abonnement Unibet Coolblue
pi_171290665
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat is dus overboord gooien. Lekker ventje ben je.

[..]

Artsen zonder grenzen moet mensen gaan arresteren ja?

En dat denk ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat wat jij zegt niet zo makkelijk gedaan als gezegd is. De politiek dient met een oplossing daarvoor te komen. Dat, zolang die oplossing er niet is, ngo's willen voorkomen dat onnodig veel mensen verdrinken, het lijkt me dat je daar geen problemen mee kan hebben.
De meeste europeanen willen ze hier niet. Maar een paaridealisten met een bootje gaat kanslozen ophalen. Om wat? Omdat ze anderen ermee willen opzadelen?

Hier hoort de overheid zijn werk te doen. Grenzen bewaken, eventueel waar het ook echt nut heeft vluchtelingen binnenlaten. Dat mensen zelf de kans nemen om te verzuipen is hun eigen zaak. Het feit dat je ze nog meer hoop geeft maakt de problemen alleen maar groter. Indirect zijn de ophalers van de vluchtelingen schuldig aan meer vluchtelingen en daarmee doden.

Het is een catch22. Onterechte gelukszoekers hier opvangen en helpen == Nog meer kanslozen die hier geld kosten en shitzooi trappen. De kraan moet dicht, dan kunnen we gaan dweilen. We hebben namelijk nog wat jihadisten en andere debielen op te dweilen....
Whatever...
pi_171290669
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Kustwacht van een niet-functionerende regering lijkt me niet echt in staat daarvoor.

En ik vraag me af of de ngo's tegenhouden gaat werken. Voordat deze actief waren gebruikten de smokkelaars grotere boten die wel Malta of Italie konden bereiken qua actieradius. Het waren alleen net zulke wrakken als die kleine bootjes die ze nu gebruiken.
Nog zoiets, die boten mogen praktisch niet eens Europese wateren in. Moet jij eens proberen met een gammele boot te gaan varen dan krijg je gelijk boetes en processen verbaal naar je hoofd geslingerd. Die lui pendelen vrolijk heen en weer met wrakken.
pi_171290682
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tenzij we de afgelopen 70 jaar wat vergeten zijn.
Er zijn vooral wat of een hoeveelheid verdragen getekend sinds die tijd.
pi_171290696
quote:
14s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nou ja, of dat. In ieder geval moet het afzetten op het Europese vaste land stoppen. Ook voor die mensen zelf, zoals het artikel al zegt zijn ze sowieso kansloos voor een verblijfsvergunning.
Inderdaad. Een groot deel van die migranten zit er ook echt niet op te wachten om maandenlang vast te zitten in een opvangkamp in Italië, waar te weinig eten is en van hygiëne al helemaal geen sprake is.
pi_171290705
Volgens mij is er inmiddels ook een hele bedrijfstak mee geboeid, die zullen zich hun beleg niet van de boterham willen laten halen.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:29:39 #232
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171290716
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:25 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Kustwacht van een niet-functionerende regering lijkt me niet echt in staat daarvoor.
Ah, de regering is niet-functionerend als het je uitkomt :'). Als je de tekst had gelezen zie je dat die kustwacht juist effectiever wordt omdat men wordt getraind door Europa. Diezelfde kustwacht wordt nu dus actief tegengewerkt door de ngo's.

quote:
En ik vraag me af of de ngo's tegenhouden gaat werken. Voordat deze actief waren gebruikten de smokkelaars grotere boten die wel Malta of Italie konden bereiken qua actieradius. Het waren alleen net zulke wrakken als die kleine bootjes die ze nu gebruiken.
Dat verandert niets. Oppikken en weer afzetten waar ze vandaan kwamen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171290749
quote:
14s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:17 schreef LelijKnap het volgende:
Mocht je ze willen steunen, via de link hieronder kun je (steunend) lid worden of mooie merchandise, boeken of kledij kopen.

http://www.generatie-identiteit.com/winkel/index.php?


