in het vaak politiek correcte en naeve Westen steeds vaker en met steeds meer weg.

Willen we nog een kans maken, dan zullen er radicaal zaken moeten veranderen.

Persoonlijk vrees ik dat we dat punt al (bijna) voorbij zijn.
pi_171302428
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Dat doen we niet door de goedwillende aan te kijken op de kwaadwillende.
Juist wel. De goedwillende onderscheiden zich qua geloofsovertuiging helemaal niks met de kwaadwillenden. De goedwillenden moeten dus kleur bekennen.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:40:25 #128
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171302453
Zoals verwacht bijna alleen maar cynische reacties. Begrijpelijk, maar jullie laten ook wel weer werkelijk helemaal niets meer toe vanuit die hoek op die manier. En dat is dan ook wel weer een beetje jammer.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 29 mei 2017 @ 15:40:31 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171302455
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:39 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Juist wel. De goedwillende onderscheiden zich qua geloofsovertuiging helemaal niks met de kwaadwillenden. De goedwillenden moeten dus kleur bekennen.
Ze onderscheiden zich juist wel. Precies op de punten die in deze het probleem zijn.
Bidden, zakaat betalen, op bedevaart gaan e.d. zijn het probleem niet. Agressie is het probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171302482
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:40 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zoals verwacht bijna alleen maar cynische reacties. Begrijpelijk, maar jullie laten ook wel weer werkelijk helemaal niets meer toe vanuit die hoek op die manier. En dat is dan ook wel weer een beetje jammer.
Een topic vol met suggesties om dit gebaar wat minder vies te maken en jij weet eruit te halen dat helemaal niks meer mag.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:41:58 #131
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171302484
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:36 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

waarom sta je dan stil bij een enkeling

Ja, weet je, ik dacht; laat ik eens een positief bericht op Fok! plaatsen voor de verandering.... :')

Ik vind het mooi. Maar wellicht ben ik vandaag wat emotioneel labiel ;(
´
pi_171302495
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ze onderscheiden zich juist wel. Precies op de punten die in deze het probleem zijn.
Bidden, zakaat betalen, op bedevaart gaan e.d. zijn het probleem niet. Agressie is het probleem.
Agressie in naam van de islam is het probleem.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:43:41 #133
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171302527
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Een topic vol met suggesties om dit gebaar wat minder vies te maken en jij weet eruit te halen dat helemaal niks meer mag.
Ik had alleen de eerste 2 pagina's gelezen, geef ik toe.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  maandag 29 mei 2017 @ 15:43:51 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_171302531
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:40 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zoals verwacht bijna alleen maar cynische reacties. Begrijpelijk, maar jullie laten ook wel weer werkelijk helemaal niets meer toe vanuit die hoek op die manier. En dat is dan ook wel weer een beetje jammer.
Het is een beetje lastig om iets je hartje binnen te laten als je ziet dat iemand iets, hoewel met goede intenties, doet wat voorbij gaat aan het echte issue.

Namelijk dat moslims over het algemeen ultraconservatief zijn. Europa, MO of Azie en dat die mentaliteit plus een flink stukje weg-kijk cultuur bijdraagt aan een milieu waarin radicalen vrij spel krijgen.

Mensen knuffelen met de boodschap dat "we elkaar maar gewoon even moeten vertrouwen" is wat dat betreft een teken dat het probleem nog steeds niet wordt begrepen, zelfs bij mensen die gemotiveerd zijn om iets te doen voor de gemeenschap.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_171302593
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:41 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ja, weet je, ik dacht; laat ik eens een positief bericht op Fok! plaatsen voor de verandering.... :')

Ik vind het mooi. Maar wellicht ben ik vandaag wat emotioneel labiel ;(
Niet verzwakken heh, klein pindarotsje
  maandag 29 mei 2017 @ 15:49:16 #136
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171302657
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:46 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Niet verzwakken heh, klein pindarotsje
:D :@ Neuh, ik ben niet kapot te krijgen. Wees maar niet bang. :*
´
pi_171302719
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:49 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

:D :@ Neuh, ik ben niet kapot te krijgen. Wees maar niet bang. :*
Heel goed
  maandag 29 mei 2017 @ 15:52:18 #138
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171302736
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Die goedwillende meerderheid moet dan maar eens als 1 blok op gaan staan tegenover de kwaadwillende minderheid.

Maar dat gaat nooit gebeuren en heeft meerdere redenen.

Waaronder twee hele belangrijke : angst en terreur, datgene waarop de ranzige minderheid anticipeert en op rekent.

En die ranzige minderheid komt daardoor ook in het vaak politiek correcte en naeve Westen steeds vaker en met steeds meer weg.

Willen we nog een kans maken, dan zullen er radicaal zaken moeten veranderen.

Persoonlijk vrees ik dat we dat punt al (bijna) voorbij zijn.
Deden ze dat wel (1 blok vormen) bij bv de demonstratie's tegen Isreal? Want als ik even vlotjes google kom ik uit op een paar 1000 mensen totaal, waarvan niet eens iedereen moslim was.
Dat 1 blok is onrealistisch, er is niet zoiets als 1 blok. En dan weer negeer je de uitspraken en initiatieven die er wel zijn, die ver over die paar 1000 heen gaat bij de protesten tegen Israel. En hoeveel demonstreerde er tegen die cartoons? Zet dat eens af tegen al die verschillende protesten tegen terrorisme, van #notmyislam tot ander zaken (zal zo even wat links geven).

quote:
"American Muslims view the actions of ISIS as un-Islamic and morally repugnant. No religion condones the murder of civilians, the beheading of religious scholars or the desecration of houses of worship. We condemn the actions of ISIS and reject its assertion that all Muslims are required to pay allegiance to its leader.
"CAIR strongly urges American imams and other community leaders to continue to speak out against American Muslims traveling abroad to join extremist groups and sectarian militias. While ISIS uses romanticized imagery in its propaganda materials, its human rights abuses on the ground are well-documented."
http://www.cair.com/press(...)fighting-abroad.html

Uit mijn hoofd, pin me er niet op vast, staan voor 1.4 miljoen moslims.

quote:
We the Muslims Against Terror’s Muslim brothers in American and around the world were saddened and heartbroken by the attack on innocent people on the campus of the Ohio State University in Columbus by a man who claims to be a Muslim.
http://muslimsagainstterr(...)ri-daesh-terrorists/

Een organisatie, moslims tegen terrorisme.

quote:
This page focuses on condemnations of the 9/11 terrorist attacks and other terrorist incidents since then as well as of terrorism in general. It is not a complete listing of all condemnations written or spoken by Muslims but is intended to provide a representative sample.

It has often been claimed in the media that Muslims are "silent" and do not condemn terrorism. This page is intended to refute that claim. Muslims have not been silent. Not even close. See also How American Muslims Really Responded to September 11 for more information about the Muslim response to 9/11. And another listing is at Statements Against Terror. Also Muslim Voices Against Terrorism. Related commentary at Friedman Wrong About Muslims Again , by Juan Cole and The Myth of Muslim Condemnation of Terror by Ali Eteraz.
http://www.muhajabah.com/otherscondemn.php

Volg de url om de vele links te kunnen volgen...

quote:
Question: Where are the Muslim voices?
Answer: They are listed here!

We began this section in 2001 and it has expanded to become a relatively comprehensive resource. This is all completed by volunteer effort, and if you would like to help with the research needed to make this even more comrehensive and useful, please contact the editor.

This resource of The American Muslim has received positive mention in the Homeland Security Policy Institute at George Washington University’s recently released report on internet-facilitated radicalization entitled: ”NETworked Radicalization: A Counter-Strategy”. It is also listed as a resource on many other sites, and the new logo has already been picked up by 15 sites. We hope that many more will do this, and that all the organizations working on related projects will be able to connect and work cooperatively.

One hand clapping cannot make enough noise to drown out the extremists, but all of us together can make enough noise to be heard around the world.

AMERICAN MUSLIM RESOURCES (collections of articles and references which are updated regularly)
http://theamericanmuslim.(...)ism_and_terrorism_2/

Links op de originele pagina, niet overgenomen in het citaat.

Hoe bedoel je er is geen tegengeluid? En dit is maar een handjevol van wat er werkelijk is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:53:06 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171302762
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:24 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

En wij mogen raden wie niet en wie wel.
In theorie zijn ze allemaal gematigd.
Als ik kijk dat de steeds grotere hoeveelheid met hoofddoek dan zie er nog maar weinig die echt gematigd zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 29 mei 2017 @ 15:53:15 #140
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171302769
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:42 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Agressie in naam van de islam is het probleem.
Wat behoord tot de agressievelingen, niet tot de rest. Dat is juist het onderscheidende karakter van beide groepen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:54:31 #141
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171302801
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:51 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Heel goed
:+
´
  maandag 29 mei 2017 @ 15:55:00 #142
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171302814
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als ik kijk dat de steeds grotere hoeveelheid met hoofddoek dan zie er nog maar weinig die echt gematigd zijn.
Gematigd is dan ook een prutterm, want dat komt neer op een "light" geloof hebben. Het probleem is niet het geloof volgen, het probleem is agressie.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171303005
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De meerderheid van moslims wil ook gewoon in vrede leven.

Net zoals de duitsers dat wilde in ww1 en 2.. net zoals de japanners en de russen en de chinezen.
Zoals elke bevolking in elke oorlog in de afgelopen.. uh.. nou ja eeuwigheid eigenlijk.

Maar de meerderheid bepaalt niet.
Het is altijd de minderheid geweest.

Dat de Islam alsnog aan de fundering staat van het huidige probleem staat als een paal boven water.
Er is geen ruimte voor dialoog, dit komt uit hem als mens niet als moslim en de leer van de islam / koran geeft helemaal geen ruimte voor enige vorm van mengen van culturen.

Dus ja, leuke actie hoor begrijpelijk ook wel, maar heeft verder weinig te maken met de problemen rondom de islam en lost ook niets op.. terwijl dat wel hard nodig is.
Dat is redelijke onzin. Als de Islam ten grondslag lag aan de moorden dan waren er wel meer aanhangers geweest van een IS bijvoorbeeld. Wat is de totale hoeveelheid IS aanhang onder moslims? 0,01% ?? Kan je moeilijk zeggen dat het geloof het begin is van ellende. Dan zullen er toch wel andere factoren zijn die een grotere rol spelen.

