Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Nee,woon op 3 hoog met boven mij een plat dak waar de zon vol op schijnt.quote:
Heb je twee ramen? Je kunt daar tocht mee opwekken.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:56 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee,woon op 3 hoog met boven mij een plat dak waar de zon vol op schijnt.
En als ik de balkondeur open gooi komen die klote beetjes naar binnen ,, heb ik ook geen zin in.
Geen idee waar je het over hebtquote:Op zondag 28 mei 2017 01:27 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Die bolle vast toch ook? Die is toch zgn jullie moderne huismoslim
Zover ik weet zie je die haat niet terugkomen bij moslims in deze slowchat. Geen idee waarom je ons hierop aanspreekt, want je bereikt er dus niks mee.quote:Op zondag 28 mei 2017 01:45 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik ben bekrompenheid, domheid, moordzucht, intolerantie en haat richting het westen echt zat.
Een keer raden bij welke groep we deze zaken in bijzonder grote mate tegenkomen.
MBCquote:Op maandag 29 mei 2017 00:16 schreef Aloulu het volgende:
Goede serie op MBC (Arabisch) vanuit het IS kalifaat in Raqqa. Dagelijkse leven daar, tussen haakjes. Buitenlandse strijders, religieuze politie, zogenaamde "jihad" en vele onderlinge strijdjes natuurlijk door dat alles heen.
Serie op tv is engels ondertiteld dus verwacht wel dat die ook in het Westen gedraaid gaat worden.
Fok is dood. Vooral anti-moslim gezeikquote:Op maandag 29 mei 2017 10:56 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja ik leef nog hehe
Ik ben 18 nu![]()
Hoe is 't met jou? En...waarom is deze chat nog zo rustig?
Ze weet wel raad met zon jong kereltje als jou.quote:Op maandag 29 mei 2017 10:56 schreef darkmond het volgende:
[..]
Ja ik leef nog hehe
Ik ben 18 nu![]()
Hoe is 't met jou? En...waarom is deze chat nog zo rustig?
Je mag niet trekken tijdens het vasten, lost meteen het probleem van water op.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 00:46 schreef isax het volgende:
even vraagje uit belangstelling
hoe trekken jullie zo'n dag als vandaag zonder water? ik zou flauwvallen.
Daarom geloven in Jezus Christus de verlosser.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 01:49 schreef defokkingfoker het volgende:
Oprechte vraag; Allah swt is alwetend. Allah weet sinds de geboorte van iemand of diegene naar de hel of het paradijs gaat. Wrm leven we dan? Heb zitten rond Google en ben tot de conclusie gekomen dat Allah laat denken dat wij een vrije wil hebben. Maar Allah is ons altijd voor.
Maar dat snap ik gwn niet ofzo. Als je in de hel terechtkomt, dan word je eeuwig gemarteld voor iets waar je in de eerste instantie niet zelf voor gekozen hebt?
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 03:50 schreef klawie het volgende:
Mag ik jullie wat vragen hoelaat stoppen jullie met eten?
Hier hebben nl alle moskee's 03:25 en 1 moskee 04:02
Als hij dat al weet en alles toch al voorbestemd is, waarom dan nog enige moeite doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 01:49 schreef defokkingfoker het volgende:
Oprechte vraag; Allah swt is alwetend. Allah weet sinds de geboorte van iemand of diegene naar de hel of het paradijs gaat. Wrm leven we dan? Heb zitten rond Google en ben tot de conclusie gekomen dat Allah laat denken dat wij een vrije wil hebben. Maar Allah is ons altijd voor.
Maar dat snap ik gwn niet ofzo. Als je in de hel terechtkomt, dan word je eeuwig gemarteld voor iets waar je in de eerste instantie niet zelf voor gekozen hebt?
Precies wat ik denk dus. Ben gelovig. Niet gelovig zoals ik personelijk zou willen.. maar ik pas veel dingen toe die de islam beschrijft. Maarja... ramadan.. begon mezelf wat te verdiepen... maarja krijg dan alsmaar meer vragen ofzo. Onder andere deze dus.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 11:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Als hij dat al weet en alles toch al voorbestemd is, waarom dan nog enige moeite doen.
Omdat dit leven niet het echte leven is. Het is een test. Jij hebt een wil en een pak hersenen gekregen. Aan jou dus de taak om die te gebruiken voor goede daden en het woord van Allah te volgen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:08 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Precies wat ik denk dus. Ben gelovig. Niet gelovig zoals ik personelijk zou willen.. maar ik pas veel dingen toe die de islam beschrijft. Maarja... ramadan.. begon mezelf wat te verdiepen... maarja krijg dan alsmaar meer vragen ofzo. Onder andere deze dus.
Wrm leven we überhaupt als Allah de alwetende al weet wat ik ga doen? Of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?
Deze loopt gelijk met de imsakiye van Diyanet..quote:Op dinsdag 30 mei 2017 19:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
In sa7ur tijden zit zoveel verschil bij mensen
Op welke leeftijd ben je gaan geloven?quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Omdat dit leven niet het echte leven is. Het is een test. Jij hebt een wil en een pak hersenen gekregen. Aan jou dus de taak om die te gebruiken voor goede daden en het woord van Allah te volgen.
Waarom?quote:
Hij vraagt dat toch niet? Hij zegt toch als je lotsbestemming al vast staat, waarom dan nog je best doen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 01:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Omdat dit leven niet het echte leven is. Het is een test. Jij hebt een wil en een pak hersenen gekregen. Aan jou dus de taak om die te gebruiken voor goede daden en het woord van Allah te volgen.
Allah weet inderdaad alles, maar zoals ik al zei: Allah heeft je ook een vrije wil gegeven. Bij ieder obstakel in je leven heb je twee paden die je kan volgen: het juiste of het slechte pad. Ik ben van mening dat je je lot in eigen handen hebt, mits je de keuze hebt gehad om er zelf voor te kiezen. Als jij bewust voor het slechte pad kiest, kan je Allah (of je lot) daar niet voor beschuldigen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hij vraagt dat toch niet? Hij zegt toch als je lotsbestemming al vast staat, waarom dan nog je best doen.
Dat ligt mijns inziens toch wel aan de ernst van de zonde, en de frequentie.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bismillahirrahmanirrahim. In naam van Allah, de meest barmhartige, de genadevolle. Er is geen mens die nooit een fout begaat, maar als je oprecht berouw toont, zal Allah je vergeven. Dat is hoe ik het zie.
Natuurlijk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat ligt mijns inziens toch wel aan de ernst van de zonde, en de frequentie.
