abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:46:59 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171233778
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:43 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het is maar de vraag in hoeverre de westerling zelf tot die keuze is gekomen. Je zegt zelf al dat er een agenda achter de feminisering zit. Dat werkt door in de keuzes die de daaraan onderhevig gestelde westerlingen vervolgens maken. De prominent aanwezige angst voor blankheid, racisme, et cetera, kunnen uit diezelfde koker komen.
Je kunt je ook afvragen hoe het komt dat alle reclamemakers collectief besloten hebben om in iedere reclame een gemengd stel van een zwarte man en een blanke vrouw te stoppen. Met koffiekind.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171233931
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte, maar als de tweede wereldoorlog anders afgelopen was, zou West-Europa er nu compleet anders voorstaan.

Na de Tweede Wereldoorlog is West-Europa speelbal geworden van de VS, meer specifiek van degenen die de VS al regeerden. Hiermee is West-Europa onderhevig geraakt aan eerdere genoemde agenda van feminisering, individualisering, wegvallen van het gezin als de hoeksteen van de samenleving etc. Alles wat je nu ziet is daar een direct of indirect gevolg van.

[..]

Die keuze is door anderen gemaakt.
Wat veel mensen niet hebben meegekregen is dat Hitler niet alleen ageerde tegen 'de joden', maar ook tegen de fenomenen waar jij het overhebt die na zijn verlies weer een opbloei meemaakte; feminisering, seksualisering, ontluchting van culturele pijpen (kunst, architectuur, muziek, etc). Die waren dus al aanwezig en hij legde de schuld daarvan in eerste instantie ook bij de 'joodse internationale clique', met een verwijzing naar de media die bijna volledig in handen was van joden, net zoals nu in de VS het geval is.
Dat deze kennis zelden meegegeven wordt als uitleg van de motieven van Hitler (wat leidde tot hetgeen we zogenaamd zouden moeten voorkomen) zegt ook wel iets. In plaats daarvan is Hitler uitsluitend een argument geworden tegen soevereiniteit/bescherming van etniciteit onder het mom van 'nooit meer discrimineren, want dat leid tot genocide'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 22:55:28 ]
pi_171234004
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:41 schreef LXIV het volgende:
Ik weet het niet precies. Het lijkt wel een collectieve psychose. Waarbij de gezonde elementen rap het onderspit delven. Het is ontaard en tegennatuurlijk om de eigen continuiteit actief te ondergraven. Het is niet zo dat de islam dit teweeg brengt.
Nee, dit heeft niets met islam te maken. Sterker nog, als West-Eurpa islamitisch zou zijn geweest i.p.v. christelijk, was het nooit zo ver gekomen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:41 schreef LXIV het volgende:
Ik ken ook geen voorbeelden uit de geschiedenis die vergelijkbaar zijn.
Omdat een bepaalde groep nog nooit zoveel invloed gehad heeft.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:43 schreef LelijKnap het volgende:
Het is maar de vraag in hoeverre de westerling zelf tot die keuze is gekomen.
Ze zijn compleet gemanipuleerd en beïnvloed door media/onderwijs/politiek. Maar het is toch een vrije keuze, en daarom geen genocide. Het resultaat zal wel hetzelfde zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen hoe het komt dat alle reclamemakers collectief besloten hebben om in iedere reclame een gemengd stel van een zwarte man en een blanke vrouw te stoppen. Met koffiekind.
Dat is ook zoiets ja, onderdeel van dezelfde agenda.
pi_171234050
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen hoe het komt dat alle reclamemakers collectief besloten hebben om in iedere reclame een gemengd stel van een zwarte man en een blanke vrouw te stoppen. Met koffiekind.
Dat is geen toeval inderdaad. Ik vraag me wel af hoe dat dan gaat. Komt dat vanuit de bedrijven of de reclamemakers? En wat zouden bedrijven dan tegen die reclamemakers zeggen? 'Maak het maar lekker divers'? Of meer concreet; 'een beeld met een neger en een blanke vrouw, met een kind...'?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 22:54:42 ]
  vrijdag 26 mei 2017 @ 22:56:26 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171234118
Ik ben het trouwens er niet mee eens dat wanneer je een groep compleet manipuleert en beïnvloedt door media/onderwijs/politiek er nog sprake is van een vrije keuze.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171234229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:53 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, dit heeft niets met islam te maken. Sterker nog, als West-Eurpa islamitisch zou zijn geweest i.p.v. christelijk, was het nooit zo ver gekomen.

[..]

Omdat een bepaalde groep nog nooit zoveel invloed gehad heeft.