Vanuit het geloof worden dit soort daden niet goed gekeurd.
pi_171303043
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gematigd is dan ook een prutterm, want dat komt neer op een "light" geloof hebben. Het probleem is niet het geloof volgen, het probleem is agressie.
Nee, het probleem is de oproep tot, en acceptatie van agressie volgens bepaalde interpretaties van de islam. Dat gecombineerd met een giftige cocktail van gebrek aan zelfreflectie, niet met kritiek om kunnen gaan, laag opleidingsniveau zorgt voor een behoorlijke potentieel gevaarlijke groep.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171303050
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is redelijke onzin. Als de Islam ten grondslag lag aan de moorden dan waren er wel meer aanhangers geweest van een IS bijvoorbeeld. Wat is de totale hoeveelheid IS aanhang onder moslims? 0,01% ?? Kan je moeilijk zeggen dat het geloof het begin is van ellende. Dan zullen er toch wel andere factoren zijn die een grotere rol spelen.

Vanuit het geloof worden dit soort daden niet goed gekeurd.
Elke aanslag wereldwijd is op dit moment uit naam van de Islam, dat zijn er zo'n 2500-2700 jaarlijks.

Het is niet uit naam van armoede, ze roepen niet "sterf uit naam van athesme", er kan dan ook geen discussie zijn als men weigert (en met men bedoel ik islam verontschuldigers/verdedigers) toe te geven dat de Islam op z'n minst een grote rol speelt.
pi_171303067
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is redelijke onzin. Als de Islam ten grondslag lag aan de moorden dan waren er wel meer aanhangers geweest van een IS bijvoorbeeld. Wat is de totale hoeveelheid IS aanhang onder moslims? 0,01% ?? Kan je moeilijk zeggen dat het geloof het begin is van ellende. Dan zullen er toch wel andere factoren zijn die een grotere rol spelen.

Vanuit het geloof worden dit soort daden niet goed gekeurd.
Welke factoren dan? En door welk bizar statistisch toeval leiden die factoren alleen bij mensen die toevallig ook moslim zijn tot geweld en barbarij?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 29 mei 2017 @ 16:10:45 #147
185068 Knudde
Koekoek
pi_171303218
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:42 schreef MichaelScott het volgende:
Hoeveel moslims zijn er het afgelopen jaar in Europa gestorven door aanslagen van niet-moslims?

Beetje nietszeggend dus.
Jullie bombarderen kinderen, vrouwen en hele gezinnen in het MO waarbij duizenden zijn omgekomen.

Kortom jouw reactie is nietszeggend
Geen sig.
pi_171303291
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:40 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ze onderscheiden zich juist wel. Precies op de punten die in deze het probleem zijn.
Bidden, zakaat betalen, op bedevaart gaan e.d. zijn het probleem niet. Agressie is het probleem.
En bedoel je dan alleen de terroristische agressie?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  maandag 29 mei 2017 @ 16:13:35 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171303307
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Gematigd is dan ook een prutterm, want dat komt neer op een "light" geloof hebben.
Als je per se een religie moet hebben is dat wel de beste manier.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171303325
Jullie...dat hoor ik ook elke keer..
  maandag 29 mei 2017 @ 16:17:07 #151
117098 Hathor
Effe niet
pi_171303392
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:10 schreef Knudde het volgende:

[..]

Jullie bombarderen kinderen, vrouwen en hele gezinnen in het MO waarbij duizenden zijn omgekomen.

Kortom jouw reactie is nietszeggend
Jullie :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:17:35 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171303402
Dit topic bewijst maar weer dat je als moslim niets goed kunt doen in de ogen van sommigen. Doe je niets dan is het niet goed, doe je iets dan is het belachelijk, roep je dat het kut is dan is het schijnheilig, het maakt voor velen niet uit wat je doet het idee dat je een moslim bent maakt het bij voorbaat kansloos.

Vervolgens wordt er wel vaak geklaagd dat moslims geen standpunt in nemen, of de daden niet afkeuren.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 mei 2017 @ 16:18:00 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171303415
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit topic bewijst maar weer dat je als moslim niets goed kunt doen in de ogen van sommigen. Doe je niets dan is het niet goed, doe je iets dan is het belachelijk, roep je dat het kut is dan is het schijnheilig, het maakt voor velen niet uit wat je doet het idee dat je een moslim bent maakt het bij voorbaat kansloos.

Vervolgens wordt er wel vaak geklaagd dat moslims geen standpunt in nemen, of de daden niet afkeuren.
Die arme moslims toch.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 16:19:23 #154
307622 Perox
(niet de echte)
pi_171303450
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:10 schreef Knudde het volgende:

[..]

Jullie bombarderen kinderen, vrouwen en hele gezinnen in het MO waarbij duizenden zijn omgekomen.

Kortom jouw reactie is nietszeggend
Een enkeling doet dat maar.
Ik neem daar afstand van.
Niet uit mijn naam hoor, maar wat doe je er aan?
Het is een kleine groep die ons in een kwaad daglicht probeert te stellen.

Kom hier dan krijg je een knuffel. *)
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:19:38 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171303457
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Die arme moslims toch.
Tja leuke dooddoener dit. Wat moet een moslim doen om jou tevreden te stellen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 mei 2017 @ 16:21:54 #156
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171303507
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:19 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Tja leuke dooddoener dit. Wat moet een moslim doen om jou tevreden te stellen?
Niets, iemands religie is voor mij totaal oninteressant.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:22:55 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171303529
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niets, iemands religie is voor mij totaal oninteressant.
Okay B:)B
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 mei 2017 @ 16:24:48 #158
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171303573
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Okay B:)B
Ik bedoel dat dus dat ik geen onderscheid maak, wat mij betreft bestaat de groep 'moslims' niet. Mensen behoort men individueel te beoordelen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 16:25:21 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_171303586
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik bedoel dat dus dat ik geen onderscheid maak, wat mij betreft bestaat de groep 'moslims' niet. Mensen behoort men individueel te beoordelen.
Dan hebben wij dezelfde mening :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 mei 2017 @ 16:28:14 #160
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171303643
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dan hebben wij dezelfde mening :)
Ook wel eens leuk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171303765
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:
Waarom is dit mooi? Handelen vanuit eigenbelang en doen alsof je heel tof bent is nou niet meteen gedrag wat ik het liefst zou zien. Ik zou liever een blogje van deze man zien waarin hij of afstand neemt van zijn gewelddadige religie, of zich uitspreekt tegen de problemen binnen zijn bevolkingsgroep waardoor er zoveel jihadisten worden gecreerd en zich kunnen verbergen. En het liefst zonder de Britse Geert wilders de schuld te geven.
Als je dat soort statements nog steeds nodig hebt ga je het nooit snappen.
pi_171303799
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Dit topic bewijst maar weer dat je als moslim niets goed kunt doen in de ogen van sommigen. Doe je niets dan is het niet goed, doe je iets dan is het belachelijk, roep je dat het kut is dan is het schijnheilig, het maakt voor velen niet uit wat je doet het idee dat je een moslim bent maakt het bij voorbaat kansloos.

Vervolgens wordt er wel vaak geklaagd dat moslims geen standpunt in nemen, of de daden niet afkeuren.
Mensen die roepen dat moslims dat moeten doen gaan het nooit begrijpen.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:36:25 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171303827
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Elke aanslag wereldwijd is op dit moment uit naam van de Islam, dat zijn er zo'n 2500-2700 jaarlijks.

Het is niet uit naam van armoede, ze roepen niet "sterf uit naam van athesme", er kan dan ook geen discussie zijn als men weigert (en met men bedoel ik islam verontschuldigers/verdedigers) toe te geven dat de Islam op z'n minst een grote rol speelt.
Even advocaat van de duivel spelend. Zijn er niet heel veel bommen gegooid op grond gebied waar IS zou zitten? Waarbij ook een hoop kinderen omgekomen zijn?

We noemen het geen aanslagen of terrorisme, maar het is net zo erg.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_171303872
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:20 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die nadruk leggen op die goedwillende meerderheid is wel zinnig. De goedwillende van de kwaadwillende scheiden is precies wat we moeten doen op de een of andere manier. Dat doen we niet door de goedwillende aan te kijken op de kwaadwillende.

Een goede selectie bij vluchtelingen lijkt me verstandig. Maar daar is een gedegen samenwerking voor nodig.
Van zoveel goedwillende zou men natuurlijk wel mogen verwachten dat die de kleine minderheid kwaadwillenden in bedwang zouden kunnen houden. Maar dat gebeurt dus niet, daar zouden velen een verklaring voor willen hebben. Is het dan vreemd dat de meeste mensen dan denken dat alle moslims oorlog met Nederland willen?
pi_171303904
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je dat soort statements nog steeds nodig hebt ga je het nooit snappen.
Zolang er nog genoeg (ex-)moslims worden afgeslacht of buitengesloten vanwege de statements die ik voorstel zou jij je grote mond moeten houden.
pi_171303994
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zolang er nog genoeg (ex-)moslims worden afgeslacht of buitengesloten vanwege de statements die ik voorstel zou jij je grote mond moeten houden.
Dus omdat er moslims worden vermoord moeten alle moslims altijd en overal hun afkeur over uit spreken?

Heb jij je al uitgesproken tegen pedoseksuelen, geweld in het voetbal en geweld tegen hulpverleners? Zo nee, wil je dan gewoon je grote mond houden?
pi_171304016
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:38 schreef torentje het volgende:

[..]

Van zoveel goedwillende zou men natuurlijk wel mogen verwachten dat die de kleine minderheid kwaadwillenden in bedwang zouden kunnen houden. Maar dat gebeurt dus niet, daar zouden velen een verklaring voor willen hebben. Is het dan vreemd dat de meeste mensen dan denken dat alle moslims oorlog met Nederland willen?
Als je die lijn doortrekt zou er in Nederland geen geweld voorkomen. Maar blijkbaar wil de grote meerderheid gewoon dat er mensen vermoord en mishandeld worden.
pi_171304069
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus omdat er moslims worden vermoord moeten alle moslims altijd en overal hun afkeur over uit spreken?

Heb jij je al uitgesproken tegen pedoseksuelen, geweld in het voetbal en geweld tegen hulpverleners? Zo nee, wil je dan gewoon je grote mond houden?
Want pedoseksuelen verkrachten kinderen uit naam van de religie die glazenmaker ook aanhangt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171304078
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jullie :')
Ah dat kon je nog niet, zodra enkele blanken voor iets verantwoordelijk zijn wordt het gehele blanke ras ervoor aangekeken. Zo hier het bombarderen, en zo ook met de slavernij.
pi_171304086
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Want pedoseksuelen verkrachten kinderen uit naam van de religie die glazenmaker ook aanhangt?
Pedoseksuelen hebben dezelfde nationaliteit, wonen in hetzelfde land, ademen dezelfde lucht en zien dezelfde horizon.
pi_171304103
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus omdat er moslims worden vermoord moeten alle moslims altijd en overal hun afkeur over uit spreken?

Heb jij je al uitgesproken tegen pedoseksuelen, geweld in het voetbal en geweld tegen hulpverleners? Zo nee, wil je dan gewoon je grote mond houden?
Heb ik aangegeven een gewelddadige pedofiel te aanbidden? Moslims wel. Heb ik mij in het stadion uitgesproken tegen het kansloze volk dat daar loopt te rellen? Ja. Heb ik tijdens mijn enige bijgewoonde demonstratie tegen een opgetuigd AFA mannetje gezegd dat hij normaal moest doen? Ja. Verwacht ik van mensen die zelf aangeven bij een bepaalde groep te horen dat ze ervoor zorgen dat die groep zich een beetje gedraagt? Ja. Roeiverenigingen en voetbalclubs worden ook als groep gestraft voor de handelingen van enkelen, waarom moslims niet? Bij studentencorpsen als Vindicat zijn er gek genoeg veel minder individualisten die roepen dat de vereniging niks aan mishandelingen kan doen.
pi_171304151
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Pedoseksuelen hebben dezelfde nationaliteit, wonen in hetzelfde land, ademen dezelfde lucht en zien dezelfde horizon.
Want pedoseksuelen verkrachten kinderen uit naam van de lucht die wij inademen en daarom moet iedereen die ook lucht ademt afstand nemen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171304161
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus omdat er moslims worden vermoord moeten alle moslims altijd en overal hun afkeur over uit spreken?

Heb jij je al uitgesproken tegen pedoseksuelen, geweld in het voetbal en geweld tegen hulpverleners? Zo nee, wil je dan gewoon je grote mond houden?
Sorry, mij is het blijkbaar even ontgaan dat er in ''onze'' samenleving blijkbaar k een belangrijk en heilig boek is waarin op word geroepen tot geweld tegen pedoseksuelen, geweld in het voetbal en geweld tegen hulpverleners, waaraan wij ons allemaal aan dienen te houden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_171304234
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Want pedoseksuelen verkrachten kinderen uit naam van de lucht die wij inademen en daarom moet iedereen die ook lucht ademt afstand nemen?
Ik heb niet de indruk dat moslims het over het algemeen eens zijn met elkaar over wie en wat hun god precies is en voorschrijft.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:57:56 #175
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304249
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat moslims het over het algemeen eens zijn met elkaar over wie en wat hun god precies is en voorschrijft.
En toch zijn er 2 miljard in de wereld!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171304250
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat moslims het over het algemeen eens zijn met elkaar over wie en wat hun god precies is en voorschrijft.
Des te meer reden om je eens te laten horen als iemand uit naam van jouw godsdienst dood en verderf zaait. keer op keer op keer op keer.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171304254
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat moslims het over het algemeen eens zijn met elkaar over wie en wat hun god precies is en voorschrijft.
Alle, maar dan ook alle moslims onderschrijven Allah als hun God en Mohammed als hun profeet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 16:58:24 ]
pi_171304278
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Sorry, mij is het blijkbaar even ontgaan dat er in ''onze'' samenleving blijkbaar k een belangrijk en heilig boek is waarin op word geroepen tot geweld tegen pedoseksuelen, geweld in het voetbal en geweld tegen hulpverleners, waaraan wij ons allemaal aan dienen te houden.
Misschien heb je ook gemist dat er binnen de islam allesbehalve unanimiteit heerst mbt dogma's en wat de koran dan eigenlijk voorschrijft.
pi_171304287
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien heb je ook gemist dat er binnen de islam allesbehalve unanimiteit heerst mbt dogma's en wat de koran dan eigenlijk voorschrijft.
Dat is ook volstrekt irrelevant.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171304300
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Des te meer reden om je eens te laten horen als iemand uit naam van jouw godsdienst dood en verderf zaait. keer op keer op keer op keer.
Dat gebeurt genoeg, maar het is nooit voldoende. Mensen hebben de illusie, of doen net alsof ze de illusie hebben, alsof dat wat zou helpen.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:01:42 #181
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304320
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien heb je ook gemist dat er binnen de islam allesbehalve unanimiteit heerst mbt dogma's en wat de koran dan eigenlijk voorschrijft.
Dus hoeveel moslims zijn er? 2 miljard? 1? Alleen jouw beste vriendjes?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171304323
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is ook volstrekt irrelevant.
Nou nee, want als je al niet eens dezelfde mening bent aangedaan kun je mensen die er een totaal andere mening of opvatting op nahouden dan radicale figuren niet verwijten dat ze hetzelfde denken. Dat doen ze namelijk niet.
pi_171304342
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat gebeurt genoeg, maar het is nooit voldoende. Mensen hebben de illusie, of doen net alsof ze de illusie hebben, alsof dat wat zou helpen.
Het zal het probleem niet oplossen,maar het zou wel degelijk de positie van welwillende gewoon normaal meedraaiende moslims in het westen verbeteren.

Verder is het natuurlijk intens triest te noemen dat men wel een massa mensen op de been weet te krijgen als Erdogan onrust stookt, en staat men massaal met Turkse vlaggen te zwaaien, maar dat men bij iedere aanslag uit naam van de islam niet verder komt dan "dit heeft niets met de islam te maken."
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171304351
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alle, maar dan ook alle moslims onderschrijven Allah als hun God en Mohammed als hun profeet.
Maar wat Allah dan precies voorschrijft of stelt of dicteert of vindt en wie Allah is en wat hij doet is nu net het essentile aspect.
pi_171304367
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het zal het probleem niet oplossen,maar het zou wel degelijk de positie van welwillende gewoon normaal meedraaiende moslims in het westen verbeteren.

Verder is het natuurlijk intens triest te noemen dat men wel een massa mensen op de been weet te krijgen als Erdogan onrust stookt, en staat men massaal met Turkse vlaggen te zwaaien, maar dat men bij iedere aanslag uit naam van de islam niet verder komt dan "dit heeft niets met de islam te maken."
Spijker op z'n kop
  maandag 29 mei 2017 @ 17:04:30 #186
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304370
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar wat Allah dan precies voorschrijft of stelt of dicteert of vindt en wie Allah is en wat hij doet is nu net het essentile aspect.
En hoeveel moslims hebben daar over gelijk? En wie zijn dat?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171304381
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, want als je al niet eens dezelfde mening bent aangedaan kun je mensen die er een totaal andere mening of opvatting op nahouden dan radicale figuren niet verwijten dat ze hetzelfde denken. Dat doen ze namelijk niet.
Dat is ook irrelevant. Waar het om gaat is dat persoon A zegt moslim te zijn en zich ontzettend stil houdt wanneer persoon B uit naam van de godsdienst die hij ook aanhangt tientallen mensen vermoord.

En het vervolgens raar vind dat hij op 1 hoop gegooid word. Dat is niet zo vreemd, je kunt niet verwachten van iedere leek dat hij zich volledig verdiept in de islamitische interne struggles. Als iemand uitspraken doet namens mij, of namens een overttuiging die ik openlijk aanhang neem ik daar afstand van als ik het er niet mee eens ben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171304396
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoeveel moslims hebben daar over gelijk? En wie zijn dat?
Hoeveel moslims hebben waarover gelijk?
pi_171304423
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het zal het probleem niet oplossen,maar het zou wel degelijk de positie van welwillende gewoon normaal meedraaiende moslims in het westen verbeteren.

Verder is het natuurlijk intens triest te noemen dat men wel een massa mensen op de been weet te krijgen als Erdogan onrust stookt, en staat men massaal met Turkse vlaggen te zwaaien, maar dat men bij iedere aanslag uit naam van de islam niet verder komt dan "dit heeft niets met de islam te maken."
Nou nee, dat is allemaal prima te verklaren. Moslims zijn helemaal geen homogene entiteit, dus het is ook ietwat vreemd om net te doen alsof dat wel het geval is.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:07:58 #190
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304432
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoeveel moslims hebben waarover gelijk?
quote:
wat Allah dan precies voorschrijft of stelt of dicteert of vindt en wie Allah is en wat hij doet
Jouw eigen woorden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 17:08:12 #191
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304438
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moslims zijn helemaal geen homogene entiteit
Alleen als het ze uitkomt natuurlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171304450
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, dat is allemaal prima te verklaren. Moslims zijn helemaal geen homogene entiteit, dus het is ook ietwat vreemd om net te doen alsof dat wel het geval is.
Zo lang iemand uit naam van jouw geloof aanslagen pleegt en jij daar geen afstand van neemt heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat jullie op dat vlak geen homogene entiteit zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 29 mei 2017 @ 17:10:14 #193
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_171304477
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:01 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is redelijke onzin. Als de Islam ten grondslag lag aan de moorden dan waren er wel meer aanhangers geweest van een IS bijvoorbeeld. Wat is de totale hoeveelheid IS aanhang onder moslims? 0,01% ?? Kan je moeilijk zeggen dat het geloof het begin is van ellende. Dan zullen er toch wel andere factoren zijn die een grotere rol spelen.

Vanuit het geloof worden dit soort daden niet goed gekeurd.
Die kennen we al, dat is het zelfde als : iemand die een misdaad begaat is gn moslim... O-)
Als het geloof het niet goedkeurt dan zouden soennieten en sjiieten ook niet elkaar de hersens in hoeven slaan h ?
Maar wellicht zijn de meeste moslims niet goed op de hoogte van wat hun geloof inhoudt ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 29 mei 2017 @ 17:10:58 #194
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171304491
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

En bedoel je dan alleen de terroristische agressie?
Aangezien we in een topic zitten over dat onderwerp en daarover spraken, ja.
Ik beperk me nu even tot dat onderwerp.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171304509
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is ook irrelevant. Waar het om gaat is dat persoon A zegt moslim te zijn en zich ontzettend stil houdt wanneer persoon B uit naam van de godsdienst die hij ook aanhangt tientallen mensen vermoord.

En het vervolgens raar vind dat hij op 1 hoop gegooid word. Dat is niet zo vreemd, je kunt niet verwachten van iedere leek dat hij zich volledig verdiept in de islamitische interne struggles. Als iemand uitspraken doet namens mij, of namens een overttuiging die ik openlijk aanhang neem ik daar afstand van als ik het er niet mee eens ben.
Je hoeft je niet volledig te verdiepen in de islamitische doctrines om te weten dat de islam de meest verdeelde religie ter wereld is. Een blik op de Wikipedia pagina is al afdoende als je er verder niet zoveel vanaf weet en basale kennis mbt de islam ontbreekt.

En het is niet ontzettend stil, er zijn genoeg reacties geweest de afgelopen 10 jaar van moslims wereldwijd die geweld veroordelen. Maar dat negeer je. Precies mijn punt, het heeft geen zin en het is nooit genoeg want er zullen altijd wel mensen zijn die blijven roepen dat moslims er afstand van moeten nemen en hen met een schuin oog aankijken. Terwijl de overgrote meerderheid nooit in dezelfde moskee komt als zo'n radicale idioot, nog nooit een radicale idioot heeft gezien of gesproken maar wel wordt afgerekend op het gedrag van iemand die die nooit heeft gezien. Dat is vrij raar.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:12:36 #196
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171304518
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:38 schreef torentje het volgende:

[..]

Van zoveel goedwillende zou men natuurlijk wel mogen verwachten dat die de kleine minderheid kwaadwillenden in bedwang zouden kunnen houden. Maar dat gebeurt dus niet, daar zouden velen een verklaring voor willen hebben. Is het dan vreemd dat de meeste mensen dan denken dat alle moslims oorlog met Nederland willen?
Hoe moeten ze dat doen dan? Die welwillende Ajax fan lukt het ook niet de kwaadwillende in bedwang te houden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171304522
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]


[..]

Jouw eigen woorden.
Om tot die conclusie te komen heb je de instemming van miljoenen moslims nodig?
pi_171304536
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zo lang iemand uit naam van jouw geloof aanslagen pleegt en jij daar geen afstand van neemt heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat jullie op dat vlak geen homogene entiteit zijn.
Jullie. :D Hilarisch, maar daar ga je dus al.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:13:37 #199
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304537
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Om tot die conclusie te komen heb je de instemming van miljoenen moslims nodig?
Welke moslims hebben gelijk? Hoeveel zijn dat er?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 17:14:35 #200
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171304563
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Des te meer reden om je eens te laten horen als iemand uit naam van jouw godsdienst dood en verderf zaait. keer op keer op keer op keer.
Toe nou zeg, heb je net nog meerdere (verzamel) bronnen laten zien van moslims die zich hier tegen uitspreken, deze topic gaat over een moslim die zich hier tegen uitspreekt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:15:49 #201
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171304588
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Alle, maar dan ook alle moslims onderschrijven Allah als hun God en Mohammed als hun profeet.
En dat is dan ook het probleem niet. Iedere gek zijn eigen gebrek.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171304599
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je hoeft je niet volledig te verdiepen in de islamitische doctrines om te weten dat de islam de meest verdeelde religie ter wereld is. Een blik op de Wikipedia pagina is al afdoende als je er verder niet zoveel vanaf weet en basale kennis mbt de islam ontbreekt.

En het is niet ontzettend stil, er zijn genoeg reacties geweest de afgelopen 10 jaar van moslims wereldwijd die geweld veroordelen. Maar dat negeer je. Precies mijn punt, het heeft geen zin en het is nooit genoeg want er zullen altijd wel mensen zijn die blijven roepen dat moslims er afstand van moeten nemen en hen met een schuin oog aankijken. Terwijl de overgrote meerderheid nooit in dezelfde moskee komt als zo'n radicale idioot, nog nooit een radicale idioot heeft gezien of gesproken maar wel wordt afgerekend op het gedrag van iemand die die nooit heeft gezien. Dat is vrij raar.
Nee hoor, dat negeer ik niet. Je ziet zo nu en dan weleens een moslim zoiets roepen. Helaas blijkt keer op keer dat grote groepen wel sympathie hebben voor de plegers van aanslagen en zich drukker maken om een zoenende moslima op een poster dan een moslim die zich opblaast en 22 pubers doodmaakt. Daar heb ik namelijk geen "woedende reacties" over gezien, althans een stuk minder dan de woedende reacties die een rotterdamse poster losmaakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 29 mei 2017 @ 17:17:04 #203
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171304625
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoeveel moslims hebben daar over gelijk? En wie zijn dat?
Het gaat niet om wie gelijk heeft, het gaat om wie goedwillend is en wie kwaadwillend.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171304636
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Toe nou zeg, heb je net nog meerdere (verzamel) bronnen laten zien van moslims die zich hier tegen uitspreken, deze topic gaat over een moslim die zich hier tegen uitspreekt.
een zwaluw maakt nog geen zomer. Feit is dat een tekening van mohammed meer volk op de been krijgt dan een moordaanslag uit naam van diezelfde mohammed.

Waarom kunnen dan wel duizenden op de been komen, omdat de profeet beledigd zou zijn. Is een bom in een concertzaal af laten gaan geen belediging voor jullie vredeleviende en barmhartige profeet als dat in zijn naam gebeurd?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171304638
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En hoeveel moslims hebben daar over gelijk? En wie zijn dat?
Niemand heeft een idee. Hoeveel moslims elk deel van de religie (Koran) op welke wijze interpreteren valt niet te achterhalen, dus dan bestaat er eigenlijk geen religieuze bevolking waar iets over te zeggen valt. Net een spook.

ABSOLUTE KOLDER.

De islamitische wereld omarmt de Koran als ht boek; d woorden van Allah. Dat is het centrum. Een afgebakend punt waaruit de fundamenten gehaald kunnen worden. Fundamenten die breedgedragen gehonoreerd worden - in daad en gedachten. Een blik op de islamitische wereld, op macro n microniveau, en je ziet welke dat zijn. Zelfs de twee grootst tegengestelde partijen, de soennieten en sjiieten, dragen de religie op zeer gelijksoortige manier uit. Het gebakkelei over verschil in opvatting over de kleinere dingen is geruis op de achtergrond en in de verste verte niet een argument dat gebruikt kan worden om te doen alsof er geen onbetwistbare fundamenten zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 17:19:26 ]
pi_171304655
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het gaat niet om wie gelijk heeft, het gaat om wie goedwillend is en wie kwaadwillend.
Dat ben ik met je eens.

En ik ben er van overtuigd dat het merendeel goedwillend is, alleen hebben ze de prioriteiten niet helemaal op orde.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 29 mei 2017 @ 17:18:22 #207
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304657
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het gaat niet om wie gelijk heeft, het gaat om wie goedwillend is en wie kwaadwillend.
Kwestie van perspectief.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171304702
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:13 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Welke moslims hebben gelijk? Hoeveel zijn dat er?
Geen idee waar je naar toe wil maar het punt is dat moslims allesbehalve homogeen zijn. Het is de meest verdeelde religie wat je alleen al kunt afleiden uit de talloze denominaties en stromingen.
pi_171304733
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor, dat negeer ik niet. Je ziet zo nu en dan weleens een moslim zoiets roepen. Helaas blijkt keer op keer dat grote groepen wel sympathie hebben voor de plegers van aanslagen en zich drukker maken om een zoenende moslima op een poster dan een moslim die zich opblaast en 22 pubers doodmaakt. Daar heb ik namelijk geen "woedende reacties" over gezien, althans een stuk minder dan de woedende reacties die een rotterdamse poster losmaakt.
Misschien moet je dan wat beter opletten.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:22:25 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304747
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geen idee waar je naar toe wil maar het punt is dat moslims allesbehalve homogeen zijn. Het is de meest verdeelde religie wat je alleen al kunt afleiden uit de talloze denominaties en stromingen.
Dus moslims bestaan eigenlijk helemaal niet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 17:23:29 #211
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171304768
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

een zwaluw maakt nog geen zomer. Feit is dat een tekening van mohammed meer volk op de been krijgt dan een moordaanslag uit naam van diezelfde mohammed.
Dan heb je dus geen enkele van die links open geklikt, kortom, je bent niet genteresseerd in of moslims dit grootschalig afkeuren, je wil gewoon je riedeltje uit kunnen blijven braken.

Je hebt namelijk ongelijk. Er zijn veel meer en grootscheepsere acties tegen moslim terrorisme dan tegen die cartoons. Neem bv de notmyislam, notinmyname hashtag en vele andere acties (free muslims of M A T). Je wil ze niet zien, je negeert niet voor niets gegeven bronnen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171304769
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:17 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Niemand heeft een idee. Hoeveel moslims elk deel van de religie (Koran) op welke wijze interpreteren valt niet te achterhalen, dus dan bestaat er eigenlijk geen religieuze bevolking waar iets over te zeggen valt. Net een spook.

ABSOLUTE KOLDER.

De islamitische wereld omarmt de Koran als ht boek; d woorden van Allah. Dat is het centrum. Een afgebakend punt waaruit de fundamenten gehaald kunnen worden. Fundamenten die breedgedragen gehonoreerd worden - in daad en gedachten. Een blik op de islamitische wereld, op macro n microniveau, en je ziet welke dat zijn. Zelfs de twee grootst tegengestelde partijen, de soennieten en sjiieten, dragen de religie op zeer gelijksoortige manier uit. Het gebakkelei over verschil in opvatting over de kleinere dingen is geruis op de achtergrond en in de verste verte niet een argument dat gebruikt kan worden om te doen alsof er geen onbetwistbare fundamenten zijn.
Vertel eens, welke onbetwistbare fundamenten zijn dat.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:24:06 #213
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304788
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Neem bv de notmyislam, notinmyname hashtag en vele andere acties.
Hashtags, de echte activisten!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171304791
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:22 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus moslims bestaan eigenlijk helemaal niet?
Wut?
  maandag 29 mei 2017 @ 17:25:06 #215
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304817
quote:
9s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wut?
Dus moslims bestaan helemaal niet?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171304834
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien moet je dan wat beter opletten.
Misschien.

Laat onverlet dat de woede over een poster of een tekening van Mohammed zo naar je toe komt, hoef je niet voor op te letten, daar kun je namelijk niet omheen. En voor de woede over ee aanslag moet je opletten, want anders zou je het zomaar kunnen missen want dan sneeuwt het volledig onder onder de woede over zaken die voor moslims wel echt belangrijk zijn:

- tekeningen van mohammed
- posters van zoenende moslima's
- het plannen van een schoolfoto tijdens het offerfeest.
- etc.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171304846
pi_171304867
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dan heb je dus geen enkele van die links open geklikt, kortom, je bent niet genteresseerd in of moslims dit grootschalig afkeuren, je wil gewoon je riedeltje uit kunnen blijven braken.

Je hebt namelijk ongelijk. Er zijn veel meer en grootscheepsere acties tegen moslim terrorisme dan tegen die cartoons. Neem bv de notmyislam, notinmyname hashtag en vele andere acties. Je wil ze niet zien, je negeert niet voor niets gegeven bronnen.
Daar heb ik inderdaad niet op geklikt.

En twitteracties neem ik niet serieus. Die vertegenwoordigen pas echt een minimaal aantal moslims.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171304880
Zou hij homo's knuffelen?
pi_171304889
quote:
Flikker toch op man. Het is ook nooit goed he?
pi_171304904
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En dat is dan ook het probleem niet. Iedere gek zijn eigen gebrek.
Dt is ht probleem. Daaruit volgt de rest; de neiging om er gehoor aan te geven; om het leven ernaar in te richten. Dat dat vervolgens op verschillende wijze gedaan wordt, maakt het alleen maar problematischer. Heeft geeft mensen namelijk het idee dat het fundament van de religie gn probleem is. Een moslima die geweld afkeurt en, al dan niet met oprechtheid, knuffels loopt uit te delen is daarmee niet gelijk geen probleem. Ik weet immers niet in hoeverre zij zich heeft overgegeven aan Allah. Stemt ze op partijen die islamisering in de hand werken? Neemt ze bewust een islamitische man om islamitische kinderen te wekken? Keurt ze homoseksualiteit af? Voed ze haar kinderen op met de islamitische leer? Al dat we weten is dat ze een moslima is; iemand die -in bepaalde mate- gelooft in Allah en de profetien van Mohammed. Dat gegeven is genoeg reden voor wantrouwen.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:28:55 #222
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171304915
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hashtags, de echte activisten!
Niet meer of minder dan een of andere stille tocht of demonstratie.
M.a.t. doet bv meer dan dat, net zoals er deradicaliserings projecten op worden gezet en het tegengaan van radicalisering plaats vindt. Zo ook fatwas van de grote wetsscholen en letterlijk het leven in de waagschaal wordt gelegd bij het vechten tegen Isis.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171304926
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Flikker toch op man. Het is ook nooit goed he?
"Don't let one person's actions represent a community / a religion / a race or culture."
  maandag 29 mei 2017 @ 17:29:35 #224
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171304940
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Niet meer of minder dan een of andere stille tocht of demonstratie.
Of roepen dat het niets met islam te maken heeft.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171304946
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:29 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:

[..]

"Don't let one person's actions represent a community / a religion / a race or culture."
Nou hup, kap dan eens met generaliseren, met je gefabriceerde plaatjes.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 17:30:47 ]
pi_171304982
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat gebeurt genoeg, maar het is nooit voldoende. Mensen hebben de illusie, of doen net alsof ze de illusie hebben, alsof dat wat zou helpen.
Ik zou graag een opmerkelijk grote collectieve movement ontwaren, ontstaan van binnen de islam zelf, die zich niet alleen uitspreekt tegen terror in naam van de islam, maar ook tegen de aanhoudende ingeramde onderwerping, en de intolerantie van niet-gelovigen, niet-hetero's enz, pleitend voor integratie waarbij normen en waarden hier gerespecteerd worden en in landen met moslim meerderheid de niet-moslims getolereerd worden, net zoals dat hier in europa gebeurt. (dus in S-A bijvoorbeeld gewoon kerken en synagogen en mekka en medina toegankelijk voor iedereen). Ohja, wat betreft terror, verders moet het in de koran duidelijk gemaakt worden dat als je doelbewust mensen het leven ontneemt je geen martelaar bent en het je zodoende geen gegarandeerde plek in het paradijs verdient.

En dat die moslims dan niet meer met de dood bedreigd worden. Door moslims zelf.

Wat denk je zelf, gaat dat ooit gebeuren?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 29 mei 2017 @ 17:31:49 #227
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171304997
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Daar heb ik inderdaad niet op geklikt.

En twitteracties neem ik niet serieus. Die vertegenwoordigen pas echt een minimaal aantal moslims.
Kortom, je wil het niet weten.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:33:25 #228
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171305030
Wat zou het echte motief van deze jongen zijn? Zijn achtergrond? Opgegroeid in goeie omstandigheden? Nooit last gehad van discriminatie? Hoe kan hij anders zomaar gratis omhelzingen aanbieden!?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171305044
quote:
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 29 mei 2017 @ 17:34:22 #230
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171305054
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Of roepen dat het niets met islam te maken heeft.
Ik ben het met je eens dat dat weinig zin heeft, maar ik reageer hier op mensen die eisen dat moslims dat doen.

Zelf zie ik meer in meer gerichte zaken die werkelijk proberen het probleem aan te pakken, maar ook daar moet men zich beseffen dat er geen magische oplossing is, geen simsalabim en floep alle terroristen zijn ineens schatjes.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 17:36:50 #231
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171305117
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat dat weinig zin heeft, maar ik reageer hier op mensen die eisen dat moslims dat doen.
Begrijpelijk maar niet constructief.

Probleem is dat (ex)moslims die zich wl uitspreken moeten vrezen voor hun leven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 17:37:09 #232
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_171305123
Slimme marketingtruc :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 29 mei 2017 @ 17:38:31 #233
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_171305142
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:27 schreef Dutchguy het volgende:
Zou hij homo's knuffelen?
Ruiken homo's anders dan hetero's dan :?
´
pi_171305220
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vertel eens, welke onbetwistbare fundamenten zijn dat.
Al wat je terugvindt in alle delen van de islamitische wereld (waar het islamitische niet onderdrukt wordt). Naast de vijf zuilen (waaronder, niet onbelangrijk; verantwoording afleggen tijdens de Hadj); gehoorzaamheid aan de wil van Allah. Vrouwen zijn minderwaardig t.o.v. mannen, niet-moslims t.o.v. moslims, de jihad (op welke wijze dan ook, innerlijk of extern) is een gewenst streven, seks met hetzelfde geslacht is walgelijk, seksuele discriminatie is een plicht (trouwen met een niet-moslim als moslima is verboden), Mohammed is een te volgen voorbeeld, beledigen/afbeelden van de profeet is strafbaar, echtscheiding mag alleen in uiterste gevallen, en het belangrijkste de acceptatie van de fundamentele theologische aspecten; straf/beloning via hel/hemel, alwetendheid van Allah, onbetwistbaarheid van de Koran/woorden Mohammed, etc. Vooral daarin zit 't m. Lees die Koran nou maar eens; dan begrijp je wel waarom moslims zo haatdragend en gesegregeerd in het leven staan. Het is n grote afkeuring van al wat Allah ongewenst acht. Dat zei ik in een ander topic ook al; dat werkt door in hoe moslims zich komen te verhouden tegenover de ander. Afhankelijk van de situatie wordt er wel of niet gehoor aan gegeven in de praktijk, maar de sentimenten zitten er. En diep ook. Kijk maar naar daar waar ze de overhand kregen, of denken te hebben. Exact zoals Allah het zien wilt; een strijd tot overheersing. En als die er niet is, die overhand? Kijk dan 's goed naar wat er dan gedaan en gezegd wordt om de islamitische wil er door te drukken. Moslima's die zemelen over discriminatie en gelijkheid. Geloof je het zelf? Met een hoofddoek op d'r kop? Die meent iets te zeggen te hebben over discriminatie? Manipulatieve lariekoek. Emotionele chantage; het westerse gedachtegoed binnenstebuiten gekeerd teneinde de jihad, het islamitische imperialisme, via de individuele moslim die niet gegeneraliseerd kan worden. Van Gogh zijn keel doorgesneden? 'D moslim bestaat niet. Dat ben ik niet, (maar beledigen moet niet kunnen.)' Een moslim wordt gediscrimineerd? 'D moslim wordt gediscrimineerd! We moeten echt wat aan discriminatie moeten doen, want wij zijn net de nieuwe joden.' Alvorens ze op haar knien gaat voor een God die het idee van jodenbelasting heeft gentroduceerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 18:03:07 ]
pi_171305407
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Even advocaat van de duivel spelend. Zijn er niet heel veel bommen gegooid op grond gebied waar IS zou zitten? Waarbij ook een hoop kinderen omgekomen zijn?

We noemen het geen aanslagen of terrorisme, maar het is net zo erg.
Dat is als antwoord op iets, namelijk de terreur vanuit de islam.
Dus ook dat vloeit er uit voort, linksom of rechtsom.

We kunnen ook geen bommen gooien, maar hoe zou de situatie dan zijn? Nog vele malen erger voor de bevolking daar.
pi_171305719
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:38 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ruiken homo's anders dan hetero's dan :?
In het kader van zijn geloof.
pi_171305755
Wel typisch dat dit groot nieuws is, terwijl dit totaal niet nieuw is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171305945
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je die lijn doortrekt zou er in Nederland geen geweld voorkomen. Maar blijkbaar wil de grote meerderheid gewoon dat er mensen vermoord en mishandeld worden.
Precies. Men heeft niets van de geschiedenislessen geleerd. Men snapt niet dat de meerderheid debiel is.
pi_171305962
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:31 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kortom, je wil het niet weten.
Jawel hoor , maar ik zou graag eens zien dat dat met dezelfde passie en massaliteit gebeurde als wanneer men ten strijde trekt voor een tekening.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_171306037
Wat ik zou willen zien is dat de gemeenschap met een overweldigende meerderheid de straat op gaat om een boodschap mee te geven. Niet een aan de westerling maar aan de eigen gemeenschap.

We don't want infidels killed! We don't want Sharia for UK! We don't support supression of women! Stick ISIS up you arse! The Quran is only a book! Like the Bible. Here, this is a picture of Mohammed. Jews are the best, just like the west! No more rape, no more grooming kids, we are better than this."

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 18:28:18 ]
pi_171306076
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jawel hoor , maar ik zou graag eens zien dat dat met dezelfde passie en massaliteit gebeurde als wanneer men ten strijde trekt voor een tekening.
Wanneer was de laatste massale betoging van moslims in een westers land vanwege een tekening?
  maandag 29 mei 2017 @ 18:23:40 #242
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171306080
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Jawel hoor , maar ik zou graag eens zien dat dat met dezelfde passie en massaliteit gebeurde als wanneer men ten strijde trekt voor een tekening.
M.A.T. staat voor 1,4 miljoen moslims. Toch wel aardig massaal te noemen.
Als je de links niet eens wil bekijken, hoe kan je dan zeggen dat het en niet massaal is en niet met dezelfde passie is?

En hoe wil je de actieve strijd tegen Isis door moslims noemen, je eigen leven in de waagschaal leggen is niet passievol? Beetje brullen op een pleintje wel?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:36:35 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171306441
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En hoe wil je de actieve strijd tegen Isis door moslims noemen
Vechten zij omdat ze moslim zijn?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 18:40:23 #244
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_171306539
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:45 schreef DrMabuse het volgende:
Die vreedzame knuffelende islamitische meerderheid die wil aantonen dat ze ook aardige mensen zijn is (helaas) totaal niet relevant.

Prachtig en heel krachtig samengevat :

Deze haal ik toch nog even terug, want er kunnen niet genoeg mensen naar kijken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 29 mei 2017 @ 19:00:14 #245
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_171307165
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:23 schreef Kim-Holland het volgende:
Nee, geen bashtopic, maar een mooi gebaar!

MANCHESTER - Een jonge moslim heeft na de aanslag in Manchester geblinddoekt mensen omhelsd in het centrum van de stad. Tientallen voorbijgangers stapten volgens de lokale krant Manchester Evening News op blogger Baktash Noori af om steun te betuigen.

Noori trok na de aanslag de stad in om zoveel mogelijk mensen te knuffelen. Hij deed een blinddoek om en nam plaats naast een bord met het opschrift ’Ik ben een moslim en ik vertrouw je. Vertrouw je mij genoeg voor een omhelzing?’ Op videobeelden is te zien hoe mensen van allerlei leeftijd en afkomst hun armen om de man heen slaan.

