abonnement Unibet Coolblue
pi_171303680
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:21 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Heel simpel, omdat ze je inkomen dan vergelijken met hoe breed je het laat hangen.
Dan vemijd je vragen als "wat doe je toch met al dat geld?"

En dan komt reden 2 om de hoek kijken: als je dan vertelt dat je veel spaart (want je gaat natuurlijk niet vertellen dat je veel vreet, rookt, drinkt en af en toe naar de hoeren gaat), krijg je geheid armoedzaaiers bij je zeuren, absoluut.
Wat doe je met al dat geld? Genieten.

En ze mogen best weten dat ik een deel spaar, so what.

Ik doe ook niet moeilijk over mijn salaris. Ik ben onlangs zelfs minder gaan verdienen en ook dat mag men weten.
pi_171304067
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:30 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Wat doe je met al dat geld? Genieten.

En ze mogen best weten dat ik een deel spaar, so what.

Ik doe ook niet moeilijk over mijn salaris. Ik ben onlangs zelfs minder gaan verdienen en ook dat mag men weten.
Ik verdien niet zoveel. Na aftrek van de huur en vaste lasten, boodschappen, mag ik blij zijn dat ik nog kan sparen af en toe. Dat was vroeger anders. Ik betaalde toen 600 gulden voor een huis per maand en ik kon gemakkelijk rondkomen. Nu is het 600 euro. En ik moet echt opletten. Ik kan geen gekke dingen doen. Wat heel erg meespeelt is de ziektekostenverzekering. Vroeger betaalde ik iets van 40 gulden per maand, nu 120 euro. Dat is behoorlijk. En het is extra zuur als je hoort dat veel mensen niet betalen en tóch verzekerd blijven. In feite draait de premiebetaler op voor hun wangedrag, iets dat ze zelf niet door hebben.
Veel mensen roepen: de overheid kan me hier op! Maar ze vergeten dat de welwillenden het gat dat zij creëeren op moeten vullen. Helemaal eerlijk is dat niet.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 29 mei 2017 @ 16:56:13 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_171304220
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nederland. Geboren en getogen.
En toch heb ik nooit goed begrepen waarom Nederlanders altijd zo geheimzinnig doen over hun salaris.
Zijn ze bang om af te gaan? Of juist bang dat ze afgunst opwekken?
Ik heb het ook nooit zo begrepen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_171304405
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:49 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ik verdien niet zoveel. Na aftrek van de huur en vaste lasten, boodschappen, mag ik blij zijn dat ik nog kan sparen af en toe. Dat was vroeger anders. Ik betaalde toen 600 gulden voor een huis per maand en ik kon gemakkelijk rondkomen. Nu is het 600 euro. En ik moet echt opletten. Ik kan geen gekke dingen doen. Wat heel erg meespeelt is de ziektekostenverzekering. Vroeger betaalde ik iets van 40 gulden per maand, nu 120 euro. Dat is behoorlijk. En het is extra zuur als je hoort dat veel mensen niet betalen en tóch verzekerd blijven. In feite draait de premiebetaler op voor hun wangedrag, iets dat ze zelf niet door hebben.
Veel mensen roepen: de overheid kan me hier op! Maar ze vergeten dat de welwillenden het gat dat zij creëeren op moeten vullen. Helemaal eerlijk is dat niet.
Waarom hoeven sommige mensen niet te betalen dan? Uitkeringtrekkers?
pi_171304473
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:07 schreef Atak het volgende:

[..]

