abonnement Unibet Coolblue
pi_171256558
quote:
Saber Knight exercise kicks off in Southern Estonia

Saber Knight, an international command post exercise during which nearly 100 headquarters personnel of Estonia's 2nd Infantry Brigade will practice cooperation with the headquarters of Latvian, Lithuanian and Danish brigades, began at Taara Army Base in Võru on Saturday.

"Our brigade joined the Danish Division's training cycle at the beginning of this year," said Col. Eero Rebo, commander of the 2nd Infantry Brigade, adding that participating in the training cycle helps the brigade headquarters improve cooperation with allied units.

"The aim of the Saber Knight exercise is to harmonize the operation of the headquarters of participating units in joint operations," Rebo explained.

More than 700 military personnel from six countries are taking part in the exercise, as the Danish and Baltic brigades will be joined by servicemen from the U.S. and Slovakia.

Saber Knight is a part of the training cycle of the Danish Division during which the planning and conduct of military operations in the Baltics to fend off an attack by a fictitious country called Botnia is rehearsed. Saber Knight is a part of the United States European Command (EUCOM) exercise Saber Strike, which is aimed at rehearsing cooperation between ground and air force units and acceptance of allies.

Estonia has participated in the Danish command post exercise since 2009, when the 1st Infantry Brigade was affiliated with the Danish Division in training. The division is part of NATO's Multinational Corps Northeast, which is prepared to conduct operations in collective defense arising from the evocation of Article 5 of the North Atlantic Treaty, among other things.

Saber Knight will last from May 27 to June 4.
Bron

TL;DR NATO houdt een oefening van 27 mei tot 4 juni in Zuid-Estland vlak bij de Russische grens.
pi_171256658
Lekker Rusland provoceren.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_171256721
Waarom noemen ze zoiets eigenlijk een oefening of training?
Een oefening houd je meestal niet bij een conflictgrens.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_171256763
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:47 schreef Sigaartje het volgende:
Waarom noemen ze zoiets eigenlijk een oefening of training?
Hoe moet je het anders noemen?
pi_171256850
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:49 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoe moet je het anders noemen?
Provocatie natuurlijk, wat anders?
pi_171256863
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Provocatie natuurlijk, wat anders?
bekt niet zo lekker.
pi_171257450
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:45 schreef Beach het volgende:
Lekker Rusland provoceren.
doen ze andersom ook...
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:17:45 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171257811
Je bedoelt de grote training die ieder jaar in die regio gehouden wordt?

Tjonge, wat een nieuws.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:30:51 #9
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:32:49 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171258284
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

En nog een cpx ook... :')
Geen idee wat dat is, ik kan me alleen herinneren dat deze oefening al jaren plaats vindt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:38:45 #11
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171258486
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Geen idee wat dat is, ik kan me alleen herinneren dat deze oefening al jaren plaats vindt.
Command post exercise... Een minimum aan troepen (alleen het verbindingsnetwerk) waar alleen de staven getraind worden.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:46:42 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171258776
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Command post exercise... Een minimum aan troepen (alleen het verbindingsnetwerk) waar alleen de staven getraind worden.
Aha. Niets om je over op te winden dus, de transparante poging van TS ten spijt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171258979
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:38 schreef AchJa het volgende:

[..]

Command post exercise... Een minimum aan troepen (alleen het verbindingsnetwerk) waar alleen de staven getraind worden.
700 man is anders best behoorlijk voor Estland.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 22:57:37 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_171259130
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:47 schreef Sigaartje het volgende:
Waarom noemen ze zoiets eigenlijk een oefening of training?
Een oefening houd je meestal niet bij een conflictgrens.
Als je mensen wil trainen om effectief te kunnen zijn in een bepaald gebied met geografische eigenschappen, is het handig dat je zo'n gebied gebruikt voor de trainingen.
Onze piloten oefenen daarom vaak in Canada (waar de vliegtuigen heel anders reageren door de extreme kou).
  zaterdag 27 mei 2017 @ 23:09:45 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 27 mei 2017 @ 23:13:23 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171259580
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:57 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Als je mensen wil trainen om effectief te kunnen zijn in een bepaald gebied met geografische eigenschappen, is het handig dat je zo'n gebied gebruikt voor de trainingen.
Onze piloten oefenen daarom vaak in Canada (waar de vliegtuigen heel anders reageren door de extreme kou).
Heb je het over Goose Bay? Waar de luchtmacht al jaren niet meer komt aangezien low level penetration niet meer gedaan wordt...
pi_171259588
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:42 schreef vaduz het volgende:
NATO houdt een oefening van 27 mei tot 4 juni in Zuid-Estland vlak bij de Russische grens.
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:45 schreef Beach het volgende:
Lekker Rusland provoceren.
Ik denk niet dat Rusland heel erg onder de indruk is van 700 man als ik heel eerlijk ben. :')

Je kan hier weer van alles in zien van de Russen pesten of uit de tent proberen te lokken of weet ik het wat, maar op mij komt dit nou niet bepaald over als een grootschalige oefening waar Rusland van wakker zal gaan liggen.

Maargoed, ik kan het uiteraard mis hebben :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_171259717
Zouden ze iets van plan zijn als de Duitser in/voor WOII

https://de.wikipedia.org/(...)_den_Sender_Gleiwitz
pi_171260043
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

100 Esten, 700 in totaal uit 6 verschillende landen...
dus? dan zijn het nog steeds 700 man.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 23:33:44 #20
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_171260178
Als de Baltische staten nou eens gewoon normaal zouden omgaan met de Russische bevolking die binnen hun landsgrenzen leven hoefden ze niet zo bang te zijn voor Rusland.
pi_171261595
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:45 schreef Beach het volgende:
Lekker Rusland provoceren.
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Provocatie natuurlijk, wat anders?
Even wat info van achter de schermen. De Russen hebben aan de grens een groter, moderner en beter getraind leger. Qua zwaar materieel is het voordeel zo'n 50-1. In Oekraļne hebben ze bewezen grotere eenheden dan deze oefening binnen minuten te kunnen doodmaken. De Russen zijn daarnaast constant aan het trainen voor het offensief en de NAVO boys voor het defensief. Sterker nog de NAVO troepen aan de grens zijn compleet kansloos volgens zelfs de NAVO inschattingen en dienen slechts als levend schild om te voorkomen dat de Russen voor de 8e keer in 100 jaar een oorlog starten in die regio. Je moet geloven in Russische propaganda om deze kansloze vertoning als een provocatie te zien.
pi_171261663
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:17 schreef Glazenmaker het volgende:
Je moet geloven in Russische propaganda om deze kansloze vertoning als een provocatie te zien.
Als je kijkt naar hoe de grenzen van de NAVO sinds 1989 richting Rusland opgetrokken zijn, kan je er moeilijk omheen dat de de NAVO de agressor is.
pi_171261775
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als je kijkt naar hoe de grenzen van de NAVO sinds 1989 richting Rusland opgetrokken zijn, kan je er moeilijk omheen dat de de NAVO de agressor is.
Wie schoot die MH17 naar beneden?

