abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171283783


Inmiddels is het alweer zoveer: De Giro d'Italia. De honderdste editie nog wel. Wie o wie gaat er met het roze vandoor? Komt er weer een sneeuwmuur om de hoek kijken? Of een rode vlag? Wie wordt de nieuwe Hesjedal? Wie krijgt er een inzinking in de slotfase? Wie weet zijn vorm op te krikken tijdens de rustdagen?



Etappes:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers:
Namens w/ NEDERLAND w/ gaan deze jongens schroeien in de Giro :B :


Steven Kruijswijk. Solide tijdrit, aardig als we aankomen op een berg en op zijn best als de etappes het profiel van de tanden van een zaag hebben. Als meesterknechten zijn dit jaar Jurgen van den Broeck en Stef Clement aangetrokken. Voeg daarbij een wegkapitein als Twan Castelijns en de inspirerende teksten van types als Addy Engels en Jan Boven en dan kan het eigenlijk al niet meer fout. Kan verder alleen tegengehouden worden door sneeuwmuren.


Bauke Mollema. Het verhaal van Bauke kennen we allemaal: elke dag op en naar naar school (2x per dag tegenwind) en pas laat serieus gaan wielrennen. Hij ontwikkelde zich gestaag onder wie anders dan coach Luicito met als hoogtepunt 'De Tour van Bau en Lau'. In die Tour kwam hij in de eindfase ten val en zo komt hij elke ronde wel wat tegen waardoor het allemaal net wat minder wordt aan het einde. Daar komt dit keer natuurlijk verandering in, want onze Bauke laat zich niet tegenhouden door het aantrekken van Alberto Contador waardoor hij moet uitwijken naar de Giro. Bauke harkt gewoon elke berg naar boven en zet de concurrentie in hun hemd.
Wist u trouwens dat Bauke Mollema, net als Thomas Voeckler, een vader heeft waarvan het lot onbekend is? Als u het nog niet wist dan weet u het nu. Wellicht leest Herbert Dijkstra mee en kan hij hier vanaf nu tijdens elke koers aan refereren.


Tom Dumoulin. Tom had een droom: een gouden medaille winnen in de tijdrit op de Olympische Spelen van Rio. Daar stuitte hij op een ijzersterke Fabian Cancellara. Vanaf dat moment ging de focus op het transformeren naar een ronderenner. Schrikt u dus niet als Tom straks 3x zo smal is als dat u gewend bent. In de Tirreno was zijn tijdrit niet naar behoren, maar we hebben er uiteraard alle vertrouwen in dat dit in de Giro wel het geval gaat zijn. Om in de tijdrit op de slotdag de het roze binnen te hengelen dient hij wel eerst het zware klimwerk in de dagen voordien te overleven, maar dat lijkt me een formaliteit.


Wilco Kelderman. Oh nee een MOTO!

Deze jongens gaan in deze honderdste Giro zorgen voor een:

Wie gaan er dan strijden voor de ereplaatsjes?




Sprinters?
We kunnen uitkijken naar onder meer Greipel, Viviani, Ewan, Bennett (en een stuk of vijf anderen uit de sprintarmada van Bora), Modolo, Nizzolo (mits z'n knie heel is) en, als hij een keer op z'n fiets blijft zitten, Gaviria.

Essentiële twitteraars:
https://twitter.com/tourdejose
https://twitter.com/thijszonneveld
https://twitter.com/raykerckhoffs
https://twitter.com/Twan_Castelijns

TV:
Met dank aan het geweldige Eurosport blijven we dit jaar verstoken van uitzendingen op Sporza. Dat betekent dat de fans van Buren opgelucht adem kunnen halen. Maar ook dat we geen begeleidende woorden van Renaat Schotte en José de Cauwer krijgen, maar van:
Week 1: Jeroen van Belleghem + Michael Boogerd
Week 2: Jeroen van Belleghem + Karsten Kroon
Week 3: Jeroen van Belleghem + Bobbie Traksel