[..]

Ze zijn compleet gemanipuleerd en beïnvloed door media/onderwijs/politiek. Maar het is toch een vrije keuze, en daarom geen genocide. Het resultaat zal wel hetzelfde zijn.

[..]

Dat is ook zoiets ja, onderdeel van dezelfde agenda.
Christelijk Europa had dit ook nooit toegestaan. Sterker nog, christelijk (met name katholiek) Europa heeft zichzelf juist geïdentificeerd door de islamitische dreiging van buitenaf; het versterkte de christelijke wij-identiteit alleen maar. Post-modernisme, cultuurrelativisme, nihilisme, consumentisme, vals hedonisme (decadentie), etc... dat zijn voorbeelden van stromingen die tot de dood van het immuunsysteem geleid hebben. Nationalisme had nog enige bescherming kunnen bieden, maar ook dat mechanisme is geannuleerd, want; 'nationalisme = Hitler/WO2'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 23:09:13 ]
pi_171234300
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:53 schreef Hamzoef het volgende:
Ze zijn compleet gemanipuleerd en beïnvloed door media/onderwijs/politiek. Maar het is toch een vrije keuze, en daarom geen genocide. Het resultaat zal wel hetzelfde zijn.
Tja, dat is een filosofische vraag. Ergens moet je inderdaad de lijn trekken en zeggen; we moeten er vanuit gaan dat mensen, in welke omstandigheid dan ook, vrije keuzes maken. Maar feitelijk ligt het wel wat ingewikkelder dan dat.
pi_171234359
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:56 schreef LXIV het volgende:
Ik ben het trouwens er niet mee eens dat wanneer je een groep compleet manipuleert en beïnvloedt door media/onderwijs/politiek er nog sprake is van een vrije keuze.
Nee, ok, maar moslims die een leven lang aan indoctrinatie onderhevig gesteld zijn nemen we het ook kwalijk wanneer ze 20 Koptische christenen afslachten. Doet doen we vanuit de assumptie dat ze het uit vrije wil deden. Dus ergens mag die lijn wel getrokken worden.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:04:21 #134
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_171234379
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies. Het lijkt wel een collectieve psychose. Waarbij de gezonde elementen rap het onderspit delven. Het is ontaard en tegennatuurlijk om de eigen continuiteit actief te ondergraven. Het is niet zo dat de islam dit teweeg brengt. Die vult eerder een zelf aangerichtte leegte op. Ik ken ook geen voorbeelden uit de geschiedenis die vergelijkbaar zijn.
We zijn gewoon verwend, net zoals de Romeinen op een gegeven moment. Dan krijg je dingen zoals voorstellen in de Amsterdamse gemeenteraad om psychologen voor huisdieren van minima te vergoeden en zo. Inwoners van het midden-oosten/Afrika moeten vechten voor hun leven, die hebben heel andere prioriteiten.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:08:08 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171234516
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:04 schreef tfors het volgende:

[..]