Niet dat ik helemaal tegen ben hoor, maar wie was dat eigenlijk?
pi_171261806
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Als je kijkt naar hoe de grenzen van de NAVO sinds 1989 richting Rusland opgetrokken zijn, kan je er moeilijk omheen dat de de NAVO de agressor is.
Al die arme oost Europese landen die met militair geweld zijn overgenomen door de NAVO :N ;( :'( :'( :'( :'( :'(

Ze zijn een kleine 25 jaar bevrijd van hun versie van Nazi Duitsland, inclusief concentratiekampen en slavenarbeid voor ongewenste mensen. De laatste treinen voor de werkkampen vertrokken in de jaren 90. En nu ze vrij zijn hebben ze zomaar het gore lef gehad om de VS uit te nodigen!! HOE DURVEN ZE EN WIJ! ARME RUSSEN. Je bent niet goed snik.
pi_171261894
Ik denk dat er net zoveel arme zitten als hier die er niks nopa nada aan veranderen kunnen, het maar te nemen hebben zoals het komt?
pi_171261902
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Al die arme oost Europese landen die met militair geweld zijn overgenomen door de NAVO :N ;( :'( :'( :'( :'( :'(

Ze zijn een kleine 25 jaar bevrijd van hun versie van Nazi Duitsland, inclusief concentratiekampen en slavenarbeid voor ongewenste mensen. De laatste treinen voor de werkkampen vertrokken in de jaren 90. En nu ze vrij zijn hebben ze zomaar het gore lef gehad om de VS uit te nodigen!! HOE DURVEN ZE EN WIJ! ARME RUSSEN. Je bent niet goed snik.
Ik denk dat je een vertekend beeld van de werkelijkheid hebt. Als het aan de Nazi's had gelegen hadden ze iedereen platgebrand.
pi_171261966
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:32 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik denk dat je een vertekend beeld van de werkelijkheid hebt. Als het aan de Nazi's had gelegen hadden ze iedereen platgebrand.
Ik denk dat jij met een roze bril naar de communisten kijkt.
pi_171261981
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik denk dat jij met een roze bril naar de communisten kijkt.
:') welke communisten?
pi_171262024
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:35 schreef vaduz het volgende:

[..]

:') welke communisten?

Deze jongens.
pi_171262067
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze jongens.
Ik ben bang dat je propaganda praatjes meer dan een kwart eeuw achterlopen. Zelfs Trump had er vandaag in zijn praatje aan het eind van zijn Europa tour nog over dat het communisme was verslagen. Hoewel hij dat zag als verdienste van de VS :')
pi_171262095
quote:
13s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 21:45 schreef Beach het volgende:
Lekker Rusland provoceren.
Dit. Beter is het om de verhoudingen met Rusland zo snel als mogelijk te verbeteren en te normaliseren.
pi_171262108
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:40 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je propaganda praatjes meer dan een kwart eeuw achterlopen. Zelfs Trump had er vandaag in zijn praatje aan het eind van zijn Europa tour nog over dat het communisme was verslagen. Hoewel hij dat zag als verdienste van de VS :')
Jij bent echt te dom om te poepen. Als je je afvraagt waarom zou je eens control+f in moeten drukken en dan 25 in moeten typen.
pi_171262134
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jij bent echt te dom om te poepen. Als je je afvraagt waarom zou je eens control+f in moeten drukken en dan 25 in moeten typen.
Om dan te zien dat jij jezelf tegenspreekt? En dan ben ik te dom om te poepen. :') ga iemand anders trollen.
pi_171262142
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:41 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dit. Beter is het om de verhoudingen met Rusland zo snel als mogelijk te verbeteren en te normaliseren.
18 jarige jongens worden als kansloos levend schild gebruikt tegen Russische agressie en jij maakt je druk over de gevoelens van de Russen? WAT IS ER MIS MET HET MORELE KOMPAS VAN NEDERLAND? Deze al deze provocaties zijn binnen een half uur dood of zwaargewond bij het uitbreken van oorlog.
pi_171262255
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

18 jarige jongens worden als kansloos levend schild gebruikt tegen Russische agressie en jij maakt je druk over de gevoelens van de Russen? WAT IS ER MIS MET HET MORELE KOMPAS VAN NEDERLAND? Deze al deze provocaties zijn binnen een half uur dood of zwaargewond bij het uitbreken van oorlog.
Ik ben van mening dat de huidige verstoorde houding slecht is voor de bevolking van de EU en ook voor de bevolking van Rusland. De enige die er baat bij hebben is de wapenindustrie.
pi_171262275
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:43 schreef vaduz het volgende:

[..]

Om dan te zien dat jij jezelf tegenspreekt? En dan ben ik te dom om te poepen. :') ga iemand anders trollen.
Ik zeg dat de communisten 25 jaar geleden verslagen zijn en dat de vrij geworden volkeren zoiets hadden van liever niet meer. Die onderdrukte landen worden hier de agressor genoemd. Alsof Nederland agressief was in de richting van Duitsland door Amerikanen toe te laten na de oorlog. Als je met deze kennis nog pro Rusland bent in deze ben je echt een schandalig moreel minderwaardig wezen of echt te dom om stemrecht te hebben.
pi_171262290
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:49 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de huidige verstoorde houding slecht is voor de bevolking van de EU en ook voor de bevolking van Rusland. De enige die er baat bij hebben is de wapenindustrie.
Vergeet de VS niet. En verder is dit natuurlijk ook slecht voor Oekraine en haar bevolking.
pi_171262329
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:50 schreef vaduz het volgende:

[..]

Vergeet de VS niet. En verder is dit natuurlijk ook slecht voor Oekraine en haar bevolking.
Ik heb de indruk gekregen dat de verhouding met Rusland ook bewust op scherp is gesteld en bewust is verslechterd. Merkel en Obama hebben daarin een grote rol gespeeld.
pi_171262348
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:49 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de huidige verstoorde houding slecht is voor de bevolking van de EU en ook voor de bevolking van Rusland. De enige die er baat bij hebben is de wapenindustrie.
Ik ook. Maar je bent niet goed snik als je denkt dat de oplossing vanuit terugtrekking van de NAVO moet komen. Rusland is de enige partij in deze met enige offensieve kracht en ook de enige die met geweld richting de ander is getrokken.
pi_171262437
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik heb de indruk gekregen dat de verhouding met Rusland ook bewust op scherp is gesteld en bewust is verslechterd. Merkel en Obama hebben daarin een grote rol gespeeld.
En Putin zelf ook natuurlijk. De schending van de Oekrainsche territoriale integriteit door de Russische Federatie is natuurlijk niet goed te praten. Maar ook geen reden om te doen alsof de NAVO de redder op het witte paard is: de NAVO denkt alleen aan de Amerikaanse belangen en laat ondertussen het Oekrainsche volk stikken. Ondertussen doen de baltische staten alsof er een dreiging is in hun regio. :') Propaganda voor het domme volk, meer niet.
pi_171262451
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik ook. Maar je bent niet goed snik als je denkt dat de oplossing vanuit terugtrekking van de NAVO moet komen. Rusland is de enige partij in deze met enige offensieve kracht en ook de enige die met geweld richting de ander is getrokken.
Rusland heeft de NAVO niet aangevallen.
pi_171262482
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:56 schreef vaduz het volgende:

[..]

