abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:45:04 #26
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_171226835
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_171226852
quote:
Een kalf is een heel ander dier dan een koe. Dat hebben we alvast geleerd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:53:02 #28
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171226990
Van die momenten waarop je je realiseert dat Sander Dekker eigenlijk nog wel meevalt:

quote:
Betsy DeVos is loving life right now. In a Wednesday hearing with the House Appropriations subcommittee, the Secretary of Education gleefully defended her school-choice philosophy from Rep. Katherine Clark of Massachusetts, who asked DeVos whether charter schools that refuse to admit students of certain demographics would still get federal funding.

Clark used Bloomington, Indiana’s Lighthouse Christian Academy as an example. The school currently gets more than $665,000 in state funding through a school voucher program, Clark said. It also openly reserves the right to deny admittance to any student in a family where there is “homosexual or bisexual activity” or family members who practice “alternate gender identity.” If Indiana applies for federal funding for schools like these, Clark asked DeVos, would her Department of Education require them to stop discriminating against LGBTQ students and families?

DeVos didn’t say yes or no. She just smiled and stuck to the generations-old cover for violent oppression in America. “The states set up the rules,” she said. “I believe states continue to have flexibility in putting together programs.”

“You are the backstop for students and the right to access a quality education,” Clark continued. “Would you in this case say, ‘we are going to overrule, and you cannot discriminate—whether it be on sexual orientation, race, special needs in our voucher programs’?” She also asked DeVos whether a school that refused to accept African-American students, for instance, would be eligible for federal funding under the voucher system DeVos endorses.

The U.S. Secretary of Education declined to provide even one example of any kind of discrimination that might preclude a school from receiving federal funding. “I think the Office of Civil Rights and our Title IX protections are broadly applicable across the board,” DeVos said, which is quite rich, considering that the Republican Party has made a major stink over what they consider OCR’s overreach in addressing sexual assault and discrimination in schools. “But when it comes to parents making choices on behalf of their students—”

“This isn’t about parents making choices,” Clark interrupted. “This is about use of federal dollars.”

In the final moments of the exchange, DeVos delivered what she must have imagined to be an inspiring call to arms on behalf of American children. “I go back to the bottom line, is we believe that parents are the best equipped to make choices for their children’s schooling and education decisions and too many children today are trapped in schools that don’t work for them,” she said. “We have to do something different than continuing a top-down, one-size-fits-all approach. And that is the focus, and states and local communities are best equipped to make these decisions and framework on behalf of their students.”

DeVos calls what she’s endorsing “state flexibility.” States, she’s saying, should have the flexibility to exclude marginalized demographics from federally funded public schools if they deem it appropriate for their students. No cookie-cutter integrated school solutions for DeVos, who once praised education under Jim Crow as a pioneering example of school choice! The Secretary of Education wants students to have all of the options, including federally funded options that allow them to avoid learning alongside queer students, students of color, students of faith, or students with disabilities, if their parents prefer it that way.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171227030
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
Van die momenten waarop je je realiseert dat Sander Dekker eigenlijk nog wel meevalt:

[..]

Dit is een essay in een taal die niet Nederlands is. Zoveel is zeker. Het gaat over "Betsy de Vos (Betsy DeVos)" maar niet over "Sander Dekker". Het zal er wel weer om te doen zijn dat zij een bak geld krijgen (665.000 dollar).
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 18:58:23 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171227099
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is een essay in een taal die niet Nederlands is. Zoveel is zeker. Het gaat over "Betsy de Vos (Betsy DeVos)" maar niet over "Sander Dekker".
Als wat ik schrijf te ingewikkeld voor je is dan kun je ook gewoon niet reageren, hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171227116
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als wat ik schrijf te ingewikkeld voor je is dan kun je ook gewoon niet reageren, hoor.
Volgens mij heb je het verhaal niet zelf geschreven. En anders: petje af.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:00:00 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171227129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Volgens mij heb je het verhaal niet zelf geschreven. En anders: petje af.
Dat klopt, maar die ene regel (in het Nederlands) die ik erboven heb gezet is blijkbaar erg ingewikkeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 19:06:01 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171227281
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als wat ik schrijf te ingewikkeld voor je is dan kun je ook gewoon niet reageren, hoor.
Gewoon negeren, Janneke, Bartje kan het zeuren en stoken niet laten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171227507
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Gewoon negeren, Janneke, Bartje kan het zeuren en stoken niet laten.
Ik vind dat af en toe nodig. Daar verschillen de meningen over, dat snap ik.

Maar als ik het zo volg, de dialoog: het is allemaal zo zelfverzekerd. Zo zonder enige of enkele twijfel. En vooral: zo volstrekt humorloos.

Dat triggert iets bij mij. Ik denk dan: hoe kun je zo leven? Als een soort zombie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:19:40 #35
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171227538
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
Van die momenten waarop je je realiseert dat Sander Dekker eigenlijk nog wel meevalt:

[..]

quote:
The U.S. Secretary of Education declined to provide even one example of any kind of discrimination that might preclude a school from receiving federal funding.
Hoe kan het dat dit soort mensen nog zo veel macht kunnen hebben in de VS? Eng.
pi_171227563
En dan probeer ik de zombie tot leven te wekken. Maar dat lukt vooralsnog niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 19:23:10 #37
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171227624
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

[..]

