abonnement Unibet Coolblue
pi_171285584
hallo,

Ik heb dus een chronische nieraandoending sinds mijn 3e.
Stel ik heb een meisje ontmoet en ga op date en nog een date enz.

Wat denken jullie dan dat het beste moment is om zo iets te zeggen. of moet je dit helemaal niet tijdens dates doen maar juist pas erna?

Hoop van jullie te horen
pi_171285951
Gewoon een keer terloops ter sprake brengen lijkt me het beste..
pi_171286083
Als je zoveel drinkt dat zij je niet meer bij kan houden is wel een mooi tijdstip. Komt nogal asociaal over als je je niet aanpast aan het tempo van je gezelschap imo zonder uitleg.
pi_171286822
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:27 schreef Deshain het volgende:
Als je zoveel drinkt dat zij je niet meer bij kan houden is wel een mooi tijdstip. Komt nogal asociaal over als je je niet aanpast aan het tempo van je gezelschap imo zonder uitleg.
Hoe bedoel je drinken? water neem ik aan?

Ik drink ongeveer elk uur 1 glas dus dat valt wel mee denk ik toch?
pi_171287492
Als je dit niet weet ben je misschien niet volwassen genoeg voor omgang.
pi_171288617
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:57 schreef Hdero het volgende:
Als je dit niet weet ben je misschien niet volwassen genoeg voor omgang.
Want onvolwassen mensen mogen geen vriendinnetjes hebben?
Kan mij voorstellen dat sommige mensen moeite hebben met hun ziekte en hoe anderen er tegen aan kijken.
Hell To The Liars
pi_171288825
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Want onvolwassen mensen mogen geen vriendinnetjes hebben?
Het is niet aan te raden nee, want dan krijg je een zekere verantwoordelijkheid bij (voor die andere persoon namelijk). En bovendien gebruiken onvolwassen mensen zeldzaam anticonceptiemiddelen en kunnen vervolgens het ouderschap niet aan. Dus ja, ik raad het zeker af.
pi_171288998
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:26 schreef Hdero het volgende:

[..]

Het is niet aan te raden nee, want dan krijg je een zekere verantwoordelijkheid bij (voor die andere persoon namelijk). En bovendien gebruiken onvolwassen mensen zeldzaam anticonceptiemiddelen en kunnen vervolgens het ouderschap niet aan. Dus ja, ik raad het zeker af.
:')
Dus iemand heeft zorgen over een chronische ziekte en jij begint over anticonceptie en compleet waardeloos gebrabbel.
TS lekker een vriendinnetje zoeken en er zal heus wel wat leuks tussen zitten.
Hell To The Liars
pi_171289026
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:26 schreef Hdero het volgende:

[..]

Het is niet aan te raden nee, want dan krijg je een zekere verantwoordelijkheid bij (voor die andere persoon namelijk). En bovendien gebruiken onvolwassen mensen zeldzaam anticonceptiemiddelen en kunnen vervolgens het ouderschap niet aan. Dus ja, ik raad het zeker af.
Als ik seks zou hebben zou ik zeker anticonceptie gebruiken.
pi_171289033
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

:')
Dus iemand heeft zorgen over een chronische ziekte en jij begint over anticonceptie en compleet waardeloos gebrabbel.
Vind ik ook beetje raar..
pi_171289064
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:32 schreef Droopie het volgende:

[..]

:')
Dus iemand heeft zorgen over een chronische ziekte en jij begint over anticonceptie en compleet waardeloos gebrabbel.
Van het ene komt het andere... TS had het reeds over erfelijkheid van ziektes buj kroost dus ja, het is niet ondenkbaar. En dank je wel voor je felle waardeoordeel zeg.
pi_171289110
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:33 schreef tijdjes1234 het volgende:

[..]

Vind ik ook beetje raar..
Niet helemaal, jij begon over kroost te praten in dat parallele topic van jou dat over eenzelfde onderwerp gaat...
pi_171289132
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:34 schreef Hdero het volgende:

[..]