En Putin zelf ook natuurlijk. De schending van de Oekrainsche territoriale integriteit door de Russische Federatie is natuurlijk niet goed te praten. Maar ook geen reden om te doen alsof de NAVO de redder op het witte paard is: de NAVO denkt alleen aan de Amerikaanse belangen en laat ondertussen het Oekrainsche volk stikken. Ondertussen doen de baltische staten alsof er een dreiging is in hun regio. :') Propaganda voor het domme volk, meer niet.
De VS en de EU zijn flink bezig in landen die traditioneel in de Russische invloedssfeer lagen. Ik zie het gedrag van Rusland daar als reactie op.
  zondag 28 mei 2017 @ 00:59:43 #43
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_171262519
Dit kan je Rusland provoceren noemen, maar Rusland loopt dan elk jaar hun materiaal te showen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_171262568
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:56 schreef vaduz het volgende:

[..]

Rusland heeft de NAVO niet aangevallen.
Maar is wel bezig met dezelfde soort oefeningen zoals aan de grens met Oekraļne. Grappig hoe een kansloze oefening met 700 onderbewapende en ondergetrainde mensen een provocatie is terwijl wij absoluut niet moeten reageren op een agressief land met tienduizenden gevechtsklare en constant oefenende mensen aan de grens van landjes die al meerdere keren zijn veroverd door dat land.

Owja ze knalden ook nog een vliegtuig vol landgenoten de lucht uit.
pi_171262572
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik zeg dat de communisten 25 jaar geleden verslagen zijn en dat de vrij geworden volkeren zoiets hadden van liever niet meer.
Nee, jij zegt dat ik door een roze bril naar de communisten kijk, alsof ze nu nog een factor van belang zijn.
quote:
Die onderdrukte landen worden hier de agressor genoemd.
welke en door wie onderdrukte landen?
quote:
Alsof Nederland agressief was in de richting van Duitsland door Amerikanen toe te laten na de oorlog. Als je met deze kennis nog pro Rusland bent
Ik ben niet pro-Rusland (of anti-). Ik beschik over de vermogens om dingen minder gekleurd te zien en daar ben ik trots op. Deze machtstrijd tussen Rusland en de NAVO is nergens goed voor.
De schending van de Oekrainsche territoriale integriteit door de Russische Federatie veroordeel ik. Maar dat maakt nog niet dat ik van andere zaken een zwart-wit verhaal maak, waarbij de Amerikanen en de Duitsers de helden zijn.
pi_171262605
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Maar is wel bezig met dezelfde soort oefeningen zoals aan de grens met Oekraļne.
Inderdaad een provocatie aan het adres van Oekraine.
quote:
Owja ze knalden ook nog een vliegtuig vol landgenoten de lucht uit.
onzin
pi_171262613
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:02 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nee, jij zegt dat ik door een roze bril naar de communisten kijk, alsof ze nu nog een factor van belang zijn.

[..]

welke en door wie onderdrukte landen?

[..]

Ik ben niet pro-Rusland (of anti-). Ik beschik over de vermogens om dingen minder gekleurd te zien en daar ben ik trots op. Deze machtstrijd tussen Rusland en de NAVO is nergens goed voor.
De schending van de Oekrainsche territoriale integriteit door de Russische Federatie veroordeel ik. Maar dat maakt nog niet dat ik van andere zaken een zwart-wit verhaal maak, waarbij de Amerikanen en de Duitsers de helden zijn.
Jammer dat je met al die vermogens nog steeds niet kan lezen.
pi_171262643
Oost-Europa *O*
Rusland :r

Zeer goede actie van NAVO.
Laatst ook enorm veel Amerikaanse troepen in Polen geplaatst ^O^
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262644
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Jammer dat je met al die vermogens nog steeds niet kan lezen.
Ik kan heel goed lezen, misschien dat jij je niet zo sterk schriftelijk kan uitdrukken, waardoor je er niet in slaagt je gedachtes over te brengen.
pi_171262655
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:51 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb de indruk gekregen dat de verhouding met Rusland ook bewust op scherp is gesteld en bewust is verslechterd.
Goed nieuws dus.
Uitroken die Russen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262665
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:06 schreef Insomnia_ het volgende:
Oost-Europa *O*
Rusland :r

Zeer goede actie van NAVO.
Laatst ook enorm veel Amerikaanse troepen in Polen geplaatst ^O^
Jammer wel, dat Polen niet aan het vaste land van Rusland grenst. :')
pi_171262674
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:07 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jammer wel, dat Polen niet aan het vaste land van Rusland grenst. :')
Feitelijke onjuistheden.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262682
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:07 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Goed nieuws dus.
Uitroken die Russen.
Fijn nog een keer bloedvergieten. *O* *O* *O* En de West-Europeanen en Noord-Amerikanen kunnen daarna mooi met de eer op strijken en wie hebben er ook al weer gebloed?
pi_171262692
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:08 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Feitelijke onjuistheden.
Leg uit, waar Polen dan aan het vaste land van Rusland grenst?
pi_171262695
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:08 schreef vaduz het volgende:

[..]

Fijn nog een keer bloedvergieten. *O* *O* *O* En de West-Europeanen en Noord-Amerikanen kunnen daarna mooi met de eer op strijken en wie hebben er ook al weer gebloed?
Russen verdienen dat na wat ze met Polen hebben gedaan.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262698
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:09 schreef vaduz het volgende:

[..]

Leg uit, waar Polen dan aan het vaste land van Rusland grenst?
Kalingrad.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262711
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Kalingrad.
Dat is niet het vaste land van Rusland. :')
pi_171262725
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:09 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Russen verdienen dat na wat ze met Polen hebben gedaan.
Wat hebben ze dan met Polen gedaan, volgens jou?
pi_171262739
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:11 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wat hebben ze dan met Polen gedaan, volgens jou?
https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre

En dit is nog maar het begin.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262757
Verder natuurlijk jaren onderdrukking.
Dat zijn geen mensen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262772
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:06 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ik kan heel goed lezen, misschien dat jij je niet zo sterk schriftelijk kan uitdrukken, waardoor je er niet in slaagt je gedachtes over te brengen.
Oh sorry ik weet al waar het fout ging. Jij weet niet dat de onderdrukkende communisten voor het grootste gedeelte uit Rusland kwamen. Een beetje zoals de nazi's na de 2e wereld oorlog ook geen echte bedreiging meer waren, maar mensen toch zoiets hadden van misschien moeten we de Duitsers geen 3e kans gunnen om Europa te veroveren. Sorry ik zal mij voortaan verlagen tot basisschool niveau uitleggen.
pi_171262787
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:13 schreef Insomnia_ het volgende:
Verder natuurlijk jaren onderdrukking.
vertel?
quote:
Dat zijn geen mensen.
wat dan? En zijn Polen dat dan wel? Ik bedoel die hebben bepaald niet humaan gehandeld in West-Belarus en West-Oekraine. Russen hebben misschien geen schone handen, maar daarin zijn ze zeker niet de enige.
pi_171262791
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:15 schreef vaduz het volgende:

[..]

vertel?