Terecht.quote:Op woensdag 31 mei 2017 09:36 schreef Stimorol- het volgende:
http://www.islamwereld.com/diversen/lot.htm
Hier een stukje met wat (oppervlakkig) uitleg. Persoonlijk worstel ik meer met het concept hel, hellevuur en bestraffing. Ik kan totaal niet meegaan met de letterlijke beschrijving ervan en zie God niet als iets dat straft en waar ik angst voor moet hebben.
Hoe bedoel je? Twijfel je aan de barmhartigheid van Allah?quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat ligt mijns inziens toch wel aan de ernst van de zonde, en de frequentie.
Nee. Allah (Subhanahu wa ta'ala) is de meest Vergevingsgezinde en meest Barmhartige. .quote:Op woensdag 31 mei 2017 20:39 schreef Drug het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Twijfel je aan de barmhartigheid van Allah?
Waar baseer je dat op? Ben je sunni?quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee. Allah (Subhanahu wa ta'ala) is de meest Vergevingsgezinde en meest Barmhartige. .
Maar ik geloof dat hier wel grenzen aan zitten, dat bedoel ik met ernst/frequentie. Sowieso kan ik me bij hoge frequentie ook niet voorstellen dat er sprake van oprecht berouw kan zijn.
Logisch nadenken. Maar ik had het anders moeten verwoorden, dat is mijn fout. Het gaat namelijk niet om de mate van barmhartigheid, maar om de interpretatie van wanneer tawbah oprecht is. Het woord oprecht is hier dus cruciaal.quote:
Tawbah is per definitie oprechtquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Logisch nadenken. Maar ik had het anders moeten verwoorden, dat is mijn fout. Het gaat namelijk niet om de mate van barmhartigheid, maar om de interpretatie van wanneer tawbah oprecht is. Het woord oprecht is hier dus cruciaal.
Mwuaah, we kennen allemaal de voorbeelden van de mensen die tot hun 60e alles doen wat god heeft verboden om vervolgens hadj te verrichten en tawbah te plegen. De 5 jaar economieplan van de communisten is er niets bijquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:27 schreef Drug het volgende:
[..]
Tawbah is per definitie oprechtMaar wanneer zou er dan geen oprecht berouw meer mogelijk zijn denk je?
Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb het wederom wat ongelukkig verwoord.quote:
Frequentie, maar vooral ook intentie. Hoe bewust bega je zonde? Als je weloverwogen de zonde begaat, met in je achterhoofd dat je op een later moment wel berouw toont en dat alles dan weer goed is, dan is het in mijn ogen niet oprecht. Hetzelfde geldt voor in herhaling vallen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:27 schreef Drug het volgende:
Maar wanneer zou er dan geen oprecht berouw meer mogelijk zijn denk je?
Maar ik bedoel oprechtheid is een voorwaarde van tawbah. Tawbah wordt ook per definitie geaccepteerd. Hajj fissabililah scheldt volgens de teksten gewoon alle zonden vrij, dus als je hajj geaccepteerd is en je houdt je daarna rustig, why not? (Dat is sunnah althans.)quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuaah, we kennen allemaal de voorbeelden van de mensen die tot hun 60e alles doen wat god heeft verboden om vervolgens hadj te verrichten en tawbah te plegen. De 5 jaar economieplan van de communisten is er niets bij
Dit ongeveer dus ja.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:29 schreef Triggershot het volgende:
Mwuaah, we kennen allemaal de voorbeelden van de mensen die tot hun 60e alles doen wat god heeft verboden om vervolgens hadj te verrichten en tawbah te plege
Als vervolgens de echte spijt komt en de intentie om het na te laten, dan komt het volgens ahlus-sunnah wel in aanmerking voor vergeving. Zo heb ik het althans altijd begrepen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, ik heb het wederom wat ongelukkig verwoord.
[..]
Frequentie, maar vooral ook intentie. Hoe bewust bega je zonde? Als je weloverwogen de zonde begaat, met in je achterhoofd dat je op een later moment wel tawbah doet en dat alles dan weer goed is, dan is het in mijn ogen niet oprecht. Hetzelfde geldt voor in herhaling vallen.
Het is niet aan de mens om in te vullen dat X niet oprecht is en Y niet wordt vergeven, maar de oprechte intentie is cruciaal inderdaad, de daad niet zo. Er zijn dan weer in de Sunnah hadith waarin het gebed, vasten of zelfs dood (vrijwel hoogste daad in de Islam) niet wordt geaccepteerd omdat men het eerder deed voor de wereldse roem en faam dan oprecht voor God. In theorie als jij dus hadji zou worden, zodat je respect krijgt onder mensen, vergeet het maar, niks wordt vergeven.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:33 schreef Drug het volgende:
[..]
Maar ik bedoel oprechtheid is een voorwaarde van tawbah. Tawbah wordt ook per definitie geaccepteerd. Hajj fissabililah scheldt volgens de teksten gewoon alle zonden vrij, dus als je hajj geaccepteerd is en je houdt je daarna rustig, why not? (Dat is sunnah althans.)
Ja dat klopt, zo heb ik het ook begrepen, maar dat is natuurlijk wel weer wat anders dan "tawbah is per definitie oprecht", no?quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:35 schreef Drug het volgende:
[..]
Als vervolgens de echte spijt komt en de intentie om het na te laten, dan komt het volgens ahlus-sunnah wel in aanmerking voor vergeving. Zo heb ik het althans altijd begrepen.
Dat komt omdat je tawbah vertaalt als berouw, maar tawbah is een islamitisch concept dat zich niet zo makkelijk laat, en waaraan voorwaarden verbonden zijn. Als er geen oprechtheid is, is er bij mijn weten geen sprake van tawbah.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja dat klopt, zo heb ik het ook begrepen, maar dat is natuurlijk wel weer wat anders dan "tawbah is per definitie oprecht", no?
Precies, want dan is het niet fissabilillah.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het is niet aan de mens om in te vullen dat X niet oprecht is en Y niet wordt vergeven, maar de oprechte intentie is cruciaal inderdaad, de daad niet zo. Er zijn dan weer in de Sunnah hadith waarin het gebed, vasten of zelfs dood (vrijwel hoogste daad in de Islam) niet wordt geaccepteerd omdat men het eerder deed voor de wereldse roem en faam dan oprecht voor God. In theorie als jij dus hadji zou worden, zodat je respect krijgt onder mensen, vergeet het maar, niks wordt vergeven.
Mwuah, dat wordt dan weer een doodlopende semantisch discussie, aan een huwelijk zijn ook voorwaarden gekoppeld, maar iemand die op zijn 50e uit de kast komt terwijl hij al 15 jaar getrouwd is en 3 kinderen had, was natuurlijk nog steeds getrouwd en in een huwelijk.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:39 schreef Drug het volgende:
[..]
Dat komt omdat je tawbah vertaalt als berouw, maar tawbah is een islamitisch concept dat zich niet zo makkelijk laat, en waaraan voorwaarden verbonden zijn. Als er geen oprechtheid is, is er bij mijn weten geen sprake van tawbah.
Ik ga eens fissabililah even op snapchat zetten hoe ik bid zo voor het eten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:40 schreef Drug het volgende:
[..]
Precies, want dan is het niet fissabilillah.
taqabal allahquote:Op woensdag 31 mei 2017 21:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ga eens fissabililah even op snapchat zetten hoe ik bid zo voor het eten.
Wat is je snap.quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag: ik meen mij te herinneren dat je het Islam afgezworen had en als agnost door het leven ging?quote:Op woensdag 31 mei 2017 21:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb miijzelf weer teruggevonden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:08 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Even een serieuze vraag: ik meen mij te herinneren dat je het Islam afgezworen had en als agnost door het leven ging?
Jammerquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb miijzelf weer teruggevonden.
Kun je daar wat meer over vertellen? Bekeerde moslim hier van Nederlandse afkomst.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Echt?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je andere issues? Of alleen vervellen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Stimorol, mijn huid rondom mijn vingertoppen vervellen steeds, wat doe ik daartegen?
Valt niet echt veel over te vertellen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:27 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Kun je daar wat meer over vertellen? Bekeerde moslim hier van Nederlandse afkomst.
Verbaasd?quote:
Issues derken, ziekte, allergie, mentaal stress, wat bedoel je? Alleen vervellen idd. Soms irritatie op huid bij verschillende soorten (spijker)stof, maar dat heeft er volgens mij weinig mee te maken?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb je andere issues? Of alleen vervellen?
Goed insmeren met iets dat shea butter bevat.
Eh? Ik vond je antwoord onduidelijk: als in, ben je nu weer een overtuigd moslim, of richt je alleen op jezelf?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Valt niet echt veel over te vertellen?
Richt ik mij alleen op mezelf?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:32 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Eh? Ik vond je antwoord onduidelijk: als in, ben je nu weer een overtuigd moslim, of richt je alleen op jezelf?
Je zegt dat je jezelf gevonden hebt, op m'n vraag of je agnost was of weer een moslim. Hoe moet ik het anders interpreteren? Daarom dat ik vraag of je er meer over kunt vertellen.quote:
Ja, het is gewoon een innerlijke queeste, valt niet veel over te vertellen. Snap dat het misschien geen bevredigend antwoord is, maar het is niet echt iets waar ik over praat of vermijd. Ik ben hier meer om wat tijd te doden en Stimorols leven zuur te maken.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:35 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Je zegt dat je jezelf gevonden hebt, op m'n vraag of je agnost was of weer een moslim. Hoe moet ik het anders interpreteren? Daarom dat ik vraag of je er meer over kunt vertellen.
Gewoon interesse hoor, je komt beetje gesloten over.
Als het alleen vervellen is kan het komen omdat het te droog is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Issues derken, ziekte, allergie, mentaal stress, wat bedoel je? Alleen vervellen idd. Soms irritatie op huid bij verschillende soorten (spijker)stof, maar dat heeft er volgens mij weinig mee te maken?
Shea butter? Praat Nederlands
Love u 2.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja, het is gewoon een innerlijke queeste, valt niet veel over te vertellen. Snap dat het misschien geen bevredigend antwoord is, maar het is niet echt iets waar ik over praat of vermijd. Ik ben hier meer om wat tijd te doden en Stimorols leven zuur te maken.
Tips zijn altijd welkomquote:Op woensdag 31 mei 2017 23:50 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Als het alleen vervellen is kan het komen omdat het te droog is.
Wil je day ik je wat producten aanraad?
Disclaimer: ik gebruik alleen natuurlijke shizzle. Dus producten koop je online.
Mensen die onnatuurlijke shit vol shit halen
Lan universite bitirmis zehma.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Twee opties, of 2 samenhangende opties die je tegelijkertijd moet gebruiken?
Universite bitirmis? Wat dacht je van cokplete leek.quote:Op donderdag 1 juni 2017 00:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Lan universite bitirmis zehma.
Pick one.
Ik raad shea moisture sws aan. Tweede dus.daar doe je echt tyfes lang mee.
Gefeliciteerd met jullie verloving manquote:Op dinsdag 30 mei 2017 19:59 schreef Che_ het volgende:
[..]
In sa7ur tijden zit zoveel verschil bij mensen
Nee, net gebak op.quote:
Ik zit meer met de vraag, want je moet immers ook werken. En in MKB hebben ze dit soort gebedsruimtes niet.quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:04 schreef Triggershot het volgende:
Bidden neemt in totaal misschien max een half uur per dag in beslag, als je het niet op tijd bidt, haal je het later op de dag in?
Ik dacht dat ik ook antwoord gaf op je vraag, maar oke.quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:20 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Ik zit meer met de vraag, want je moet immers ook werken. En in MKB hebben ze dit soort gebedsruimtes niet.
Dat mag toch niet.quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:04 schreef Triggershot het volgende:
Bidden neemt in totaal misschien max een half uur per dag in beslag, als je het niet op tijd bidt, haal je het later op de dag in?
Gevalletje orasi Allaha kalmis. Jij doet wat je kunt, "Allah zal het niet accepteren" is niet aan ons besteed denk ik dan.quote:
Is dat niet om je de hele dag door hebt lopen bunkeren?quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:42 schreef Stimorol- het volgende:
Samen eten met vastende partner is echt ruk trouwens. Met volle maag naar bed is een crime.
Nee? Mal degilim ya.quote:Op vrijdag 2 juni 2017 19:47 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is dat niet om je de hele dag door hebt lopen bunkeren?
Misschien helpt het om een app te downloaden waarin je een alert te krijgt per gebed? Dit heeft mij in het begin goed geholpen omdat ik niet altijd doorhad dat het tijd was om te bidden, waardoor ik soms meerdere gebeden na elkaar moest verrichten (en dat kan vermoeiend zijn + verhoogd de kans op terugval)quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:00 schreef TourOfData het volgende:
Even een vraag. 5 keer per dag bidden is 1 van de 5 zuilen, en ik haal het niet eens. Dan vraag ik mij wel eens af hoe ik hiermee moet omgaan.