We zijn gewoon verwend, net zoals de Romeinen op een gegeven moment. Dan krijg je dingen zoals voorstellen in de Amsterdamse gemeenteraad om psychologen voor huisdieren van minima te vergoeden en zo. Inwoners van het midden-oosten/Afrika moeten vechten voor hun leven, die hebben heel andere prioriteiten.
Ons succes/onze welvaart hebben ons zwak gemaakt zeg je. Zit zeer zeker wat in. Alleen kan onder een goede leiding een volk wel degelijk welvarend zijn zonder decadent te worden. Maar dan heb je dus zogezegd sterke leiders nodig die hier een voorbeeld in nemen.
Heb genoeg vrienden die van festival tot festival leven, 4x per jaar op vakantie, geen langdurige relatie en geen kinderen, die types.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:10:50 #136
117098 Hathor
Effe niet
pi_171234597
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ons succes/onze welvaart hebben ons zwak gemaakt zeg je. Zit zeer zeker wat in. Alleen kan onder een goede leiding een volk wel degelijk welvarend zijn zonder decadent te worden. Maar dan heb je dus zogezegd sterke leiders nodig die hier een voorbeeld in nemen.
Heb genoeg vrienden die van festival tot festival leven, 4x per jaar op vakantie, geen langdurige relatie en geen kinderen, die types.
Israel is waar je op doelt, die kunnen zich nog geen seconde veroorloven om lekker decadent achterover te gaan leunen, zodra ze dat doen, is het voorbij, game over.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:12:16 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171234642
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:03 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, ok, maar moslims die een leven lang aan indoctrinatie onderhevig gesteld zijn nemen we het ook kwalijk wanneer ze 20 Koptische christenen afslachten. Doet doen we vanuit de assumptie dat ze het uit vrije wil deden. Dus ergens mag die lijn wel getrokken worden.
Dat is net zo goed geen vrije wil. Mensen handelen zo goed als volledig uit hun genen en omgeving. De vraag is of er überhaubt wel ruimte is voor vrije wil. Genoeg onderzoeken die hierover geweest zijn.
Dat impliceert niet dat je mensen nooit iets mag toerekenen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:13:16 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171234677
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Israel is waar je op doelt, die kunnen zich nog geen seconde veroorloven om lekker decadent achterover te gaan leunen, zodra ze dat doen, is het voorbij, game over.
Ik doel niet op Israël, maar de specifieke omstandigheid waarin ze verkeren houdt ze wel wakker denk ik. Alleen is decadentie daar bijna net zo'n groot probleem als hier.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:17:04 #139
117098 Hathor
Effe niet
pi_171234795
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik doel niet op Israël, maar de specifieke omstandigheid waarin ze verkeren houdt ze wel wakker denk ik. Alleen is decadentie daar bijna net zo'n groot probleem als hier.
Mwah, voor zover ik weet zijn ze op veel dingen voorbereid, zo hebben ze allemaal wel een gasmasker thuis heb ik gelezen, heb jij er een?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:18:28 #140
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171234833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mwah, voor zover ik weet zijn ze op veel dingen voorbereid, zo hebben ze allemaal wel een gasmasker thuis heb ik gelezen, heb jij er een?
De kans op een chemische aanval in Nederland is zo goed als nul. Daar schuilt het gevaar ook niet. Het gevaar is dat wij langzaam (100 jr) wegvagen door dat we geen zin meer hebben in voortbestaan
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171234835
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is net zo goed geen vrije wil. Mensen handelen zo goed als volledig uit hun genen en omgeving. De vraag is of er überhaubt wel ruimte is voor vrije wil. Genoeg onderzoeken die hierover geweest zijn.
Dat impliceert niet dat je mensen nooit iets mag toerekenen!
Nee, ok, maar hoe ga je dat juridisch uitleggen? Stel je vindt de beleidsmakers, met handboek en al, van de genocide. Wat kun je ze exact ten lasten leggen? Zij hoeven toch alleen maar te wijzen en zeggen; ''wij hebben niemand tot iets gedwongen; mensen kozen 'uiteindelijk' zelf voor...''.
Mmm, nu moet ik denken aan een aflevering van Dexter waarin een psychiater zijn patiënten aanspoorde tot zelfmoord. Misschien is dat wel een goede vergelijking. Die zou volgens mij strafbaar zijn voor hetzelfde; misbruik maken van zwakte. Vanuit een wetenschappelijk/logisch-filosofische verklaring heb je overigens absoluut gelijk hoor, maar dat zou je kunnen doortrekken tot aan de motieven van de beleidsmakers zelf; ook die zijn, als mensen, niet vrij.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:20:43 #142
117098 Hathor
Effe niet
pi_171234907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