[..]

wat dan? En zijn Polen dat dan wel? Ik bedoel die hebben bepaald niet humaan gehandeld in West-Belarus en West-Oekraine. Russen hebben misschien geen schone handen, maar daarin zijn ze zeker niet de enige.
1945-1989 vergeten?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262804
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:15 schreef vaduz het volgende:
wat dan? En zijn Polen dat dan wel? Ik bedoel die hebben bepaald niet humaan gehandeld in West-Belarus en West-Oekraine. Russen hebben misschien geen schone handen, maar daarin zijn ze zeker niet de enige.
Als er morgen geen Russen meer waren, adn was de wereld daar een betere plaats van.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262825
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:11 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wat hebben ze dan met Polen gedaan, volgens jou?
De polen overgeleverd aan de nazi's, een paar massamoorden in de tweede wereldoorlog, terugtrekkende Duitsers bewust de kans geven Warschau uit te moorden om minder politieke tegenstanders te hebben, een kleine 50 jaar bezetten, vele mensen afvoeren naar dodelijke werkkampen, honderdduizenden doden veroorzaken met communisme, enkele buurlanden binnenvallen met tanks zodat de Polen zeker wisten dat ze hun mondje moesten houden, ecologische vernietiging en zo vast nog wel een paar goede wapenfeiten.
pi_171262828
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Oh sorry ik weet al waar het fout ging. Jij weet niet dat de onderdrukkende communisten voor het grootste gedeelte uit Rusland kwamen.
Communisten zaten verspreid over heel Europa, dat hun ideologie in Europa een opleving zag na het facisme, is aan de ene zijde zeer spijtig, aan de andere kant niet verrassend te noemen. Snap nog steeds niet wat dit met het Rusland van nu heeft te doen. Volgens mij ben je blijven hangen in je propagandapraatjes van een kwart eeuw geleden.
pi_171262833
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De polen overgeleverd aan de nazi's, een paar massamoorden in de tweede wereldoorlog, terugtrekkende Duitsers bewust de kans geven Warschau uit te moorden om minder politieke tegenstanders te hebben, een kleine 50 jaar bezetten, vele mensen afvoeren naar dodelijke werkkampen, honderdduizenden doden veroorzaken met communisme, enkele buurlanden binnenvallen met tanks zodat de Polen zeker wisten dat ze hun mondje moesten houden, ecologische vernietiging en zo vast nog wel een paar goede wapenfeiten.
Die user zit in de zak van Putin joh.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262838
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:07 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Goed nieuws dus.
Uitroken die Russen.
Wat heeft dat voor zin?
pi_171262839
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wat heeft dat voor zin?
Omdat we er als wereld niets aan hebben.
Onmensen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262850
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:15 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

1945-1989 vergeten?
COMECON lidmaatschap van Polen? Dat pleit de Polen vrij voor hun misdaden? Hun gedwongen polonisatie? Hun concentratiekampen?
pi_171262857
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:20 schreef vaduz het volgende:

[..]

COMECON lidmaatschap van Polen? Dat pleit de Polen vrij voor hun misdaden? Hun gedwongen polonisatie? Hun concentratiekampen?
Waren Duitse concentratiekampen :?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262864
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:19 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Omdat we er als wereld niets aan hebben.
Onmensen.
Ik ben het volstrekt niet met je eens. Rusland en haar bevolking is een land met een enorme potentie.
pi_171262869
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:16 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Als er morgen geen Russen meer waren, adn was de wereld daar een betere plaats van.
Nee, want dan vonden we overmorgen wel een ander volk, waar we een punt achter kunnen zetten. Lost helemaal niets op. Zoals je ziet zijn de Polen ook niet heilig.
pi_171262872
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:21 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik ben het volstrekt niet met je eens. Rusland en haar bevolking is een land met een enorme potentie.
Niet echt.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262879
Als Rusland potentie had, zaten ze niet in zo'n verschrikkelijk diepe crisis waar het grootste gedeelte van het land in extreme armoede zou leven.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262893
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:21 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Niet echt.
Hoe dan ook. De huidige verslechterde verhouding met Rusland is absoluut niet in het belang van de Europese bevolking, integendeel zelfs.
pi_171262897
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Hoe dan ook. De huidige verslechterde verhouding met Rusland is absoluut niet in het belang van de Europese bevolking, integendeel zelfs.
Wel voor de Poolse bevolking.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262904
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De polen overgeleverd aan de nazi's, een paar massamoorden in de tweede wereldoorlog, terugtrekkende Duitsers bewust de kans geven Warschau uit te moorden om minder politieke tegenstanders te hebben, een kleine 50 jaar bezetten, vele mensen afvoeren naar dodelijke werkkampen, honderdduizenden doden veroorzaken met communisme, enkele buurlanden binnenvallen met tanks zodat de Polen zeker wisten dat ze hun mondje moesten houden, ecologische vernietiging en zo vast nog wel een paar goede wapenfeiten.
Ik denk dat je sommige dingen nogal eenzijdig ziet en rechtstreeks uit een westers propaganda boekje hebt getrokken. Kijk het Sovjet regime was natuurlijk vreselijk en heeft de nodige misdaden tegen de mensheid begaan. Maar zonder het Rode leger was er nu helemaal geen Polen. Verder moet je niet de vinger naar Rusland wijzen, voor alles wat er mis is in Polen.
pi_171262916
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:24 schreef vaduz het volgende:
Maar zonder het Rode leger was er nu helemaal geen Pole
Totale onzin.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262920
Onder Duitse bezetting had Polen het beter dan onder het wanbeleid van Rusland.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262928
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:22 schreef Insomnia_ het volgende:
Als Rusland potentie had, zaten ze niet in zo'n verschrikkelijk diepe crisis waar het grootste gedeelte van het land in extreme armoede zou leven.
Die huidige armoede is voor een deel veroorzaakt door de economische boycot. Rusland wordt in de armen van landen als China gedreven en dat gaat ons in de EU nog erg spijten.

[ Bericht 0% gewijzigd door rutger05 op 28-05-2017 01:31:17 ]
pi_171262929
Vaduz heeft geen enkel idee hoe het was onder Russische bezetting.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262935
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:18 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Die user zit in de zak van Putin joh.
Ja en daarom veroordeel ik de schending van de Oekrainsche territoriale integriteit door de Russische Federatie. :') Denk eerder dat je het niet leuk vind dat ik weet dat de Polen hun directe buren systematisch onderdrukt hebben en daarmee geen haar beter zijn dan de Russen.
pi_171262939
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:26 schreef vaduz het volgende:
Denk eerder dat je het niet leuk vind dat ik weet dat de Polen hun directe buren systematisch onderdrukt hebben en daarmee geen haar beter zijn dan de Russen.
Wanneer komt je cheque uit Rusland weer, jochie.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262958
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:20 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Waren Duitse concentratiekampen :?
Denk dat je eens een geschiedenisboek moet openen. Polen had in de periode tussen de 1e en 2e wereldoorlog tal van concentratiekampen in West-Belarus en West-Oekraine, waar tegenstanders van de polonisatie terecht kwamen.
pi_171262969
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Denk dat je eens een geschiedenisboek moet openen. Polen had in de periode tussen de 1e en 2e wereldoorlog tal van concentratiekampen in West-Belarus en West-Oekraine, waar tegenstanders van de polonisatie terecht kwamen.
Die mensen hadden het vaak onder een eerlijk proces verdiend.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262978
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:25 schreef Insomnia_ het volgende:
Onder Duitse bezetting had Polen het beter dan onder het wanbeleid van Rusland.
Jij bent knettergek, jongen. Totaal van de kaart. Jij bent ook zeker antisemitisch?
pi_171262988
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:29 schreef vaduz het volgende:

[..]