De blogger stond enkele dagen in het stadscentrum en filmde de ervaring. Hij vertelde de krant dat hij aanvankelijk bloednerveus was, maar dat sloeg om nadat hij de eerste omhelzing had gekregen. Veel voorbijgangers reageerden volgens Noori emotioneel op de actie.

De actie was volgens de jonge moslim onder meer bedoeld om de gemeenschappen in de stad samen te brengen. Hij wilde laten zien dat ook moslims geschokt zijn door de aanslag.

Filmpje; http://www.telegraaf.nl/b(...)oorbijgangers__.html

Kijk, dit is toch prachtig! O+
Leuke actie. Echter al vaker uitgevoerd na een aanslag.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 29 mei 2017 @ 19:13:11 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_171307517
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, dat is allemaal prima te verklaren. Moslims zijn helemaal geen homogene entiteit, dus het is ook ietwat vreemd om net te doen alsof dat wel het geval is.
Ze vormen anders een prima homogene entiteit zodra er een Israelier een scheet laat richting Gaza, dan komen er wel duizenden op de been om te demonstreren.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:17:13 #247
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_171307651
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:32 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind vooral de symboliek tekenend.

"ik vertrouw jou".. eh ja want je bent normale seculiere vrijheid-lievende mensen aan het omhelsen in een leuk land met een strak systeem en een sociaal en medisch vangnet.

De vraag is... waarom zouden ze jou moeten vertrouwen dan? Iemand uit een ultraconservatieve religieus gestoorde cultuur met recent bloed op haar conto?

"ik vertrouw jou, toch?" nogal wiedes ja. Not the fucking point.
Zou je liever zien dat een homo in een 'moslimwijk'met een bordje : "omhels mij want ik vertrouw je'zou gaan staan?
Misschien wel een leuk experiment om te kijken hoeveel knuffels hij zou gaan ontvangen
  maandag 29 mei 2017 @ 19:20:00 #248
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171307742
quote:


Ophef na omhelzing moslim en vrouw

Er is grote ophef ontstaan naar aanleiding van de actie van een blogger in Manchester. De moslim bood gratis omhelzingen aan in het centrum als blijk van wederzijds vertrouwen. De actie heeft geleid tot een storm van reacties, met name na het uitlekken van een foto van de moslim in omhelzing met een witte vrouw.

Op social media regent het felle reacties varierend van "iedereen zou eigenlijk gewoon moslim moeten worden" tot "we hebben meer moslims nodig en minder witte mensen, die zouden dit nooit doen!" en "ik heb altijd al gezegd dat moslims vredelievend zijn."

Waarom de moslim besloot over te gaan op deze drastische daad is moeilijk in te schatten. "De achterliggende redenen van zo'n actie zijn altijd zeer complex," zegt virtue signaling expert Jan Goedmans. "Deze moslimjongens groeien op in een welvarende omgeving met veel kansen. Velen van hen maken de school af en halen vervolgens hun universiteitsdiploma." Maar educatie alleen is niet zomaar genoeg om dit gedrag te verklaren volgens Goedmans. "Het is onvermijdelijk dat in zo'n omgeving men in aanraking komt met Westerse normen en waarden en dat heeft altijd invloed. Ze gaan dan op zoek naar een manier om hun dankbaarheid daarvoor te uiten en dat, gecombineerd met een gebrek aan discriminatie, kan leiden tot extremistische uitingen als deze. Bovendien heeft het Westen het thuisland van zijn ouders nooit gebombardeerd."

De claim van de moslim zelf dat hij handelt naar zijn geloof vindt Goedmans weinig overtuigend. "Geloof en religie worden altijd als excuus gebruikt voor het goedpraten van daden als deze. Vaak is het zo dat deze moslimjongens zich een beetje schamen dat ze dankzij de Westerse invloeden in hun omgeving zo vredelievend zijn geworden."

De moslimwereld reageerde verbolgen. De grootste belangenvereniging voor moslims in het VK veroordeelde de actie scherp. "Een hand geven aan een vrouw is al erg genoeg, maar een omhelzing gaat in tegen alles waar Islam voor staat. De acties van deze man zijn niet representatief voor de miljarden moslims in de wereld die nooit een vrouw zouden omhelzen die niet hun eigend.. uuh echtgenoot is. Vredelievendheid heeft geen religie en staat geheel en compleet los van Islam," aldus een woordvoerder.

IS heeft gedreigd met meer aanslagen als de betreffende moslim niet opgepakt wordt en gestraft met zweepslagen. Een woordvoerder legt de schuld bij de Westerse interventies in het Midden-Oosten. "Als je bommen blijft gooien op moslims worden ze vanzelf slap en vredelievend. Het doel is duidelijk, het tegenwerken van de opmars van de ware Islam door moslimbroeders zo ver te krijgen dat ze zich zo compleet tegen hun eigen religie keren. Luxemburg kan een tegenreactie verwachten." Waarom de woordvoerder niet door lijkt te hebben dat Manchester niet in Luxemburg ligt is niet duidelijk, na het uitspreken van deze zin blies hij zichzelf op in de volle schoolklas van waaruit de persconferentie werd gegeven.

De moslim zelf heeft inmiddels zijn excuses aangeboden voor het veroorzaken van alle ophef. "Denk alsjeblieft niet dat de domme fout van n idioot een hele groep vertegenwoordigt," zei hij.
De lokale imam vond alle ophef sowieso niet zo nodig en makkelijk te voorkomen. "Als de vrouw gewoon even een hoofddoek had omgedaan voor de omhelzing had geen haan er naar gekraaid."
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171307863
Was te verwachten, religie van haat staat weer op de achterste poten...
pi_171307913
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bron? De Speld?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 29 mei 2017 @ 19:27:06 #251
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171307953
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Bron? De Speld?
Mijn duim. Had niets beters te doen in de tuinstoel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171307982
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mijn duim. Had niets beters te doen in de tuinstoel.
Tis ook erg warm he.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 29 mei 2017 @ 19:28:51 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171308002
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Tis ook erg warm he.
In de schaduw prima te doen hoor :9.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171308075
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In de schaduw prima te doen hoor :9.
Koud biertje dr bij, alles goed. B:)B

Ondertussen;
quote:
Deskundigen die hulp nodig hebben bij het voorkomen van radicalisering, kunnen daarvoor binnenkort terecht bij een speciale hulplijn. Dat hebben minister Bussemaker en staatssecretaris Van Rijn vanmiddag bekendgemaakt.

De hulplijn komt er op advies van speciaal rapporteur Naima Azough. Zij deed in opdracht van het kabinet onderzoek naar hoe professionals te maken krijgen met sociale spanningen, toenemende polarisatie en de preventie van extremisme.

Polarisatie en extremisme
De hulplijn is bedoeld voor jongerenwerkers en jeugdzorgprofessionals die extra deskundigheid willen inschakelen. "Deze professionals krijgen vroeg of laat te maken met polarisatie en extremisme", zegt minister Bussemaker. "Zij moeten hun werk zo goed mogelijk kunnen doen en daarom moeten we hen helpen: met informatie, met een luisterend oor en een gedeelde visie."

Van Rijn wijst erop dat professionals dankzij de hulplijn 'snel en praktisch' advies kunnen krijgen van deskundigen. "Professionals kunnen daar vervolgens dan weer mee door in hun eigen praktijk."

De hulplijn valt onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Niet van de Speld of mn duim. Gewoon RTL nieuws
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 29 mei 2017 @ 19:38:26 #255
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171308187
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vechten zij omdat ze moslim zijn?
Het is wel iets dat ze roepen om zich moed in te praten en hun redenen goed te
praten. Het is niet de basis oorzaak, maar wordt net zo gebruikt.
Als ik jouw mening volg dan is het antwoord erop ja, volg ik mijn mening dan zeg ik het ligt genuanceerd en is niet de basis van het conflict.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:39:28 #256
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171308212
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:38 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Als ik jouw mening volg dan is het antwoord erop ja,
Fout. Zoals gewoonlijk heb je geen idee wat mijn mening is.
quote:
volg ik mijn mening dan zeg ik het ligt genuanceerd en is niet de basis van het conflict.
Waarom noem je ze dan moslim in die context?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 19:41:06 #257
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171308259
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Fout. Zoals gewoonlijk heb je geen idee wat mijn mening is.

[..]

Waarom noem je ze dan moslim in die context?
Ik ga gewoon mee in wat je hier zegt, als dat niet je mening is kan ik er niets aan doen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:42:28 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171308301
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ga gewoon mee in wat je hier zegt, als dat niet je mening is kan ik er niets aan doen.
Ik stel alleen maar vragen. Hoe je erbij komt dat je dan mijn mening denkt te kennen is een raadsel.

Ga je de vraag nog beantwoorden?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 19:46:43 #259
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171308438
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik stel alleen maar vragen. Hoe je erbij komt dat je dan mijn mening denkt te kennen is een raadsel.

Ga je de vraag nog beantwoorden?
Omdat het moslims zijn (ze noemen zichzelf moslim) die vechten tegen Isis.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:48:34 #260
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171308494
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat het moslims zijn (ze noemen zichzelf moslim) die vechten tegen Isis.
En dat doen ze niet omdat ze moslim zijn. Dus waarom is dat relevant? Noem dan mensen als Majid Nawaaz of Ayaan Hirsi Ali, die daadwerkelijk datgene proberen wat nodig is. Zij vertegenwoordigen vele (ex)moslims die echt aan het proberen zijn hun religie te verbeteren en te moderniseren. Maar ze worden tegengewerkt, niet alleen door andere moslims maar ook door westerse actiegroepen die dit soort mensen bestempelen als 'islamofoob'. Dat helpt ook niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 19:52:07 #261
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171308609
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat doen ze niet omdat ze moslim zijn. Dus waarom is dat relevant?
Omdat de vraag was of mensen die zich moslim noemen stelling nemen tegen Isis.
Dat doen ze dus, oa door er actief tegen te strijden, veel meer stelling nemen tegen is er niet dan dat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171308743
Die christenen in Egypte ook gewoon gexecuteerd​ , moesten uitstappen en zich bekeren, ze weigerden allemaal inclusief de kinderen en werden in de naam van Islam door hun hoofd of keel geschoten.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:57:17 #263
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171308760
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Omdat de vraag was of mensen die zich moslim noemen stelling nemen tegen Isis.
Dan heb je de vraag dus verkeerd begrepen. De vraag is of moslims stelling willen nemen op religieuze grond. Als moslim zijnde. Dat verschil lijk je keer op keer niet te snappen trouwens.

Als je echt zo nieuwsgierig bent naar mijn mening kun je mijn stukje hierboven er op na lezen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171308888
Lief dagboek,

Persoonlijk vind ik eigenlijk die terrorisme discussie eigenlijk teveel afleiden van de overige islam problematiek.

