abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 zondag 28 mei 2017 @ 11:46:59 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_171267990
N.I.V.O.-Sparta heeft promotie naar de Eerste Klasse nog altijd in eigen hand. Na twee wedstrijden tegen Almkerk was N.I.V.O.-Sparta na een penaltyserie de meest gelukkige. De ploeg van scheidend trainer Theo van Geffen mag het nu gaan opnemen tegen GJS dat over twee duels te sterk was voor het Zeeuwse Axel. Inzet is een plaats in de Eerste Klasse.



Wat een miraculeuze ontsnapping had de ploeg van Theo van Geffen vandaag nodig. Iedereen die vandaag in Almkerk was zal de wedstrijd nog lang heugen. Misschien was het wel een van de meest memorabele wedstrijden in de historie van N.I.V.O.-Sparta. De wedstrijd had werkelijk alles en met N.I.V.O. als winnaar werd het alleen nog maar extra bijzonder.

Vorige week werd in een niet al te hoogstaand duel in Zaltbommel met 2-0 afgerekend met eersteklasser vv Almkerk. Ondanks de zege waren er toch ook zorgen. De al uitpuilende ziekenboeg werd namelijk alleen maar groter. Dennis Westerlaken en Willem Looijen leken voor vandaag niet inzetbaar terwijl Wesley Paymans een schorsing uit moest zitten.

Op goal stond vandaag de 44-jarige (!) Marco van den Hoven. Bij gebrek aan een extra aanvalsleider in de selectie stond Johnnie Noorthoek vandaag dus in de punt van de aanval, met op de flanken Jente Roorda en Jordi de Wit. Aan de kant van vv Almkerk keerden juist een aantal spelers terug. Het begon ook nog eens furieus aan de wedstrijd. Al binnen 10 minuten keek N.I.V.O.-Sparta tegen een achterstand aan. Op de rechterflank kwam Derk Hakkers door die Bart Dirven kon bedienen, hij kopte eenvoudig raak.

N.I.V.O.-Sparta was het spoor bijster en kwam een aantal keren goed weg. De 2-0 voor Almkerk leek in de maak. Toch kon Almkerk, mogelijk ook door de tropische temperaturen, niet doordrukken. N.I.V.O.-Sparta kon zelf nauwelijks aan vuist maken maar was via een vrije trap van Jordi Ruijsch wel dichtbij de gelijkmaker. Bij rust was het dan nog ook altijd 1-0 voor Almkerk en daarmee was N.I.V.O.-Sparta misschien wel het meest gelukkig. Ook gelukkig was de linksback van Almkerk, Remy Roodenburg. De verdediger had zijn handen vol aan Jordi de Wit maar kon dat onbestraft doen.

Na rust kreeg N.I.V.O.-Sparta meer grip op de wedstrijd, echte grote kansen kwamen er echter niet. Almkerk was in de omschakeling verschrikkelijk gevaarlijk. Uiteindelijk leverde een corner van Remon Hofstede alsnog de 2-0 op. Het was opnieuw Bart Dirven die namens de thuisploeg scoorde en daarmee de stand over twee duels weer volledig in evenwicht bracht. N.I.V.O.-Sparta kwam zelfs goed weg nadat Nieuwesteeg een inzet op de lat boven Van den Hoven zag belanden.

N.I.V.O.-Sparta had in de tweede helt meer balbezit en controle maar kreeg nauwelijks kansen. Het werd net als in de eerste helft gevaarlijk door een vrije trap. Ditmaal moest Jente Roorda het bekopen met een charge van Roodenburg die hem een gele kaart opleverde. De vrije trap die volgde werd uitstekend gekruld door Johnnie Noorthoek. Almkerk doelman Robin van Wijk wist zijn doel echter opnieuw schoon te houden. In het restant werd niet meer gescoord en dus volgde de verlenging.

In de eerste helft van de verlenging had N.I.V.O.-Sparta kans op kans. Bjorn Jongste en Jordi de Wit waren nog wel het meest dichtbij. Uit een corner stond Bjorn Jongste helemaal vrij maar schoot hij van dichtbij op de lat. Later was er een solo actie van Jordi de Wit die de vuisten van Van Wijk op zijn weg vond. En dus was het na 105 minuten en een groot aantal drinkpauzes in Almkerk nog altijd 2-0 en daarmee over twee duels gelijk. Trainer Theo van Geffen nam een risico door Willem Looijen in de ploeg te brengen.