Jij bent knettergek, jongen. Totaal van de kaart. Jij bent ook zeker antisemitisch?
Nee, ik heb alleen praktijkervaring.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171262995
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:25 schreef Insomnia_ het volgende:
Vaduz heeft geen enkel idee hoe het was onder Russische bezetting.
Jij bent gehersenspoeld jongen. Ik haat het communisme, maar ik kan dat objectief niet als een Russische bezetting zien.
pi_171263000
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:29 schreef vaduz het volgende:
Jij bent gehersenspoeld jongen. Ik haat het communisme, maar ik kan dat objectief niet als een Russische bezetting zien.
Wie waraen het dan?
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171263005
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:26 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Wanneer komt je cheque uit Rusland weer, jochie.
Je argumenten zijn een beetje op merk ik?
pi_171263027
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:28 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Die mensen hadden het vaak onder een eerlijk proces verdiend.
Omdat ze lesboeken in de Belarussische en Oekrainsche taal in cyrillische letters hadden gedrukt?
pi_171263035
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:29 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Nee, ik heb alleen praktijkervaring.
In internettrollen?
pi_171263046
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:31 schreef vaduz het volgende:

[..]

Omdat ze lesboeken in de Belarussische en Oekrainsche taal in cyrillische letters hadden gedrukt?
Dat lijkt me evident.
Polen heeft het recht om zichzelf van anti-Poolse culturele activiteiten te ontdoen.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171263051
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:30 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Wie waraen het dan?
Communisten, waaronder heel veel Polen.
pi_171263066
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 22:52 schreef vaduz het volgende:

[..]

700 man is anders best behoorlijk voor Estland.
Heeft dat met de noordelijke ligging te maken ofzo? Ik ging er altijd van uit dat 700 mensen in bijvoorbeeld Luxemburg even zwaar/ groot zouden zijn als 700 mensen in Estland. Maar dat is dus kennelijk niet zo als ik zo jouw reactie lees. Weer wat geleerd vandaag!
pi_171263081
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:32 schreef vaduz het volgende:

[..]

Communisten, waaronder heel veel Polen.
Ook in Polen had je verraders.
Maar het was allemaal onder druk van Rusland.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171263084
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:32 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident.
Polen heeft het recht om zichzelf van anti-Poolse culturele activiteiten te ontdoen.
Nee, dat is een grove schending van de mensenrechten. Jij vind zeker ook dat de Nazi's het recht hadden om Polen van anti-Duitse culturele activiteiten te ontdoen?
pi_171263094
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:34 schreef vaduz het volgende:

[..]

Nee, dat is een grove schending van de mensenrechten. Jij vind zeker ook dat de Nazi's het recht hadden om Polen van anti-Duitse culturele activiteiten te ontdoen?
Nee, want Duitsland had geen recht om op Pools terrein te zitten.
Waar Polen dat wel had.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_171263109
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:34 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ook in Polen had je verraders.
Maar het was allemaal onder druk van Rusland.
Onzin, na het Facisme was het Communisme een heel erg populair idee. Nederland was ook Communistisch geworden, als de Amerikanen niet snel met heel veel geld hadden rond gestrooit.
pi_171263185
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:34 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Nee, want Duitsland had geen recht om op Pools terrein te zitten.
Waar Polen dat wel had.
Dat territorium was helemaal niet Pools. Dat was gewoon territorium dat historisch aan Litouwen, Belarus en Oekraine toebehoord. Je laat met je post enkel zien dat je een domme poolse nationalist bent, die wel zielig doet als polen "bezet" wordt, maar als polen omgekeerd andermans grond bezet is het niet zielig, maar het recht van polen. Wanneer gaan jullie landjepik in Nederland doen?
  User die overal opduikt 2022 zondag 28 mei 2017 @ 07:55:15 #102
186611 Haags
pi_171264781
Lekker nog meer onrust erbij.
Zonder wrijving geen glans
pi_171264786
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:27 schreef Glazenmaker het volgende:

Al die arme oost Europese landen die met militair geweld zijn overgenomen door de NAVO :N ;( :'( :'( :'( :'( :'(
Daar gaat het niet om. Het gaat er om, dat de NAVO steeds meer richting Rusland optrekt, en dat het logisch is dat Rusland dat als een bedreiging ervaart. Hoe denk jij dat de VS zou reageren als de Russen militaire basissen in midden Amerika plaatsen, en oefeningen in Mexico gaan houden?
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wie schoot die MH17 naar beneden?

Niet dat ik helemaal tegen ben hoor, maar wie was dat eigenlijk?
Vermoedelijk pro-Russische separatisten, maar dat heeft niet niets mee te maken.
pi_171264946
Rusland ligt er niet wakker van, heeft ook geen plannen om Europa of grenslanden aan te vallen.
Dat is een EU fabeltje nadat de Oekraine operatie mislukt is vanuit de EU.
pi_171266448
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 07:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat er om, dat de NAVO steeds meer richting Rusland optrekt, en dat het logisch is dat Rusland dat als een bedreiging ervaart. Hoe denk jij dat de VS zou reageren als de Russen militaire basissen in midden Amerika plaatsen, en oefeningen in Mexico gaan houden?

[..]

Vermoedelijk pro-Russische separatisten, maar dat heeft niet niets mee te maken.
Selectief quoten zie je wel vaker bij losers die hun ongelijk niet willen toegeven. Jouw stelling was dat de NAVO agressief richting het oosten is getrokken. Ik wees je er op dat al die landen de NAVO zelf hebben uitgenodigd, omdat ze een beetje bang zijn voor hun oosterbuur die ze de afgelopen decennia had onderdrukt en uitgemoord.

In een wereld waarin jij gelijk hebt is het agressief om slachtoffers van geweld te helpen. In een wereld waar jouw manier van denken de morele standaard is zijn daders de echte slachtoffers.
pi_171266494
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Selectief quoten zie je wel vaker bij losers die hun ongelijk niet willen toegeven
Jij geeft niet eens antwoord op de vraag. Dat zegt genoeg.
pi_171266501
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rusland ligt er niet wakker van, heeft ook geen plannen om Europa of grenslanden aan te vallen.
Dat is een EU fabeltje nadat de Oekraine operatie mislukt is vanuit de EU.
Dat is een NAVO verhaal ondersteund met data van de inlichtingendiensten, historisch precedent en uitspraken van hoge Russische leiders.
pi_171266606
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Dat is een NAVO verhaal ondersteund met data van de inlichtingendiensten
Zijn dat dezelfde inlichtingendiensten die beweerde dat de regio in groot gevaar verkeerd omdat Irak WMD's had? Waarvan achteraf bleek dat dit helemaal niet het geval was, maar er toen al een oorlog tegen Irak opgezet was. Met als gevolg destabilisatie van de regio wat in grote mate bijgedragen heeft aan gigantische vluchtelingenstromen die Europa nu dreigen te ontwrichten?

Nee, ok, heel goed.
  zondag 28 mei 2017 @ 10:43:07 #109
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_171266645
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zijn dat dezelfde inlichtingendiensten die beweerde dat de regio in groot gevaar verkeerd omdat Irak WMD's had? Waarvan achteraf bleek dat dit helemaal niet het geval was, maar er toen al een oorlog tegen Irak opgezet was. Met als gevolg destabilisatie van de regio wat in grote mate bijgedragen heeft aan gigantische vluchtelingenstromen die Europa nu dreigen te ontwrichten?