De kans op een chemische aanval in Nederland is zo goed als nul. Daar schuilt het gevaar ook niet. Het gevaar is dat wij langzaam (100 jr) wegvagen door dat we geen zin meer hebben in voortbestaan
Geen zin meer hebben in voortbestaan klinkt nogal cru, niet?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:21:09 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171234919
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen zin meer hebben in voortbestaan klinkt nogal cru, niet?
ja
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:22:01 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171234959
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, ok, maar hoe ga je dat juridisch uitleggen? Stel je vindt de beleidsmakers, met handboek en al, van de genocide. Wat kun je ze exact ten lasten leggen? Zij hoeven toch alleen maar te wijzen en zeggen; ''wij hebben niemand tot iets gedwongen; mensen kozen 'uiteindelijk' zelf voor...''.
Mmm, nu moet ik denken aan een aflevering van Dexter waarin een psychiater zijn patiënten aanspoorde tot zelfmoord. Misschien is dat wel een goede vergelijking. Die zou volgens mij strafbaar zijn voor hetzelfde; misbruik maken van zwakte. Vanuit een wetenschappelijk/logisch-filosofische verklaring heb je overigens absoluut gelijk hoor, maar dat zou je kunnen doortrekken tot aan de motieven van de beleidsmakers zelf; ook die zijn, als mensen, niet vrij.
Als er al sprake is van 'beleidsmakers' valt dat geheel buiten enige reguliere juridische context.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171235020
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mwah, voor zover ik weet zijn ze op veel dingen voorbereid, zo hebben ze allemaal wel een gasmasker thuis heb ik gelezen, heb jij er een?
Het verschil is dus de ervaring van een directe en concrete dreiging (geweld/oorlog) en een meer abstracte dreiging. Westerlingen zijn van de natuur ontvreemd en leven in een illusie. De weerzin jegens islamisering komt dan ook voornamelijk voort uit het concrete; aanslagen, verkrachtingen, terwijl de echte dreiging (vervanging) door weinige opgemerkt wordt en laat staan een aanleiding is tot alertheid. Die alertheid kan immers alleen voortkomen uit abstracte analyses van fenomenen. De gemiddelde mens kan daar niets mee. Die moet simpelweg ervaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2017 23:26:30 ]
  vrijdag 26 mei 2017 @ 23:25:15 #146
117098 Hathor
Effe niet
pi_171235080
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Het verschil is dus de ervaring van een directe en concrete dreiging (geweld/oorlog) en een meer abstracte dreiging. Westerlingen zijn van de natuur ontvreemd en leven in een illusie. De weerzin jegens islamisering komt dan ook voornamelijk voort uit het concrete; aanslagen, verkrachtingen, terwijl de echte dreiging (vervanging) door weinige opgemerkt wordt en laat staan een aanleiding is tot alertheid. Die alertheid kan immers alleen voortkomen uit abstracte analyses van fenomenen. De gemiddelde mens kan daar simpelweg niets mee. Die moet simpelweg ervaren.
We leven in een illusie....mooie verwoording...helaas.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_171235106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als er al sprake is van 'beleidsmakers' valt dat geheel buiten enige reguliere juridische context.
Absoluut, 't is uiteindelijk een conflict van opvattingen in die zin. Da's burgeroorlog/revolutie-materiaal. Maar stel je zou het theoretisch binnen juridische kaders proberen te plaatsen, dan wordt 't wel lastig om een sterke zaak te maken.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:36:18 #148
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_171241707
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 23:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ons succes/onze welvaart hebben ons zwak gemaakt zeg je. Zit zeer zeker wat in. Alleen kan onder een goede leiding een volk wel degelijk welvarend zijn zonder decadent te worden. Maar dan heb je dus zogezegd sterke leiders nodig die hier een voorbeeld in nemen.
Heb genoeg vrienden die van festival tot festival leven, 4x per jaar op vakantie, geen langdurige relatie en geen kinderen, die types.
Daarom lijkt me het "basisinkomen" ook zo'n slecht idee. In de Romeinse tijd vanaf de tijd van de top van hun macht, hoefden staatsburgers niet meer verplicht het leger in omdat er toch wel genoeg geld was om immigranten als soldaten in te huren. De romeinse staatsburgers kregen gratis brood en spelen (de slaven deden het werk wel).. maar goed, misschien was het het wel waard, die romeinse staatsburgers hadden wel een goede tijd toen denk ik.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 11:40:30 #149
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171241772
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:36 schreef tfors het volgende:

[..]

Daarom lijkt me het "basisinkomen" ook zo'n slecht idee. In de Romeinse tijd vanaf de tijd van de top van hun macht, hoefden staatsburgers niet meer verplicht het leger in omdat er toch wel genoeg geld was om immigranten als soldaten in te huren. De romeinse staatsburgers kregen gratis brood en spelen, de slaven deden het werk wel.. maar goed, misschien was het het wel waard, die romeinse staatsburgers hadden wel een goede tijd toen denk ik.
Staatsburgers hoefden niet meer verplicht het leger in omdat er voldoende waren die het vrijwillig wilden doen. Alleen Romeinen mochten in de legioenen dienen, slaven en immigranten niet.

Daarnaast waren 'brood en spelen' geen basisinkomen. Iedere Romein had het recht op een beetje graan. Het is niet zo dat ze voldoende kregen om een fatsoenlijk leven van te leiden.
  zaterdag 27 mei 2017 @ 12:23:10 #150
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_171242505
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 11:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Staatsburgers hoefden niet meer verplicht het leger in omdat er voldoende waren die het vrijwillig wilden doen. Alleen Romeinen mochten in de legioenen dienen, slaven en immigranten niet.

Daarnaast waren 'brood en spelen' geen basisinkomen. Iedere Romein had het recht op een beetje graan. Het is niet zo dat ze voldoende kregen om een fatsoenlijk leven van te leiden.
Mijn bronnen, voor zover ik het me kan herinneren, zeggen dat in de latere tijden het grootste deel van de legioenen bestonden uit Germanen, Slaven en weet ik wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')