Al na vijf minuten in de tweede helft van de verlenging leek het om een loze wissel te gaan. In een kort tijdsbestek scoorde Almkerk namelijk twee keer: 4-0. Al direct na rust was het Van Laarhoven die scoorde. Met zijn derde goal maakte Dirven er 4-0 van. Supporters van Almkerk en N.I.V.O.-Sparta zochten mede vanwege de hitte de weg naar huis al op. Diegene die wel bleven zagen nog een spektakelstuk.

Met nog vijf minuten in de verlenging te gaan maakte Looijen er namelijk 4-1 van. Alles was weer mogelijk. Jordi de Wit en opnieuw Willem Looijen hadden enorme kansen op de 4-2 die een penaltyserie zou betekenen. Uiteindelijk was het toch nog raak. Een lange bal werd door captain Bjorn Jongste met z’n borst verlengd en stelde Looijen in staat om 1 op 1 voor Van Wijk op te duiken. Looijen faalde niet en zo had N.I.V.O.-Sparta uit een verslagen positie alsnog een penaltyserie.

In de penaltyserie mocht N.I.V.O.-Sparta beginnen en bleef Johnnie Noorthoek als eerste nemer uiterst koel. Ook Almkerk scoorde de eerste strafschop. De tweede strafschop werd door beide teams benut. Bij de derde strafschop werd de inzet van Jordi Ruijsch gestopt, Almkerk faalde niet en greep de voorsprong. Nieuwesteeg mocht namens Almkerk de vierde nemen. Op onbegrijpelijke wijze deed de speler dat met een panenka die ook nog eens op de lat eindigde. N.I.V.O.-Sparta kwam daarmee terug in de wedstrijd. Na vijf strafschoppen was de stand weer gelijk.

De zesde strafschop werd genomen door invaller David Ruane. Zijn inzet werd gekeerd door Van Wijk. De doelman van Almkerk bewoog echter te vroeg en de strafschop mocht worden overgenomen. Van Wijk was woest, kreeg geel en moest vervolgens ook nog toezien hoe Ruane bij zijn tweede poging alsnog scoorde. Penalty nummer zeven gaf uiteindelijk de beslissing. Bjorn Jongste scoorde en uitgerekend Roodenburg miste. Groot feest bij N.I.V.O.-Sparta maar wat bleek, doelman Van den Hoven bewoog te snel. Nadat ook penalty nummer twee van Roodenburg werd gepakt maar over moest bleek ook de derde mogelijkheid niet aan hem benut. Van den Hoven pakte de strafschop en kroonde zich samen met Looijen tot held van de middag.

N.I.V.O.-Sparta mag dus blijven strijden om promotie naar de Eerste Klasse. Almkerk weet al dat het volgend seizoen in de tweede klasse actief is. Tegenstander voor N.I.V.O.-Sparta in de finale is GJS dat net als N.I.V.O.-Sparta het voorbije seizoen uitkwam in de Tweede Klasse F. N.I.V.O.-Sparta begint op 3 juni met een uitwedstrijd. Aanvankelijk was het plan om op Tweede Pinksterdag, 5 juni, de return te spelen. Beide clubs zijn echter in overleg om deze wedstrijd te verplaatsen naar 10 juni. De KNVB moet hier uitsluitsel over gaan geven.