Ik moet nog wel eens grote projecten verkopen en het lastige daarvan is dat er vaak grote bedragen mee gemoeit zijn . Wat doe je dan; het project opsplitsen in kleine onderdelen, een psychologisch truukje zeg maar.

En zo wordt die islam problematiek ook verkocht, zoveel mogelijk in kleine stukjes ophakken dan lijkt het minder erg. Als je echter daadwerkelijk het optelsommetje maakt krijg je toch een ander beeld.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_171308916
Deze staat vanavond op geenstijl en ik vind dit bijvoorbeeld wel sympathiek. Je mede gelovigen aanspreken op hun gedrag en de gevolgen daarvan zonder de slachtofferrol op te zoeken. Beetje positieve boodschap erbij en het is compleet.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:04:04 #266
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171308938
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan heb je de vraag dus verkeerd begrepen. De vraag is of moslims stelling willen nemen op religieuze grond. Als moslim zijnde. Dat verschil lijk je keer op keer niet te snappen trouwens.

Als je echt zo nieuwsgierig bent naar mijn mening kun je mijn stukje hierboven er op na lezen.
Dat wordt ook gedaan, oa door de grote wetsscholen. Maar daar heb ik al voorbeelden van laten zien die niet bekeken worden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171308985
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:28 schreef hugecooll het volgende:
Dit is ook wel het moment om van de extra publiciteit gebruik te maken als in Manchester woonachtige moslim met een blogje
zielig hoor, zo'n strontkleurige bril die je leven kleurt
pi_171309005
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Deden ze dat wel (1 blok vormen) bij bv de demonstratie's tegen Isreal? Want als ik even vlotjes google kom ik uit op een paar 1000 mensen totaal, waarvan niet eens iedereen moslim was.
Dat 1 blok is onrealistisch, er is niet zoiets als 1 blok. En dan weer negeer je de uitspraken en initiatieven die er wel zijn, die ver over die paar 1000 heen gaat bij de protesten tegen Israel. En hoeveel demonstreerde er tegen die cartoons? Zet dat eens af tegen al die verschillende protesten tegen terrorisme, van #notmyislam tot ander zaken (zal zo even wat links geven).

[..]

http://www.cair.com/press(...)fighting-abroad.html

Uit mijn hoofd, pin me er niet op vast, staan voor 1.4 miljoen moslims.

[..]

http://muslimsagainstterr(...)ri-daesh-terrorists/

Een organisatie, moslims tegen terrorisme.

[..]

http://www.muhajabah.com/otherscondemn.php

Volg de url om de vele links te kunnen volgen...

[..]

http://theamericanmuslim.(...)ism_and_terrorism_2/

Links op de originele pagina, niet overgenomen in het citaat.

Hoe bedoel je er is geen tegengeluid? En dit is maar een handjevol van wat er werkelijk is.
Ik zeg nergens dat er geen tegengeluid is.

Ik zeg dat het tijd is dat de "normale" meerderheid van de moslims als 1 blok moet gaan (op)staan tegenover de ranzige minderheid en geef redenen waarom dat nooit zal gebeuren.

Maar ik ga mezelf niet helemaal herhalen.

Ontkennen dat de ranzige, hysterische en dominante minderheid de hele wereld inclusief die "normale"meerderheid in z'n greep heeft is naef.

Net zoals beweren dat er wereldwijd vele en uitgebreide en massale protesten en acties zijn van de "normale" meerderheid.

De radicale islam is een ranzige en woekerende kanker, net als alle andere extremistische en orthodoxe stromingen.

Het verschil zit erin dat deze kanker met te zachte hand wordt bestreden, de hand boven het hoofd wordt gehouden binnen en buiten de eigen gelederen.

Moslims zijn "in", zijn zielig , zijn opeens heel anders dan alle religies waar we ons in het Westen al decennia van hadden bevrijd, hun religie heeft blijkbaar veel meer recht op voortbestaan.

De instandhouding van hun antieke en niet zelden ranzige opvattingen en denkwijzes lijkt het nobele doel van selectief denkende en handelende politiek correcte gutmenschen met te veel macht.

Moslims hebben blijkbaar zelfs onze actieve bescherming nodig willen sommige partijen en groeperingen ons laten geloven.

De uitschakeling van de ratio ten gunste van een achterhaald en antiek ranzig sprookje.

Dat is zoals al vele malen aangetoond echt levensgevaarlijk.
pi_171309030
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat wordt ook gedaan, oa door de grote wetsscholen. Maar daar heb ik al voorbeelden van laten zien die niet bekeken worden.
Ach dat doe je al de hele dag. Je hebt andere bronnen van sympathieke acties nodig om de cynische drol in het TS filmpje goed te praten. Het feit dat er een paar moslims zijn die wel wat doen betekend niet dat de dude uit het filmpje een toppert is.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:08:22 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171309085
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat wordt ook gedaan, oa door de grote wetsscholen. Maar daar heb ik al voorbeelden van laten zien die niet bekeken worden.
En weer niet lezen _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171309185
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:06 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat er geen tegengeluid is.

Ik zeg dat het tijd is dat de "normale" meerderheid van de moslims als 1 blok moet gaan (op)staan tegenover de ranzige minderheid en geef redenen waarom dat nooit zal gebeuren.

Maar ik ga mezelf niet helemaal herhalen.

Ontkennen dat de ranzige, hysterische en dominante minderheid de hele wereld inclusief die "normale"meerderheid in z'n greep heeft is naef.

Net zoals beweren dat er wereldwijd vele en uitgebreide en massale protesten en acties zijn van de "normale" meerderheid.

De radicale islam is een ranzige en woekerende kanker, net als alle andere extremistische en orthodoxe stromingen.

Het verschil zit erin dat deze kanker met te zachte hand wordt bestreden, de hand boven het hoofd wordt gehouden binnen en buiten de eigen gelederen.

Moslims zijn "in", zijn zielig , zijn opeens heel anders dan alle religies waar we ons in het Westen al decennia van hadden bevrijd, hun religie heeft blijkbaar veel meer recht op voortbestaan.

De instandhouding van hun antieke en niet zelden ranzige opvattingen en denkwijzes lijkt het nobele doel van selectief denkende en handelende politiek correcte gutmenschen met te veel macht.

Moslims hebben blijkbaar zelfs onze actieve bescherming nodig willen sommige partijen en groeperingen ons laten geloven.

De uitschakeling van de ratio ten gunste van een achterhaald en antiek ranzig sprookje.

Dat is zoals al vele malen aangetoond echt levensgevaarlijk.
Ik heb hier in Grun het nieuws rond Vindicat gevolgd. Er is n landelijk incident zonder doden en meteen wordt de hele cultuur daar onder de loep genomen en worden ze meer of minder gedwongen om te veranderen naar wat minder gevaarlijks.

Na een paar 100 moordenaars uit Nederland in naam van de islam moeten we heus waar geloven dat er niks aan de hand is en een ieder die de cultuur wil aanpassen een racist is. Ik zie maar n groep racisten en dat is de club die mensen met een kleurtje niet dezelfde regels laat volgen als rijkelui blanke kinderen.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:15:23 #272
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171309314
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:08 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En weer niet lezen _O-.
En weer niet willen begrijpen. De theologische discussie wordt nu eenmaal bepaald door die wetsscholen, die vanuit religie reageren op de religieuze beweringen van Isis (in dit geval). Die resultaten, uitleg (tafsir meestal) wordt overgenomen door de moslims die onder de betreffende wetsscholen vallen. Je zal dan ook zien dat als moslims het hier over hebben ze dit vaak aanhalen, onderling gebeurd dat nog vaker zelfs.
Daarmee nemen ze stelling op religieuze gronden. Ook komen ze zelf met afwijzingen op religieuze grond, daarom wapperen ze met hun islam.

Dat het niet is wat jij wil, het niet gaat om (gedeeltelijk) afstand nemen van de islam betekend dus niet dat ze geen stelling nemen op religieuze gronden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:17:56 #273
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171309388
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

En weer niet willen begrijpen. De theologische discussie wordt nu eenmaal bepaald door die wetsscholen, die vanuit religie reageren op de religieuze beweringen van Isis (in dit geval). Die resultaten, uitleg (tafsir meestal) wordt overgenomen door de moslims die onder de betreffende wetsscholen vallen. Je zal dan ook zien dat als moslims het hier over hebben ze dit vaak aanhalen, onderling gebeurd dat nog vaker zelfs.
Daarmee nemen ze stelling op religieuze gronden.

Dat het niet is wat jij wil, het niet gaat om (gedeeltelijk) afstand nemen van de islam betekend dus niet dat ze geen stelling nemen op religieuze gronden.
Zucht :'). Voor de zoveelste keer: je gaf mensen die militair vechten tegen IS als voorbeeld van 'moslims die stelling nemen tegen IS'. Dat is dus onzin. Daar hadden we het over.

De rest van wat je zegt is compleet oninteressant voor het onderwerp. En nogmaals, lees mijn stukje satire eens, ben benieuwd of je die snapt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 29 mei 2017 @ 20:23:28 #274
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171309546
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:17 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zucht :'). Voor de zoveelste keer: je gaf mensen die militair vechten tegen IS als voorbeeld van 'moslims die stelling nemen tegen IS'. Dat is dus onzin.

De rest van wat je zegt is compleet oninteressant voor het onderwerp. En nogmaals, lees mijn stukje satire eens, ben benieuwd of die snapt.
Het zijn dan toch ook moslims die vechten tegen Isis. Die dan ook weer onder die grote wetsscholen vallen en ook religieuze gronden hebben om tegen Isis te zijn?

Zij vinden Isis (daesh noemen hun ze, waar Isis idioten het schuim van op hun mond krijgen, vinden ze niet leuk) onislamitisch (erger nog, beledigend voor de islam) naast dat ze natuurlijk als grootste reden hebben dat ze het geweld van Isis willen stoppen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:24:35 #275
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171309575
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het zijn dan toch ook moslims die vechten tegen Isis. Die dan ook weer onder die grote wetsscholen vallen en ook religieuze gronden hebben om tegen Isis te zijn?

Zij vinden Isis (daesh noemen hun ze, waar Isis idioten het schuim van op hun mond krijgen, vinden ze niet leuk) onislamitisch (erger nog, beledigend voor de islam) naast dat ze natuurlijk als grootste reden hebben dat ze het geweld van Isis willen stoppen.
Vergelijken veel moslims de IS niet met de Karawieten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 mei 2017 @ 20:26:58 #276
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171309636
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het zijn dan toch ook moslims die vechten tegen Isis. Die dan ook weer onder die grote wetsscholen vallen en ook religieuze gronden hebben om tegen Isis te zijn?
Dus nu is het weer ja?

quote:
Zij vinden Isis [...] onislamitisch
En dat is dus onzin. Mooi dat ze tegen IS vechten hoor, en als ze zichzelf dat moeten vertellen vind ik het best. Maar een beetje lachwekkend is het wel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:28:00 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171309672
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus nu is het weer ja?