Hoe gaan jullie hier zelf mee om?
of gewoon vluchtelingen verspreiden over het land en toegang geven tot de arbeidsmarkt. echt een oom tom die aboutaleb, zogenaamd maakt hij sujud voor allah, maar eigenlijk is het om die onbesneden lul diep in z'n reet te ontvangen. munafiq.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:45 schreef Montelly het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)gn=socialsharing_web
Abou, held
Je stelt me teleur, Montellieeetje!quote:Op zaterdag 3 juni 2017 13:45 schreef Montelly het volgende:
http://www.ad.nl/binnenla(...)gn=socialsharing_web
Abou, held
In de lente/zomer valt alleen het middag-gebed tijdens het werk. Dat gebed (duurt 5 minuten) mag je verrichten tussen 13:30-18:00 en kun je bijv. in de middagpauze verrichten of anders tijdens de kleine pauze van 15:00. Je hebt er ook geen speciale gebedsruimte voor nodig. Profeet Mohammed zij eens dat de gehele aarde een gebedsplaats is. Kijk gewoon of je tijdens de pauze ergens een rustig plek kan vinden waar niemand komt, en breng je werkgever op de hoogte van dat je in de pauze wilt bidden en of dat mag.quote:Op donderdag 1 juni 2017 23:20 schreef TourOfData het volgende:
[..]
Ik zit meer met de vraag, want je moet immers ook werken. En in MKB hebben ze dit soort gebedsruimtes niet.
Vluchtelingen verspreiden gebeurt nu niet?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:04 schreef Drug het volgende:
[..]
of gewoon vluchtelingen verspreiden over het land en toegang geven tot de arbeidsmarkt. echt een oom tom die aboutaleb, zogenaamd maakt hij sujud voor allah, maar eigenlijk is het om die onbesneden lul diep in z'n reet te ontvangen. munafiq.
Gebruiken door wie?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:23 schreef Montelly het volgende:
Ja pragmatische kerel, laat zich niet gebruiken omdat hij toevallig islamitsch achtergrond heeft
Je kunt de vluchtelingen het beste daar opvangen en niet in zo'n klein land als NL. Hij heeft gelijk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 14:04 schreef Drug het volgende:
[..]
of gewoon vluchtelingen verspreiden over het land en toegang geven tot de arbeidsmarkt. echt een oom tom die aboutaleb, zogenaamd maakt hij sujud voor allah, maar eigenlijk is het om die onbesneden lul diep in z'n reet te ontvangen. munafiq.
nee nu worden ze geconcentreerd opgevangen. kan ze prima iets laten doen (werk), moet je het alleen faciliteren.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:33 schreef Montelly het volgende:
[..]
Vluchtelingen verspreiden gebeurt nu niet?je bent weer marginaal onzin aan het lullen man. Toegang "verschaffen" tot arbeidsmarkt aan vluchtelingen die nog in produceer zitten gaat simpelweg omdat mensen nog niet genaturaliseerd zijn.
Mensen die verblijfsstatus krijgen hebben wel toegang tot arbeidsmarkt maar vervallen vaak in allerlei sociale voorzieningen die Nederland rijk is.
ja maar dat is toch niet zijn argument? jij hebt gelijk, maar hij niet. hij wil ze niet toelaten omdat er geen draagvlak is. dat is gewoon weer de lekker excuusmarokkaan uithangen, een hoer is hetquote:Op zaterdag 3 juni 2017 15:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je kunt de vluchtelingen het beste daar opvangen en niet in zo'n klein land als NL. Hij heeft gelijk.
Ziet er geweldig uit! Hoe is het verder met je? Zit je al in Marokko, of ben je nog in NL?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo. Nu nog wachten.
Dank. Nee, gewoon nog in Nederland. Nog een paar weekjes, ik ga in juli naar Marokko. Heb jij vakantieplannen?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ziet er geweldig uit! Hoe is het verder met je? Zit je al in Marokko, of ben je nog in NL?
Niet echt, zit in verbouwing/verhuizing, maar heb weinig tijd i.v.m. werk. Ga in mijn vakantie dus in huis/tuin aan het werk.quote:
Aha, wat ga je verbouwen? Hoe gaat het met vasten?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 19:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Niet echt, zit in verbouwing/verhuizing, maar heb weinig tijd i.v.m. werk. Ga in mijn vakantie dus in huis/tuin aan het werk.
Hij wilt ze juist toelaten echter met voldoende steun van het volk, wat is daar mis mee?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 18:49 schreef Drug het volgende:
[..]
ja maar dat is toch niet zijn argument? jij hebt gelijk, maar hij niet. hij wil ze niet toelaten omdat er geen draagvlak is. dat is gewoon weer de lekker excuusmarokkaan uithangen, een hoer is het
Nogmaals migranten die nog niet zijn genaturaliseerd kun je niet laten werken, ja onbetaald "arbeid" of vrijwilligerswerk.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 18:43 schreef Drug het volgende:
[..]
nee nu worden ze geconcentreerd opgevangen. kan ze prima iets laten doen (werk), moet je het alleen faciliteren.
wat is trouwens "marginaal aan het lullen", behalve een blijk van jouw gebrekkige woordenschat?
dat is gewoon fysisch mogelijk, dus weet niet wat jij bedoeltquote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:42 schreef Montelly het volgende:
[..]
Nogmaals migranten die nog niet zijn genaturaliseerd kun je niet laten werken, ja onbetaald "arbeid" of vrijwilligerswerk.
daar is vanalles mis mee, maar dat ik hem om dese uitspraak aanval is dat hij zich voor de zoveelste keer populistisch uitlaat. welke democratische besluitvorming is hieraan voorafgegaan? burgemeester is ongekozen, tijdens laatste verkiezingen is niet heel overtuigend voor of tegen vluchtelingen gestemd, en er is ook niet een referendum over dit onderwerp geweest. enige wat hier gebeurt is dat de munafiq nietszeggende bullshit verkondigt die hersenloze xenofoben voor geil vinden klinken. waarschijnlijk worden ze opgewonden van het beeld van aboutaleb met zijn tong tot aan z'n lippen in de ass van zijn witte overlordsquote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:38 schreef Montelly het volgende:
[..]
Hij wilt ze juist toelaten echter met voldoende steun van het volk, wat is daar mis mee?