Video in de link.....

https://www.nivo-sparta.n(...)petitie-om-promotie/

*O*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171268238
Te vroeg bewogen :') dan kan je alles wel laten over nemen
  Trouwste user 2022 zondag 28 mei 2017 @ 12:10:03 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_171268433
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:58 schreef bamibij het volgende:
Te vroeg bewogen :') dan kan je alles wel laten over nemen
Idd. Grobbelaar en Dudek dansten op de doellijn. :D

Wel weer een mooie historische wedstrijd zoals vaak de laatste jaren. Zoals in 2007 in de laatste minuut van de play offs promoveren naar de hoofdklasse. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 28 mei 2017 @ 12:24:05 #4
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_171268707
Penaltyserie bekeken. Die Panenka op de lat was het mooiste :D
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_171268762
Stond je achter het doel Herman?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Trouwste user 2022 zondag 28 mei 2017 @ 12:28:16 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_171268781
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:24 schreef Knutknuttsson het volgende:
Penaltyserie bekeken. Die Panenka op de lat was het mooiste :D
:D Geweldig hè ? :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 28 mei 2017 @ 12:28:56 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_171268797
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Stond je achter het doel Herman?
15 jaar in de spits bij m'n cluppie ?

Jij ? Tafelvoetbal ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171268817
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

15 jaar in de spits bij m'n cluppie ?

Jij ? Tafelvoetbal ?

:T
Nee 16 jaar achter de homeplate.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Trouwste user 2022 zondag 28 mei 2017 @ 12:30:58 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_171268840
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee 16 jaar achter de homeplate.
Geen idee wat een homeplate is. :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171268855
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Geen idee wat een homeplate is. :)

:P
Dat geeft niet.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171286148
Tong ik hoop dat je clubje het red, de vorige keer dat één van je clubs verloor was je namelijk behoorlijk mad.
* Verwijderd *
  Trouwste user 2022 zondag 28 mei 2017 @ 21:34:29 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_171286393
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:29 schreef zoekeenleven het volgende:
Tong ik hoop dat je clubje het red, de vorige keer dat één van je clubs verloor was je namelijk behoorlijk mad.
redt. En ik ben nooit mad geweest.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171286431
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:34 schreef tong80 het volgende:

[..]

redt. En ik ben nooit mad geweest.

:P
Oke, dan doen we gewoon alsof het nooit gebeurd is.
* Verwijderd *
  Trouwste user 2022 maandag 29 mei 2017 @ 09:06:46 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_171293803
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:35 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Oke, dan doen we gewoon alsof het nooit gebeurd is.
Alsof ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171293843
110% pro Axel.
U MAD?
  Trouwste user 2022 maandag 29 mei 2017 @ 09:12:34 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_171293870
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:10 schreef de_boswachter het volgende:
110% pro Axel.
Hier hou ik van. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 juni 2017 @ 18:06:22 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_171401643


GO BOYS! :)

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 juni 2017 @ 09:08:20 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_171413458
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 juni 2017 @ 17:08:21 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_171421874
Na drie minuten met 0-1 voor. Daarna 1-1 en 2-1 door onterechte strafschop tegen. Werd nog 2-2 door de 44jarige routinier Björn Jongste. Maandag thuis afmaken. :)

*O*

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 4 juni 2017 @ 11:49:52 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_171441720
Het was opnieuw flink puzzelen voor de technische staf van N.I.V.O.-Sparta. Buiten de lange en bekende blessurelijst bleken ook Fabrice de Jonge en Willem Looijen niet fit genoeg om aan de wedstrijd te beginnen. Daarnaast was David Ruane na zijn gele kaart in en tegen Almkerk geschorst. Tegenover al deze afwezige stond de terugkeer van Wesley Paymans op het middenveld. Nadat vorige week noodgedwongen de 43-jarige Marco van den Hoven moest keepen was het nu junior Rob Goesten die op goal stond.

Ondanks de personele problemen was het N.I.V.O.-Sparta dat al na drie minuten op voorsprong kwam. John Noorthoek zette op randje buitenspel met een voetbeweging zijn directe tegenstander aan de kant en rondde beheerst af. Een betere start kon N.I.V.O. zich niet wensen en de thuisploeg had het er zichtbaar moeilijk mee. Ook na de vroege openingsgoal was het vooral N.I.V.O.-Sparta dat gevaarlijk werd. Zo was Jordy de Wit dichtbij een tweede Bommelse treffer. GJS kon daar weinig tegenover stellen.

Het spel golfde steeds meer op en neer. Vooral achter de defensie van GJS lag veel ruimte. De defensie van N.I.V.O.-Sparta bleef redelijk eenvoudig op de been. Toch gingen beide teams rusten met een gelijke stand. Heel ongelukkig kreeg Wesley Paymans de bal tegen zijn hand aan. Scheidsrechter De Jong oordeelde echter dat het opzettelijk hands was en kende een strafschop toe. Quincy Bartens wist vervolgens namens GJS wel raad met dit buitenkansje al zat Goesten er nog heel dichtbij. Extra pijnlijk was dat aanvoerder Bjorn Jongste wegens commentaar geel kreeg en daarmee direct duidelijk werd dat het vandaag zijn laatste wedstrijd in het eerste elftal van N.I.V.O.-Sparta zou zijn.

Na rust kwam GJS zelfs op voorsprong. Geschutter in de N.I.V.O.-Sparta defensie leidde de treffer in. Of het nu te slap ingaan was van Jordi Ruijsch bij het kopduel of toch miscommunicatie tussen Goesten en Ruijsch doet niet ter zake. GJS pakte via Louis Damen de leiding. Even later vierde diezelfde Damen zelfs een tweede treffer maar deze werd terecht wegens buitenspel afgekeurd. Ondanks de vroege achterstand rechtte de ploeg van Van Geffen zijn rug.

Nadat Jordy de Wit al dichtbij de gelijkmaker was, was het niet veel later alsnog raak. Uit een corner kopte Bjorn Jongste keihard raak. Het was in Dalem weer gelijk en N.I.V.O.-Sparta probeerde in de slotfase zelfs nog de winst te pakken. Een uitbraak van De Wit en Noorthoek leverde bijna een derde goal op. Zo ver kwam het echter niet. Het duel eindigde in 2-2 en beide clubs mogen zich over minder dan 48 uur opmaken voor nog eens een wedstrijd. De inzet is hoog, een plek in de Eerste Klasse.

Alle elementen zijn maandag aanwezig om er een voetbalfeest van te maken. Lekker weer, een uitstekend bespeelbaar veld en voor N.I.V.O.-Sparta te hopen haken er ook weer een aantal spelers aan. Aanvang 14.30 uur. We hopen jullie dan ook in grote getale te verwelkomen op ons mooie sportpark. Tot maandag!

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 4 juni 2017 @ 14:13:43 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_171445434
Net geschreven voor de site van de gemeente Zaltbommel.....

Voor Björn

Het nieuwe sportcomplex van NIVO Sparta en Mixed Hockey club Bommelerwaard 'De Watertoren,' is gruwelijk mooi geworden. Het proces van bouwen en creëren is schitterend vastgelegd door huisfotograaf Marco Oomen. Die vanaf het begin ons op de hoogte hield van de vorderingen. Ben er echt trots op. We kunnen ons weer laten zien met een representatieve accomodatie. Wat een verbetering met de vorige bouwval. Bouwval klinkt misschien iets te hard, maar het enige dat niet op instorten stond waren Theo van Gemert, Edwin Middelkoop en de tribune, die vooral voor de oudere garde een ideale plek was om de wedstrijden te zien en elkaar te ontmoeten.

Het abonnement van NIVO Sparta op de nacompetitie werd dit seizoen weer eens verlengd. Nu op het nieuwe complex, 'De Watertoren.' Water zal er nodig zijn tweede Pinksterdag tegen GJS. Of er gesproeid gaat worden met Champagne weten we pas na 90 minuten. In 2007 tijdens de allesbeslissende wedstrijd tegen Overland was in Aalst op een gegeven moment het bier op. Laafden we ons alsnog aan in de NIVO-kantine.

Vorig jaar een mooie laatste reünieavond gehad. Veel bekenden van vroeger. Ouwe Spartaanse-jongens krentenbrood, en ouwe NIVO-verhalen opgehaald. Herman van Diejen, Hans Brinkman, Joop Becker, Henrie Stehman, Reneetje Rensen, krijg een grote glimlach op m'n gezicht terwijl ik dit type. Terwijl ik naar de uitgang liep zag ik Rene een frietje eten, met hem meegedaan en lekker geluld met m'n maat. Nog een laatste blik geworpen op het ouwe complex. Heb er heel m'n jeugd en een groot deel daarna doorgebracht. Dus voordat ik slingerend naar huis fietste even geslikt. Zo'n brok in de keel kan danig in de weg zitten.

Op weg naar de nieuwe toekomst. Met geweldige jeugdelftallen. Denk niet dat NIVO ooit zo in de goede was heeft gezeten. Misschien iets te maken met de watertoren.

Gevoetbald, gescoord, getraind en afgemeld, gewonnen en verloren. Gejuicht en gevloekt, gelachen en gehuild. Leren zuipen en leren accepteren, lootjes gekocht en gedart, getafelvoetbald en geflippert. Vrienden voor het leven gemaakt en kennissen opgedaan. Volwassen geworden met de bal aan de voet. Ome Leo leren kennen. Henk van Zuidam zien trainen. Ome sijmen zijn frikandelletje met mayo zien eten. Als 15jarig broekie in het eerste opgevangen worden door Joop Becker en Wout Blanken. Harold zien komen en gaan en weer prominent zien komen, Harjen Wolters ontgroend op de training. Op zondag bij Olympia kijken, waarvan je destijds meer spelers uit het eerste kende dan tegenwoordig in het eerste van NIVO. De promotie naar de hoofdklasse gevierd. Een unieke prestatie, Ijsselmeervogels, DOVO, Ajax en GVVV hebben maar mooi op ons oude complex gespeeld.

Wat rest zijn de herinneringen in nostalgisch rood-wit-zwarte beelden. Voor sommigen zelfs herinneringen van 60 jaar geleden, toen er voor het eerst voet aan land werd gezet op het terrein dat nu op een maanlandschap lijkt. In vergelijking met het nieuwe complex was het De Meer tegen De Arena. We mogen ons gelukkig prijzen met deze mooie plek. Een mooie plek om te spelen voor een plaats in de Eerste-Klasse. Dat is ook de doelstelling te lezen in de NIVO Sparta Bijbel.

Het was destijds voor Loek en Toon van Gameren, Henk Nijhof, Hans van der Leeden, Sijmen van Eck en de oude Blanken 'A small step for men, but a giant leap for NIVO Sparta.' Voor deze generatie is het ook een grote stap geweest. Het was even wennen een nieuw plekje te vinden, een eigen plekje waar je je thuis voelt. Waar je over een paar jaar nog steeds trots op bent . Het water stond ons aan de lippen op de "Oude Bosscheweg." We zijn net op tijd geëvacueerd. Weliswaar zonder reddingsvesten, maar de Watertoren lonkte. De borsten konden worden nat gemaakt, in de derde helft de kelen.

Zoals we vorig jaar afscheid namen van de Oude Bosscheweg, nemen we dit seizoen afscheid van één van onze grootste clubiconen. 41 is ie inmiddels, Björn Jongste speelt nog als een jonge hond. Techniek verleer je niet. Toch combineerde hij het als "veteraan" nog steeds met inzet en mentaliteit. Dat werd hem funest afgelopen zaterdag. Een gele kaart, waardoor hij deze wedstrijd moet gaan missen. De KNVB begrijpt nog steeds niet dat het belachelijk is dat een sanctie in de ene wedstrijd gevolgen heeft voor een andere. 'Kan gebeuren.' Zal ie hebben gezegd. Nuchter als altijd. Ik hoop dat we bij NIVO morgen niet nuchter, slingerend naar huis fietsen.

En schreeuwen: 'NIVO SPARTA, NAAAAR VÓÓÓÓREN!'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 5 juni 2017 @ 11:46:52 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_171469700
De grote dag _O_

*O*

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 5 juni 2017 @ 14:08:11 #23
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_171473310
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 11:46 schreef tong80 het volgende:
De grote dag _O_

*O*

:T
hoe laat is deze gimma
Ride Or Die Lalalalalalalala
  Trouwste user 2022 maandag 5 juni 2017 @ 14:08:35 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_171473317
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:08 schreef Mr.Smokey het volgende:

[..]

hoe laat is deze gimma
Half 3

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 5 juni 2017 @ 14:08:54 #25
383168 Mr.Smokey
Who else nigga
pi_171473324
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 14:08 schreef tong80 het volgende:

[..]

Half 3

:P
gaan we 2e helft j roken
Ride Or Die Lalalalalalalala
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')