Hoe kan het dat dit soort mensen nog zo veel macht kunnen hebben in de VS? Eng.
Simpel, ze heeft er dik voor betaald.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171227640
Dat pure onversneden cynisme ook.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:24:31 #39
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171227654
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Simpel, ze heeft er dik voor betaald.
Weet ik, maar dat is toch ziek? Dat de senaat gewoon instemt met de aanstelling van deze incompetente zak hooi is ongelooflijk.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:25:06 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171227670
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Simpel, ze heeft er dik voor betaald.
En gezien haar belangen in de diverse onderwijsfranchises is dat een investering die zichzelf na haar ministerschap wel gaat terugbetalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator vrijdag 26 mei 2017 @ 19:25:14 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_171227675
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Weet ik, maar dat is toch ziek? Dat de senaat gewoon instemt met zo'n incompetente zak hooi is ongelooflijk.
Ja, dat is ziek maar op dat punt zijn ze nu aangeland, een democratie alleen nog in naam.

Overigens is ruim tweederde van de congressleden miljonair.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_171227683
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Weet ik, maar dat is toch ziek? Dat de senaat gewoon instemt met zo'n incompetente zak hooi is ongelooflijk.
Eerder regel dan uitzondering. Het verbaast niets.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:27:45 #43
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171227737
Het verbaast mij nog wel. Ik wist wel dat ze een probleem hadden met geld daar in Washington (politici die vooral bezig zijn met fondsen regelen voor hun herverkiezing, lobbyisten etc.), maar dat ze ook gewoon figuren als deze zo veel macht zouden gunnen...
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:28:51 #44
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171227760
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 18:53 schreef Janneke141 het volgende:
Van die momenten waarop je je realiseert dat Sander Dekker eigenlijk nog wel meevalt:

[..]

Andere culturen mag je best respect voor hebben.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:31:52 #45
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171227851
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het verbaast mij nog wel. Ik wist wel dat ze een probleem hadden met geld daar in Washington (politici die vooral bezig zijn met fondsen regelen voor hun herverkiezing, lobbyisten etc.), maar dat ze ook gewoon figuren als deze zo veel macht zouden gunnen...
Je kunt maar beter snel leren dat die lieden zo zijn omdat mensen op hen stemmen en het dus impliciet goedkeuren. Zelfde geval met Duterte of Erdogan (of Trump of Poetin), dergelijke lui hebben een gigantische achterban. Onze denkwijze is niet de enige, en zonder macht wordt een denkwijze in rap tempo minder relevant.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:32:36 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171227873
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:27 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Het verbaast mij nog wel. Ik wist wel dat ze een probleem hadden met geld daar in Washington (politici die vooral bezig zijn met fondsen regelen voor hun herverkiezing, lobbyisten etc.), maar dat ze ook gewoon figuren als deze zo veel macht zouden gunnen...
Als je een idioot in het Witte Huis zet dan is het niet zo vreemd dat hij een nest idioten om zich heen verzamelt.
Alleen zo jammer voor de toekomst van de Amerikaanse jeugd dat het toch al zieke Amerikaanse onderwijssysteem door deze mevrouw de status 'terminaal' gaat krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:35:11 #47
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171227940
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je een idioot in het Witte Huis zet dan is het niet zo vreemd dat hij een nest idioten om zich heen verzamelt.
Alleen zo jammer voor de toekomst van de Amerikaanse jeugd zonder rijke ouders dat het toch al zieke Amerikaanse onderwijssysteem door deze mevrouw de status 'terminaal' gaat krijgen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:37:19 #48
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171227998
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:31 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Je kunt maar beter snel leren dat die lieden zo zijn omdat mensen op hen stemmen en het dus impliciet goedkeuren. Zelfde geval met Duterte of Erdogan (of Trump of Poetin), dergelijke lui hebben een gigantische achterban. Onze denkwijze is niet de enige, en zonder macht wordt een denkwijze in rap tempo minder relevant.
Ik had te veel vertrouwen in het congres/senaat (geen idee welke) van de VS. Als je iemand als DeVos goedkeurt en macht geeft, dan heb je als instituut toch wel gefaald. Juist zij zouden Trumps ravage moeten beperken.
pi_171228194
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik had te veel vertrouwen in het congres/senaat (geen idee welke) van de VS. Als je iemand als DeVos goedkeurt en macht geeft, dan heb je als instituut toch wel gefaald. Juist zij zouden Trumps ravage moeten beperken.
De Senaat is helemaal niet bezig met het controleren van de uitvoerende macht, alleen maar met het beschermen van eigen belangen en partijpolitiek. En het constant voorliegen van de kiezer natuurlijk.

Het aanstellen van een incompetente minister is toch niet het dieptepunt van de afgelopen maanden :P
  vrijdag 26 mei 2017 @ 19:44:24 #50
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171228203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 19:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik had te veel vertrouwen in het congres/senaat (geen idee welke) van de VS. Als je iemand als DeVos goedkeurt en macht geeft, dan heb je als instituut toch wel gefaald. Juist zij zouden Trumps ravage moeten beperken.
Ja maar zij zien het dus niet als ravage. Althans, wellicht zien ze Trump wel zo maar zij willen er gewoon iets uithalen wat voor hen goed is. Hun zetel staat wellicht volgend jaar weer open voor verkiezingen dus ze doen nu zaken om wederom verkozen te worden. Als de stemmers in hun districten hun kinderen op scholen willen hebben waar ze homoseksuelen niet toelaten zullen deze vertegenwoordigers doorgaans een dergelijk standpunt hebben. Die mensen hebben een andere lijst van prioriteiten vergeleken met de gemiddelde Nederlander.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')