abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 mei 2017 @ 13:10:01 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171298740
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wij hadden het vroeger heel krap (ik kon op de middelbare niet mee met excursies), maar wij hadden ook blokfluitlessen, schoolzwemmen en vakdocenten voor de kunstvakken. We zijn inmiddels al twintig jaar verder natuurlijk, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat mijn ouders daar meer dan 200 gulden per jaar voor betaalden, onze situatie kennende (en dat met drie kinderen).

Niets tegen op dergelijk aanbod, integendeel zelfs, maar dan is er wel heel weinig subsidie of dan zijn het duurbetaalde extraatjes. Hoe dan ook, je kunt je kind inderdaad een voordeel geven. Wel lullig voor ouders die het wel zouden willen, maar er het geld niet voor hebben.
Tja, het is altijd wat lastig om dergelijke dingen te verklaren. Ik wil wel een poging doen (het vroeger-alles-beter-gehalte even negerend): de werkdruk voor de leerkrachten is in de afgelopen decennia nogal gestegen, onder meer door de gestegen verwachtingen van inspectie, samenleving en ouders. Om drie uur dus nog even een blokfluitlesje geven aan wat leuke leerlingen zit er nu gewoon niet meer in. Dat in de veronderstelling dat je gebruik maakt van de kwaliteiten die je 'toevallig' in huis hebt bij je mensen, want zo werkt het op veel scholen.

Budgettair gezien schiet er ook minder geld over. Terecht of niet, maar (digitale) leermiddelen kosten geld. Ook is de financiering maar matig aangepast op het passend onderwijs. Tot slot kost het administratiecircus dat we om het onderwijs hebben aangebracht ook gewoon geld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 13:10:19 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171298753
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:07 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Vijf.
Uitslover. Pas op dat je niet moe aangenomen wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171298762
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Toch weer een maand verder dan de rest van de café-bezoekers.
Afgaande op het verschil in het aantal posts hier, zal het wat productiviteit betreft niet veel schelen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:10:54 #254
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171298766
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:08 schreef Perrin het volgende:

[..]

Altijd dat extra stapje meer, zo ben jij.
Dit in tegenstelling tot de vreemde en raarpratende werklozen uit allerlei verre, vieze landen.
Die het liefst, de kantjes er vanaf lopen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171298784
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:05 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Rustig aan man, m'n eerste bijstandsmaand zit er nog niet eens op.
Niets rustig aan. Nu ik je inkomen bekostig verwacht ik wel heel wat meer inzet. Ik zal volgende week bij de maandelijkse vergadering van nettobetalers eens opperen om de Limburgse mijnen of de Drentse veenkoloniën weer open te gooien om types zoals jij een gezonde arbeidsethos bij te brengen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 29 mei 2017 @ 13:12:30 #256
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171298798
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Afgaande op het verschil in het aantal posts hier, zal het wat productiviteit betreft niet veel schelen.
Productiviteit kent geen tijd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171298802
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uitslover. Pas op dat je niet moe aangenomen wordt.
k heb zelfs een uitnodiging gehad om op sollicitatiegesprek te komen en ondertussen probeert het re-integratiebureau mij aan de bak te krijgen bij een vleesfabriek.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:12:46 #258
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171298803
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niets rustig aan. Nu ik je inkomen bekostig verwacht ik wel heel wat meer inzet. Ik zal volgende week bij de maandelijkse vergadering van nettobetalers eens opperen om de Limburgse mijnen of de Drentse veenkoloniën weer open te gooien om types zoals jij een gezonde arbeidsethos bij te brengen.
Motie aangenomen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:13:04 #259
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171298808
quote:
15s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

k heb zelfs een uitnodiging gehad om op sollicitatiegesprek te komen en ondertussen probeert het re-integratiebureau mij aan de bak te krijgen bij een vleesfabriek.
Een halal vleesfabriek?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171298812
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Afgaande op het verschil in het aantal posts hier, zal het wat productiviteit betreft niet veel schelen.
Goeden 'Ja maar hullie doen het ook :'( :'( :'( :'( '-post. Hulde.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171298836
Ik zie het al, ik ga een bak koffie nodig hebben. BRB.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:14:39 #262
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171298846
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:14 schreef LelijKnap het volgende:
Ik zie het al, ik ga een bak koffie nodig hebben. BRB.
Neem maar even een welverdiende pauze.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171298880
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Uitslover. Pas op dat je niet moe aangenomen wordt.
Daar zal hij wel in slagen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:16:20 #264
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171298881
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:14 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Neem maar even een welverdiende pauze.
Het is weer een zwaar dagje. Dat gezeik op internet gaat je niet in de koude kleren zitten. Maar ja, je collega's kies je niet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171298890
Die komt straks wel. Ik ben heel goed in multi-tasken; koffie drinken, schrijven én roken tegelijkertijd. Maar dat komt natuurlijk niet op m'n CV te staan.
pi_171298895
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen idee. Willen die ook Essent en Nuon weer nationaliseren?
Nee.

