De namen van wat? De .srt-files?quote:
Oh, ja ik bedoelde mkv en srt zelfde naam. Kan het niet zo zijn dat bij het ene bestand de ondertiteling hardcoded is, terwijl de ondertiteling bij een ander bestand aan en uit kan?quote:Op zaterdag 27 mei 2017 15:16 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
De namen van wat? De .srt-files?
Want bij MKV zitten vaak de ondertitelingssporen verwerkt in de bestanden zelf.
Die functie is dan grijs...quote:Op zaterdag 27 mei 2017 15:44 schreef maffehenkie het volgende:
Settings of subknop op je AB? Soms staan subs default uit in de player. Start de video en ergens aanzetten misschien dus?
Net zoals er verschillende formaten zijn voor ondertiteling in een extern bestand zijn er ook verschillende standaards voor embedded ondertiteling in bijvoorbeeld een .mkv bestand, zie hier. Je kunt m.b.v. een programma als MediaInfo nagaan welke types ondertiteling in je .mkv bestanden aanwezig zijn, en je kunt in de handleiding van je TV nakijken welke typen interne ondertiteling bij .mkv bestanden worden ondersteund.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 15:04 schreef Claude_Viole het volgende:
Zojuist viel mij op dat bij een MKV-bestand de ondertiteling niet werkt op SmartTV's zoals LG en Samsung, maar wel op VLC player?
Hoe is dit verschil te verklaren? Is er een bepaalde standaard waar TV's niet naar kijken, en VLC-player bevoorbeeld wel?
Je zou de ondertiteling m.b.v. een tooltje uit het .mkv bestand kunnen extraheren en dan het externe ondertitelbestand kunnen gebruiken, als dit althans door de TV wordt ondersteund. Wil je per se interne ondertiteling dan zou je het .mkv bestand kunnen remuxen met interne ondertiteling in een formaat dat je TV wel ondersteunt.quote:En hoe is dit recht te trekken zodat de ondertiteling op zowel SmartTV's als VLC-player zal werken?
Dat is juist.quote:Mijn SmartTV ondersteunt overigens wel ondertitelingen bij bepaalde MKV en videobestanden? Alleen pakt hij ze niet allemaal?
Zie hierboven. Richt je aandacht in eerste instantie op het identificeren van de types interne ondertiteling in je .mkv bestanden en raadpleeg de handleiding van je TV.quote:Iemand een idee waar het aan ligt, en waar ik mijn aandacht op moet vestigen?
https://www.google.nl/amp(...)does-remux-mean/amp/quote:Op zondag 28 mei 2017 22:35 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Zover was ik al. Ik ga morgen eens naar mediaInfo kijken.
maar nu nog weten van remux'en is..
De naam van de film moet gelijk zijn aan het SRT bestand.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 15:16 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
De namen van wat? De .srt-files?
Want bij MKV zitten vaak de ondertitelingssporen verwerkt in de bestanden zelf.
Blijkbaar lees je deze draad niet goed, want ik heb het NIET over MP4. En ja, dat die namen gelijk moesten zijn, daar was ik me wel van bewust!quote:Op maandag 29 mei 2017 10:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
De naam van de film moet gelijk zijn aan het SRT bestand.
Voorbeeld.
Red Cliff.mp4
Red Cliff.srt
Ik ga denk ik ook eens kijken of ik de ingebakken ondertiteling van extracten naar srt. Scheelt weer een hoop bytes voor die andere talen die je nooit gebruiktquote:Op maandag 29 mei 2017 11:09 schreef EasyLife het volgende:
Ik heb dit ook op sommige TV's in huis. Gewoon de losse .SRT file downloaden en dezelfde naam geven als de .MKV file en in dezelfde map gooien. Dan werkt het prima.
Als er ondertiteling (niet hardcoded) ingebakken zit in de MKV file, dan kan je die er ook zelf uit extracten en ook altijd wel online vinden.
Ja scheelt zo een honderdste van een floppy disk.quote:Op maandag 29 mei 2017 15:06 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
Ik ga denk ik ook eens kijken of ik de ingebakken ondertiteling van extracten naar srt. Scheelt weer een hoop bytes voor die andere talen die je nooit gebruikt.
quote:
quote:
Sorry gemist.quote:
Er passen geen floppies in mijn TVquote:Op maandag 29 mei 2017 15:08 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Ja scheelt zo een honderdste van een floppy disk.
Het verschilt zelfs per model binnen een merk. Mijn Samsung snapt mkv met ingebakken ondertitels, en ook losse srt-files. Maar beide tegelijk kan ie weer niet mee omgaan. Maar andere modellen van Samsung kunnen dat wel weer. Of juist helemaal niet.quote:Op maandag 29 mei 2017 15:54 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Sorry gemist.
Weet jij zo tv merken die niet heel laks zijn met ondersteuning van standaarden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |