abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171296249
Hoe gaat dit precies? Ik zit nu in de reishistorie. Moet de instaptarieven ook declareren? Vroeger had je toch geen instaptarief bij OV? Ik kom er nu pas achter dat er instaptarieven zijn.
  maandag 29 mei 2017 @ 11:53:06 #2
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_171296985
Je instaptarief wordt verrekend met de feitelijke kosten van de reis (het restje krijg je dus terug).
De ov-kaart site kan een reisoverzicht voor je genereren voor de declaratie.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_171297131
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:09 schreef Atak het volgende:
Hoe gaat dit precies? Ik zit nu in de reishistorie. Moet de instaptarieven ook declareren? Vroeger had je toch geen instaptarief bij OV? Ik kom er nu pas achter dat er instaptarieven zijn.
Je betaalt bijv 10 euro aan instaptarief, dat wordt van je ov chip afgehaald, als je reis dan in werkelijkheid 6 euro kostte krijg je 4 euro weer terug op je ov chipkaart. Je betaalt dus niet daadwerkelijk dat instaptarief, het is meer een soort "borg"
pi_171299232
Als je een account hebt op ov-chipkaart.nl kun je (na inloggen) via https://www.ov-chipkaart.(...)-ov-reishistorie.htm een overzicht genereren. Kwestie van datumbereik instellen, eventueel transacties selecteren (standaard staan alle reistransacties aangevinkt) en als CSV of PDF exporteren.

Tegenwoordig is het basistarief ¤0,89. Bij NS en een aantal treinvervoerders is het basistarief verrekend in het minimumtarief. Zie https://www.ov-chipkaart.(...)p-en-basistarief.htm.

Vroeger betaalde je een basisstrip + een strip per zone (bij bus, tram en metro; trein weet ik zo niet).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_171300895
Bedankt.

Als ik een datum bepaal en op declareer klik dan selecteert die al alle reiskosten van de afgelopen maand.

Maar ik hoef dus niet die instaptarieven te declareren?
pi_171304271
Ligt er aan wat je met instaptarrief bedoelt: De 4 of 10 euro borg (die declareer je niet) of het basistarief (89 cent bij bus, tram en metro). Die laatste declareer je wel.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_171305194
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:58 schreef stavromulabeta het volgende:
Ligt er aan wat je met instaptarrief bedoelt: De 4 of 10 euro borg (die declareer je niet) of het basistarief (89 cent bij bus, tram en metro). Die laatste declareer je wel.
Zo pauper ben ik ook weer niet. Ga niet 89 cent declareren. :')
  maandag 29 mei 2017 @ 23:32:17 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_171316098
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:41 schreef Atak het volgende:

[..]

Zo pauper ben ik ook weer niet. Ga niet 89 cent declareren. :')
Die zit in je complete ritprijs verwerkt snuggere henkie.

Je stapt in, ¤4 van je kaart. Je stapt uit. ¤2 voor je reis,je krijgt ¤2 teruggestprt op je kaart. Van de ¤2 voor je rit is ¤0,89 je instaptarief. De overige ¤1,11 zijn de kosten van je reis. Stap je over, dan betaal je bij de tweede reis geen instaptarief en enkel je reiskosten.

Dat is het instaptarief. De ¤4/¤10/¤20 zijn een soort van borg dat je niet uitstapt zonder uit te checken. Want gratis reizen.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')