Wat heeft batsen met politiek te maken? Slecht doordachte propaganda dit.
En om Europa te verdedigen heeft elk land een leger en politie. Daar hoef je als burger echt niet aan mee te helpen; in tegendeel zelfs.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171290753
Het zijn de vluchtelingen niet het is het falen van de EU!

Mijn mening niet te vergeten.
pi_171290757
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er zijn vooral wat of een hoeveelheid verdragen getekend sinds die tijd.

Deze meneren zijn dus in overtreding van verdragen?
  zondag 28 mei 2017 @ 23:31:39 #236
369251 Geralt
of Rivia
pi_171290759
quote:
14s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:29 schreef Fir3fly het volgende:
Oppikken en weer afzetten waar ze vandaan kwamen.
Dat is het enige wat helpt. Europa kan niet heel de wereld opvangen.

En ja ik besef mij dondersgoed dat wij het hier zo goed hebben mede omdat hun het daar zo kut hebben;
ik hou dat graag in stand.

En nee daar schaam ik mij niet voor.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171290776
quote:
11s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:31 schreef NgInE het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat heeft batsen met politiek te maken? Slecht doordachte propaganda dit.
Er had inderdaad eigenlijk een condoom met een streep er doorheen moeten staan.
  zondag 28 mei 2017 @ 23:32:50 #238
395200 deadprez
One more rail
pi_171290779
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik vind het triest dat jij een gebrek aan empathie hebt. Ik snap namelijk wel waar jij vandaan komt. Daar is ook een zekere wil voor nodig die bij jou blijkbaar bewust ontbreekt.
Ik weet niet waar je het allemaal over hebt en wat je denkt te snappen, maar ik waardeer je poging tot me analyseren.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_171290786
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Er had inderdaad eigenlijk een condoom met een streep er doorheen moeten staan.
Ja dag, we zijn al overbevolkt!
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_171290794
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is het enige wat helpt. Europa kan niet heel de wereld opvangen.

En ja ik besef mij dondersgoed dat wij het hier zo goed hebben mede omdat hun het daar zo kut hebben;
ik hou dat graag in stand.

En nee daar schaam ik mij niet voor.
Beter zou het zijn als men het daar net zo goed had!

Was ook beter voor de economie, daar ze producten behoeven of willen dan.
pi_171290800
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:32 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je het allemaal over hebt en wat je denkt te snappen, maar ik waardeer je poging tot me analyseren.
Geen dank.
pi_171290896
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik meen van die tweede wereldoorlog films gezien te hebben met boten die mensen naar stranden brachten en weer terug gingen om nieuwe lichamen te halen. Ik was onder de indruk dat Frontex een vloot had van voornamelijk militaire schepen, dus dan moet er vast wel wat te regelen zijn. Tenzij we de afgelopen 70 jaar wat vergeten zijn.
Frontex blijft relatief dicht bij het Europese land met haar schepen.
pi_171290913
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:31 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is het enige wat helpt. Europa kan niet heel de wereld opvangen.

En ja ik besef mij dondersgoed dat wij het hier zo goed hebben mede omdat hun het daar zo kut hebben;
ik hou dat graag in stand.

En nee daar schaam ik mij niet voor.
Die eeuwige erzonde en dat christelijke schuldgevoel. Juist bij al die linkse typjes. Ik heb daar ook geen last van.

Die achterlijke groepen afrikanen komen hier alleen naartoe omdat ze weten dat ze kans maken. 3x een schip naar de kelder jagen nadat je een paar maanden alles terugsleept en niemand probeert het meer. Zo simpel is het. Ze verkiezen zelf illegaal de grens over te steken, moet je in hun land eens proberen.

Sterker ng, als ze een beter leven willen dan moeten ze dat JUIST in hun eigen land opbouwen. Tijdelijk vluchten voor een oorlog dat snap ik nog dat je dan mensen binnenlaat, maar hordes afrikanen binnenlaten waarvan je weet dat ze hier in het zwarte/criminele/schimmige circuit terechtkomen of de rest van hun leven aan het overheidsinfuus gaan.. nee dank je.

We hebben al problemen zat.