Niet te vergeten:
Het dagelijkse momentje waar de verschillende truien aan ons getoond worden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wielerspellen:
Scorito subpoule: Klik
Cyclingmaster subpoule: Klik - Wachtwoord: prayforrenaatenjosé
Wielerprono: SPT / Wielerprono 2017 #2

De Garibaldi


"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_171283830
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:28 schreef Marcoss het volgende:
Miljoen supporters bij de Hammer Series volgende week hoor _O_
10 rijen dik op de Cauberg voor onze Tom
pi_171283856
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

En - hoe maf het ook klinkt - laat hem in elk geval iets aan zijn pak doen. Het is al vervelend zat maar hij moet zich ook nog elke keer half uitkleden in de berm.
Zo zijn wielerpakken nu eenmaal. En daarmee bedoel ik zo'n hansop achtig ding uit 1 stuk.
Deze dus:


Ik heb ook zo'n pak. Die zijn warmer voor op een koude bergtop (of in de winter). Er overheen doe je nog een trui en eventueel een jasje.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171283901
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zo zijn wielerpakken nu eenmaal. En daarmee bedoel ik zo'n hansop achtig ding uit 1 stuk.
Deze dus:
[ afbeelding ]

Ik heb ook zo'n pak. Die zijn warmer voor op een koude bergtop (of in de winter). Er overheen doe je nog een trui en eventueel een jasje.
en het zakt niet van je kont af
pi_171283902
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zo zijn wielerpakken nu eenmaal. En daarmee bedoel ik zo'n hansop achtig ding uit 1 stuk.
Deze dus:
[ afbeelding ]

Ik heb ook zo'n pak. Die zijn warmer voor op een koude bergtop (of in de winter). Er overheen doe je nog een trui en eventueel een jasje.
Dat weet ik. Ze zijn er niet op gemaakt om uit te trekken. Maar dat lijkt me voor Dumoulin juist enorm onhandig en dat is natuurlijk best op te lossen.
pi_171283926
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:27 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Aan basisniveau inderdaad geen gebrek. Nu nog een keer zorgen dat hij kan pieken op het moment dat het moet. Ik ben in ieder geval blij dat hij er toch alles aan geprobeerd heeft deze ronde, ondanks dat hij niet goed was.
Volgens mij kwam hij er rijkelijk laat achter dat Dumoulin er toch echt niet doorheen ging zakken, net als Nibali overigens. Gisteren op een paar kilometer van de top ging hij ineens kop over kop met Nibali en Pinot. Daarvoor was het alleen maar prikken, omkijken en nooit helemaal vol gaan.
pi_171283931
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat weet ik. Ze zijn er niet op gemaakt om uit te trekken. Maar dat lijkt me voor Dumoulin juist enorm onhandig en dat is natuurlijk best op te lossen.
of gewoon 1 maken met een apart poepzakje er in genaaid
pi_171283938
Wel jammer voor Tom om te concluderen dat hij nooit de Giro had gewonnen als Thomas niet door de organisatie (politieagent) uitgeschakeld zou zijn.
  zondag 28 mei 2017 @ 20:36:13 #9
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171283993
quote:
2s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:34 schreef Evertjan het volgende:

[..]

of gewoon 1 maken met een apart poepzakje er in genaaid
Ritsje achter
pi_171284027
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:34 schreef Syntix het volgende:
Wel jammer voor Tom om te concluderen dat hij nooit de Giro had gewonnen als Thomas niet door de organisatie (politieagent) uitgeschakeld zou zijn.
Inderdaad! Dat zal hem altijd blijven achtervolgen!
pi_171284038
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij kwam hij er rijkelijk laat achter dat Dumoulin er toch echt niet doorheen ging zakken, net als Nibali overigens. Gisteren op een paar kilometer van de top ging hij ineens kop over kop met Nibali en Pinot. Daarvoor was het alleen maar prikken, omkijken en nooit helemaal vol gaan.
Eens, dat is ook echt het verschil met Contador. Die zou eerst de boel op stelten zetten en dan wel verder zien.
  zondag 28 mei 2017 @ 20:37:55 #12
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171284054
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:37 schreef showtimer het volgende:

[..]

