abonnement Unibet Coolblue
pi_171276095
Was het de bedoeling van Allah (gezegend Zijtوتبارك اسمك) dat er anticonceptiemiddelen zouden komen?

Wat vindt Allah van de wereldbevolkingsgroei? Moet dit zomaar gebeuren? Of zijn er menselijke middelen itt natuurlijke toegestaan om dit voorkomen? Of zijn condooms toch wel onnatuurlijk en heeft Allah bedoeld dat er enkel bepaalde kruiten kunnen worden gebruikt?

Ik zit mij al een tijd achter de oren te krabben want ik weet niet wat het juiste perpectief hiervan is in de islam.

Mvg
  zondag 28 mei 2017 @ 16:44:33 #2
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171276214
Dan zullen we ons eerst moeten afvragen of kennis van wat Allah wil kan bestaan en hoe die kennis tot stand zou kunnen komen.

Want anders is het maar net wat je erover gelooft / wil geloven. (Of - erger - wat een Imam wil dat jij daarover gelooft.)

Goddelijke openbaringen zijn in elk geval kentheoretisch zeer problematisch.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_171276359
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:44 schreef Molurus het volgende:
Dan zullen we ons eerst moeten afvragen of kennis van wat Allah wil kan bestaan en hoe die kennis tot stand zou kunnen komen.

Want anders is het maar net wat je erover gelooft / wil geloven.

Goddelijke openbaringen zijn ieg kentheoretisch zeer problematisch.
Bedoel je of de dingen die Allah niet heeft gewild kunnen bestaan of enkel de kennis daarvan? De kennis daarvan is volgens de islam overgeleverd in de Koeran via de Boodschapper Muhammad.

Maar dat eerste is best een discussie op zich waard, ik ben het eens. :)
  zondag 28 mei 2017 @ 16:50:20 #4
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_171276429
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:48 schreef Hdero het volgende:

[..]

Bedoel je of de dingen die Allah niet heeft gewild kunnen bestaan of enkel de kennis daarvan?
Ik heb het hier alleen over de vraag of en hoe je kunt weten wat de wil van Allah is. (Aangenomen dat die bestaat.)

quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:48 schreef Hdero het volgende:

De kennis daarvan is volgens de islam overgeleverd in de Koeran via de Boodschapper Muhammad.
Als je met "de Islam" hier bedoelt: het geheel van religieuze overtuigingen dat bestaat bij een grote groep mensen, dan is het natuurlijk nog steeds de vraag hoe men tot dat inzicht komt of kan komen. (Anders dan door dat gewoon aan te nemen.) ;)

De Koeran is ieg niet geschreven door iemand die de uitvinding van condooms of overbevolking voorzag. Dus antwoorden daarop ga je ook niet in de Koeran vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:55:47 #5
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_171302835
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:40 schreef Hdero het volgende:
Was het de bedoeling van Allah (gezegend Zijtوتبارك اسمك) dat er anticonceptiemiddelen zouden komen?

Wat vindt Allah van de wereldbevolkingsgroei? Moet dit zomaar gebeuren? Of zijn er menselijke middelen itt natuurlijke toegestaan om dit voorkomen? Of zijn condooms toch wel onnatuurlijk en heeft Allah bedoeld dat er enkel bepaalde kruiten kunnen worden gebruikt?

Ik zit mij al een tijd achter de oren te krabben want ik weet niet wat het juiste perpectief hiervan is in de islam.

Mvg
Diezelfde vraag kun je ook stellen voor (o.a.): kruisraketten, homosexuelen, de vossenlintworm en allerlei enge en ongeneeslijke ziekten.
  maandag 29 mei 2017 @ 15:57:44 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171302892
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171304221
Waarom vraag je het hem niet? Oh nee, wacht...
pi_171304279
Het was eigenlijk de bedoeling dat alleen ongelovigen die zouden gebruiken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 16:59:48 ]
  maandag 29 mei 2017 @ 17:09:34 #9
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171304462
Anticonceptie is toegestaan. Voor het zingen de kerk uit bv wordt beschreven in de Hadith. Alhoewel het stichten van een gezin aan wordt geraden is dit vrije keuze.

Abortus is een lastiger punt. In principe toegestaan in de eerste 40 dagen, maar vaak beperkt tot prangende redenen zoals gevaar voor de moeder of vrucht. De meningen verschillen of het alleen toegestaan is bij uitzondering of algemeen. Na die 40 dagen is er ook een klein beetje discussie over of het toegestaan is bij levensgevaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')