Net als jij ben ook ik wat harder. Misschien omdat ik ben opgegroeid in een wijk tussen dergelijke types. Jihadisten, werkelozen, qat kauwers en bendeleden... Die ene die wel normaal kan doen, die mag een greencard aanvragen of een beurs om te studeren. Prima.
Whatever...
  zondag 28 mei 2017 @ 23:39:36 #244
369251 Geralt
of Rivia
pi_171290942
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die eeuwige erzonde en dat christelijke schuldgevoel. Juist bij al die linkse typjes. Ik heb daar ook geen last van.

Die achterlijke groepen afrikanen komen hier alleen naartoe omdat ze weten dat ze kans maken. 3x een schip naar de kelder jagen nadat je een paar maanden alles terugsleept en niemand probeert het meer. Zo simpel is het. Ze verkiezen zelf illegaal de grens over te steken, moet je in hun land eens proberen.

Sterker ng, als ze een beter leven willen dan moeten ze dat JUIST in hun eigen land opbouwen. Tijdelijk vluchten voor een oorlog dat snap ik nog dat je dan mensen binnenlaat, maar hordes afrikanen binnenlaten waarvan je weet dat ze hier in het zwarte/criminele/schimmige circuit terechtkomen of de rest van hun leven aan het overheidsinfuus gaan.. nee dank je.

We hebben al problemen zat.

Net als jij ben ook ik wat harder. Misschien omdat ik ben opgegroeid in een wijk tussen dergelijke types. Jihadisten, werkelozen, qat kauwers en bendeleden... Die ene die wel normaal kan doen, die mag een greencard aanvragen of een beurs om te studeren. Prima.
100% mee eens. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171290991
Doe maar niet.

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2017 23:47:23 ]
  zondag 28 mei 2017 @ 23:47:49 #246
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171291089
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Erin komen, misschien zaten ze er al in, ik kan mij niet voorstellen dat een arme drommel het geld heeft wat die smokkelaars vragen voor een oversteek.
Waar komt dat geld dan vandaan vraag ik mij af, uit het criminele circuit vraag ik dan?
Het zijn vaak complete gezinnen die al hun geld bijeenleggen zodat een jongeman - letterlijk - zijn geluk kan gaan beproeven in Europa. Ze hopen dat deze persoon een status krijgt en later geld terug naar huis stuurt.
pi_171291118
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zijn vaak complete gezinnen die al hun geld bijeenleggen zodat een jongeman - letterlijk - zijn geluk kan gaan beproeven in Europa. Ze hopen dat deze persoon een status krijgt en later geld terug naar huis stuurt.
Yep van een gezin, inderdaad dat ik daar zelf niet op kwam.

Allemaal straatarm of allemaal steenrijk?
pi_171291434
quote:
13s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:20 schreef BoneThugss het volgende:
Europese nationalisten willen met een eigen boot voorkomen dat hulporganisaties migranten uit de de Middellandse Zee halen. En de Libische kustwacht is begonnen met schieten. Wordt het oorlog op zee?

Zijn organisaties als Artsen zonder Grenzen, Save the Children en SOS Méditerranée humanitaire hulporganisaties die verdrinkende migranten redden uit de Middellandse Zee? Nee, vinden ze bij Generation Identity, het zijn ‘criminele smokkelorganisaties die honderdduizenden illegale immigranten naar Europa brengen en daarmee de veiligheid en toekomst van het continent in gevaar brengen’.

Om daar een eind aan te maken, wil de nationalistische, anti-immigratie-organisatie van Europese jongeren zelf met een boot de zee op: project Defend Europe. Eerder deze maand was er een eerste actie: in de haven van Catania (Sicilië) probeerde de organisatie met een motorbootje het uitvaren van het grote reddingsschip Aqarius te belemmeren. Dat mislukte en enkele actievoerders werden gearresteerd. ,,Net zoals de non-gouvermentele organisaties zelf doen, zamelen wij nu ook geld in om echt de zee op te gaan en hen dáár te confronteren”, schrijft de organisatie op haar website. Ze stellen er al bijna de benodigde 50.000 euro voor binnen te hebben.