Nee, ok, heel goed.
Rusland heeft in Oekraine laten zien dat het niet terugdeinst voor militair optreden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 10:44:31 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171266671
Estland moet toch gewoon kunnen oefenen in Estland zonder dat de Russen gaan huilen ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_171266684
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij geeft niet eens antwoord op de vraag. Dat zegt genoeg.
Historisch gezien was er voor de plaatsing van Russische wapens in midden Amerika een gewelddadige revolutie nodig. Zo een waarbij politieke tegenstanders dood moesten worden gemaakt. Denk dus niet dat ik een zinnig antwoord kan geven op deze vraag.

Nadat Cuba was gevallen en alle tegenstanders gezuiverd is er een halfslachtige poging gedaan het over te laten nemen door vluchtelingen en de grens voor basissen werd getrokken bij nucleaire raketten. Volgens mij mochten ze voor de rest oefenen wat ze willen op roeiafstand van Florida.
pi_171266708
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland heeft in Oekraine laten zien dat het niet terugdeinst voor militair optreden.
Vergeleken met de agressie die van het US-imperialisme uit gaat is dit wel extreem betrekkelijk natuurlijk, maar dat realiseer je jezelf ook best.
pi_171266736
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:41 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Zijn dat dezelfde inlichtingendiensten die beweerde dat de regio in groot gevaar verkeerd omdat Irak WMD's had? Waarvan achteraf bleek dat dit helemaal niet het geval was, maar er toen al een oorlog tegen Irak opgezet was. Met als gevolg destabilisatie van de regio wat in grote mate bijgedragen heeft aan gigantische vluchtelingenstromen die Europa nu dreigen te ontwrichten?

Nee, ok, heel goed.
Nee. Grappig genoeg niet.
pi_171266752
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nee. Grappig genoeg niet.
Ok.
pi_171266775
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rusland heeft in Oekraine laten zien dat het niet terugdeinst voor militair optreden.
Het Krim verhaal ligt heel wat ingewikkelder en is niet bepaald zwart wit als in "landjepik".

Dit gaat jaren terug, wanbetalingen van Oekraine, gasaftappen en de EU wat rusland dwingt de gaskraan open te blijven houden ondanks miljarden verliezen.

Uiteindelijk wilde die afgezette oekrainse president een deal met rusland maken in ruil voor schuldenverlichten en lagere gasprijzen.

Dat vond de EU blijkbaar maar niets en hoppa "opstand" en de rest ken je.
pi_171266795
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vergeleken met de agressie die van het US-imperialisme uit gaat is dit wel extreem betrekkelijk natuurlijk, maar dat realiseer je jezelf ook best.
De VS is zo boosaardig met hun militair geweld, dus moet ik een land verdedigen dat er niet voor terugdeinst complete steden kapot te schieten in binnen en buitenland met artillerie!!!

Echt de dubbeldenk is sterk in jou.
pi_171266830
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:47 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ok.
Trieste manier van je ongelijk toegeven.
  zondag 28 mei 2017 @ 10:51:59 #118
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_171266834
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vergeleken met de agressie die van het US-imperialisme uit gaat is dit wel extreem betrekkelijk natuurlijk, maar dat realiseer je jezelf ook best.
Welke landen zijn door de VS geannexeerd?

En hoe maakt wangedrag van de Amerikanen de acties van de Russen toelaatbaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 28 mei 2017 @ 10:55:11 #119
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_171266908
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het Krim verhaal ligt heel wat ingewikkelder en is niet bepaald zwart wit als in "landjepik".

Dit gaat jaren terug, wanbetalingen van Oekraine, gasaftappen en de EU wat rusland dwingt de gaskraan open te blijven houden ondanks miljarden verliezen.

Uiteindelijk wilde die afgezette oekrainse president een deal met rusland maken in ruil voor schuldenverlichten en lagere gasprijzen.

Dat vond de EU blijkbaar maar niets en hoppa "opstand" en de rest ken je.
Bijzondere lezing van de gebeurtenissen die hebben geleid tot de crisis in Oekraine.

Je mag je alternatieve geschiedenis lekker voor je houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171266925
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:46 schreef Hamzoef het volgende:

US-imperialisme
:?
pi_171266982
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bijzondere lezing van de gebeurtenissen die hebben geleid tot de crisis in Oekraine.

Je mag je alternatieve geschiedenis lekker voor je houden.
Dat jij je het nieuws niet meer kan herinneren, is mijn probleem niet.
pi_171266987
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:50 schreef Glazenmaker het volgende:
De VS is zo boosaardig met hun militair geweld, dus moet ik een land verdedigen dat er niet voor terugdeinst complete steden kapot te schieten in binnen en buitenland met artillerie!!!
Selectieve verontwaardiging. Steden kapotschieten?

En jij bent een land aan het verdedigen dat tot nu toe als enige land burgerdoelen met atoomwapens bestookt heeft, boeren met napalm bestookt heeft en de afgelopen jaren honderden burgerdoden als collateral damage op de koop toegenomen heeft . Way to go.

Echt waar. Man man man,
pi_171267035
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welke landen zijn door de VS geannexeerd?
Annexatie by proxy, en invloedsferen. NAVO is ook weinig meer dan een willoze vazal van de VS, opgericht aan het begin van de koude oorlog.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:01:57 #124
236429 KoosVogels
Poeh Hé!
pi_171267037
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat jij je het nieuws niet meer kan herinneren, is mijn probleem niet.
Je lezing is gewoon onjuist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_171267055
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je lezing is gewoon onjuist.
Goeie onderbouwing. :')

Het is niet wat je wil horen, dat is wat anders dan een onjuiste lezing.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:06:32 #126
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171267129
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

NAVO is ook weinig meer dan een willoze vazal van de VS, opgericht aan het begin van de koude oorlog.
Goeie zaak.
RussenCommunisten zijn per definitie niet te vertrouwen; moet je kort houden.

Nog altijd jammer dat Patton in 1945 niet is doorgereden naar Moskou.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171267192
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:59 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Steden kapotschieten?

Ja dat zijn van die plaatsen waar veel mensen bij elkaar wonen en die kun je kapot maken door er op te schieten met kanonnen. Rusland doet dat om de zoveel jaar. Jij met je grote historische kennis kan vast wel de eerste stad opnoemen waarbij dat gebeurde na de val van de muur?

Voor het geval je te dom bent:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_171267266
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Annexatie by proxy, en invloedsferen. NAVO is ook weinig meer dan een willoze vazal van de VS, opgericht aan het begin van de koude oorlog.
Even gemist hoe de Fransen en Duitsers vol overtuiging meededen aan de Irak oorlog waar jij al zo vaak aan hebt gerefereerd. En de NAVO landen die daar uiteindelijk wel belandden naast de VS deden afgezien van GB ook niet mee aan de invasie, maar wel aan de mislukte wederopbouwpoging.
pi_171267294
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja dat zijn van die plaatsen waar veel mensen bij elkaar wonen en die kun je kapot maken door er op te schieten met kanonnen. Rusland doet dat om de zoveel jaar. Jij met je grote historische kennis kan vast wel de eerste stad opnoemen waarbij dat gebeurde na de val van de muur?

Voor het geval je te dom bent:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal de laatste zijn die de walgelijke praktijken van de Russen in Afghanistan, Tsjetsjeniė en andere Kaukasische deelrepublieken goed zal praten, geloof me.

