abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 29 mei 2017 @ 10:11:59 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_171295005


kon geen woorden vinden
woorden schoten te kort
woorden zouden afbreuk doen
aan de gedachten

28 jaar in het rood
begaan met zijn club
nooit afscheid genomen
Rome in zijn hart

Fransesco Totti
kan een naam mooier zijn
voor de grootste clublegende
afscheid in tranen

tranen uit vreugde en verdriet
het verleden zo mooi
stal ieders hart
Totti mocht rode harten stelen

een grote Romein neemt afscheid
klein van stuk, grootse daden
Totti, Romeins imperium op zich
grootste clubicoon, monument voor het leven



:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171295908
Francesco ;)

Wel een absolute eindbaas natuurlijk _O_
  maandag 29 mei 2017 @ 10:55:15 #3
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171295936
TottiGod!
And so is the past
pi_171296537
Nog nooit zoveel huilende mensen in een stadion gezien.
  Trouwste user 2022 maandag 29 mei 2017 @ 12:04:04 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_171297194
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:25 schreef hafcfan het volgende:
Nog nooit zoveel huilende mensen in een stadion gezien.
De afsluitende groepswedstrijd tussen Uruguay en gastland Brazilië wordt vaak als de finale van het wereldkampioenschap voetbal 1950 beschouwd. De wedstrijd vond plaats op 16 juli 1950 in het Estádio do Maracanã in Rio de Janeiro.

De vier groepswinnaars uit de eerste ronde speelden in de tweede ronde in een finalegroep. De winnaar van de finalegroep zou tevens wereldkampioen zijn. Na twee van de drie speelronden stond Brazilië bovenaan met vier punten, Uruguay had er drie, Spanje had één punt en Zweden nul. Hierdoor waren Spanje en Zweden uitgeschakeld voor de wereldtitel. De wereldkampioen zou volgen uit de afsluitende groepsfase tussen Uruguay en Brazilië. Hierdoor wordt deze wedstrijd ook vaak gezien als de finale van het toernooi. Er waren al kranten verschenen met de grote kop: Brazilië kampioen.

In de wedstrijd had Brazilië genoeg gehad aan een gelijkspel, Uruguay moest winnen om wereldkampioen te worden. Voor een recordaantal van officieel 173.850 toeschouwers, hoofdzakelijk Brazilianen, leek er voor het thuisland met een 1-0-voorsprong en nog 25 minuten te spelen geen vuiltje aan de lucht. In de 66e minuut kwam Uruguay echter op gelijke hoogte en 10 minuten voor tijd scoorde Alcides Ghiggia het beslissende doelpunt, waardoor Uruguay voor de tweede keer wereldkampioen werd. De 1-2 nederlaag voor eigen publiek werd voor Brazilië een nationaal trauma. Deze wedstrijd kreeg als bijnaam Maracanaço, de shock van Maracanã. Er waren zelfmoorden na de wedstrijd.

Het resultaat van de wedstrijd kreeg zelfs een racistisch tintje: alle zwarte spelers kregen de schuld van de nederlaag. Vooral doelman Barbosa werd zijn hele leven bespot. Toen hij jaren later in 1993 voor de wedstrijd van Brazilië tegen Uruguay de Brazilianen wilde bezoeken in het trainingskamp werd hem de toegang geweigerd. Ook werd hij eens aangesproken door een moeder met een kind die naar hem wees en tegen het kind zei: "dit is de man die het hele land liet huilen". In 1963 werden de doelpalen waar Barbosa zijn doel verdedigde verbrand en bij hem thuis geleverd. Barbosa verklaarde vlak voor zijn dood in 2000: "de maximale straf in Brazilië is 30 jaar gevangenis, ik heb mijn hele leven straf gekregen".

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171298129
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:25 schreef hafcfan het volgende:
Nog nooit zoveel huilende mensen in een stadion gezien.
Zou je niet als je wist dat Tong er een gedicht over ging schrijven? WTF.
U MAD?
  Trouwste user 2022 maandag 29 mei 2017 @ 15:21:42 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_171301975
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:44 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Zou je niet als je wist dat Tong er een gedicht over ging schrijven? WTF.
Kom nog een topic verneuken loser.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 29 mei 2017 @ 15:25:15 #8
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_171302081
absoluut mee eens :Y, ik hoop dat hij nog eens trainer van AS Roma mag worden O+
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_171303523
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:25 schreef TheVoice4ever het volgende:
absoluut mee eens :Y, ik hoop dat hij nog eens trainer van AS Roma mag worden O+
Wel groot risico. Hij gaat nu in het bestuur zitten. Hopelijk haalt zijn zoon ooit nog het eerste :P
pi_171303604
[quote "Daar zijn we dan", zei de veertigjarige aanvaller, die in de tweede helft als invaller het veld betrad. "Het moment is daar. Het moment waarvan ik hoopte dat het nooit zou komen, is hier. De afgelopen dagen is veel over me gezegd. Prachtige dingen. Jullie stonden achter me, steunden me in zware tijden en daarom wil ik 'dankjewel' zeggen tegen iedereen. Ik heb in m'n eentje als een gek zitten huilen. Je vergeet 28 van zulke jaren niet zomaar."

iTotti noemde het 'onmogelijk' om zijn 28 jaar bij Roma in een paar woorden samen te vatten. "Ik zou het graag doen met een lied of gedicht, maar daar ben ik niet goed in. Ik heb geprobeerd mezelf uit te drukken met mijn voeten. Dat gaat me gemakkelijker af. Weet je wat mijn favoriete speelgoed was als jochie? Een voetbal! En dat is het nog steeds. Maar op een gegeven moment moet je opgroeien. Dat is wat me is verteld. Uiteindelijk heeft de tijd het besluit genomen."