Nederlandse tak:

Defend Europe wilde gisteren geen antwoord geven op de vragen wanneer ze willen uitvaren en hoe ze actie willen gaan voeren. Maar ook vanuit Nederland zullen mensen meedoen aan hun initiatieven, stelt een woordvoerster van Identitair Verzet. Die Nederlandse ‘tak’ van Generation Identity bestaat deels uit ervaren extreem-rechtse actievoerders. De groep betoogde in Nederland de afgelopen jaren onder meer tegen de komst van moskeeën en azc’s.

Als de organisatie slaagt in haar opzet, wordt de chaos op de Middellandse Zee nog groter dan deze nu al is. Vanuit Libië wagen dagelijks boten met honderden migranten de oversteek naar Europa. Smokkelaars zetten hen vaak in gammele, overvolle boten die op eigen kracht Italië of Malta nooit zullen halen. Voor de Libische kust varen (marine)schepen van hulporganisaties en EU-landen die drenkelingen uit het water (of van de boten) halen om te voorkomen dat ze verdrinken. Het waren er dit jaar al zo’n 50.000. De migranten worden in Europa aan land gezet, maar de meesten van hen (uit Nigeria en Bangladesh) maken nauwelijks kans op asiel.

Waarschuwingsschoten:

Europa wil dat de migranten in Afrika blijven en traint de Libische kustwacht op het tegenhouden van de boten. Die kustwacht sneed twee weken geleden een onder Nederlandse vlag varend schip van Sea Watch af om eerder bij een migrantenboot te zijn. Deze week vuurde de Libische kustwacht zelfs waarschuwingsschoten af, stelt een woordvoerder van Artsen zonder Grenzen. We waren op dat moment met een reddingsactie bezig. In de paniek die ontstond belandden veel opvarenden van de rubberboot in het water. Het gedrag van de kustwacht was roekeloos en gevaarlijk.” Het incident had volgens Artsen zonder Grenzen plaats op 14 mijl uit de kust, dus buiten de territoriale wateren van Libië (12 mijl).

Het reddingsschip in kwestie was de Aquarius, dezelfde boot die bij het uitvaren in Catania al werd belaagd door Defend Europe. Wij krijgen van hen de Zwarte Piet, maar Defend Europe richt haar pijlen op de verkeerde. De oplossing moet van de politiek komen, die zal voor veilige en legale migratieroutes moeten zorgen”, zegt de AzG-woordvoerder.

Er is zeker wat voor te zeggen dat de politiek het moet oplosse, zegt de woordvoerster van het Nederlandse Identitair Verzet.Maar wij voeren actie voor onze idealen.” Of de actie gevolgen gaat hebben voor de veiligheid van hulpverleners op zee?'' ''Dat is koffiedik kijken", zegt de woordvoerder van Artsen zonder Grenzen.

Bron: http://www.ad.nl/buitenla(...)chtelingen~afc776fa/

Ik heb de interpunctie wat aangepast omdat het nogal kut lezen was.

Maakt Nederland zich schuldig aan mensensmokkel?
Dit is al een hele tijd bekend en gaande.

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 29 mei 2017 @ 00:03:30 #249
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171291502
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:09 schreef Nintex het volgende:
Men is in Europa compleet vergeten waar grenzen voor dienen net als migratie regels en het aanpakken van illegaliteit.

Als morgen de Volkskrant schrijft: "Dijken zijn te hoog en houden mensen tegen" dan prikt een leger aan linkse gutmenschen met plezier de dijken door om Nederland te laten overstromen. Leuk dat al die bakfietsers zichzelf een schuldgevoel aan praten, maar ze zorgen voor een hoop ellende.
Dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 mei 2017 @ 00:07:02 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_171291577
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep van een gezin, inderdaad dat ik daar zelf niet op kwam.

Allemaal straatarm of allemaal steenrijk?
Er zal van alles tussenzitten.

Deze migranten zwerven vaak ook al een hele tijd door Afrika. Eerst een beetje in de buurlanden kijken of er nog ergens een baantje is en als er dan genoeg geld is verdiend, mogelijk illegaal , richting Noord-Afrika om via een bootje naar Europa te komen. Met vluchtelingen heeft dat allemaal weinig te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')