Maar two wrongs don't make a right. Het is geen wedstrijd wie het meest evil is, maar het is wel duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2017 11:15:25 ]
pi_171267426
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:14 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zal de laatste zijn die de walgelijke praktijken van de Russen in Afghanistan, Tsjetsjeniė en andere Kaukasische deelrepublieken goed zal praten, geloof me.

Maar two wrongs don't make a right. Het is geen wedstrijd wie het meest evil is, maar het is wel duidelijk.
Ik praat ook niet zoveel dingen goed waarvan ik het bestaan niet afweet.
pi_171267442
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik praat ook niet zoveel dingen goed waarvan ik het bestaan niet afweet.
Wat probeer je te zeggen?
pi_171267490
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:21 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wat probeer je te zeggen?
Ik vind het onrealistisch dat iemand die al afwist van je lijstje plaatsen oost Europese landen agressieve klootzakken noemt wanneer ze stappen nemen een vergelijkbare situatie te ontwijken.
  Moderator zondag 28 mei 2017 @ 11:28:10 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_171267586
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Annexatie by proxy, en invloedsferen. NAVO is ook weinig meer dan een willoze vazal van de VS, opgericht aan het begin van de koude oorlog.
dat blijkt nergens uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_171267660
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik vind het onrealistisch dat iemand die al afwist van je lijstje plaatsen oost Europese landen agressieve klootzakken noemt wanneer ze stappen nemen een vergelijkbare situatie te ontwijken.
Ik ging vroeger geregeld met Tsjetjenen (vluchtelingen) om, dus ik ben goed op de hoogte van de situatie van destijds al daar.

Maar dat is volgens mij vrijwel elke Nederlander. Grozny kwam destijds gewoon prime time in het NOS-journaal hoor.

Dat was niet te missen.
pi_171275957
Communisten bij deze discussie betrekken is totaal off topic en maakt discussie totaal onzinnig. Voor de bejaarden onder ons, communisme is al 30 jaar dood. Sovjet Unie vereenzelvigen met Rusland is net zo onzinnig als discussieren met seniele hoogbejaarde senatoren. De sovjet unie was geen natiestaat en werd tussen 1922 en 1964 geleid door de niet Russen Stalin en Chroestjov. Communisme was voor Rusland een nekslag, welke ze heden ten dage niet te boven zijn gekomen.
pi_171285601
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja dat zijn van die plaatsen waar veel mensen bij elkaar wonen en die kun je kapot maken door er op te schieten met kanonnen. Rusland doet dat om de zoveel jaar. Jij met je grote historische kennis kan vast wel de eerste stad opnoemen waarbij dat gebeurde na de val van de muur?

Voor het geval je te dom bent:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rusland verantwoordelijk houden voor de burgeroorlog in Tsjetjenie. :')
pi_171285636
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:35 schreef KebabRemovalTeam het volgende:
Communisten bij deze discussie betrekken is totaal off topic en maakt discussie totaal onzinnig. Voor de bejaarden onder ons, communisme is al 30 jaar dood. Sovjet Unie vereenzelvigen met Rusland is net zo onzinnig als discussieren met seniele hoogbejaarde senatoren. De sovjet unie was geen natiestaat en werd tussen 1922 en 1964 geleid door de niet Russen Stalin en Chroestjov. Communisme was voor Rusland een nekslag, welke ze heden ten dage niet te boven zijn gekomen.
Dit dus.
pi_171293118
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 01:25 schreef Insomnia_ het volgende:
Onder Duitse bezetting had Polen het beter dan onder het wanbeleid van Rusland.
Het wanbeleid van de Sovjetunie onder leiding van de Georgiėr Stalin bedoel je? Of heb je het over de 18 jaar onder de Oekrainer Leonid Brezhnev?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 29 mei 2017 @ 08:47:39 #139
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171293626
In principe zou Estland natuurlijk gewoon het Narva meer moeten claimen, beetje į la De Krim. Kun je lachen! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_171293669
quote:
Geslaagde eerst vlucht nieuw Russisch vliegtuig



Rusland heeft zondag de eerste vlucht uitgevoerd met het nieuw ontwikkelde passagierstoestel MS-21. Het vliegtuig is het eerste nieuwe toestel van de Russen sinds het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. Dat meldt Reuters zondag.

De MS-21 is volgens Rusland op veel terreinen superieur aan vergelijkbare vliegtuigen van westerse landen en zal worden gekocht door zowel Russische als buitenlandse luchtvaartmaatschappijen, zo Iiet Rusland eerder al weten.

Het nieuws over de eerste vlucht was een verrassing. In een persverklaring lieten bouwer Irkut Corporation en staatsmoederbedrijf United Aircraft Corporation (UAC) weten dat een MS-21-300 een 30 minuten durende vlucht op een hoogte van 1000 meter en met een snelheid van 300 kilometer per uur succesvol had afgerond. 'De vlucht ging goed', aldus testpiloot Oleg Kononenko. 'Er zijn geen zaken ontdekt die verder testen zullen tegenhouden.'

Sovjet-reputatie
Rusland maakt veel werk van het afschudden van zijn oude Sovjet-reputatie in de luchtvaart, waarbij oude en rammelende toestellen centraal stonden die werden gevlogen door onervaren piloten, aldus Reuters.

Zo heeft Aeroflot inmiddels een vierde ster gekregen van de onafhankelijke website Skytrax die luchtvaartmaatschappijen beoordeelt. Daarmee wordt Aeroflot nu net zo hoog gewaardeerd als grote Europese en Midden-Oosten-maatschappijen en zelfs hoger dan Amerikaanse maatschappijen als Delta en United.

'Al 175 orders binnen'
De tweemotorige MS-21 wordt straks in twee varianten gebouwd: de MS-21-300, die plaats biedt aan 160-211 passagiers en de MS-21-200 die 130-165 zitplaatsen krijgt. De productie start naar verwachting ergens in de komende twee jaar en volgens staatsmedia is er al een aantal contracten getekend met binnenlandse en buitenlandse maatschappijen. Irkut stelt dat het al orders heeft ontvangen voor 175 toestellen, die allemaal al vooruitbetaald zijn.

Rusland is niet het enige land dat de komende jaren met een zelf ontwikkeld toestel een deel van de lucratieve markt voor passagiersvliegtuigen wil pakken. Ook China is druk bezig met het optuigen van een eigen vliegtuigindustrie om zo de dominantie van Airbus en Boeing op de wereldwijde vliegtuigmarkt op termijn te doorbreken.
https://fd.nl/ondernemen/(...)w-russisch-vliegtuig

Dit is niet alleen iets voor de NAVO / invloedsferen. Het lijkt op dat de aloude communistische as ook economisch voluit gaat vuren in de nabije toekomst als het gaat om hoogwaardige industrie. China heeft bijvoorbeeld 150 miljard dollar opzij gezet voor het optuigen van een chipsindustrie. En ook Rusland gaat de economie langzaam weer transformeren naar de aloude Sovjet dagen in plaats van totale onafhankelijkheid van olie- en gas. Iran heeft ook potentie als de Ayatollahs natuurlijk mee werken aan het uitbuiten van die potentie. Als die geen groen licht geven dan is het haast mission impossible. Perzen zijn toch een heel stuk intelligenter dan Arabieren is zo mijn idee. Eerst natuurlijk zaak dat ze goed inkomsten binnen krijgen van hun gas/olie, zoveel mogelijk, en dan investeren in duurzame inkomstenbronnen. Hoe sneller de Amerikaanse rotzooi aan gruzelementen wordt geslagen hoe beter voor deze wereld. Dan kan het MO zich misschien ook eindelijk gaan ontwikkelen, op hun eigen tempo, en als ze dat willen, dat is verder aan die mensen zelf. Gewoon niet mee bemoeien