[..]

En dat is dus onzin. Mooi dat ze tegen IS vechten hoor, en als ze zichzelf dat moeten vertellen vind ik het best. Maar een beetje lachwekkend is het wel.
Juist... dus jij denkt dat de moslims die tegen ISIS vechten dat niet doen vanwege religieuze redenen maar omdat ze het stiekem eens zijn met hen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 mei 2017 @ 20:29:18 #278
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171309712
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Juist... dus jij denkt dat de moslims die tegen ISIS vechten dat niet doen vanwege religieuze redenen maar omdat ze het stiekem eens zijn met hen?
Nee, en hoe je dat uit die zin kunt halen is me een raadsel.

Er zullen absoluut moslims zijn die tegen IS vechten omdat ze echt denken dat zijzelf wel echte moslims zijn en IS niet. Dat mogen ze doen, en als ze dat motiveert more power to them. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:29:44 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171309725
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, en hoe je dat uit die zin kunt halen is me een raadsel.

Er zullen absoluut moslims zijn die tegen IS vechten omdat ze echt denken dat zijzelf wel echte moslims zijn en IS niet. Dat mogen ze doen, en als ze dat motiveert more power to them. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk onzin.
Waarom is dat onzin?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 mei 2017 @ 20:31:51 #280
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171309793
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waarom is dat onzin?
Pfff, al zo vaak uitgelegd...

'Echte' moslims bestaan niet. Zoals de apologisten altijd zo mooi claimen: er zijn honderden stromingen, islam is zo divers bla bla bla. De claim van IS om de ware islam te vertegenwoordigen is net zo valide als die van de Koerdische soldaat tegenover hen.

Wat mij betreft allebei onzin omdat Allah niet bestaat en de Koran complete nonsens is, maar goed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:33:23 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171309842
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Pfff, al zo vaak uitgelegd...

'Echte' moslims bestaan niet. Zoals de apologisten altijd zo mooi claimen: er zijn honderden stromingen, islam is zo divers bla bla bla. De claim van IS om de ware islam te vertegenwoordigen is net zo valide als die van de Koerdische soldaat tegenover hen.

Wat mij betreft allebei onzin omdat Allah niet bestaat en de Koran complete nonsens is, maar goed.
Ah, JIJ vindt het onzin.. puur persoonlijke speculatie dus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171309892
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die kennen we al, dat is het zelfde als : iemand die een misdaad begaat is gn moslim... O-)
Als het geloof het niet goedkeurt dan zouden soennieten en sjiieten ook niet elkaar de hersens in hoeven slaan h ?
Maar wellicht zijn de meeste moslims niet goed op de hoogte van wat hun geloof inhoudt ?
De oorlog in Ierland was ook vanwege het geloof?
  maandag 29 mei 2017 @ 20:35:03 #283
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171309903
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus nu is het weer ja?

[..]

En dat is dus onzin. Mooi dat ze tegen IS vechten hoor, en als ze zichzelf dat moeten vertellen vind ik het best. Maar een beetje lachwekkend is het wel.
Zoals ik al zei, het is genuanceerd.

En wat jij wel of geen onzin vind boeit me niet zoveel. Het ging erom of moslims ook op religieuze manier stelling nemen tegen Isis. Het antwoord daarop is ja, dat doen ze op verschillende manieren zelfs.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:35:13 #284
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171309910
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ah, JIJ vindt het onzin.. puur persoonlijke speculatie dus.
quote:
'Echte' moslims bestaan niet. Zoals de apologisten altijd zo mooi claimen: er zijn honderden stromingen, islam is zo divers bla bla bla. De claim van IS om de ware islam te vertegenwoordigen is net zo valide als die van de Koerdische soldaat tegenover hen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171309992
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Welke factoren dan? En door welk bizar statistisch toeval leiden die factoren alleen bij mensen die toevallig ook moslim zijn tot geweld en barbarij?
Bij moslim geweld gooi je het altijd onder doe noemer. Bij geweld van anderen ga je kijken wat het is. Lekker simpel.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:37:47 #286
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171309998
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:35 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het ging erom of moslims ook op religieuze manier stelling nemen tegen Isis. Het antwoord daarop is ja, dat doen ze op verschillende manieren zelfs.
En voor de zoveelste keer, iemand die tegen IS vecht en moslim is hoeft daar niet onder te vallen. Dus, nogmaals, in de herhaling, misschien lees je het nu wel een keer, was dat een slecht voorbeeld.

Verder lijkt het me heel duidelijk dat met 'stelling nemen' niet bedoeld wordt roepen dat IS 'on-islamitisch' is. Niet alleen heel ongeloofwaardig maar ook nog eens onwaar voor elke definitie die je kunt verzinnen voor 'islamitisch'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:37:55 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171310002
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Irrelevant, de vraag was of er moslims zijn die stelling nemen tegen IS; kennelijk wel, ook door gewapende strijd. Dat jij aan de motivatie twijfelt, maakt nog niet dat hun stellingname niet religieus van aard is.

Wat jij onder stellingname verstaat is wanneer moslims hun geloof afzweren. Kennelijk is dat de enige manier waarop een 'moslim' afstand neemt van IS. Zo niet, ben ik erg benieuwd wat volgens jou dan wel de reden is dat duizenden moslims tegen IS strijden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171310025
Ah, daar hebben we weer ons dagelijks ik-ben-moslim-ik-ben-slachtoffer-en-wil-aandacht topic...
  maandag 29 mei 2017 @ 20:38:32 #289
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171310029
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Irrelevant, de vraag was of er moslims zijn die stelling nemen tegen IS; kennelijk wel, ook door gewapende strijd. Dat jij aan de motivatie twijfelt, maakt nog niet dat hun stellingname niet religieus van aard is.

Wat jij onder stellingname verstaat is wanneer moslims hun geloof afzweren. Kennelijk is dat de enige manier waarop een 'moslim' afstand neemt van IS. Zo niet, ben ik erg benieuwd wat volgens jou dan wel de reden is dat duizenden moslims tegen IS strijden
Tegen zo'n partij drogredenen en slecht lezen kan ik niet op. Ik geef me gewonnen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:39:16 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171310050
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tegen zo'n partij drogredenen en slecht lezen kan ik niet op. Ik geef me gewonnen.
Is gewoon een vraag: als het niet religie is, waarom strijden moslims dan wel tegen IS?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 mei 2017 @ 20:39:37 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171310062
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Is gewoon een vraag: als het niet religie is, waarom strijden moslims dan wel tegen IS?
Een stropop is een voorbeeld van een drogreden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:39:56 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171310069
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een stropop is een voorbeeld van een drogreden.
Ga je nog antwoorden? Waarom vechten moslims tegens IS?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 mei 2017 @ 20:41:22 #293
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171310111
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ga je nog antwoorden? Waarom vechten moslims tegens IS?
Koop een bril.

quote:
Er zullen absoluut moslims zijn die tegen IS vechten omdat ze echt denken dat zijzelf wel echte moslims zijn en IS niet. Dat mogen ze doen, en als ze dat motiveert more power to them.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:42:24 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171310140
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Koop een bril.

[..]

Calvin Klein.

Maar nog geen antwoord op mijn vraag. Wat zijn dan de andere redenen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 mei 2017 @ 20:43:31 #295
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171310181
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Calvin Klein.

Maar nog geen antwoord op mijn vraag. Wat zijn dan de andere redenen?
Er zullen er duizenden zijn. Ook al beantwoord. Waarom leer je niet gewoon eens lezen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:43:50 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171310190
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:36 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Vechten zij omdat ze moslim zijn?
Waarom anders?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:44:23 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171310202
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Er zullen er duizenden zijn. Ook al beantwoord. Waarom leer je niet gewoon eens lezen?
Omdat je de vraag ontwijkt. Welke andere reden heeft een moslim om tegen IS te vechten volgens jou?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:45:20 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171310227
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:48 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat doen ze niet omdat ze moslim zijn. Dus waarom is dat relevant? Noem dan mensen als Majid Nawaaz of Ayaan Hirsi Ali, die daadwerkelijk datgene proberen wat nodig is. Zij vertegenwoordigen vele (ex)moslims die echt aan het proberen zijn hun religie te verbeteren en te moderniseren. Maar ze worden tegengewerkt, niet alleen door andere moslims maar ook door westerse actiegroepen die dit soort mensen bestempelen als 'islamofoob'. Dat helpt ook niet.
Waarom dan wel?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 29 mei 2017 @ 20:46:27 #299
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171310255
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat je de vraag ontwijkt.
Nee, ik heb hem al meerdere keren beantwoord. En de vraag is sowieso nogal dom want het volgt uit een serie drogredenen.

Maar speciaal voor jou: mensen vechten tegen IS om vele redenen. Velen daarvan zijn moslim. Sommige van hen vechten tegen IS vanuit religieuze motieven.

Net zoals ik eerder al zei maar waar je op de een of andere manier overheen las.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Beste debater 2022 maandag 29 mei 2017 @ 20:49:35 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171310351
quote:
7s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:46 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, ik heb hem al meerdere keren beantwoord. En de vraag is sowieso nogal dom want het volgt uit een serie drogredenen.

Maar speciaal voor jou: mensen vechten tegen IS om vele redenen. Velen daarvan zijn moslim. Sommige van hen vechten tegen IS vanuit religieuze motieven.

Net zoals ik eerder al zei maar waar je op de een of andere manier overheen las.
Ja leuk, sommige... maar waarom vechten die anderen dan tegen IS? Het zijn er nu wel al 'sommige', dat scheelt. Maar jij noemde heel duidelijk Ali en Nawaz als mensen die daadwerkelijk strijden tegen IS... Vreemde redenering; als men dus geen afstand neemt van, of oproept tot een seculiere versie van de islam, is men niet echt stelling aan het nemen tegen IS. M.a.w. daarom mijn opmerking: een moslim kan kennelijk pas echt stelling nemen tegen IS wanneer hij geen traditionele moslim meer is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171310509
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Elke aanslag wereldwijd is op dit moment uit naam van de Islam, dat zijn er zo'n 2500-2700 jaarlijks.

Het is niet uit naam van armoede, ze roepen niet "sterf uit naam van athesme", er kan dan ook geen discussie zijn als men weigert (en met men bedoel ik islam verontschuldigers/verdedigers) toe te geven dat de Islam op z'n minst een grote rol speelt.
Het geloof speelt pas een rol in de laatste fase bij de meeste van de aanslag plegers. Wat beweegt ze daarvoor?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')