Waarom hoeven sommige mensen niet te betalen dan? Uitkeringtrekkers?
Ze moeten betalen, maar ze betalen niet. Maar toch zijn ze om de wet wel verzekerd.
Als ik een jaar niet betaal en ik incassobureau's en deurwaarders verrot scheldt, ben ik nog steeds verzekerd. Er wordt ook weinig aan gedaan. Het is ook maar een klein gedeelte die niet betaalt, maar de gemiste betalingen zitten in onze premie. Dus wij betalen voor hun ziektekostenverzekering terwijl zij iedere dag achter hun opgehaalde patat met frikandellen zitten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171304512
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:10 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ze moeten betalen, maar ze betalen niet. Maar toch zijn ze om de wet wel verzekerd.
Als ik een jaar niet betaal en ik incassobureau's en deurwaarders verrot scheldt, ben ik nog steeds verzekerd. Er wordt ook weinig aan gedaan. Het is ook maar een klein gedeelte die niet betaalt, maar de gemiste betalingen zitten in onze premie. Dus wij betalen voor hun ziektekostenverzekering terwijl zij iedere dag achter hun opgehaalde patat met frikandellen zitten.
Nee daar wordt wel tegen opgetreden hoor. Krijg je loonbeslag
misunderstood
pi_171304543
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:10 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Ze moeten betalen, maar ze betalen niet. Maar toch zijn ze om de wet wel verzekerd.
Als ik een jaar niet betaal en ik incassobureau's en deurwaarders verrot scheldt, ben ik nog steeds verzekerd. Er wordt ook weinig aan gedaan. Het is ook maar een klein gedeelte die niet betaalt, maar de gemiste betalingen zitten in onze premie. Dus wij betalen voor hun ziektekostenverzekering terwijl zij iedere dag achter hun opgehaalde patat met frikandellen zitten.
Dat gaat toch via automatische incasso? En als je niet betaalt dan nemen ze TV of auto gewoon mee. :')
pi_171304608
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:12 schreef DKS het volgende:

[..]

Nee daar wordt wel tegen opgetreden hoor. Krijg je loonbeslag
Oh,dan is dat verandert. In mijn geheugen zit nog een radioreportage over mensen die niet betaalden. Daar zaten mensen tussen die het niet konden betalen, om wat voor reden dan ook, ook al kregen ze toeslag en mensen die een dikke vinger uitstaken.
Maar om humanitaire redenen kan zorg niet worden geweigerd.

Ik zie dat met veel dingen. Veel mensen denken dat ze de overheid er mee hebben, maar ze hebben hun medemens ermee. Net zoals autorijders die lopen te schelden over snelheidsboetes. Te hard rijden heb je je medeweggebruikers mee.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171304639
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:16 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Oh,dan is dat verandert. In mijn geheugen zit nog een radioreportage over mensen die niet betaalden. Daar zaten mensen tussen die het niet konden betalen, om wat voor reden dan ook, ook al kregen ze toeslag en mensen die een dikke vinger uitstaken.
Maar om humanitaire redenen kan zorg niet worden geweigerd.

Ik zie dat met veel dingen. Veel mensen denken dat ze de overheid er mee hebben, maar ze hebben hun medemens ermee. Net zoals autorijders die lopen te schelden over snelheidsboetes. Te hard rijden heb je je medeweggebruikers mee.
Dat is al heel lang zo. De vordering gaat dan naar het cjib.
misunderstood
pi_171304661
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:17 schreef DKS het volgende:

[..]

Dat is al heel lang zo. De vordering gaat dan naar het cjib.
Oh, ok. Dat is beter zo.

Maar toch vind ik het stelsel niet goed. Het zou aangepast moeten worden naar inkomen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171304693
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:18 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Oh, ok. Dat is beter zo.

Maar toch vind ik het stelsel niet goed. Het zou aangepast moeten worden naar inkomen.
Dat is al toch? Zorgtoeslag enzo?
misunderstood
  maandag 29 mei 2017 @ 17:31:28 #62
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171304988
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:18 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Oh, ok. Dat is beter zo.

Maar toch vind ik het stelsel niet goed. Het zou aangepast moeten worden naar inkomen.
Is sinds de invoering van het huidige systeem.

Maar sentiment werkt altijd beter dan feiten. :7.
And so is the past
pi_171305029
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:20 schreef DKS het volgende:

[..]

Dat is al toch? Zorgtoeslag enzo?
Dat klopt.
Maar het is precies hetzelfde als met PGB. Mensen krijgen een sloot geld en maken het op en dan komt plotseling om de hoek kijken waar het wel voor is bedoeld.
Toeslag werkt niet.
1. Mensen staan misschien rood
2. En de underpeople denken: wauw, ik ga pizza halen!
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171305266
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:21 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Heel simpel, omdat ze je inkomen dan vergelijken met hoe breed je het laat hangen.
Dan vemijd je vragen als "wat doe je toch met al dat geld?"

En dan komt reden 2 om de hoek kijken: als je dan vertelt dat je veel spaart (want je gaat natuurlijk niet vertellen dat je veel vreet, rookt, drinkt en af en toe naar de hoeren gaat), krijg je geheid armoedzaaiers bij je zeuren, absoluut.
Naar de hoeren gaan. :')
pi_171305310
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:46 schreef Atak het volgende:

[..]

Naar de hoeren gaan. :')
Je moet toch iets in de rama. :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171305382
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:48 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je moet toch iets in de rama. :{
Met dit weer zijn er genoeg gewillige jonge hertjes hoor. :@
pi_171305391
Sales he, wie ligt je ieder weekend dan op Ts? Bejaarden, zwak begaafden of mensen die al in financiele troubles zitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_171305498
Vrienden en naaste familie mogen best weten wat ik verdien, als het ter sprake komt. En natuurlijk is mijn inkomen voor mijn partner geen geheim.

De vrienden die wel eens wat van mijn financiële cijfers horen, zijn zelf ook open over hun financiën. Het moet ook allemaal niet uitmaken. Als je meer of minder vrienden krijgt doordat 'men' je inkomen weet, dan moet je je ernstig gaan afvragen wie nu echt je vrienden zijn.

Daarbij zegt alleen inkomen weinig over hoe breed iemand het heeft. Woon je alleen met een 700 euro per maand huur of hypotheek en moet je je reiskosten naar het werk uit eigen zak betalen, dan is 1800 euro netto geen vetpot.

Woon je samen en heb je een auto met tankpas van de zaak, en is de huur ook 700 euro waarvan de partner met eigen inkomen de helft betaalt dan is 1800 euro netto per maand best riant als er nog geen kinderen in het spel zijn.

Nader je het pensioen, heb je een auto van de zaak, is je huis (bijna) afbetaald en zijn je kinderen het huis uit? Ook dan is 1800 euro netto goed van te leven, samen met je niet werkende partner.
  maandag 29 mei 2017 @ 18:42:38 #69
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_171306600
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 17:52 schreef Fer het volgende:
Sales he, wie ligt je ieder weekend dan op Ts? Bejaarden, zwak begaafden of mensen die al in financiele troubles zitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ligt
zwakbegaafden
financiele
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_171306961
Gezeik altijd, terwijl 1/2 van Nederland onder een CAO valt er nog zo krampachtig over doen :')
  maandag 29 mei 2017 @ 19:11:35 #71
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_171307464
De enigen die iets hoeven te weten over mijn inkomen zijn de dames van hr, mijn vriendin en de belastingdienst.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 29 mei 2017 @ 19:15:01 #72
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_171307583
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 15:51 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als je zo weinig verdient, dan kun je niet eens gierig zijn :')
gierigheid is een eigenschap los van inkomen. Al had ik een geldpakhuis vol
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_171308222
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:15 schreef Sotchi2014 het volgende:

[..]

gierigheid is een eigenschap los van inkomen. Al had ik een geldpakhuis vol
Maar hoezo zouden mensen dan zeggen dat je gierig bent, je verdient zo weinig dat het geen kwestie is van gierig zijn.
Facts don't care about your feelings
  maandag 29 mei 2017 @ 21:37:17 #74
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171311694
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar hoezo zouden mensen dan zeggen dat je gierig bent, je verdient zo weinig dat het geen kwestie is van gierig zijn.
Mensen kunnen vreemd reageren, hoor. Die oudere collega verdiende gewoon meer dan ik. Echter hij verdiende minder dan ik, toen hij zo oud was als ik. Dat was genoeg voor hem om een aantal weken achter elkaar snijdige opmerkingen te maken over "jij hebt makkelijk praten", "vast genoeg geld", "ja geld moet rollen zeker", "Ga je nu al naar huis? Hoe laat was je er dan?" Enzovoort, tot ik even duidelijk de streep trok.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:40:26 #75
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_171311792
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:33 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Waarom loop je daar zo mee te koop?
Heb niet het idee dat ik dat doe, zoals ik al zei:

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:08 schreef Ceased2Be het volgende:
Ik doe er niet moeilijk over, als iemand het vraagt krijgt ie gewoon netjes antwoord.
Van sommige vrienden weet ik het, maar eigenlijk boeit het me niet genoeg om het te vragen.
Dus hier en in dat wgr-topic wat ik linkte, ik snap het taboe niet zo.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')