Excuusmarokkaan uithangen omdat hij tot een democratischs besluitvorming wil komen als het gaat om meer binnenhalen van migranten? Oké...volg je gedachtentreintje niet helemaal.
Voel je die Ramadan spirit hier in dit topic ook zo goed broer? haha ja togquote:Op zaterdag 3 juni 2017 20:42 schreef Montelly het volgende:
[..]
Nogmaals migranten die nog niet zijn genaturaliseerd kun je niet laten werken, ja onbetaald "arbeid" of vrijwilligerswerk.
Waarom noem je hem munafiq?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:03 schreef Drug het volgende:
[..]
daar is vanalles mis mee, maar dat ik hem om dese uitspraak aanval is dat hij zich voor de zoveelste keer populistisch uitlaat. welke democratische besluitvorming is hieraan voorafgegaan? burgemeester is ongekozen, tijdens laatste verkiezingen is niet heel overtuigend voor of tegen vluchtelingen gestemd, en er is ook niet een referendum over dit onderwerp geweest. enige wat hier gebeurt is dat de munafiq nietszeggende bullshit verkondigt die hersenloze xenofoben voor geil vinden klinken. waarschijnlijk worden ze opgewonden van het beeld van aboutaleb met zijn tong tot aan z'n lippen in de ass van zijn witte overlords
Dom. Vocht tekort.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:20 schreef onlogisch het volgende:
Zijn er hier ook fokkers die overdag nog sporten?
Ik zag v/d week een jongen bij mij in de sportschool die zijn workout gewoon to the full potential uitvoerde terwijl ie met de Ramadan bezig is. Echt knap
Of het slim is valt te betwisten inderdaad. En of hij zich verder aan de Ramadan houdt als hij eenmaal thuis is weet ik niet. Maar tijdens zijn workout zag ik 'm niet met een flesje. En het was warm v'd weekquote:
omdat hij beweert moslim te zijn maar tegen zijn broeders zegt dat ze moeten oprotten, in plaats te zoeken naar oplossingen voor hun problematiek. hij verkoopt zijn broeders en zijn religie voor politiek gewin.quote:
Doe eens normaal man. Wat een gepoep dit.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:03 schreef Drug het volgende:
[..]
omdat hij beweert moslim te zijn maar tegen zijn broeders zegt dat ze moeten oprotten, in plaats te zoeken naar oplossingen voor hun problematiek. hij verkoopt zijn broeders en zijn religie voor politiek gewin.
Was ie lekker?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Of het slim is valt te betwisten inderdaad. En of hij zich verder aan de Ramadan houdt als hij eenmaal thuis is weet ik niet. Maar tijdens zijn workout zag ik 'm niet met een flesje. En het was warm v'd week
Geen idee. Maar gezien zijn goede lichaam kan ik me voorstellen dat vrouwen voor hem zouden vallenquote:
Marokkaan?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen idee. Maar gezien zijn goede lichaam kan ik me voorstellen dat vrouwen voor hem zouden vallen
Wat was zijn nationaliteitquote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen idee. Maar gezien zijn goede lichaam kan ik me voorstellen dat vrouwen voor hem zouden vallen
Imgurquote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Pff, hoe kan ik gewoon een foto uploaden. Tinypic werkt niet.
Hoe lang was hij?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed een Tunesiër of Marokkaan.
Geef adres van je sportschool.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:15 schreef onlogisch het volgende:
[..]
[..]
Ik vermoed een Tunesiër of Marokkaan.
Geef eens de url waar je het plaatje vandaan hebt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Kan je alleen links plaatsen toch?
Never mind :quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Pff, hoe kan ik gewoon een foto uploaden. Tinypic werkt niet.
Dankjewel! Is al op.quote:
DM je 06 maar. App ik je een foto als ik 'm weer tegenkomquote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Doe een goed woordje voor mij. Dan bezorg ik je een lekkere salade.
Dat heb je snel gedaan.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Dankjewel! Is al op.Zit nu aan mijn toetje.
Eerst foto. Via DM.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
DM je 06 maar. App ik je een foto als ik 'm weer tegenkom
Hoe zag het eruit? Hoe smaakte het? Vond je het lekker?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:19 schreef Stimorol- het volgende:
Ik at vorige keer een Marokkaans gebakje. Smaakte apart.
gepoep is praten zonder kennis zoals jij doetquote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Doe eens normaal man. Wat een gepoep dit.
Die Syriers zijn mijn broeders niet omdat ze islamitisch zijn
je 06 dmen zodat ik 'm kan appen is nog makkelijker.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Op Fok reageren kost net zoveel moeite als mij een foto per dm toesturen.
Het is niet zo lastig.quote:
Ken mensen die na een volle dag werken nog gaan voetballen of joggen, terwijl ze vasten. Het is een beetje het mind-over-body idee.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 21:20 schreef onlogisch het volgende:
Zijn er hier ook fokkers die overdag nog sporten?
Ik zag v/d week een jongen bij mij in de sportschool die zijn workout gewoon to the full potential uitvoerde terwijl ie met de Ramadan bezig is. Echt knap
Kom je binnenkort weer naar me toe op het vliegveld?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:25 schreef Montelly het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/kayaquintana/
Ben verlief op haar.
Ik vind het bijzonder knap. Ik moet er zelf niet aan denken om überhaupt te vasten, laat staan te vasten en dan sportenquote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:26 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ken mensen die na een volle dag werken nog gaan voetballen of joggen, terwijl ze vasten. Het is een beetje het mind-over-body idee.
Oh, top! Dank.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het is niet zo lastig.
Pak de bron url (rechtermuisklik op het plaatje, kopieer afbeelding url) en dan hier [.img]http://i.imgur.com/8wKbQwD.jpg[/.img]
(Zonder de puntjes die ik tussen .img heb gezet.
- institutionele discriminatie van moslims in Nederlandquote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:20 schreef Drug het volgende:
[..]
gepoep is praten zonder kennis zoals jij doet
Tegen Nederlanders die met de daders sympathiseren, zei Aboutaleb: "In hemelsnaam, pak je koffer en vertrek. Er is misschien een plek in de wereld waar je tot je recht kunt komen. Ga niet onschuldige journalisten ombrengen, dat is zo verachtelijk. Verdwijn als je in Nederland je plek niet kunt vinden."
En vervolgens: "Als je het niet ziet zitten dat humoristen een krantje maken, ja... mag ik het zo zeggen: rot toch op!"
hij heeft het over mensen die in nederland zijn geboren en gecultiveerd die moeten oprotten, dit is gewoon precies wat dom rechts doet. niet het probleem benoemen (institutionele discriminatie van moslims in nederland; westerse genocide, kolonisatie en uitbuiting in islamitische wereld), maar wijzen naar een gevolg van die misstanden. hij kiest voor de vijanden van allah en stuurt zijn verdwaalde broeders naar de verdoemenis in plaats ze te helpen.