Van het ene komt het andere... TS had het reeds over erfelijkheid van ziektes buj kroost dus ja, het is niet ondenkbaar. En dank je wel voor je felle waardeoordeel zeg.
Graag gedaan.
Iemand komt op een forum met zijn onzekerheid, en jij komt even met verhalen over anticonceptie en jongeren die geen vriendinnetje mogen hebben.
Hell To The Liars
pi_171289207
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Graag gedaan.
Iemand komt op een forum met zijn onzekerheid, en jij komt even met verhalen over anticonceptie en jongeren die geen vriendinnetje mogen hebben.
Je leest over een heleboel dingen heen. De zaken houden wel verband met elkaar, alleen in verschillende mate dan.
pi_171289253
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:15 schreef tijdjes1234 het volgende:
Wat denken jullie dan dat het beste moment is om zo iets te zeggen.
Het belangrijkste lijkt mij: dat meisje date jou, niet jouw ziekte. Dus ik zou het zeker niet in mijn profieltekst op een datingsite zetten. Wat het geschikste moment is om er over te beginnen hangt van een heleboel omstandigheden af. Misschien komt er bij date 3 (of later) een moment waarop zij erbij is als jij die pilletjes moet innemen. Dan heb je meteen een aanleiding om erover te beginnen. Tegelijkertijd heeft zij tegen die tijd ook meer kanten van jou gezien.
pi_171289410
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:39 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Het belangrijkste lijkt mij: dat meisje date jou, niet jouw ziekte. Dus ik zou het zeker niet in mijn profieltekst op een datingsite zetten. Wat het geschikste moment is om er over te beginnen hangt van een heleboel omstandigheden af. Misschien komt er bij date 3 (of later) een moment waarop zij erbij is als jij die pilletjes moet innemen. Dan heb je meteen een aanleiding om erover te beginnen. Tegelijkertijd heeft zij tegen die tijd ook meer kanten van jou gezien.
Bij date 3 ben je meestal wel zover dat je veel bespreekt, als een meisje pas bij date 7 zo'n groot onderdeel van haar leven gaat vermelden zou ik dat wel apart vinden. (geen ramp trouwens)
Hell To The Liars
pi_171289708
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:43 schreef Droopie het volgende:
[..]
Bij date 3 ben je meestal wel zover dat je veel bespreekt, als een meisje pas bij date 7 zo'n groot onderdeel van haar leven gaat vermelden zou ik dat wel apart vinden. (geen ramp trouwens)
Ik wilde vooral aangeven dat hij zoiets niet bij date 1 moet gaan bespreken, want daarmee maakt hij het ding groter dan nodig. Als je doof bent dan zul je vóór date 1 al even moeten melden dat je doof bent. Maar het voordeel van die chronische ziekte van TS - als ik 't goed begrijp - is dat je er niks van ziet/merkt. Dat zou hij in zijn voordeel moeten gebruiken. Tegelijkertijd komt er tijdens het daten een moment waarop het natuurlijk is om er wél over te beginnen. Hij moet 't natuurlijk niet gaan uitstellen tot Sint Juttemus.
pi_171289885
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:52 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik wilde vooral aangeven dat hij zoiets niet bij date 1 moet gaan bespreken, want daarmee maakt hij het ding groter dan nodig. Als je doof bent dan zul je vóór date 1 al even moeten melden dat je doof bent. Maar het voordeel van die chronische ziekte van TS - als ik 't goed begrijp - is dat je er niks van ziet/merkt. Dat zou hij in zijn voordeel moeten gebruiken. Tegelijkertijd komt er tijdens het daten een moment waarop het natuurlijk is om er wél over te beginnen. Hij moet 't natuurlijk niet gaan uitstellen tot Sint Juttemus.
Eens :)
En als ze TS leuk genoeg vindt voor een tweede date, zal een nierprobleem niet op langere termijn een breekpunt zijn.

Maar dat is hoe ik erover denk.
Hell To The Liars
  maandag 29 mei 2017 @ 00:57:20 #19
451005 Grems
Clown World
pi_171292447
Gewoon tijdens de eerste, hooguit tweede date.
pi_171292513
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:57 schreef Grems het volgende:
Gewoon tijdens de eerste, hooguit tweede date.
eens
Hell To The Liars
  maandag 29 mei 2017 @ 01:13:34 #21
451005 Grems
Clown World
pi_171292592
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 01:03 schreef Droopie het volgende:

[..]

eens
Mensen bepalen in de eerste vijf seconden nadat ze je ontmoeten vijf minuten van de eerste date of ze je wel of niet leuk vinden, als het een probleem is op de eerste/tweede date dan is het ook een probleem op de vierde date, door te verwachten verspil je alleen hun en je eigen tijd.

Zelf zou ik er compleet niet op zitten te wachten, of ze het nu na een half jaar laat weten of voordat we uberhaupt echt op date gaan.
  maandag 29 mei 2017 @ 01:45:38 #22
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_171292760
Hoezo zou je dat per sé moeten vermelden? Dat is toch niet zo'n punt?
Ik zou er niet zo'n ding van maken.
Maar ik weet ook niet in hoeverre het je beperkt en wat die ziekte precies inhoudt..........
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_171292933
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:34 schreef Hdero het volgende:

[..]

Van het ene komt het andere... TS had het reeds over erfelijkheid van ziektes buj kroost dus ja, het is niet ondenkbaar. En dank je wel voor je felle waardeoordeel zeg.
En iemand zonder enige sociale vaardigheden, die flipt wanneer hij andere mannen tegenkomt, en er geen enkele moeite mee heeft om mensen te bedreigen met een wapen?

Zouden dat soort mensen zich wel voort moeten planten?
"Pools are perfect for holding water"
pi_171292935
Ontopic: ligt er een beetje aan in hoeverre die aandoening een rol speelt in je leven.

Er zit bijvoorbeeld namelijk nogal een groot verschil tussen elke dag een pilletje slikken, en nierdialyse.

Ik zou het denk ik op de 2e of 3e date vertellen. Dat zijn de 'ik heb besloten dat ik je leuk vind en meer van je wil weten'-dates. 1e is puur verkenning of er überhaupt een klik is.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 05:09:11 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171292939
gezondheid is iets wat uiteindelijk op een natuurlijke manier wel ter sprake komt, ik zou dat gewoon afwachten

tenzij het besmettelijk is ofzo dan is het wel belangrijk om te melden :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_171292963
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 22:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Want onvolwassen mensen mogen geen vriendinnetjes hebben?
Kan mij voorstellen dat sommige mensen moeite hebben met hun ziekte en hoe anderen er tegen aan kijken.
pi_171295260
Ligt wellicht ook een beetje aan de chronische ziekte.

Persoonlijk vind ik het niet zo nodig om op je eerste date al heel je medische historie te vermelden zodat de date ivm erfelijkheid en kinderen al een afweging kan maken of ze er mee doorgaat. :')

Ik zou er mee wachten tot je elkaar al wat beter kent en wat meer dingen toevertrouwd. Is de kans ook kleiner dat ze wegrent.
  maandag 29 mei 2017 @ 11:43:28 #28
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_171296829
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:57 schreef Hdero het volgende:
Als je dit niet weet ben je misschien niet volwassen genoeg voor omgang.
Je airbnb topic maant je tot zwijgen wat volwassen gedrag betreft.


TS: ik denk dat het bij elk persoon waar je serieus mee date verschilt dus ga puur van je gevoel uit. Als jij denkt dat het tijd is om het te melden dan doe je dat, de reactie van een ander heb je nooit controle over. Succes iig.
pi_171311904
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:43 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Je airbnb topic maant je tot zwijgen wat volwassen gedrag betreft.


TS: ik denk dat het bij elk persoon waar je serieus mee date verschilt dus ga puur van je gevoel uit. Als jij denkt dat het tijd is om het te melden dan doe je dat, de reactie van een ander heb je nooit controle over. Succes iig.
Thanks. Zullen mensen zijn die het wel accepteren en zullen zijn die bet niet accepteren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')