"Vervloek de tijd. Diezelfde tijd die we op 17 juni 2001 zo snel voorbij wilden zien gaan. Ik kon niet wachten tot de scheidsrechter drie keer op zijn fluit blies. Ik krijg nog steeds kippenvel van dat moment", blikte Totti terug op de landstitel in 2001, de grootste prijs die hij in clubverband won. "Ik heb mezelf de afgelopen maanden afgevraagd waarom ik uit deze droom ontwaakt word. Weet je nog hoe het voelde om als kind over iets prachtigs te dromen, totdat je moeder je wakker maakte omdat je naar school moest? Je probeert weer in slaap te vallen, maar je zult nooit terugkeren in die droom. De spreuk is voorbij."

Ditmaal was het echter geen droom, weet Totti. "Het was werkelijkheid", zei de clubicoon. "Ik draag deze brief op aan alle kinderen die me hebben toegejuicht, aan zij die wellicht samen met mij zijn opgegroeid en nu vaders zijn. Het spijt me dat ik de afgelopen tijd geen interviews heb gegeven om mijn gedachten te uiten, maar het is niet eenvoudig om het licht uit te doen. Ik ben bang. Het is niet de angst die je voelt als je alleen voor het doel staat en een penalty moet maken. Nee, nu kan ik niet door het net heen kijken om te zien wat erachter ligt."

"Sta me toe om een beetje bang te zijn. Ik heb jullie nodig en de warmte die jullie me altijd hebben getoond. Dan kan ik de bladzijde omslaan en een nieuw avontuur aangaan", drukte Totti de supporters op het hart. "Het was een eer om aanvoerder te zijn van dit team. Jullie zullen voor altijd deel uitmaken van mijn leven. Ik heb dan misschien geen plezier meer met mijn voeten, maar mijn hart blijft hier altijd liggen. Nu neem ik de trap naar beneden en betreed ik de kleedkamer die mij verwelkomde als kind. Ik vertrek als een man."

][/quote]
  Trouwste user 2022 maandag 29 mei 2017 @ 16:38:21 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_171303867
quote:
Goeie kick :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 29 mei 2017 @ 16:40:38 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_171303913
Mooi stukje Pleun. Uit het AD geloof ik.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171304373


Zelfs De Rossi god hield het niet droog ;(



Als je dit zonder tranen kan kijken heb je geen emotie _O_
https://www.facebook.com/officialasroma/videos/1398676006859876/
  Trouwste user 2022 maandag 29 mei 2017 @ 17:38:24 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_171305141
Mooi. Wat een held.

[ Bericht 88% gewijzigd door Tagliano op 29-05-2017 17:58:41 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 mei 2017 @ 22:14:43 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_171336542
Kevin Strootman kijkt met een bijzonder gevoel terug op afgelopen zondag, toen Francesco Totti een indrukwekkend afscheid kreeg bij AS Roma.

De Romeinen versloegen Genoa met 3-2 en clubicoon Totti maakte als invaller zijn laatste speelminuten. "Het was voor iedereen een emotionele dag. Ik heb nog nooit zoveel mensen in tranen gezien", vertelt Strootman op de officiële website van AS Roma over het emotionele moment.

"Mannen van vijftig jaar waren aan het huilen, net als mijn teamgenoten. Totti heeft het voetbal in Rome veranderd en hij is een symbool voor deze stad. Hij is Roma", gaat de Oranje-international verder.

Strootman denkt niet dat Il Capitano nu helemaal met voetballen stopt. "Ik denk dat hij nog wel vijf jaar meekan. Het was geweldig om met hem de kleedkamer te delen en om met hem op een veld te staan. Over de hele wereld wordt er over hem gesproken, over onze aanvoerder. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik met Totti heb mogen spelen."

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171378091
De UEFA heeft Francesco Totti geëerd voor zijn imposante carrière. De veertigjarige icoon van AS Roma, die zondag de laatste wedstrijd in zijn loopbaan speelde, krijgt van de Europese voetbalbond de prestigieuze President's Award uitgereikt.

Met zijn invalbeurt tegen Genoa kwam er zondag na 24 jaar een einde aan de indrukwekkende loopbaan van Totti, die zijn hele leven voor AS Roma speelde. De Italiaan debuteerde in maart 1993 bij de Romeinen en kwam in 786 wedstrijden tot 307 doelpunten.

UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin vindt dat de prestigieuze award toebehoort aan Totti. 'Hij verdient de prijs op basis van zijn uitstekende prestaties, professionaliteit en uitzonderlijke persoonlijke kwaliteiten. Maar vooral zijn loyaliteit en betrokkenheid bij AS Roma zijn bewonderenswaardig.'

Totti is de zeventiende winnaar van de President's Award. Onder anderen Frank Rijkaard (2005) en wijlen Johan Cruijff (2013) gingen de oudste doelpuntenmaker in de Champions League voor.

GOD _O_
  Trouwste user 2022 donderdag 1 juni 2017 @ 18:04:00 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_171379111
Mooi en terecht _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')