Atijd zorgen dat je een rijke vent trouwt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mijn moeder en de schoonmoeder van mijn zusje roddelen over me. Nee, kom er net achter dat de schoonmoeder van mijn zusje me wil koppelen aan een jongen. LOL.
Ga zo subtiel aan mijn schoonbroertje vragen wie die Mo is en of het een beetje leuke jongen is.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Atijd zorgen dat je een rijke vent trouwt.
Of ie leuk is lijkt me niet zo relevant. Vraag eerder bij welke creditcardmaatschappij 'Mo' is aangesloten.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:32 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ga zo subtiel aan mijn schoonbroertje vragen wie die Mo is en of het een beetje leuke jongen is.
Dafuq zit je in je salafi mode weer?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:20 schreef Drug het volgende:
[..]
gepoep is praten zonder kennis zoals jij doet
Tegen Nederlanders die met de daders sympathiseren, zei Aboutaleb: "In hemelsnaam, pak je koffer en vertrek. Er is misschien een plek in de wereld waar je tot je recht kunt komen. Ga niet onschuldige journalisten ombrengen, dat is zo verachtelijk. Verdwijn als je in Nederland je plek niet kunt vinden."
En vervolgens: "Als je het niet ziet zitten dat humoristen een krantje maken, ja... mag ik het zo zeggen: rot toch op!"
hij heeft het over mensen die in nederland zijn geboren en gecultiveerd die moeten oprotten, dit is gewoon precies wat dom rechts doet. niet het probleem benoemen (institutionele discriminatie van moslims in nederland; westerse genocide, kolonisatie en uitbuiting in islamitische wereld), maar wijzen naar een gevolg van die misstanden. hij kiest voor de vijanden van allah en stuurt zijn verdwaalde broeders naar de verdoemenis in plaats ze te helpen.
Boeit niet. Werk zelf ook. Mo moet een beetje knap zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Of ie leuk is lijkt me niet zo relevant. Vraag eerder bij welke creditcardmaatschappij 'Mo' is aangesloten.
Wat doe je voor werk?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Boeit niet. Werk zelf ook. Mo moet een beetje knap zijn.
Ik heb een prima en zeer leuk baantje. Laten we haar daar op houden. Dus, wil schoonheeeeeeeeeid.quote:
Pfffff.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Of ie leuk is lijkt me niet zo relevant. Vraag eerder bij welke creditcardmaatschappij 'Mo' is aangesloten.
Ik verdien bovenmodaal. Dan kijk je toch anders naar mannen.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
ZUCHT...............................................................................
Hahaha, ja denk dat dat zeker een rol speelt. Als je zelf gewoon een goede baan en dus ook toekomst hebt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik verdien bovenmodaal. Dan kijk je toch anders naar mannen.
Oh. Dus als je niet bovenmodaal had verdiend, dan niet?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik verdien bovenmodaal. Dan kijk je toch anders naar mannen.
Je bent wel erg gericht op materialisme. Regel die Mocro uit de gym nou maar voor mij of ik ga zeggen tegen mijn ma dat ze die Mo mag regelen voor me.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh. Dus als je niet bovenmodaal had verdiend, dan niet?
Klopt.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je bent wel erg gericht op materialisme.
Ik wil wel een man die normaal verdient. Maar heb zn salaris niet nodig om te overleven.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:39 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Oh. Dus als je niet bovenmodaal had verdiend, dan niet?
Wat versta je onder normaal verdienen?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik wil wel een man die normaal verdient. Maar heb zn salaris niet nodig om te overleven.
Minimaal 2000 eur netto.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat versta je onder normaal verdienen?
Hmmmmm, ja op zich is dat makkelijk te verdienen als je een beetje opleiding genoten hebt. Sterker nog is geeneens startersloon. Maar ok, nee dat eis ik niet. Boeit me ook echt weinig. Nog meer eisen?quote:
is niks salafi aan heel die post.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:33 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Dafuq zit je in je salafi mode weer?
Hij heeft gelijk. Als je hier de normen en waarden niet kunt respecteren kun je hier oprotten. Dan doel ik op mensen die acteren buiten de wetgeving van Nederland. Het moet eens afgelopen zijn met religieuzen die shit gaan opeisen in een niet islamitisch land. Halal eten, bidden, moskees etc is ons allemaal mogelijk gemaakt. Wat nog meer? Ze kunnen hier verdorie nog rondlopen met een kindbruid.
Waarmee ik dus niet aan geef dat wij moslims het erg goed hebben hier, want shit maken we voldoende mee en dat zorgt inderdaad voor oa radicalisering.
Netto zit een groot deel van Nederland hier niet eens aan.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hmmmmm, ja op zich is dat makkelijk te verdienen als je een beetje opleiding genoten hebt. Sterker nog is geeneens startersloon. Maar ok, nee dat eis ik niet. Boeit me ook echt weinig. Nog meer eisen?
Flikker toch op met je onzin, man. Neem je pilletje.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:46 schreef Drug het volgende:
[..]
is niks salafi aan heel die post.
het gaat in dat citaat niet over mensen die wetten overtreden, maar over mensen zich opwinden over anti-moslim satire. oprotten is flauwekul, belachelijke kreet die stoer klinkt bij domme mensen maar verder niets inhoudt.
al die voorbeelden die jij nu noemt hebben niks met te maken met waarom aboutaleb een munafiq is, dus snap niet echt waarom je daarover begint.
Oh, moeten we best gezegend zijn eigenlijk. Iets wat ik in elk geval te weinig doe, het dankbaar zijn.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Netto zit een groot deel van Nederland hier niet eens aan.
Heb geen harde eisen. Liefde gaat niet gepaard met verstand.
jammer dat je zo dom bent, maakt je zo oninteressantquote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Flikker toch op met je onzin, man. Neem je pilletje.
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Flikker toch op met je onzin, man. Neem je pilletje.
gewoon 4700, 3k netto p.m.quote:
Slik je pil poppetje. Of ga eens rukken. Haalt frustratie wegquote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:50 schreef Drug het volgende:
[..]
jammer dat je zo dom bent, maakt je zo oninteressant
Dat laatste is niet waar.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Slik je pil poppetje. Of ga eens rukken. Haalt frustratie weg
quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:53 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Slik je pil poppetje. Of ga eens rukken. Haalt frustratie weg
Krijg je alleen maar spijtgevoel vanquote:
Niet mee bekend.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Krijg je alleen maar spijtgevoel van
Overdag?quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:02 schreef Stimorol- het volgende:
Ging vandaag ergens eten.