Eens, dat is ook echt het verschil met Contador. Die zou eerst de boel op stelten zetten en dan wel verder zien.
Maar om van Contador de norm te maken is ook weer zoiets. Niemand koerst zoals Bert.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 28 mei 2017 @ 20:38:01 #13
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_171284058
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:37 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Inderdaad! Dat zal hem altijd blijven achtervolgen!
Reageer nou niet op die droeftoeter :')
pi_171284075
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:36 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ritsje achter
zoals je vroeger had met die lange pyjamas. Als je dan naar de WC moest dan moest je achter je kont een stuk stof los knopen
pi_171284086
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:34 schreef Syntix het volgende:
Wel jammer voor Tom om te concluderen dat hij nooit de Giro had gewonnen als Thomas niet door de organisatie (politieagent) uitgeschakeld zou zijn.
:')
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 28 mei 2017 @ 20:38:51 #16
108913 Godshand
guide4you
pi_171284098
quote:
2s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:34 schreef Evertjan het volgende:

[..]

of gewoon 1 maken met een apart poepzakje er in genaaid
Hij moet gewoon zich melden bij de chirurg en een colo- en urostoma laten aanleggen.

Moet hij alleen nog regelen dat hij grote zakken eraan kan plakken :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171284100
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:37 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Inderdaad! Dat zal hem altijd blijven achtervolgen!
hij zal daar best wel van wakker gaan liggen
pi_171284103
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:37 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Maar om van Contador de norm te maken is ook weer zoiets. Niemand koerst zoals Bert.
Hoor je mij ook niet zeggen, maar het contrast is zo groot.
pi_171284112
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Volgens mij kwam hij er rijkelijk laat achter dat Dumoulin er toch echt niet doorheen ging zakken, net als Nibali overigens. Gisteren op een paar kilometer van de top ging hij ineens kop over kop met Nibali en Pinot. Daarvoor was het alleen maar prikken, omkijken en nooit helemaal vol gaan.
Toch werd Quintana op Oropa en naar Ortisei wel redelijk makkelijk bijgehaald door Dumoulin en de FDJ's toen hij een voorsprong had, neem aan dat hij toen niet inhield.
  zondag 28 mei 2017 @ 20:39:38 #20
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_171284133
Ik denk dat al jullie voorstellen niet praktisch en/of niet aerodynamisch zijn. Volgende keer moet Tom gewoon ietsjes minder van die gelletjes vreten.

Maar wat geeft het jongens, de Giro is binnen *O*
  zondag 28 mei 2017 @ 20:40:17 #21
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171284157
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:38 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hoor je mij ook niet zeggen, maar het contrast is zo groot.
Tuurlijk, maar dat is met elke renner van relevantie zo denk ik. Alleen Chavito deed de laatste jaren nog iets vergelijkbaars als Bert naar Aitana denk ik.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 28 mei 2017 @ 20:40:35 #22
108913 Godshand
guide4you
pi_171284169
Vamos a la Vuelta d'Espana!

Zou mooi zijn als hij ze alle 2 in een jaar bij elkaar weet te harken. Volgend jaar dan de Tour :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_171284217
quote:
99s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:40 schreef Godshand het volgende:
Vamos a la Vuelta d'Espana!

Zou mooi zijn als hij ze alle 2 in een jaar bij elkaar weet te harken. Volgend jaar dan de Tour :P
Denk dat Dumoulin niet voor het klassement gaat in de Vuelta. Al weet je het nooit, 2 jaar geleden kwam hij ook per ongeluk aan leiding :D
pi_171284244
Contador koerst zelf ook niet als Contador als hij zich de beste man in koers waant.
  zondag 28 mei 2017 @ 20:42:51 #25
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_171284263
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:42 schreef Columbiafan het volgende:
Contador koerst zelf ook niet als Contador als hij zich de beste man in koers waant.
Parijs - Nice. :P
Put these foolish ambitions to rest.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')