[ Bericht 1% gewijzigd door Gothmal op 29-05-2017 09:14:59 ]
pi_171293837
Iraanse dames



https://www.washingtonpos(...)m_term=.dd71d6ae8c2c

Saudische 'dames'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, ik kies ten alle tijden voor het eerste volk. Blegh, Saoediėrs. Mogen van mij branden in hell. Smeerlappen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gothmal op 29-05-2017 09:17:50 ]
pi_171294098
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 07:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het wanbeleid van de Sovjetunie onder leiding van de Georgiėr Stalin bedoel je? Of heb je het over de 18 jaar onder de Oekrainer Leonid Brezhnev?
  maandag 29 mei 2017 @ 09:34:36 #143
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171294213
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:09 schreef Gothmal het volgende:
Nou, ik kies ten alle tijden voor het eerste volk. Blegh, Saoediėrs. Mogen van mij branden in hell. Smeerlappen.
Zei de ene religieus extremist tegen de andere :')_!

Heb je zelf door hoe dom je klinkt?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_171294251
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Zei de ene religieus extremist tegen de andere :')_!

Heb je zelf door hoe dom je klinkt?
Ik denk dat mijn kennis over de landen een stuk hoogstaander is. Dat is het verschil. Op basis van die kennis weet ik Iran prima te waarderen ongeacht de fouten die hier en daar de kop opsteken. Saudi-Arabiė is voor de komende 500 jaar verloren zaak in tegenstelling tot Iran wat een moderate maatschappij heeft in vergelijking met de meeste islamitische landen. Dat zie je terug in de verkiezingen. Als die verkiezingen in Egypte waren dan had de salafistische moslimbroederschap gewonnen en niet een gematigde routinier. Daarnaast een stukje historie: 1 + 1 = 2 dus daarom Iran. Nee, kerel jij slaat hier de plank mis maar dat is niet vreemd. Als je alleen maar de propagandakanalen aan de overkant van de plas volgt dan krijg je waanbeelden van hoe deze wereld in elkaar zit.

quote:
If China will remain neutral, the Americans have a chance not to lose the whole of Europe. Of course, we will refund the Baltic States, Moldova and Ukraine, and that the war can finish the other territories we do not need. -- Military analysts say the U.S. is considering the scenario of a NAVO-conflict with Russia, China, Iran and North Korea. But to consider anything, but to fight simultaneously at so much theatres, would be horrific.

Therefore, the American doctrine on the possibility of war in two theatres -- fairy tales for fools. It is no coincidence that in 1972 the then national security adviser of the United States Henry Kissinger came to China to accept Mao Zedong against Russia. And if China has not moved in the direction of America, we would lost the cold war. That's because to fight against two superpowers -- the USSR and China (and China of the 1970s, which was much weaker than the USSR) -- US even then could not win against those two. And now it's out of the picture.

As for the Asia region, Japan is unlikely to support America. As a result, the US will have alone to deal with China, whose huge army has high moral and political training. It means the Chinese will give a serious rebuff, and the loss of the Americans, will not be comparable with the goals pursued by the United States.

But no country has ever cared about the fate of its vassals, and Washington is uninterested in Europe's fate. Washington is interested only in its hegemony over the world. The question is: that if Russia and China understand that Washington was preparing for a preemptive nuclear strike against them in order to remove the two constraints on Washington's unilateral behavior, will the two countries sit there and wait for the strike?

Putin still trying hard to avoid total war, but he's quickly coming to the realisation that Russia is earmarked for destruction. The wisest thing Russia must do for continued survival is to support both China and Iran militarily. Iran is the nation that destroys the 'international order' in the Middle East, then the last war will be in Europe. China needs to support North Korea for it's survival too and have a defensive pact with Russia and Iran.

The Americans must be very frustrated. everytime they develop a secret weapon, the Russians and Chinese find an antidote to neutralize their weapons. For those who have ever worked in research and development, you realize it takes a long time to develop something but once the competition figures out how it works, they can easily develop a counter to neutralize, they can also make a duplicate, rendering your secret weapon that you spent millions to develop almost useless.

All modern Russian and Chinese ICBM's are designed to cut through any USA ABM's like a hot knife through butter, reducing most of North America, UK, Israel and Poland to a smoking pile of ashes. Recently a Russian official warned and blasted the UK about the UK Royal's talk of a pre-emptive nuclear strike against Russia. The Russian official told them if the UK attempted that, most of the UK would be wiped off the map entirely in response. These American lunatics are going to get us all killed if they are not put in their place and it is too late for that. It's a rogue state, out of control. Putin has a moral duty to make sure that not even bacteria can survive in the US if it launches a pre-emptive strike against Russia.

Russia can make parking lot from USA and Europe any given 15 minutes. Time for Russia and China to join military forces and hit the NATO with all the nukes they have right now. They are growing tired of Western agression. One thing is for sure - No one will win. The US (and its allies) should think about this long and deep before they make any more stupid moves. Just what is Russia waiting for ... go full scale collaboration with China. NAVO can never beat such a combination. Today Russia is still timid on this.

What the Chinese have developed over the years is the ability to duplicate things, reverse engineering. They can arm third world countries with most of the advanced weapons from the US and other countries at a fraction of the price. Russia & China just have to build better weapons to counteract the yanks, no choice. Russia, China. What about Iran and Pakistan? Maybe they want to join the group? Point is they bluff, always pu$$ies when it comes to taking on powerful States. They have never taken on a powerful State one-on-one, because they'll be humiliated. China is annexing the Paracels and Scarborough Shoal like it's nothing. Where is US? Try to attack them today. Shoot a few Chinese soldiers dead and wait for the reaction. I would like to see that.


[ Bericht 5% gewijzigd door Gothmal op 29-05-2017 14:52:59 ]
  maandag 29 mei 2017 @ 09:42:40 #145
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_171294373
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:36 schreef Gothmal het volgende:
Ik denk dat mijn kennis over de landen een stuk hoogstaander is. Dat is het verschil.
Ik had het niet over jouw kennis, maar over je volstrekt belachelijke post waarin je de ene religieuze extreme, met een andere op wil lossen. ;)

"Ze dragen een Niqaab/ boerka/ whatever. Dat ze mogen branden in de hel!" - Ik vind dat grappig en treurig tegelijk! :Y
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_171294640


[ Bericht 23% gewijzigd door Gothmal op 29-05-2017 10:55:10 ]
pi_171296016
pi_171302276
Rusland houdt andersom ook grote oefeningen bij de grens.
Ō mon citoyens vous serez unis.
pi_171303271
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:58 schreef Gothmal het volgende:
[ afbeelding ]
Oekraine heeft nauwelijks olie
pi_171337246
In Zweden maken ze al de schuilkelders klaar

http://nos.nl/artikel/217(...)sische-dreiging.html
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')