Sommige moslima's keken me doods aa .
Mijn ticket voor 5 dagen heeft ¤200 gekost. Echt janken gewoon.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
[ afbeelding ]
De prijzen ook. Zucht. Enkeltje ook gewoon.
Ben je gek, trouw nog liever met een ladyboy.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Trouwen? We passen wel bij elkaar.
Retourtje? Enkeltje is gewoon 400 euro. Elke zomer weer hetzelfde. Terug ook weer zoiets. Ben elke zomer gewoon minimaal 800 euro kwijt aan vliegen. Ongelofelijk. En dan nog auto huren... en nog meer. En voor wat? Hele zomer familiedrama aan horen en mogen meemaken. En dat is dan vakantie.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Mijn ticket voor 5 dagen heeft ¤200 gekost. Echt janken gewoon.
Niet stoer doen. Staat je niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:07 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ben je gek, trouw nog liever met een ladyboy.
Niks van aantrekken. Ik vast nu ook niet, maar merk ook niet dat iemand er op let. En als iemand er iets van zegt, is het sntwoord simpel. "Houd jij in je dagelijks leven wel altijd rekening met arme mensen? Eet je dan ook nooit wat buiten de deur?".quote:
Neuh kijk gewoon stoer terug;(quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Niks van aantrekken. Ik vast nu ook niet, maar merk ook niet dat iemand er op let. En als iemand er iets van zegt, is het sntwoord simpel. "Houd jij in je dagelijks leven wel altijd rekening met arme mensen? Eet je dan ook nooit wat buiten de deur?".
Retour ja, dat wel. Maar we waren blij dat we een goedkoop ticket hadden gevonden.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:08 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Retourtje? Enkeltje is gewoon 400 euro. Elke zomer weer hetzelfde. Terug ook weer zoiets. Ben elke zomer gewoon minimaal 800 euro kwijt aan vliegen. Ongelofelijk. En dan nog auto huren... en nog meer. En voor wat? Hele zomer familiedrama aan horen en mogen meemaken. En dat is dan vakantie.
Oh, dat valt dan mee. Zit niets anders op dan weer zulke bedrag aan vliegtickets uit te geven vrees ik. Ah, jullie ook al ja? Vergeet nooit meer hoe ik ooit een Nederlandse vriend/kennis mee had en we naar tante gingen om haar mee te nemen naar strand. Nederlandse kennis stond even buiten vanwege hitte en ik ging tante snel halen, niet wetende dat er drama gaande was. Hij heeft het allemaal mogen aanschouwen: Marokkaanse beschreeuw en drama voor 3 uur lang.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 23:14 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Retour ja, dat wel. Maar we waren blij dat we een goedkoop ticket hadden gevonden.
Drama inderdaad. Ga ik later echt niet doen. Eerst zelf vakantie vieren en daarna een paar dagen familie bezoeken.
Wat is het probleem als hij gewoon wel zou werken, maar het minimumloon verdient?quote:
Omdat dat op den duur problemen veroorzaakt. Been there done that, geen zin in.quote:Op zondag 4 juni 2017 09:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat is het probleem als hij gewoon wel zou werken, maar het minimumloon verdient?
Ik kan best begrijpen dat je niet iemand wil die de hele dag thuis hangt, maar als hij gewoon eerlijk werkt voor zijn geld, fulltime, waarom koppel je daar dan nog een minimum aan?
Je hebt apps die je echt wel wakker krijgen. Probeer dat?quote:Op zondag 4 juni 2017 03:28 schreef Santello het volgende:
Het lukt mij gewoon niet op tijd op te staan voor werk. Ik stuiter nog tot een uur of 4 voordat ik in slaap val!!!!!!!!!!
Care to explain?quote:Op zondag 4 juni 2017 10:07 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Omdat dat op den duur problemen veroorzaakt. Been there done that, geen zin in.
Yup. Heel veel jaren geleden verdiende mijn partner iets van 1400 euro en ik toen nog 2000 ofzo. Hij kon het niet hebben dat ik meer verdiende en hem aansprak als hij iets te gortig met geld omging. Daarnaast kon hij het niet hebben dat ik erg zelfstandig ben. Ik zoek dus sterke mannen en die zijn spaarzaam.quote:
Voerden jullie een gezamenlijke huishouding qua financiën. En besteedde hij dan te gortig t.o.v. het gezamenlijke budget, of t.o.v. van zijn rato van dat budget?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:01 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Yup. Heel veel jaren geleden verdiende mijn partner iets van 1400 euro en ik toen nog 2000 ofzo. Hij kon het niet hebben dat ik meer verdiende en hem aansprak als hij iets te gortig met geld omging. Daarnaast kon hij het niet hebben dat ik erg zelfstandig ben. Ik zoek dus sterke mannen en die zijn spaarzaam.
Gezamenlijk. Wekte enorm veel ergernis op. Want ik deed veel meer en had meer stress en dat werd ook niet gerespecteerd.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:06 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Voerden jullie een gezamenlijke huishouding qua financiën. En besteedde hij dan te gortig t.o.v. het gezamenlijke budget, of t.o.v. van zijn rato van dat budget?
Dat klinkt inderdaad niet als een prettige relatie, maar ik vraag me wel af of het nou zoveel verschil uitgemaakt had als hij ook 2000 euro verdiend zou hebben... Ik denk het niet eigenlijk.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Gezamenlijk. Wekte enorm veel ergernis op. Want ik deed veel meer en had meer stress en dat werd ook niet gerespecteerd.
Is zwaar als vrouw fulltime werken, huishouding was volledig voor mij en dan ook verplichte familiebezoekjes 3 x per week. Draaaaaaamaaaaa.
Had misschien zijn eigenwaarde niet aangetastquote:Op zondag 4 juni 2017 11:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad niet als een prettige relatie, maar ik vraag me wel af of het nou zoveel verschil uitgemaakt had als hij ook 2000 euro verdiend zou hebben... Ik denk het niet eigenlijk.
Ah ja, daar had ik even niet bij stilgestaan. Ik denk bij nader inzien dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:18 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Had misschien zijn eigenwaarde niet aangetast
Dat kan ook prima als je de tering naar de nering zet.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:19 schreef Stimorol- het volgende:
En daarnaast wil ik als vrouw de mogelijkheid hebben om bijv 3 dagen te werken in plaats van 5 dagen. Ook dat telt.