quote:
Het is naar onze mening vrijwel onrealiseerbaar om via het aandeelhouderschap de continuïteit
van de elektriciteits- en gasvoorziening in Nederland te frustreren. De minister kan aan de
productiekant een wijziging van zeggenschap in een van de grote productie-installaties voor
elektriciteit tegen houden als hij van mening is dat de wijziging ertoe leidt dat de
voorzieningszekerheid of de leveringszekerheid niet langer gegarandeerd is. Hetzelfde kan hij
met betrekking tot de in Nederland aanwezige LNG-installaties. De positie die de staat met
EBN verplicht inneemt in de aardgaswinning laat naar onze mening weinig ruimte voor invloed
via aandeelhouderschap aan de zijde van de vergunninghouders. Wij zien daarom op dit punt
eveneens vrijwel geen risico’s voor de continuïteit van de dienstverlening.
Wat betreft transport en distributie is de Nederlandse overheid op grond van de wet op
centraal of decentraal niveau direct dan wel indirect enig aandeelhouder van de
vennootschappen die de elektriciteits- en gasnetten beheren. Het is om die reden uitgesloten dat
een ongewenste (buitenlandse) investeerder door middel van het uitoefenen van
aandeelhoudersrechten een elektriciteits- of gasnet plat kan leggen.
Wat wel mogelijk is, is dat een meerderheid van de aandelen van een leverancier in
handen komt van een buitenlandse entiteit. Hoewel de aandeelhouder in kwestie dan,
behoudens beperkingen in de statuten, zeggenschap in de betreffende leverancier uit kan
oefenen, komt de leveringszekerheid niet snel in het geding. Het waarborgen van de levering
van elektriciteit en gas is een wettelijke taak van de leveranciers. Verwaarlozing van die taak
leidt tot intrekking van de leveringsvergunning. Het gevolg daarvan is dat de leverancier niet
langer gebruik kan maken van de elektriciteits- en gasnetten. TenneT TSO en GTS moeten er
in dat geval voor zorgen dat andere leveranciers de afnemers van de weggevallen leverancier
bedienen.
pi_171298904
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:16 schreef LelijKnap het volgende:
Die komt straks wel. Ik ben heel goed in multi-tasken; koffie drinken, schrijven én roken tegelijkertijd. Maar dat komt natuurlijk niet op m'n CV te staan.
Rokers neem ik niet eens aan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 29 mei 2017 @ 13:17:57 #268
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171298919
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:16 schreef LelijKnap het volgende:
Die komt straks wel. Ik ben heel goed in multi-tasken; koffie drinken, schrijven én roken tegelijkertijd. Maar dat komt natuurlijk niet op m'n CV te staan.
Roken op je cv zetten lijkt me ook geen goeie.
Sowieso: roken :').
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171298922
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Rokers neem ik niet eens aan.
DISCRIMINATIE!!!~11
  maandag 29 mei 2017 @ 13:18:24 #270
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171298933
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:18 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

DISCRIMINATIE!!!~11
Terecht wel. Die willen meteen extra rookpauzes.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171298937
Gelukkig geven jullie hem alle aandacht van de wereld, hij zou maar eenzaam worden.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:18:57 #272
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171298945
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Rokers neem ik niet eens aan.
Steeds meer bedrijven laten rokers aan het einde van de middag een half uur langer doorwerken. Goeie ontwikkeling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 29 mei 2017 @ 13:19:05 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_171298948
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wij hadden het vroeger heel krap (ik kon op de middelbare niet mee met excursies), maar wij hadden ook blokfluitlessen, schoolzwemmen en vakdocenten voor de kunstvakken. We zijn inmiddels al twintig jaar verder natuurlijk, maar ik kan mij moeilijk voorstellen dat mijn ouders daar meer dan 200 gulden per jaar voor betaalden, onze situatie kennende (en dat met drie kinderen).

Niets tegen op dergelijk aanbod, integendeel zelfs, maar dan is er wel heel weinig subsidie of dan zijn het duurbetaalde extraatjes. Hoe dan ook, je kunt je kind inderdaad een voordeel geven. Wel lullig voor ouders die het wel zouden willen, maar er het geld niet voor hebben.
Het is minder dan de kinderbijslag die je per jaar ontvangt, en ja, het is een hoop geld, zeker als je dubbeltjes om moet draaien kan ik met voorstellen dat je ervoor kiest je kind niet naar zo'n dure school te sturen.
Aan de andere kant gaat het ook weer niet om duizenden euro's per jaar, er is een behoorlijke groep ouders die dat best kan missen als ze bereid zijn het te betalen.
En nee, als bijstandsmoeder kan het er niet af, tenminste als je al niet rookt, als je wel rookt dan is het de keuze tussen je kind naar een goede school en blijven roken, hoewel je tegenwoordig voor ¤ 65 per maand niet meer zoveel kunt roken volgens mij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_171298951
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:18 schreef Tchock het volgende:
Gelukkig geven jullie hem alle aandacht van de wereld, hij zou maar eenzaam worden.
Terechte klacht.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_171298962
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niets rustig aan. Nu ik je inkomen bekostig verwacht ik wel heel wat meer inzet. Ik zal volgende week bij de maandelijkse vergadering van nettobetalers eens opperen om de Limburgse mijnen of de Drentse veenkoloniën weer open te gooien om types zoals jij een gezonde arbeidsethos bij te brengen.
Maar toch niet de calvinistische ethos? Dat is immers ook een ongewenste en geïmporteerde cultuur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')