Hoe dan. Ik snap niet dat gezinnen rondkomen met 2000 eur als inkomen. Krijgen zij meer financiële voordelen ofzo?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:20 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat kan ook prima als je de tering naar de nering zet.
Er zijn ook mensen die van bijstand rond moeten komen he. Hoeveel geld hadden jouw ouders toen jij als kind opgroeide? Werkte jou moeder ook?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hoe dan. Ik snap niet dat gezinnen rondkomen met 2000 eur als inkomen. Krijgen zij meer financiële voordelen ofzo?
Mama werkte inderdaad. Ik kan mij skere tijden herinneren toen ze het huis kochten (mede met eigen inbreng). Maar ik ben vanaf mijn 16de gaan werken, want toen kreeg ik geen zakgeld meer. En heb mede daarom domme beslissingen genomen (gaan werken in plaats van studeren) en heb dat met fucking veel pijn en moeite later moeten doen, waardoor ik nu pas mn hbo heb. Als ik kindertjes krijg doe ik dat wel anders. Ik wil niet leven op een net niet of wel manier. Ik heb ook skere tijden gehad en dat is afschuwelijk. Ik vond het echt erg dat ik soms geen geld had voor benzine of etenquote:Op zondag 4 juni 2017 11:23 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die van bijstand rond moeten komen he. Hoeveel geld hadden jouw ouders toen jij als kind opgroeide? Werkte jou moeder ook?
Mweh valt mee.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:29 schreef Montelly het volgende:
Stimo heeft gewoon een hoge levensstandaard.
Voor wat need je money😉quote:Op zondag 4 juni 2017 11:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Mweh valt mee.
Kan pas sinds deze maand gaan beginnen met sparen. Ga buffertje bouwen, I need the moneyz.
Ze hebben véél minder te besteden dan wanneer jouw ex 1400 netto zou hebben, en jij >3/5 van 2000 netto. Veel minder.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:29 schreef Stimorol- het volgende:
Trouwens, mensen in de bijstand hebben zoveel extra's. Daar heb ik geen medelijden mee.
Hoe kan dat als je 2000 netto pakt?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:29 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil niet leven op een net niet of wel manier. Ik heb ook skere tijden gehad en dat is afschuwelijk. Ik vond het echt erg dat ik soms geen geld had voor benzine of etenik spreek dan over 6 jaar geleden.
Dat denk ik ook een beetje.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:29 schreef Montelly het volgende:
Stimo heeft gewoon een hoge levensstandaard.
Ze heeft over 6 jaar geleden, toen was ze ook slanker maar dat was haar portemonnee ook.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ze hebben véél minder te besteden dan wanneer jouw ex 1400 netto zou hebben, en jij >3/5 van 2000 netto. Veel minder.
[..]
Hoe kan dat als je 2000 netto pakt?
[..]
Dat denk ik ook een beetje.
Huur 8 barkie maar geen hypotheek kunnen nemen?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen, ik had lesgeld, kosten voor andere shit, ik heb geen hoog levensstandaard. Mijn fucking huur is al bijna 800.
Goh. Moet ik al mijn shit hier neer leggen?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:36 schreef Montelly het volgende:
[..]
Huur 8 barkie maar geen hypotheek kunnen nemen?
Neequote:Op zondag 4 juni 2017 11:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Goh. Moet ik al mijn shit hier neer leggen?
Ok, ik geloof je.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:35 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen, ik had lesgeld, kosten voor andere shit, ik heb geen hoog levensstandaard. Mijn fucking huur is al bijna 800.
Wat is dat voor redenering? Er kunnen allerlei redenen zijn om te huren i.p.v. te kopen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:36 schreef Montelly het volgende:
[..]
Huur 8 barkie maar geen hypotheek kunnen nemen?
Ga je nog steeds met die Turkse?quote:
Ja, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je alleen bent ook niet koopt. Want als je dan relatie krijgt, is kans aanzienlijk dat je weer moet verkopen. En binnen zo'n korte tijd maakt je dan regelmatig toch verlies.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:37 schreef Stimorol- het volgende:
Kopen is wel goedkoper inderdaad. Ik hoop volgend jaar te kopen. Huren is tyfes duur.
Daarom hypotheek altijd op 80% van één inkomen nemen. Nooit volledig belasten en al helemaal niet op twee inkomens.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je alleen bent ook niet koopt. Want als je dan relatie krijgt, is kans aanzienlijk dat je weer moet verkopen. En binnen zo'n korte tijd maakt je dan regelmatig toch verlies.
Sattim boku yedim zaten.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:39 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je alleen bent ook niet koopt. Want als je dan relatie krijgt, is kans aanzienlijk dat je weer moet verkopen. En binnen zo'n korte tijd maakt je dan regelmatig toch verlies.
Mijn ex wilde toen vol lenen: 280.000 euro ofzo. Ik heb geweigerd, want vond dat dom. Goddank geweigerd anders had ik enorm veel schuld gehad.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Montelly het volgende:
[..]
Daarom hypotheek altijd op 80% van één inkomen nemen. Nooit volledig belasten en al helemaal niet op twee inkomens.
Sws werken voor een baas, gewoon die 1200 uur maken tegen een aardig tarief en je bent binnen.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:41 schreef Faeroer het volgende:
Huren is gewoon geld weggooien
Netals werken voor een baas
Ok Maggie.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zou nooooooooit een huis in Nederland kopen. Alleen in Marokko.
Niet geheel. Een deel van aflossing gaat naar rente (quote:
Als je gaat trouwen (heeft je schoonbroer al iets verteld over Mo?quote:Op zondag 4 juni 2017 11:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
Zou nooooooooit een huis in Nederland kopen. Alleen in Marokko.
Zit nu 24 baas/16 entr nog maar hoop wel 100% zelf te kunnen gaan werken. Kan niet vast zitten.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:44 schreef Montelly het volgende:
[..]
Sws werken voor een baas, gewoon die 1200 uur maken tegen een aardig tarief en je bent binnen.
Nee, geen behoefte aan een huis in Nederland. En in Marokko zou ik nooit huizen kopen met mijn man. Teveel horrorverhalen. Alles alleen en op m'n naam.quote:Op zondag 4 juni 2017 11:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Als je gaat trouwen (heeft je schoonbroer al iets verteld over Mo?, en je koopt een huis voor onder de 2 ton, dan is dat toch wel een optie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |